Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishNavy
jag har inte ändrat nått på den.

Enda ändringen jag har gjort är att sätta ett kryss i rutan på Allow receipt of work assignments and return of results greater than 10MB in size. (Note that such work units may have large memory demands). Testa det. Vilket/vilka projekt foldar du på nu? Vilken drivrutin kör du med?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Enda ändringen jag har gjort är att sätta ett kryss i rutan på Allow receipt of work assignments and return of results greater than 10MB in size. (Note that such work units may have large memory demands). Testa det. Vilket/vilka projekt foldar du på nu? Vilken drivrutin kör du med?

Jag har kryssat i den nu men det vart ingen skillnad.

Just nu så är det projekt 4728 (R0, C941, G4). jag kör med drivrutin 8.5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishNavy
Jag har kryssat i den nu men det vart ingen skillnad.

Just nu så är det projekt 4728 (R0, C941, G4). jag kör med drivrutin 8.5

Skillnaden kommer du inte märka förrän din nuvarande WU är klar och klienten hämtar en ny. Det finns ju en 8.7 driver för din 2900xt, men jag tror inte att den ökar din PPD med mer än några procent. Men det är iaf ett steg i rätt riktning

Permalänk

svenskaflotten: mitt 2900xt ligger ~1000 ppd.. har en oklockad q6600 på samma burk som ligger på ~1100ppd...

känns lite lite...

Visa signatur

31337

Permalänk
Medlem

Så nu foldar man med ett 8600 gt

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av freddan83
svenskaflotten: mitt 2900xt ligger ~1000 ppd.. har en oklockad q6600 på samma burk som ligger på ~1100ppd...

känns lite lite...

ja, det är nog ganska lite... jag har kommit upp i 1800 ppd nu, det ända jag har gjort är å kryssa i "Allow receipt of work assignments and return of results greater than 10mb in size"

Permalänk
Avstängd

hur snabbt skulle ni säga ~ 400 - 500 iter / sec är för ett 4870?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
hur snabbt skulle ni säga ~ 400 - 500 iter / sec är för ett 4870?

Det är svårt att bedöma eftersom man för närvarande inte kan lite på de siffrorna. För övrigt är iter/sec intressantare för forskarna på Stanford att veta. För oss vanliga dödliga så mäter vi prestandan i PPD Med den är det lättare att göra en bedömning. PPDn kan du kolla med FahMon.

Permalänk

Sitter nu på gpu-klienten och den verkar byta arbete hela tiden, det gör mig förvirrad. Ska det se ut såhär?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem

Hejsan...

Jo det är så här att jag för tillfället foldar med min cpu (amd 4200) och denna ger ju inte så
mycket poäng.

Men jag har ett geforce 8800GTS sitter i datorn.
Men nu till problemet. Jag har ubuntu som operativsystem (linux).
Kan jag köra GPU folding i linux?

Visa signatur

Watch the world fall when you are standing above all

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Sitter nu på gpu-klienten och den verkar byta arbete hela tiden, det gör mig förvirrad. Ska det se ut såhär?

Nej, det ska det inte. Är ditt grafikkort överklockat? Vilka drivrutiner kör du med? Vilket OS har du?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TriMo
Men jag har ett geforce 8800GTS sitter i datorn.
Men nu till problemet. Jag har ubuntu som operativsystem (linux).
Kan jag köra GPU folding i linux?

Det finns ingen färdig GPU2-klient för Linux, men det finns en "halv" lösning och det är att köra den via Wine -> GPU2 in Linux via WINE.

Permalänk
Medlem

Hur får man FahMon att visa information om GPU2 klienten? Nu är ikonen svart och det står "ej tillgänglig" på förlopp och sluttid. Kör FahMon 2.3.2b.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Hur får man FahMon att visa information om GPU2 klienten? Nu är ikonen svart och det står "ej tillgänglig" på förlopp och sluttid. Kör FahMon 2.3.2b.

