Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Instämmer. Online funktionaliteten slår dock PS3 på fingrarna - storslaget.

I slutändan gör man bäst i att köpa samma konsol som ens polare har.

Har ingen aning om hur Xbox Live funkar eller ser ut men alla säger att det är mycket bättre än PSN, är själv rätt nöjd med PSN och så är det ju gratis!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Jag kommer ha båda konsollerna snart så

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag har båda och kan själv säga enligt mitt tycke att om man ska ha ps3 är det för exklusiva spel, annars gör 360 allting bättre.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

hade 360 först, köpte ps3, sålde 360 och aldrig ångrat mig.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag har båda och kan själv säga enligt mitt tycke att om man ska ha ps3 är det för exklusiva spel, annars gör 360 allting bättre.

Känner likadant, har båda konsolerna och använder bara ps3an till blueray och några exklusiva titlar medans 360'n för mig är en bättre spelkonsol i sin helhet.

Permalänk
Medlem

Jag älskar min Ps3:a fungerar till allt jag vill ha den till,spel,onlinespel, multimedia center. (PS3 Media Server - klarar alla filer)
Att online funktionen är gratis, ser jag som ett stort plus.
Blueray spelaren lika så.

Permalänk
Medlem

Vet inte om man får skriva såhär? Men faktum är att 360 går att flasha/chippa ,med allt vad det innebär .
Så har man kasst om flis så borde valet vara enkelt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaotica
Vet inte om man får skriva såhär? Men faktum är att 360 går att flasha/chippa ,med allt vad det innebär .
Så har man kasst om flis så borde valet vara enkelt

Nej, det får man nog inte med största sannorlikhet.

Btw. Såg denna serie av test mellan 360 och ps3an.

http://www.youtube.com/watch?v=fARdxkovMhQ&feature=player_emb...

Testet är uppdelat i typ, ja än så länge 9, avsnitt, och jag tror det ska komma några till. Han går igenom allt ifrån kontrollerna till psn och live.

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaotica
Vet inte om man får skriva såhär? Men faktum är att 360 går att flasha/chippa ,med allt vad det innebär .
Så har man kasst om flis så borde valet vara enkelt

Men tänk vad det är underbart med såna som jag som köper mina spel så spelutvecklarna får sina pengar och kan göra fler...

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

360:
Handkontroll
Xbox Live
Exklusiva titlar

PS3:
Ljudnivå
Kvalité(!)
Trådlöst nätverk utan extrakostnad
Spela online utan extra kostnad
USB-laddning på handkontroll utan extrakostnad
Exklusiva titlar
Utseende
Blu-ray
En skiva istället för 4+ i stora spel
Billigt att byta hårddisk och större urval på diskar

Ja, jag sålde mitt 360 för ett PS3. Framför allt för att jag hatade ljudnivån och utseendet.

Visa signatur

12600K, GTX 980 Ti, 16GB DDR4@3200MHz

Permalänk
Medlem

Jag hade köpt en PS3 utan att tveka. Jag och min bror har haft massor med problem med våra Xbox Elite :/ Min Elite har rasat 3 gånger samt min brors 2 gånger det senaste året, samt Xboxen låter något fruktansvärt mycket jämfört med PS3an.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Men tänk vad det är underbart med såna som jag som köper mina spel så spelutvecklarna får sina pengar och kan göra fler...

+1 KÖP SPELEN! Snåla jävlar -.- Klart som fan att man ska stödja spelutvecklarna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Jag har båda och kan själv säga enligt mitt tycke att om man ska ha ps3 är det för exklusiva spel, annars gör 360 allting bättre.

Jag har både PS3 samt 360. Jag har 360 endast för exklusiva spel.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Man skaffar båda. Det finns för mig spel på bägge som jag absolut aldrig velat missa.

