Permalänk
Medlem

Test av microvågsugn

Har då en microvågsugn som ska testas och överklockas.

Modellen är då en Ikea MBI A00 AN från OEM tillverkaren IKEA/Whirlpool

Specifikationer:

Digital/Manuell manövrering Digital

Klockfrekvens 500 Wz

Grill Nej

Roterande tallrik Ja

Volym 40 liter

Storlek:

Mått 34.7x59.5x32 cm

Överklockningsfunktionerna hittades lätt via manualen

1 = power-knappen när du trycker på den så kommer du genast in i BIOS och ser aktuell klockfrekvens
2,3= för att höja och sänka klockfrekvensen

Så jag tog ett djärvt steg och överklockade den till magiska 750 Wz

Men som alltid när man höjer frekvenserna så måste man ju stabilitets testa den

Test metod:

Testet gick ut på att korta ner tiden på tillagning av två billypizzor. Anledningen till att man använde två stycken var för att pressa micron till det yttersta och för att kontrollera stabilitet. Samma test användes också för att kotrollera hur snabbt maten blev tillagad.

Temperatur:
Temperaturen blev märkbart högre vilket gör att man kanske bör överväga en tredjepartskylare.

Resultat:

Utan överklockning så blev billypizzorna klara på 2:30 min
Med överklockning så blev billypizzorna klara på 2:00 min vilket man får se som ett bra resultat!

Slutsats: I och med att den lyckades korta ner tiden med 30 sekunder så får det ses som ett väldigt bra resultat för att vara en microvågsugn i budgetsegmentet. Där med så får den utmärkelsen Hotfuzz08 rekommenderas.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

en överklockad micro????

Visa signatur

Mera COOP åt folket

Permalänk
Inaktiv

Bra recension! Men jag överväger ändå en Samsung FW87KST p.g.a. dess omtalade FFU* på 900MHz.

*Fast Food Unit

Permalänk
Medlem

Ok, får se om jag skulle kunna recensera den också.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Haha.. synd att Vitvaruforumet inte är öppet för inlägg.. dock bör den väl flyttas dit för evt läsning

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ah, så jag var inte först med vitvaror... fan.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://www.sweclockers.com/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=...

Där ligger de och sover

Ah, riktigt bra!

Måste väl kontakta någon moderator för att flytta tråden dit va?

"OnT" ...

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Byggde en mikrovågskanon under gymnasietiden, denna bestod utav två magnetroner i fas på vardera 750 (mhz). Detta betyder att vårt projektarbete var en dual core och mycket snabbare än era slöa single core-mikros!

Visa signatur

Antec P180B SPCR, Asus P5B Deluxe WIFI, C2D E6600/Scythe Ninja @ 3.2, 2Gb Corsair Twin2xPRO-800, Tagan 530 Easycon, 250 gb Seagate 7200.10, Sapphire X1900XT @ XTX flash

FJ Xi 1546 2.0Ghz C2D, 2 Gb Ram, 240Gb Raid 0, Nvidia 7600.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bergstrom
Byggde en mikrovågskanon under gymnasietiden, denna bestod utav två magnetroner i fas på vardera 750 (mhz). Detta betyder att vårt projektarbete var en dual core och mycket snabbare än era slöa single core-mikros!

Hur snabbt kunde den tillaga 2 billy pizzor då!?! Körde den stabilt!?!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem

billys blir ju ändå bara en degklump i micron, bättre i ugnen. så för mig spelar det ingen som helst roll om det går fortare

Permalänk
Hedersmedlem

Godnatt tråden

*tråd flyttad*