Du har förmodligen fel mapp inmatad, rätt mapp:
- För XP: C:\Documents and Settings\<ditt_windows_användarnamn>\Application Data\Folding@home-gpu\
- För Vista: C:\Users\<ditt_windows_användarnamn>\AppData\Roaming\Folding@home-gpu\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Du har förmodligen fel mapp inmatad, rätt mapp:
- För XP: C:\Documents and Settings\<ditt_windows_användarnamn>\Application Data\Folding@home-gpu\
- För Vista: C:\Users\<ditt_windows_användarnamn>\AppData\Roaming\Folding@home-gpu\

Aha, där hade dom gömt undan lite filer också. Körde mappen där det var installerat.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Nej, det ska det inte. Är ditt grafikkort överklockat? Vilka drivrutiner kör du med? Vilket OS har du?

Det är lite överklockat till 675/1125, kör med...hur kollar man det?:O Använder Vista.

Visa signatur

---Under uppbyggnad----

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillpeparoni
Det är lite överklockat till 675/1125, kör med...hur kollar man det?:O Använder Vista.

Om du har rätt drivrutin så måste du eventuellt klocka ner grafikkortet lite för att testa så att det inte är det som orsakar bekymret. Kör gärna på stock bara för att testa.

För att se vilken drivrutin du använder:
- högerklicka på Den här datorn och välj Egenskaper
- leta efter och klicka på Device Manager
- leta efter och förstora Display adapters (där bör du se ditt grafikkort)
- högerklicka på det och välj Egenskaper
- klicka på fliken Driver, din drivrutin står bredvid texten Driver Version:

Permalänk
Medlem

När jag får in pengar övar ska jag köpa delar för att starta upp en gpu farm.
Har ni några tips på moderkort som man kan få plats med många grafikkort på? helst intel kort

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
När jag får in pengar övar ska jag köpa delar för att starta upp en gpu farm.
Har ni några tips på moderkort som man kan få plats med många grafikkort på? helst intel kort


Input needed! 4 GPU setup monster crunching machine
<- där kan du säkert hitta en hel del tips. Här finns det en som redan har byggt -> nitteo's F@H GPU2 FARM

Permalänk
Avstängd

En kompis har ett HD3870.. Han foldar på 30 - 40 Ltr /s medans jag ligger på 500 med hd4870.

Man värklige ser vilken ENORM skillnad det är också, mitt går 5 grr så snabbt, stämmer detta eller är det nå fel på hans inställningar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mjaa
En kompis har ett HD3870.. Han foldar på 30 - 40 Ltr /s medans jag ligger på 500 med hd4870.

Man värklige ser vilken ENORM skillnad det är också, mitt går 5 grr så snabbt, stämmer detta eller är det nå fel på hans inställningar?

Först och främst, jämför inte Iter/s eftersom de siffrorna i dagsläget inte är så pålitiliga. Ladda ner FahMon och kolla PPDn istället.

För samma projekt borde ni ha lika mycket PPD -> Optimal CPU - GPU comparison table [moderate to larger WUs].

Det finns ett par saker som kan skilja mellan er:
1. Drivrutinerna, gör lite skillnad i PPD, men inte så mycket.
2. Processorn, en snabbare processor ger generellt sett högre PPD när man foldar på grafikkortet. Vice versa stämmer det att en långsam processor flaskhalsar grafikkortsfoldingen och ger en lägre PPD.
3. Vilka WU ni foldar med har stor betydelse, se till att ni har Allow receipt of work assignments and return of results greater than 10MB in size. (Note that such work units may have large memory demands) aktiverat.

Permalänk
Medlem

Provat att börja folda precis med gpu clienten och dra mitt strå till stacken för att få upp sweclockers resultat :). Har läst lite trådar som skrivits om PPD resultatet och undrar bara om det låter rimligt med den ppd'n jag får och hårdvaran jag har.

Installerade consol versionen för nvidia GPU och körde igång. Aktiverade Allow receipt of work assignments and return of results greater than 10MB in size och körde igång. Installerade sedan FahMon och och lyckas få den att läsa av resultatet men den visar en gul fyrkant istället för som jag fatta det grön som det ska vara om jag förstår rätt framför "förlopp" "namn" osv.

