Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Hedersmedlem

REQ: Något riktigt fult

Har fått en uppgift i en kurs där vi ska diskutera fult och snyggt, och till det hör det att jag ska välja ut ett par föremål för analys.

Det jag är ute efter är något skapat av människor, alltså inte individer, djur eller andra levande varelser, helst inte tavlor heller eftersom många andra inriktat sig på sånt.

Har dock haft svårt att hitta något riktigt ordentligt fult så jag skulle vilja kalla på er hjälp. Kan ni hitta en bild på ett: hus, möbel, bil, datortillbehör...ja vad som helst som verkligen irriterar ögonen?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Norrköpings stadsbibliotek är ju en klassiker:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElDiablo
Arkitekturskolan KTH är riktig ful.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/be/KTH_arkite...

Oh, the irony!

Annars är det väl bara att leta reda på nån varelse ur Spore?

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk

Dodge Polara 1962

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Medlem

Edit: Lol, den är så ful så den redan var postad.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Håller med Loaded och ElDiablo. Fiat Multipla är nog bland det fulaste jag har sett..

Insidan på den är även den gräslig.

Permalänk

Lägger också min röst på Fiaten, riktigt ful är den rackaren.

*oops, läste inte hela första inlägget, my bad*

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Snyggt med en bil med uh.. bilringar.

Permalänk
Medlem

Här är ett gäng pudelfrisyrer:

http://www.pudelbus.com/pudelfakta/frisyrer/frisyrer.html

Du får själv avgöra om de diskas pga reglerna (inga levande varelser). Jag menar dock att det är frisyrerna i sig och inte själva hundarna som avses.

Pontiac Aztec är inte världens snyggaste bil heller, även om den blir utklassad av Fiat Multipla.

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Staden Birmingham i Storbritannien

Birminghams stadsbibliotek

Birminghams Bullring Köpcenter
http://www.vicon-cctv.com/cs_bullring.html

IBM ICS

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Ta en valfri modell från Volvo så har du nog bland det fulaste du kan hitta!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Tegskyrkan i Umeå:

Visa signatur

"I reject your reality and substitute my own." /Adam Savage

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Norrköpings stadsbibliotek är ju en klassiker:
http://www.trivia.se/bilder/questions/13737-20080110120141.jp...

Nu ska vi inte vara sådana
Själva byggnaden är ju faktiskt rätt häftig, om de inte envisades med den där otroligt fula beton-fasaden.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Nu ska vi inte vara sådana
Själva byggnaden är ju faktiskt rätt häftig, om de inte envisades med den där otroligt fula beton-fasaden.

Hehe, jag gillar förvisso de små tornen, eller vad de nu är för något.