Fuel of war 10 kr ett kap :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nasman
Spelet fungerar minst sagt mysko för mig. Single player funkar allt fint, inge problem eller så, men försöker jag gå in online hittar inga servrar, fältet är bara alldeles blankt. Känns lite trist.

Ingen som vet vad det kan bero på? Eller vad jag kan göra för att få bukt på mitt problem? Vore kul och kunna spela online. :/

Har du patchat?

Jag hittar då servrar med senaste patchen 1.3

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

RIKTIGT skumt. Men har iaf beställt två kopior nu

Visa signatur

Cooler Master Storm Sniper - Gigabyte P67A-UD3 - i5 2500k 3.3@4.7ghz - Crucial M4 SSD 128 GB - Gigabyte 560 Ti GTX OC 1024MB - Crucial Ballistix 4GB@1600mhz DDR3

Permalänk
Medlem

Har patchat med alla som finns typ och la in en crack (tror jag )
Så nu funkar spelet för mig iallafall

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk

De här spelet funkar verkligen inte för mig
Efter jag har installerat de så försöker jag patcha det och på första patchen kommer ett felmeddelande upp där de står "Old files do not exist" eller nått i den stilen så försöker jag med en ännu tidigare patch .. då kmr de upp samma sak typ =S

Har provat att installera spelet 5 ggr nu men de blir inte bättre någon gång =(

Har någon nått tips på vad jag kan prova?

BTW: Min dator ska lugnt klara av spelet och jag har 64bit Vista som OS om det är till någon hjälp.

Tack på förhand!

Mvh Tim

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gymnasten
De här spelet funkar verkligen inte för mig
Efter jag har installerat de så försöker jag patcha det och på första patchen kommer ett felmeddelande upp där de står "Old files do not exist" eller nått i den stilen så försöker jag med en ännu tidigare patch .. då kmr de upp samma sak typ =S

Har provat att installera spelet 5 ggr nu men de blir inte bättre någon gång =(

Har någon nått tips på vad jag kan prova?

BTW: Min dator ska lugnt klara av spelet och jag har 64bit Vista som OS om det är till någon hjälp.

Tack på förhand!

Mvh Tim

Låter som du försöker installera patch 1.3 direkt.. du måste ju installera de första patcherna först och så stegvis installera nyare och nyare patcher hela vägen till patch 1.3.
Vet inte vilka patch-versioner det finns då jag inte pillat med det själv.. men som t.ex... om du patchar först från 1.0 till 1.1 .. sen från 1.1 till 1.2 .. sen från 1.2 till 1.3...
Hoppas det hjälpte dig.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
Låter som du försöker installera patch 1.3 direkt.. du måste ju installera de första patcherna först och så stegvis installera nyare och nyare patcher hela vägen till patch 1.3

Kändes som de först också men jag har provat med alla patchar som finns i torrenten som kom upp här i tråden någon gång och de blir samma problem med den första där =/

Permalänk
Medlem

Har testat multiplayer läget nu under helgen. Men gud vad rörigt det är :S. Och pingen är väll inte direkt låg heller för den delen :/.
Aja kanske finns någon bra server iaf vem vet =D

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Har testat multiplayer läget nu under helgen. Men gud vad rörigt det är :S. Och pingen är väll inte direkt låg heller för den delen :/.
Aja kanske finns någon bra server iaf vem vet =D

försök söka efter sweclockers servern.

Citat:

Har testat multiplayer läget nu under helgen. Men gud vad rörigt det är :S. Och pingen är väll inte direkt låg heller för den delen :/.
Aja kanske finns någon bra server iaf vem vet =D

Vad heter den 'tidigaste' patchen i torrenten? den med lägst start-nummer?
Kopiera alla namn på patcherna du har och skriv dem här.

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

jag har då inte problem med ping alls bockar i de filter jag vill och sedan sorterar efter ping. Finns under 38 i ping på vissa serverar.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
försök söka efter sweclockers servern.

Vad heter den 'tidigaste' patchen i torrenten? den med lägst start-nummer?
Kopiera alla namn på patcherna du har och skriv dem här.

Kan kolla upp det senare när jag kommer hem. Jag laddade ner alla patchar från gamershell.
Efter en snabb google sökning så tror jag väll att denna är allra första patchen:

http://www.gamershell.com/news_46059.html

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fammo
Kan kolla upp det senare när jag kommer hem. Jag laddade ner alla patchar från gamershell.
Efter en snabb google sökning så tror jag väll att denna är allra första patchen:

http://www.gamershell.com/news_46059.html

kan tyvärr inte besöka den sidan från jobbet.. men va du vill ha är en patch som tar dig från version 1.0 till en senare version. (förutsatt att spelet släpptes som version 1.0)

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

Kul att få läsa om 10kronors spelt hehe, så fort klockan slog 22 så drog man iväg till elgiganten för att köpa det:D men dem sa att det var ett ex per hushåll:S vilket lät jättekonstigt...men men jag fick mitt spel iaf. Installerar 1.1.0 nu.