FahMon visar 1178.18* i ppd. Känns som det är lite lite men hittar ingen att jämföra med som har liknande spec.

Foldar på en p4 3.4
GF 8600 Gt 512 med 177.84 drivrutinerna
3 gig ram
Xp sp3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f0u
FahMon visar 1178.18* i ppd. Känns som det är lite lite men hittar ingen att jämföra med som har liknande spec.

Kollar du här ser du att du kan komma upp i så mycket som 1800-1900PPD med en 8600GT, men då måste du köra med en snabbare processor än den du har just nu. Din P4 är utgör garanterat en flaskhals för folding med ditt grafikkort, PPDn du har är därför helt rimlig.

Permalänk
Medlem

Oki tackar så mycket för hjälpen

Permalänk
Medlem

Hej,

Har någon lyckats få igång 2 GPU klienter på en XPS 1730 med dubbla 8800M GTX?
Jag har stängt av SLI. Följt instruktionerna på http://www.stanford.edu/group/pandegroup/cgi-bin/edit/English...
Jag kan ha en klient igång utan problem. När jag aktiverar den andra så säger den unstable mahine.
Det jag misstänker är att den har problem med att identifiera "korten".
Drivrutinen är 177.83 Om jag ändrar till ex -gpu 3 (som jag vet att jag inte har) så säger den att kortet inte stöds.
Funderar på att nöja mig med att bara köra på ena eftersom experimenterandet drabbar mina PPD.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Laarkie
Har någon lyckats få igång 2 GPU klienter på en XPS 1730 med dubbla 8800M GTX?

Det är svårt att veta vad du inte gjort om du säger att du redan gjort allt Min första tanke var att du hade missat:

If you run Windows Vista, you need to have each GPU connected to a monitor (a KVM can also work but not all models of KVM will provide a signal when it's not switched as current monitor) or a VGA dummy plug.

Men antingen kör du XP eller så har du reda fixat dummy plug alternativt ansluter GPUn till en monitor. Fråga Carl_XII annars, han borde ju vara lite expert på multi-gpu-konfigurationer iaf -> Foldinglagets Foldingfarms

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Det är svårt att veta vad du inte gjort om du säger att du redan gjort allt Min första tanke var att du hade missat:

If you run Windows Vista, you need to have each GPU connected to a monitor (a KVM can also work but not all models of KVM will provide a signal when it's not switched as current monitor) or a VGA dummy plug.

Men antingen kör du XP eller så har du reda fixat dummy plug alternativt ansluter GPUn till en monitor. Fråga Carl_XII annars, han borde ju vara lite expert på multi-gpu-konfigurationer iaf -> Foldinglagets Foldingfarms

Jag kör Vista men skall testa att köra in XP ikväll. Jag misstänker att problemet är just för att det är en bärbar och Vista får nog problem eftersom båda korten kan skicka ut signal till DVI-porten resp LCD-skärmen.
Fast om XP inte behöver detta så lär det synas i min dagstotal.

Permalänk

Tjenna Jag Laddade nys ner denna: Windows: V6 GPU2 men när jag startade den så fick jag bara ett felmedelade om ett den inte kunde hitta nvcuda.dll. vad är fel??
Jag har ett geforce 9600gt och en core 2 duo prolle om det är till någon hjälp. har kanske vallt fel version

Permalänk
Inaktiv

foldinggrejen har funnits i flera år och har haft en enorm beräkningskraft.

Ni som är insatta, har de kommit fram till något än?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av moorespeed
Tjenna Jag Laddade nys ner denna: Windows: V6 GPU2 men när jag startade den så fick jag bara ett felmedelade om ett den inte kunde hitta nvcuda.dll. vad är fel??
Jag har ett geforce 9600gt och en core 2 duo prolle om det är till någon hjälp. har kanske vallt fel version

Du måste ha drivrutiner med cuda support, jag föreslår du drar hem dom senaste från www.nvidia.com annars funkar det inte.

Permalänk
Medlem

alla hjälp till nu, när ni är i skolan å burken står på så dela med er till världen!