Permalänk

Re: Re: Re: Re: Re: SE W902 !

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaz
Du verkar ju vara ute och cyklar när det gäller angående K850 så är det som en ny telefon om man jämför med mjukvara som den kom med från R1CA029 > R1FA035.

Angående W902 så lär den ha samma firmware som W980, så ska den vara stabil, eftersom både e A200.

Äger du en k850 då?

Jag har haft alla tillgängliga programvaror, och även om telefonen är lite snabbare och blixten synkar bättre än första så hänger telefonen sig någon gång per dag.

Jag har även haft BROD, om du nu vet vad det är.

Musikspelaren har heller inte blivit snabbare. Den är lite förbättrad, men långt ifrån laggfri.

ush.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Medlem

Nä.. Jag äger inte en sån, och kommer aldrig att äga en heller,
uppdaterade den från R1CA029 till R1EA031 åt min bror, som han säger att det är som en ny telefon, om man jämför med den firmware som den hade innan. viktigast av allt var ju att den hänger sig längre som den gjorde innan, verkar som det inte hjälpte när det gäller din K850..

Visa signatur

------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Tycker telefonen funkar riktigt bra det enda som stör mej är att volymen när man lyssnar på mp3:or är lite för låg även fast man har max på

Menar du med original-lurarna så är du ute på farlig mark min vän. Öronen kan man inte laga. Jag köpte min W902 i måndags och tycker att volymen runt 60% med original-lurarna är mer än högt! Med D-jays inpluggade räcker det med ca 50% för att det ska bli jobbigt.
Jag tycker som flera andra att telefonen är lite slö i menyerna(iaf jämfört med min förra w910), men det är inget jag stör mig så mycket på. Kameran är flera divisioner bättre än w910 som sig bör och filmfunktionen är mycket bra för att vara en mobilkamera.

Ljudet är som vanligt med Walkman fullt dugligt, och lurarna man får till är faktiskt ganska bra. Dem spelar bas med pondus och djup, jag vart impad över basen såfort jag kopplade in dem. Diskanten är dock avrullad lite för mycket i toppen för att det ska passa mig ordentligt. Lite loudness över lurarna men eftersom det verkar vara vad den stora massan är ute efter idag så får det väl anses vara ok.

Batteri-luckan går att röra nån halvmillimeter upp och ner som flera andra också upplevt men detta är återigen inget jag stör mig på.

Jag tycker såhär långt att det verkar vara en gedigen lur och anser mig vara ganska nöjd med köpet.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Jag tycker volymen är för låg använder ett par Ultimate Ears Metro. fi 2 som jag tycker låter bättre än orginal lurarna Med min SE W800 har jag en lite högre volym Däremot är själva ljudbilden mycket bättre i W902 Tycker inte den är ett dug slö i menyerna
Hur upplever ni andra volymen i W902 skriv gärna

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem

är det någon som vet om det går o få bort vibrationen i vissa teman? typ när man hoppar in i menyn så vibrerar hela tiden vid varje knapp tryckning

Permalänk

nepp, det blir så med teman som har andra menyikoner.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk
Hedersmedlem

upptäckte en sak när jag lekte runt i menyn, när man trycker på "tillbaka" knappen så flimrar det till vid nedre delen (högra)av skärmen som om att det blir för mycket tryck på själv skärmen. detta märks bäst när man är inne i medelande menyn och vill tillbaka till huvudmenyn.

Någon annan som märkt detta? kan vara svårt o se med svarta teman

Permalänk
Medlem

Har haft min w902 i lite mer än vecka nu och inte vara annat än sjukt nöjd med den.
I sin helhet är den klockren enligt mig. Display, batteri, ljud osv..
Upplever inget som helst lagg i menyerna heller, som många påpekar.
Ligger dessutom som ett smäck i fickan, till skillnad från k800i

Visa signatur

HP G7031EO, Razer DA, My Book 500GB, BenQ E2400HD, Logitech Z-5500

Permalänk
Hedersmedlem

tips på bra teman man kan ladda ned till mobilen? helst flash baserade

förresten, den här mobilen har det sämsta ljud jag någonsin hört på en mp3 spelare. För mycket mellanregister o ljudet e fan inte bra för ett öre!, testat både med ds220 och den medföljde lurarna. visst man kan ändå på equalizern lite men när allt är fixat så är ljudet inte ens i närheten av min n95 (med samma lurar)

Jag e såååå nära på o lämna tillbaka luren just pga av detta

Permalänk
Medlem

Har skaffat en w902. När jag skulle prova och skaka på den för att kunna byta låt, hörde jag något lite rasslande ljud från telefonen! Vilket nte är världens grejj men väldigt drygt.

Någon annan som får ett lite "rasslande" ljud när ni skakar den! Tror det kommer från där kameran sitter. Men vet ej. Låter precis som något skall sitta lite löst.

Permalänk
Medlem

Ang lagg, W902 är stabil och den har inte startat om sig för mig någon gång iaf. Jag hade N78 innan och då kan vi snacka om lagg och häng och omstarter, minst 3gånger häng per dag iaf om man använder den normalt. Hade dessutom den nyaste firmwaren V12.046. Jaja nu har jag sålt min W902 pga wifi behov och siktar på en N79!

Permalänk
Medlem

Hade också lite glapp i luckan, pappersbit ftw. Batteritiden är dock rätt kass än så länge, men kanske beror på att jag bara kört 2 laddningar so far och har 3g samt stegräknaren igång jämt. Lite seg i menyerna är den tyvärr, men allt som allt känns det som en robust musikmobil med rätt härlig kamera. "Rasslandet" lär vara av den lilla sensorn som känner av skakningar (som används bla för stegräknade, känna av "liggande" läge på display samt "skaka och byta låt"), jag hör det knappt dock så låter det mycket skulle jag rekommendera garantiservice...

Permalänk

Skriv gärna hur ni upplever ljudet i W902 börjar fundera om det eventuellt är nått fel på min lur

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Har kollat in w902 ett tag nu men eftersom den inte har något linsskydd så har jag varit lite tveksam. Men jag måste ändå fråga hur det fungerar utan linsskydd eftersom jag inte hittar någon som klagat specielt mycket på det, behöver man göra ren linsen från damm före varje kort typ lr klarar den sig från damm och smuts ändå?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Medlem

Tycker to.m är skönare utan linsskydd, bara jobbigt med rörliga delar.

Men att påstå att det skulle vara det sämsta musikspelarljudet som folk av nån anledning säger vet ja inte om det ja skulle kunna hålla med om.
Kanske inte är det bästa?
Min gamla w660i har enormt mycket mer tryck i basen med samma lurar.
Förstår inte vad SE håller på med..

men ljudet är behagligt för mina öron iallafall och tycker en n95 inte kan jämföras då den har ganska mycket avsaknad av bas.

Suttit ned ett par gånger och jämfört samma låtar i båda telefonerna, och kommit fram till att det inte bara känns som det, utan är så. Nokian är svag i sina basregister. Så nåt annat borde man inte kunna påstå.

däremot intressant o veta hur en n79/n85 skulle vara som alternativ.

o rasslande ljud har ju varenda kameratelefon mer eller mindre från linsen om man lyssnar lite extra.

Permalänk

Slängde i W980 drivrutiner till ljudet och nu låter det bra

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Slängde i W980 drivrutiner till ljudet och nu låter det bra

hur gör man det då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phat^Trance
hur gör man det då?

Med A2uploader går det rätt enkelt
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=35439

w980_ for_ K850_ beta_ 3_ by_ Luhcass_ (loud).RAR hittar du hos http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=okti&fid=24219209

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Med A2uploader går det rätt enkelt
http://forums.se-nse.net/index.php?showtopic=35439

w980_ for_ K850_ beta_ 3_ by_ Luhcass_ (loud).RAR hittar du hos http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=okti&fid=24219209

tack, blev det stor skillnad på ljudet? jag tycker att ljudet låter rätt burkigt just nu

Permalänk

Tycker nog inte ljudet va speciellt burkigt innan Den stora skillnaden blev högre volym bättre tryck och det va det jag saknade

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Hm, jag behöver nog lite hjälp här.

Jag har ocksp W902 och har följt nedan guide:

Citat:

1. extract archive to any folder
2. run %any_folder%\USBFlash_driver\dpinst.exe
3. usbflash drivers are installed now
4. run\%any_folder%\a2uploader
5. press filesystemtool
6. connect turned off A2 phone to usb cabel while holding "2+5" (it is more simple)
7. do whatever you want and can with filesystem

note -
- reading of files NOT supported
- renaming of files NOT supported
- for files writing - drag-and-drop file/directory from windows explorer to filesystem window
- you can only delete EMPTY directory (without any files inside)

Nu har jag kommit in i telefonen och tankat ned W980 for K850 beta 3. Frågan är väl här hur jag gör. Jag har bara flyttat in filerna från paketet in i IFS/Settings/Acoustic men inget om att jag har skrivit över?? Har jag gjort rätt eller skulle jag ta bort orginal filerna ifrån telefonen och döpa om filerna från rar mappen så att de heter likadant som de befintliga i telefonen och sedan lägga över?

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Jag bara slängde in dom i mappen inget mer Du får testa och kolla om det blev skillnad på ljudet Det är lika enkelt att tex byta andra saker som tex teckensnitt m.m

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arne Anka
Jag bara slängde in dom i mappen inget mer Du får testa och kolla om det blev skillnad på ljudet

Hm, okej. Nej det fungerar inte då, brorsan har en likdan mobil som jag, W902 och vi har samma låt. Min telefon skall vara moddad medans hans är default, ingen som helst skillnad och vi sätter på låten samtidigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Testa igen och kolla så filerna verkligen hamnar där bara att dra över dom från mappen eller vart du nu har dom

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Yes, dom ligger där, nada skillnad.

EDIT:
Skulle du kunna hjälpa mig med olika temas och var man hämtar och hur man lägger in? Det vore super bussigt.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Ändra flashmeny i nyare Sonyericsson telefoner (DB3150)

Det första som måste göras är att ladda hem A2uploader. Här kan det programmet hittas: http://rapidshare.com/files/159361072/a2uploader.rar

Polackens hemsida: http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=okti

På polackens sida så tryck:
Flash menu --->> C902

Dra sedan hem någon/några filer som verkar intressanta

light_trace.rar
digitize.rar
c902_exclusive.rar

Kanske?

I rar-arkivet så finner du en flashfil och ett tema, båda filerna kommer att behövas för att få menyn att visas i telefonen.

Dra ut batteriet ur telefonen (och sätt tillbaks det igen), tryck på FS-tool eller liknande samt sedan anslut telefonen till usb-kabeln samtidigt som du trycker ner "C".

Då telefonen är ansluten och du kan beskåda mappsystemet så ska du gå följande väg i labyrinten:

tpa -> preset -> system -> desktop -> flash

I flash-mappen ska du lägga flashfilen som du tidigare laddade hem. Tryck sedan på shutdown.

Då telefonen är igång/startad så lägger du in temat och använder det. Nu kommer menyn vara ändrad (dock knuten till det temat, byter du tema så ändras menyn till standard/annan flashmeny).

Om temat inte fungerar Så tryck < 0 0 0 0 > då du låst upp knapplåset. Detta ändrar till original-språk och -meny/tema.

OBS. Detta är förutsatt att c902 filer fungerar, men det ska dom göra.

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..

Permalänk

Några teman hittar du på http://www.zedge.net/themes/ enklast är att använda kortläsaren och lägga dom på minneskortet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Tackar, fan vad nice!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Om man har lust och orkar går det ju att skapa egna teman med Themes Creator 3.29 eller modifera gamla så man får dom precis som man vill https://developer.sonyericsson.com/site/global/docstools/mult...

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk

Om någon vill så kan jag skriva en guide hur man ändrar fontsen, typsnittet.?

Så har kan fontsen se ut (screenshot från min telefon) :

Visa signatur

Sonyericsson Oldschool..