Problem med wow på Mac

Permalänk
Medlem

Problem med wow på Mac

Hej, som topic lyder.

Jag har Precis skaffat en Mac Book Pro nya modellen fullt uppgraderad och så har jag installerat Wow "World of Warcraft" och såfort jag kommer in i wow så fryser sig wow och ja kan inte göra nånting och måste stänga av datorn med on/off knappen. Är det någon som vet vad det är för fel, nån som har nått tipps.
Jag tycker att datorn ska klara av wow eftersom det är 4gig ram och 512mb grafikkorts minne.

Det är precis som den freezzar nångång har jag kunnat spela i 5 minuter men annars fryser den efter 10 sek.
allting annat flyter på perfekt.

Visa signatur

AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ | 4*1024 kingston PC5300 667Mhz | 1036GB | Geforce EN7950GX2 | Win2k3 | Iphone 3Gs | Mac Book Pro 15" |

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig skaffat Mac om jag var en "gamer"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alelale
Jag skulle aldrig skaffat Mac om jag var en "gamer"

Spelar man bara spel som det finns native-stöd för så finns det ingen anledning till att våndas i Windows.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av istex
Hej, som topic lyder.

Jag har Precis skaffat en Mac Book Pro nya modellen fullt uppgraderad och så har jag installerat Wow "World of Warcraft" och såfort jag kommer in i wow så fryser sig wow och ja kan inte göra nånting och måste stänga av datorn med on/off knappen. Är det någon som vet vad det är för fel, nån som har nått tipps.
Jag tycker att datorn ska klara av wow eftersom det är 4gig ram och 512mb grafikkorts minne.

Det är precis som den freezzar nångång har jag kunnat spela i 5 minuter men annars fryser den efter 10 sek.

Händer samma sak vid andra grafikintensiva applikationer/spel eller är det endast i WoW du upplever det?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara några problem att köra blizzards spel på Mac...

Jag har kört lite Warcraft 3 , och det funkar bra, annars andvänder aj mäst den till film och Photoshop mm... bara i wow de frezzar

Visa signatur

AMD Athlon 64x2 Dual Core 5000+ | 4*1024 kingston PC5300 667Mhz | 1036GB | Geforce EN7950GX2 | Win2k3 | Iphone 3Gs | Mac Book Pro 15" |

Permalänk
Medlem
Citat:

Det ska inte vara några problem att köra blizzards spel på Mac...

Jag har kört lite Warcraft 3 , och det funkar bra, annars andvänder aj mäst den till film och Photoshop mm... bara i wow de frezzar

Underligt att den beter sig så då. Antar att du har ladda hem alla patchar till OSX och till WoW? Prova köra en reperation utav rättigheterna på disken genom "Skivverktyg".

Provat att ominstallera det?

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk

kolla så du har senaste Firmwaren och drivrutiner till ditt grafikkort, det borde dyka upp i Programuppdatering, men det är värt en koll

Permalänk
Avstängd

Jag kör själv WoW på en likadan dator som dig och det funkar klockrent. Det kanske kan vara någon add-on som inte är kompatibel. Har du aktiverat 9600-kortet?

Visa signatur

MacBook Pro 2,4 Ghz - Iphone 3G 8GB

Permalänk
Medlem

Har också en MBP Late 2008 av den enklaste modellen och WoW flyer på utan problem kan köra det en hel dag. Dock så får man växla till 9600 grafikkortet för att det ska flyta på de inställningarna jag kör.

Permalänk
Medlem

Låter som ett värmeproblem. Nu kan jag inte mac sådär, men du borde kolla tempen på ditt grafikkort, eventuellt höra så fläktarna går igång.

Wow tar ganska mycket mer kraft ifrån datorn än Wc3. Kan du inte prova köra något annat extremt på macen och se om det fortfarande fryser? Typ något grafiktest eller några HD filmer ihop?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trackmaster
Låter som ett värmeproblem. Nu kan jag inte mac sådär, men du borde kolla tempen på ditt grafikkort, eventuellt höra så fläktarna går igång.

Wow tar ganska mycket mer kraft ifrån datorn än Wc3. Kan du inte prova köra något annat extremt på macen och se om det fortfarande fryser? Typ något grafiktest eller några HD filmer ihop?

Vad finns det för grafiktest till Mac, e de typ 3Dmark.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.macgamefiles.com/detail.php?item=19241

Quake 4 är nog rätt krävande med fanns demo på denna länk ladda ner och prova.

Permalänk
Medlem

Re: Problem med wow på Mac

Citat:

Hej, som topic lyder.

Hej du hade själv samma problem när jagskaffade mig min macbook pro. Fan vad jag satt och svor. Hade feta grafikkortet aktiverat och datorn låg på runt 79 grader, så där var inte problemet.
Sedan efter mycket svärande så instalerade jag om spelet och la in en addon i taget för att se om det var någon addon som var problemet.
Men allt gick fint, sedan jag instalerade om spelet och såg till att allt var uppdaterat så har spelet hängt sig en enda gång på ca 2 månader då hade jag adium uppe, vet inte om det hade med sakn att göra men.

Så mitt råd instalera om spelet om du inte redan gjort det och uppdatera allt som går.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Problem med wow på Mac

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Luna83
Hej du hade själv samma problem när jagskaffade mig min macbook pro. Fan vad jag satt och svor. Hade feta grafikkortet aktiverat och datorn låg på runt 79 grader, så där var inte problemet.
Sedan efter mycket svärande så instalerade jag om spelet och la in en addon i taget för att se om det var någon addon som var problemet.
Men allt gick fint, sedan jag instalerade om spelet och såg till att allt var uppdaterat så har spelet hängt sig en enda gång på ca 2 månader då hade jag adium uppe, vet inte om det hade med sakn att göra men.

Så mitt råd instalera om spelet om du inte redan gjort det och uppdatera allt som går.

Jag har provat utan addon de hjälper inte, jag har installerat om det, de hjälper inte. jag har formaterat datorn, de hjälper inte...

Man känner att hela datorn blir jättevarm när man spelar sen hänger den sig efter typ 10 minuter likadant om datorn e varm och man går in på youtube och sammtidigt har en film uppe så blir den jättevarm och hänger sig.

Tror ja ska ringa suport och säga att dem får ta en titt på den, så ska de itne vara.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har provat utan addon de hjälper inte, jag har installerat om det, de hjälper inte. jag har formaterat datorn, de hjälper inte...

Man känner att hela datorn blir jättevarm när man spelar sen hänger den sig efter typ 10 minuter likadant om datorn e varm och man går in på youtube och sammtidigt har en film uppe så blir den jättevarm och hänger sig.

Tror ja ska ringa suport och säga att dem får ta en titt på den, så ska de itne vara.

Ja, gör det. Om den hänger sig för att den blir för varm så är det troligen något fel på den. Bättre att få det fixat. Hoppas det går bra!

Visa signatur