Starta en webshop!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2005

Starta en webshop!

Hejsan! Jag går nu sista året på gymnasiet och det har blivit dags att välja projektarbetsområde!

Varför inte starta en webshop tänkte jag!

Då jag själv är intresserad av teknik skulle jag helst vilja sälja teknikrelaterade produkter.

Som ni alla vet är det viktigaste vid handel att hitta en efterfråga samt att denna in är alltför exploaterad.

Därför undrar jag vad just DU saknar på den svenska marknaden?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Svårt att säga vad som saknas, framgång i företag skapas i vissa fall av en produkt som fyller ett syfte som ingen har marknadsfört.

Kom på en bra produkt som kan användas i vardagligt syfte och som man spar tid på så har du en bra början.

Vad det kan vara vet jag inte, hade jag vetat det hade jag troligtvis dragit igång ett företag själv

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2005

Inget du tvingats beställa från utlandet eller på annat sätt krångla för att få tag på? Som vore smidigt att istället kunna beställa billigt i sverige och få hem inom ett par dagar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Märsta
Registrerad
Aug 2008

Vattenkylningspryttlar!

Core i7 @ 3.73GHz, Asus Rampage II Extreme, 12GB Corsair Dominator, XFX GTX285 SLI, RocketRAID 3520, 4x300GB Velociraptor RAID-5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008

Roliga energi drycker, koffein godis osv är vel de enda som är problem o få hem allt annat finns =S

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Dec 2005

Skulle DVD och CD skivor till samma priser som i Tyskland vara intressant att se i en svensk webshop?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tSp
Skulle DVD och CD skivor till samma priser som i Tyskland vara intressant att se i en svensk webshop?

Det är väl ordentligt exploaterat redan?

Något som skulle vara kul att se skulle vara en svensk klon av www.dealextreme.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Det mesta från www.thinkgeek.com

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2006

Jag skulle gärna se en svensk motsvarighet till http://www.woot.com eftersom det inte går att beställa därifrån till Sverige. Gissningsvis behövs dessvärre säkert ett hyfsat startkapital.

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Forumledare
Plats
Jönköping
Registrerad
Jun 2004

Den här tråden hör inte hemma i den här forumdelen, utan passar bäst i Hobby, fritid och livsstil i Övriga ämnen. Eftersom vår policy är att inte flytta trådar till Övriga ämnen, ber jag trådskaparen starta tråden på nytt där.

*tråd låst*

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på modereringen/forumet och glöm inte att tala om vilken tråd det handlar om. Kontaktvägar: albert@sweclockers.com, kontaktformuläret och moderatorernas gemensamma pm-konto. Annat användbart: regler och feedbackforumet. Funderar du på att anmäla ett inlägg? Tveka inte! Gör det även om du är osäker. Det är vår sak att bedöma det, inte din.