Permalänk
Medlem

1.6 stängs ner

Tja alla sweclockare!
Nu e de så att mitt cs 1.6 e überkonstigt så fort ja går in på en server med spelare (eller bots) så stängs mitt spel ned. Jag kan va på vilken server som helst public, game, lan bara det inte är några andra spelare på samma server.
Har testat o installera om cs o steam några gånger men de funkar fortfarande inte. Har en velociraptor 300gb o har testat att defragmentera den.. fortfarande samma problem. För övrigt har jag 4gb corsair ram 64bitars vista ultimate en q6600. Vet att cs inte är gjorda för dessa men det har funkat innan.
Tänkt köra på bara kärna 0 o stänga av 1,2,3 men vet inte hur man gör det i vista:(:( nån som har nått förslag?
btw har världens sämsta inet uppkoppling på 0.4mbit (fast ja betalar för 10/10) men ja har fin ping på alla servrar (under 15)
datorn e de inget fel på den e 4veckor gammal o kostade 16k:)
kan spela alla andra spel cod4, wow mm fast inte cs1.6

stavningen bjuder ja på;)!
Serriösa svar tack!
Tack i förskott!:)

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

Hej!

Var några år sedan jag lirade CS ordentligt och har aldrig stött på just det problem du beskriver tidigare, men jag skulle prova och ändra renderare (om det fortfarande går) från OpenGL till Direct3D (eller vice versa), samt uppdatera grafikdrivrutinerna.

Vill du köra spelet på en kärna får du starta upp spelet, sedan in i Task Manager, högerklicka på processen och välja "Ange processortillhörighet". Att göra det automatiskt kräver något shareware-program jag inte minns namnet på, men Windows har ingen inbyggd funktion för sådant.

Att köra CS på 64bit Vista bör inte vara något problem.

Hoppas någonting av vad jag skrivit hjälper dig på traven!

EDIT: Om du har UAC aktiverat kan du prova avaktivera det. Det har varit boven i dramat ett antal gånger när program börjar bete sig annorlunda. UAC avaktiverar man under användarkonton i kontrollpanelen.

Permalänk
Avstängd

händer samma sak för mig, cs funkade forut... Jag har installerat noon steam sk LAN cs och provad och gammalt half life med cs inbakat..

Såfort det kommer in folk / bottar så krashar spelet.. jättejobbigt

Permalänk
Medlem

tack R0s3n detta hände efter ja satte i nya ram-minnen hade bara en 2gb sticka innan för den andra var defekt. så nu när ja satt in dom nya (av samma modell och allt) så händer detta:/ men de kan ju inte va fel på nått av dom eftersom moderkortet hittar varenda minnesmodul eller kan de ha att göra med saken? minnena är också gjorda till vista 64 ska jag tillägga!

mjaa a visst e de skit skumt! har du också vista lr processor med fler än en kärna?

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Medlem

varför inte bara prova ta ut minnena och se om felet kvarstår?

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

aeqvist det har ja testat

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bredlast

mjaa a visst e de skit skumt! har du också vista lr processor med fler än en kärna?

jag har vista 64 bittars med en intel dual core processor :/

Permalänk
Medlem

okej testade nyss att ändra renderare. ja kan lira prickfritt med D3D men måste ha det i windowmode om ja sätter de på fullscreen så kan man inte urskillja siffror lr bokstäver samt att man inte kan joina servrar:/

Visa signatur

CPU: 5800X @4,85 | Kylare: Phanteks Glacier One 360 | RAM: 32GB @3800 CL14| Hårddisk: Samsung 980 Pro 1TB | Samsung 960 Evo 1TB | PSU: Corsair AX860i| GPU: 3080 10GB Chassi: Fractal Design Meshify 2 |