Visa signatur

åhoj

Permalänk

Tycker att man bör gå på magkänsla och inte tveka så pass mycket i ett val som detta. Båda maskinerna är över lag riktigt bra och det finns för och nackdelar med båda. Det man tänker på först brukar oftast vara det rätta. Jag hade valt ps3 med anledningen till att jag har haft ps1 och ps2 tidigare och att jag på grund av det är helnöjd med ps kontrollerna. Xbox är säkert också skitbra, men jag vill helt enkelt inte vänja om mig även om det säkerligen går. Tycker inte att plånboken ska bestämma i ett fall som detta. Att köpa det billigare enbart på grund av att det är just billigare hade vart att kasta bort pengarna. Om du blundar när du genomför beställningen så gör det inte lika ont

Permalänk

Gillar kontrollerna och mediacenterfunktionen på PS3:an. I slutändan handlar det om vad ens vänner har. Har man inga vänner så tar man den med flest exklusiva titlar man är intresserad av. För min del var det PS3 då många 360-lir kommer till PC också. Resten är smaksaker och kostnadsfrågor. Köp båda om man har råd

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Keeper of Traditions

Själv bojkottar jag 360 på grund utav idioterna på microsoft som tvunget ska ta ut avgifter för att man ska kunna spela på xbox live.

Hade jag haft pengarna hade jag köpt en PS3 direkt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Själv bojkottar jag 360 på grund utav idioterna på microsoft som tvunget ska ta ut avgifter för att man ska kunna spela på xbox live.

Hade jag haft pengarna hade jag köpt en PS3 direkt

Är inte det ganska dumt? Kan ju själv säga att Live är mycket bättre än PSN så jag tycker helt klart det är värt de 330 kr jag betalade för 13 månader.

En annan grej som är trevligt för mig då jag laddar hem ganska mycket demos och HD trailers är att Live är snabbare, och man behöver inte installera spel, vilket med vissa stora demon kan ta 10 minuter extra.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Keeper of Traditions

trailers kan jag lika gärna se på datorn, vilket är gratis. Demon spelar jag aldrig. 10 minuter kan jag gott vänta, hellre det än att behöva betala.

Det är kanske ingen jättesumma, jag tycker mer att det är symboliskt, jag tycker det är dåligt av dem att ta ut avgifter för allt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Nejdå både demos och trailers är gratis. Det enda du betalar för att spela online.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Nejdå både demos och trailers är gratis. Det enda du betalar för att spela online.

Jo, jag vet...

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Är inte det ganska dumt? Kan ju själv säga att Live är mycket bättre än PSN så jag tycker helt klart det är värt de 330 kr jag betalade för 13 månader.

En annan grej som är trevligt för mig då jag laddar hem ganska mycket demos och HD trailers är att Live är snabbare, och man behöver inte installera spel, vilket med vissa stora demon kan ta 10 minuter extra.

Var köper du det?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Var köper du det?

eBay f.ex.

Finns inte alltid 13 mnd tillgängligt, men det är ändå mycket billigare än genom f.ex. MS marketplace. Betalade väl 290,- för mitt sista 12 mnd abbonemang för ett par veckor sedan.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd

Vill börja med att jag inte läst igenom alla 9 sidor.
XBOX 360:
-Dåligt utbud av funktioner.

-Kudos-hysterin och achivements-nördar som spelade var det tråkigaste jag har varit med om, vidare har XBOX olika form av medlemskap etc. etc. och man måste betala för att få tillgångar till exklusivare funktioner etc. över Internet, vilket jag finner onödigt då du kan betala av konsollen hur många gånger om som helst åt Microsoft.

Nej, kommer det till Internet är nog PS3an bättre då XBOX 360 inte hade egen webbläsare då, dock hade den MSN, om det ses som ett plus, inte i mitt fall då det inte är något som inte Ebuddy kan ersätta.

Inget ordentligt utbud med egna titlar som enbart släpps till XBOXen som gör att jag får ett ha-begär lika mycket som PS-titlarna Gran turismo och Metal Gear Solid bl.a.

Sony;s Blu-Ray teknik är mer ett plus, trots att jag aldrig har kommit i närheten av det och upplever det mer som PR-trick ännu.

