Musmattor från Cyber Snipa

Permalänk
Melding Plague

Musmattor från Cyber Snipa

Att investera i en ordentlig musmatta är en självklarhet för många av dagens hängivna datorspelare. SweClockers tar en titt på tre speciella underlag för lika många smaker: tyg, aluminium och plast.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Alltså det där namnet... det måste vara en tysk reklambyrå som kommit på det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Alltså det där namnet... det måste vara en tysk reklambyrå som kommit på det.

Ja, inte var det vackert. Nästan så man lät bli att läsa artikeln bara pga. namnet.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk

Jag läser hela tiden fel och ser namnet "Cyber Snippa"... vilket kanske är passande med tanke på att det är musmattor och musar(felskrivet för humoristisk effekt) det handlar om

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur man kan vilja dra en extra sladd från skrivbordet till datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chibariku
Förstår inte hur man kan vilja dra en extra sladd från skrivbordet till datorn.

Särskilt inte för en så monumentalt onödig funktion som LED:s i musmattan. Okej om man hade några extra knappar på musmattan eller om den var tryckkänslig, men bara för lite blått g@m3r-h4xX0r-l33t-ljus, nejtack.

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk

Orka namnet har ju stor betydelse när man letar/köper produkter.

precis som om jag inte skulle läsa vad du skriver för att du har ett konsigt nick som jag inte gillar.
Döma hunden efter håren osv...

Permalänk

Clas Ohlson 15 :-

Nöjd som fan

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte varför alla musmattor är så stora? Drar man verkligen så stora rörelser på musmattorna när man spelar? Man gör det ju knappast vid vanligt datoranvändande, när jag köpte min senaste musmatta så fick jag leta efter en som var "liten".

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CompassioN
Jag läser hela tiden fel och ser namnet "Cyber Snippa"... vilket kanske är passande med tanke på att det är musmattor och musar(felskrivet för humoristisk effekt) det handlar om

Förutom att det inte alls är felstavat...

Det heter nämligen "musar" när man pratar om datormus i plural

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMadMan
Förutom att det inte alls är felstavat...

Det heter nämligen "musar" när man pratar om datormus i plural

Nej, det gör det inte. "Datormöss" heter det.

Jag är nöjd med min IKEA-matta á 5:-

Permalänk
Medlem

Biltema 9,90kr

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Avstängd
Citat:

och när musmattan tagits ur röret är det tomt.

Visa signatur

q6600 2gig ram 8800gt osv

Permalänk
Medlem

Tja billiga mattor har man fått nog av

speciellt när tyget börjar krulla upp sig i kanterna, vill minnas att man
blev idiot förklarad sommaren 2004 när jag köpte min steelpad 4d
för 300 (tror jag det var iaf) på teknikmagasinet den har hängd med
troget under 4år nu ett köp jag alldrig kommer att ångra.

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Brydde mig länge inte om vilken musmatta jag hade, men har efter en del klanspelande det senaste året verkligen insett hur stor betydelse musmattan (och musen) kan ha.
Köpte en rätt dyr metallisk musmatta som var superb i början, men slets ut rätt fort.

Nu har jag köpt mig en glasmusmatta Icemat I-2. Dyr förvisso, men skönare matta har jag aldrig spelat på tidigare och den verkar ha väldigt lång livslängd. Den verkar inte slitas ut överhuvudtaget.
Lär aldrig behöva köpa en ny matta om nu inte glaset skulle spricka...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hagis2k
Tja billiga mattor har man fått nog av

speciellt när tyget börjar krulla upp sig i kanterna,

Clas ohlsons 10 kronors har tyg så den krullar sig på nån vecka bara. den för 15 kronor har plast.
Den har hängt med i nått år nu.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Har kört utan matta i ja så länge jag kan minnas med en mus som har slutat tillverkats för ca 4 år sedan.

Permalänk
Medlem

Har en corepad i glas. Lär inte gå sönder i första taget och har väl haft den i snart 3 år.
Tror att jag betalade cirka 150kr på gtek (de har inte kvar den).

https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/musmatta-corepad-gl...
180kr på inet.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Avstängd

Nackdelar:

* Upplevd hög tjocklek.

upplevd? vadå ni är inga riktigt säkra eller?

undrar vem som köper detta skräp egentligen

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

nånting som jag lärt mig gällande musmattor är att inte gå efter någon recension, utan köpa det som man själv gillar bäst. Man får helt enkelt testa sig fram, så gjorde jag.

Och gällande både tillverkarens namn och lysdioden på musmattan så "lollade" jag ganska hårt.

Permalänk
Medlem

"Cyber Snipa".

För mig är det typisk amerikanskt hiphop-stuk.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

helt onödig recension enligt mig jag skulle inte ens ta emot nåt som det stod Cyber Snipa på ens om jag fick pengar för det

Permalänk
Medlem

Jag använder en musmatta jag hittat på en parkering.
"www.micro.se Allt till bilen - Alltid öppet"
Tyg såklart. När den krullade sig i kanterna så limmade jag bara lite, och allt var frid och fröjd.

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

kör med en gratis matta med misco.se reklam.:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

ja typiskt !!

US and the A ( YO YO !! WAAZZAEE NIGGGAEEE!? I GOTt ZEE CYYBEA SNIIPAE)

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

LOL kom precis att tänka på den "dell musmattan" jag hade förut ngn svart typ med carbon mönster i den hatade min optiska mus som attan

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Jag har en musmatta som jag har ägt i 9 år. Köpt den på ica maxi i uppsala för 99 kr. Den är rund, grön med lite glitter i, vinylliknande material och har överlevt 4 flyttar!

Vet inte vad den är gjord av men den ser ut som ny än idag.

Visa signatur

i5 750@3,57 Ghz (21x170) 1,225V|4GB OCZ DDR3 6-6-6-18 1333 Mhz|GTX470 @ 800 Mhz|Asus P7P55-M|Cooler master silent Pro M series 700W |A-data S596 64 GB SSD JMicron 612 |2 TB Samsung F3 RAID0| X-fi Music| IN-WIN Dragon Slayer|CoolerMaster TX3|

Permalänk
Medlem

har sj en Qpad ct 1.5mm den vita. köpte den för ca 250kr och den funkar alldelles utmärkt med alla möss jag prövat. ett av dom bättre köpen jag gjort

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

off Topic: Sitter på en steelseries just nu. Körde för några dagar sedan utan musmatta, mkt lättare att aima i spel nu osv. Kostade 199 på Alina, det var den värd

On Topic: Namnet gör så att jag nästan inte ens vill kolla på produkten ^^. Men musmatta som musmatta, va spelar de för roll. De flesta är väldigt lika varandra förutom några har "specialeffekter" med inbyggda ljus osv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Nej, det gör det inte. "Datormöss" heter det.

Jag är nöjd med min IKEA-matta á 5:-

fel av dig. Möss är djur. Musar heter i prular när man talar om mus till datorn.

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |