guide i vga/dvi djungeln?

Permalänk
Medlem

guide i vga/dvi djungeln?

Jag kommer förmodligen att köpa nya macbooken innom en snar framtid, men har lite funderingar. Snål som jag är så vill jag ju inte köpa båda adaptern till vga och dvi och undrar därför:

om man köper dvi adaptern, kan man då sedan skaffa en "icke mac" adapter som går från dvi->vga?

om jag har förstått saken rätt så finns det både dvi-i och dvi-d(saknar analog del). av vilken typ är macs mini dvi ->dvi adapter?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

DVI-adaptern skickar tyvärr bara ut digitala signaler (DVI-d), alltså går det inte att köpa en DVI-adapter och sedan koppla på en VGA-adapter efter den. Riktigt snålt gjort av Apple.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem

skönt. då blir man alltså tvungen att köpa 2st adaptrar ingen som vet om något annat företag säljer dessa adaptrar till ett rimligt pris?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem

Blocket & Tradera har nog en del

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beeos
Blocket & Tradera har nog en del

tvivlar jag på. för den här kontakten är väl inte samma som på den gammla macbooken?

Visa signatur

Deck me out

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zany
tvivlar jag på. för den här kontakten är väl inte samma som på den gammla macbooken?

Stämmer bra det. Den nya MacBooken (Aluminiumvarianten) Använder Mini-Displayport istället för Mini-DVI.

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yacob
Ebay är alltid lösningen (;

http://cgi.ebay.com/Original-Apple-Mac-Mini-DVI-to-VGA-Adapte...

Det är Mini DVI och inte Mini DisplayPort.

Har beställt en Mini DisplayPort -> DVI från Dustin.. blir nog bra.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)