AVG Antispyware & Firefox 3?

Permalänk

AVG Antispyware & Firefox 3?

Sen jag uppgraderade firefox till 3.0 har AVG Antispyware 7.5 slutat hitta spyware helt!

Nu misstänker jag att det är på detta viset att AVG Antispyware 7.5 inte har stöd för firefox 3 därför hittas inga spyware längre, vad tror ni?

Knappast att firefox 3 är helt säkert!

Såg att andra spyware program har kommit i nyare versioner som har stöd för firefox 3 men inte AVG Antispyware!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk

Re: AVG Antispyware & Firefox 3?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Sen jag uppgraderade firefox till 3.0 har AVG Antispyware 7.5 slutat hitta spyware helt!

Nu misstänker jag att det är på detta viset att AVG Antispyware 7.5 inte har stöd för firefox 3 därför hittas inga spyware längre, vad tror ni?

Knappast att firefox 3 är helt säkert!

Såg att andra spyware program har kommit i nyare versioner som har stöd för firefox 3 men inte AVG Antispyware!

Sålänge inte AVG AS integreras med Firefox kan jag inte se hur versionsbyte av Firefox kan påverka.

Är det vanligt att spyware hittas på din dator kanske du bör se över dina surfvanor och vilka program du installerar? Det låter inte normalt, tycker jag.

Dessutom bör du se dig efter ett annat program,
"As AVG Anti-Spyware and AVG Anti-Rootkit are now only included in commercial versions of AVG 8.0. Updates will soon be discontinued. "

Permalänk

Vilket program rekommenderas då?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Vilket program rekommenderas då?

Ja, jag är nog fel person att fråga om sånt

Men att ha ett "skyddsprogram" som inte uppdateras känns ganska värdelöst. Jag provade att installera AVG SA nu bara för att se, och helt riktigt så gick det inte att uppdatera alls...

Men om du gillade deras gratisversioner kanske det är dags att betala för deras kommersiella variant?

Permalänk

Inga tips om antispyware program?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag tycker superantispyware är bra finns i en gratis version hittar det mesta! http://www.superantispyware.com/ Och så finns ju även spybot search and destroy http://www.safer-networking.org/en/index.html.

Permalänk

Som nämnts tidigare så är ett antispyware program som inte uppdateras näst intill värdelöst. Har själv provat Superantispyware och det verkar bra. Fast man kan komplettera det med t.ex Ad-Aware och a-squared (som också är gratis/freeware), bara för att ta några exempel. I övrigt håller jag med om att det är surfvanorna man bör se över och vilka program man installerar. Jag kollar ibland efter spyware på min dator, men hittar aldrig några "kritiska" sådana.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Visa signatur