Vilken server är swec sen då?

Permalänk
Relik 📜

Har lirat två kvällar i rad med lite polare, rätt kul.

Vissa banor är dock rätt risiga, röriga och tråkiga.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ton
Det lär ju med största sannolikhet vara ett misstag men någon kan ju köpa och se vad som händer.

nej det stämmer 9,90 för spelet, köpt det på elgiganten

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

köpte just 10st blir till att sälja till polarna nästa lan för 20kr

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem

Räknar med att mitt spel kommer imorgon.. Patcherna redan hemladdade

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Installerar spelet nu, får se hur det är.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur mycket man får ifall man lämnar in spelet på game eller gamestop?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zhrooms
köpte just 10st blir till att sälja till polarna nästa lan för 20kr

Citat:

Ursprungligen inskrivet av erin3r
Någon som vet hur mycket man får ifall man lämnar in spelet på game eller gamestop?

Haha, vilka idéer.

Permalänk
Medlem

Kan inte patcha spelet från 1.1.0 till 1.1.1.

Installerade först 1.1.0 och när jag ska starta 1.1.1 så står det bara
"Your current build of Frontlines: Fuel of War (SKU= Version=1.0.0) is incompatible with this patch. Pleas download the patch appropriate for your Version and SKU"

Men som sagt körde FFOW_EFIS_Patch_All_to_v1.1.0 först... tankade tpb packet men testade att tanka ner v1.1.0 på deras hemsida med... men spelet vill inte fatta att det blir patchat^^

Visa signatur

pff

Permalänk
Avstängd

Spelet är verkligen kasst... Det går kanske o ha kul på lan eller ngt men att lira mp lite random bara är för det första svårt, inte många servrar med folk, de som finns har typ 5 ryska spelare, sen så känns spelet så billigt när man spelar det. Ser ut som en mod till bf1942.... + för flashig hud och röda ringar som markerar fiender, vafan ska det vara för något??? Ja, visst kan man stänga av det men de som har det på har ju en stor fördel.
DVD 1 är bokmärke för tillfället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Haha, vilka idéer.

Någon som har ett svar?
Blev lite nyfiken faktiskt.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Försöker spela online men det går inte.

Står bara att jag ska Enable Punkmaster eller vad det heter och så gör jag det men det fungerar inte ändå

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razec
Försöker spela online men det går inte.

Står bara att jag ska Enable Punkmaster eller vad det heter och så gör jag det men det fungerar inte ändå

måste man inte ha punkbuster installerat på datorn då? iof har ja inte sett nån annan skriva det i tråden.. du har senaste patch (1.3) av spelet osv?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem

har installerat alla patch, men den säger att jag måste ha ageia physX, vilket jag har:S hur ska jag gå till väga nu då? Sitter på Vista premium btw

Permalänk
Medlem

vet inte vad ageia physX är.. men är det något du kan behöva senaste versionen till?

Visa signatur

| Win7 x64 | Intel i2500k | P67A-C45 | 2x4GB DDR3 | Asus Geforce GTX570 DCII | 650W |
www.twitch.tv/leeftv

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
måste man inte ha punkbuster installerat på datorn då? iof har ja inte sett nån annan skriva det i tråden.. du har senaste patch (1.3) av spelet osv?

Japp har 1.3 installerat

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crow2
vet inte vad ageia physX är.. men är det något du kan behöva senaste versionen till?

Tydligen så skulle jag ha det, installerade den nyaste versionen så nu funkar det. Är swec servern uppe?

Permalänk
Medlem

Vad hände med SweC servern?

Hur många servrar får ni upp? Jag får bara upp 43 stycken.

Spelet var ju iaf lätt värt 10 kr iaf. Tyckte det var riktigt kul. Kan jämföras med Battlefield-serien vilket kanske inte är så konstigt då det är snubbarna bakom Battlefield-modden Desert Combat som gjort spelet.

Permalänk
Medlem

Samma här Ett tag var det väll uppe 3 st SweC servrar?

Visa signatur

Suup

Permalänk
Medlem

Synd att dom försvann. Vi skulle behöva en svensk server.