Permalänk
Medlem

Problem med mitt setup!

Jag vet inte vart problemet ligger, men jag får allmänt dåliga resultat med mitt system i spel. I 3DMARK 06får jag detta:

Är det inte lite lågt om man jämför med mitt system?

Och i VANTAGE

också väldigt lågt.

I Crysis får jag runt 15-25 FPS, allt på Very High 1440 900, samma sak i Warhead, och kör såklart på DX10. När jag kollar mot områden med mycket folk laggar det till, och fpsen sjunker ännu lägre. I Company Of Heroes så går min FPS ner när jag kollar runt kartan i 3Dläget. Om jag tex kollar från ena sidan till den andra i horisontel vinkel, så ligger fpsen på 5 FPS. Jag förstår abbsolut ingeting, vad kan vara problemet med datorn? Har 8.9 drivers på mitt HD, allt är oklockat. Av det jag berättat och det ni ser på mina resultat, kan ni se vad som är problemet? Ber ödmjukt om hjälp från alla dator experter där ute!

Om jag inte hittar en lösning, skickar jag tillbaks grafikkortet till komplett! För vad jag ser finns det ingen annan lösning.

MvH

EDIT: Spelade Crysis nu, körde banan relic, där i början när man ska in i den lilla odlingen o stänga av jammern. Så kolla jag dit, får runt 16 FPS när jag kollar, kör då i 1440 900, testar att dra ner till 800 600, och gissa vad, fpsen är exakt den samma! Körde på Very High ingen AA! Hjälp! =/

Permalänk
Hedersmedlem

En gissning är att din PCI-E port inte går i 16x, utan 1x. Kolla detta med CPU-Z. Under fliken "mainboard" finns det nåt som heter "Link Width". Den ska vara 16x!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av widL
En gissning är att din PCI-E port inte går i 16x, utan 1x. Kolla detta med CPU-Z. Under fliken "mainboard" finns det nåt som heter "Link Width". Den ska vara 16x!

Står på 16x!