Sedan har jag inga höga förväntningar what so ever när det kommer till Microsoft, däremot så har jag fått intrycket av kvalitet mer än kvantitet ifrån Sony när det kommer till konsoller, har ägt PS1, äger ett PS2, men enbart testat PS3.

Slutligen; utgår jag ifrån det lilla jag vet om PS3 och min dåliga erfarenhet av Microsofts värstingmodell Elite så satsar jag allt på PS3.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker oxå att det är sant att PS3 har bättre exklusiva titlar än Xbox360, ända som jag gärna skulle spela som inte finns till PS3 är Mass Effect men det kan jag ju spela på min PC om jag vill, tyvärr så är Mass Effect ett typiskt sådant spel som jag vill lira på konsol. (TPS)

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem

Vad jag vet har Xbox360 bättre onlinestöd, ja det kostar, men det är värt det (tycker jag). Egentligen får man välja efter vilka exklusiva titlar man gillar. Xbox har ju Gears of War som är riktigt bra, Mass effect osv. Tycker även att xboxen har en överlägsen handkontroll. Nåväl, det var mina åsikter

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

De flesta bra spel 360 har kan man spela på PC så Ps3 är bättre, kör även Ps3:an till hemmabion vilket inte 360 är så bra för.

Permalänk
Medlem

e det värt att köpa x360 i dagsläget? det är ju trots allt 5 år gammalt... eller ska man köpa ps3 ist?

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
e det värt att köpa x360 i dagsläget? det är ju trots allt 5 år gammalt... eller ska man köpa ps3 ist?

Smak sak, rykten säger dock att det snart kommer ett Xbox360 Slim...

Kolla vilka spel som är exklusiva och vilka av dessa du hellre vill spela så köper du den konsolen!

Själv äger jag en PS3 och är helnöjd med den och dess spel!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elmoth
Smak sak, rykten säger dock att det snart kommer ett Xbox360 Slim...

Kolla vilka spel som är exklusiva och vilka av dessa du hellre vill spela så köper du den konsolen!

Själv äger jag en PS3 och är helnöjd med den och dess spel!

men alltså prestandan, om den kommer palla framtida spel. vill inte hamna i samma situation som med gamla xbox. köper konsollen och de slutar göra spel ett halvår senare... om den är slim eller inte bryr jag mig inte riktigt om.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ares93
men alltså prestandan, om den kommer palla framtida spel. vill inte hamna i samma situation som med gamla xbox. köper konsollen och de slutar göra spel ett halvår senare... om den är slim eller inte bryr jag mig inte riktigt om.

Enligt vad jag har förstått så är det inte aktuellt med några nya konsoler vare sig från Sony eller Microsoft för tillfället!
Rykten säger 2012-2013 nångång men det finns inga uppgifter på det!

Visa signatur

Fujitsu Esprimo Q510

Permalänk

Den eviga frågan. Jag har båda men xbox är moddad och svartlistad. Är det något spel jag egentligen inte tror på, får det bli xbox. Är det något jag gillar lägger jag hellre slanten på en bluerayskiva till ps3an.

I huvudsak använder jag ps3an som mediacenter. Den klarar att streama video som 360 inte kan. Hade valt ps3 i alla lägen. Dock finns ett par titlar som inte släpps x-plattform. Skaffa båda tycker väl jag. Blir inte dyrare än ett bra grafikkort till en pc ändå.

Visa signatur

Corsair CMPSU-1000HX 1000W | Cooler Master ATCS 840 | Asus Z8PE-D18 | 2 x Intel Xeon E5520 2,26GHz Box | 2 x Cooler Master V8 CPU Cooler | 6 x Corsair XMS3 Twin3X DDR3 PC10600/1333MHz CL9 2GB | Pike RAID Card 1078E (8-Port SATA) | 4 x Intel X25-M G2 80GB | 5 x Samsung SpinPoint F3 HD103SJ 32MB 1TB | LG BH08LS20 BlueRay | Asus Xonar D2 PCI 7.1 Channel AudioCard Internal