Warhammer: Dawn of War 2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorjoakim
Du får Error 183 va? Det är en bugg, minnesförlust. Det är många som får det, inget särskilt för dig bara.

Mjo är nog det.

En fråga till varför finns det så lite MP maps för ?

Visa signatur

Imac 27tum 2019
MacBook Air 2011

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Fortfarande inte mött en enda orc, snart 20 matcher. Hmm, man kanske får spela lite som dom

Det är mestadels Space Marines och Tyranids kanske?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sturmovik
Mjo är nog det.

En fråga till varför finns det så lite MP maps för ?

Dom ska släppa 2 till maps snart som DLC (downloadable content)

Så du kan vara lugn, det kommer att dyka upp nya maps eftersom.

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Fortfarande inte mött en enda orc, snart 20 matcher. Hmm, man kanske får spela lite som dom

Träffar på orker lite över allt senaste matchen igårkväll var vi 3 orker mot SM/Eld/Tyr lag

Vi förlorade med 0-35 de svinen. Men va jävligt jämn å spännande match.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Måste man ha LIVE Marketplace client installerat för att få extra sakerna i spelet dvs de olika wargears?
Lade in koderna förra helgen där men så kraschade windows så jag fick ominstallera och börja om från början i kampanjen.

Samt ingen som vet vart man kan få tag på fler koder för wargears? ^^
Ute efter devstator och sniper wargear.

Kan passa på och nämna att om ni tycker om rts utan baser så bör ni testa Men of War, hoppa in på den tråden så kan vi diskutera mer om det spelet där.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Entusiast

Kom upp till rank 16(trueskill) och sen dess har jag nästan bara förlorat. från 5-2 till 6-7. Illa Men det kan nog bero på att jag envist använder Kommander Nob(stealth) snubben i Ork laget istället för warboss.

Är det så illa att man måste lira Offensive hjälten eller bli dömd till att förlora mot bättre spelare?

För vad jag sett hittils så är i princip alla antingen Warboss, Force Commander, Warlock eller Tyranids motsvarighet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Kom upp till rank 16(trueskill) och sen dess har jag nästan bara förlorat. från 5-2 till 6-7. Illa Men det kan nog bero på att jag envist använder Kommander Nob(stealth) snubben i Ork laget istället för warboss.

Är det så illa att man måste lira Offensive hjälten eller bli dömd till att förlora mot bättre spelare?

För vad jag sett hittils så är i princip alla antingen Warboss, Force Commander, Warlock eller Tyranids motsvarighet.

Problemet med Kommander Nob är att man måste vara mycket mer taktisk än bara rakt på som med Warbossen eller Big Mek (min favorit).

Körde mycket orcs i betan för de passar min spelstil hehe.
Den strategiska orken, waaagh!

Men testade Eldar och fann att de var enorm roliga att köra (måste vara enormt taktisk med dom) men har ej kört med dom mot andra spelarna efter senste patchen i betan.
De blev oehört klena tack vare det, så det räckte med att folk tittade på dom så dog dom.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det går ju att fippla lite med lua filer så att man får alla wargear's i campaignen

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det är mestadels Space Marines och Tyranids kanske?

It's a heavy bolter world

I 3mot3 har jag dock sett nåra grönhudade svampsaker.
Där är Warp Spider Exarch faktiskt värd nåt också iom att man kan telea två spelares starttrupper till en viktig VP (oftast på en höjd) och på så vis vara där först. Warlocken är annars standard, hans hoppa-slåss&fatalityanimationer och seghet är rent enorma. Kunde Farseern ha lite roligare animationer (kanske hon har? Nån som sett?) skulle man nog prova henne lite mer.

Edit. Äh. Nu börjar jag tröttna. Som sagt, 99% space marines, 100% av dom force commander, 100% shotgun scouts (som är rätt bra mot guardians ja) och jag lär mig aldrig slå dom so...when a game isn't fun you quit playing.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Entusiast

lirade klart kampanjen inatt, talade emot den först men bestämde mig för att få den gjord. och ångrar det inte, förutom den sömnlösa natten då.

kl 20:00-06:00. Rank, Justicar of Doom(52 000 kampanj poäng)

Den enda dåliga kritiken jag har är väl alla bossar som man måste dansa mellan en healing punkt å tillbaks hela jävla tiden då det är i princip omöjligt att ta en boss direkt utan att behöva gå tillbaka å gruppera om minst 5-10 gånger.

Som sagt väldigt bra gjort annars! Och nu är det bara MP kvar, som är den bättre halvan utav spelet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Firkraag: Vara mer taktisk på bossarna? Enda gubben jag var tvungen å springa mellan beacon och bossen var när man mötte avataren.

Visa signatur

Cpu: E6600 - RAM: Corsair 4GB Grafikkort: 9800GTX+ Moderkort: Asus Striker Extreme
MSI GX740

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiXiE__
Firkraag: Vara mer taktisk på bossarna? Enda gubben jag var tvungen å springa mellan beacon och bossen var när man mötte avataren.

Svårt å vara taktisk när special attacker från en boss tar 75% av en squads liv om han så mycket som andas på en(nu räknar jag inte med force commandern såklart) :).

Och någon annan som haft problem med MP'n idag? Jag kanske bara haft otrolig otur men mina 2 matcher jag försökte mig på slutade i att spelet "pausade" till i första sekunden och sen fastnade där. Man kunde kolla kartan osv och snacka me dom som inte droppades ur direkt men det är allt i ungefär 10 min tills spelet får för sig att till slut kicka en.

När ska RTS tillverkare ta en sida från Blizzards bok och använda "central" servrar som de hostar själva där man slipper lida för att andras datorer alt internet uppkoppling suger. Inge vidare kul när minst varannan/tredje match resulterar i massivt lagg pga antingen det ena eller det andra..

Aja, jag har iaf extremt kul 2/3e delen av tiden men det kunde ju vart så mycket bättre.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Edit. Äh. Nu börjar jag tröttna. Som sagt, 99% space marines, 100% av dom force commander, 100% shotgun scouts (som är rätt bra mot guardians ja) och jag lär mig aldrig slå dom so...when a game isn't fun you quit playing.

Shuriken cannon? Ut med en fort som fan så tar man nästan alltid första striden. Surpression is the shit tidigt i spelet.

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Shuriken cannon? Ut med en fort som fan så tar man nästan alltid första striden. Surpression is the shit tidigt i spelet.

Om man inte möter SM med assault marines eller tyranids... Första striden beror mer på hjältarna ärligt talat. Vissa bara slaktar motståndet med lite backup.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zartax
Shuriken cannon? Ut med en fort som fan så tar man nästan alltid första striden. Surpression is the shit tidigt i spelet.

Jo, shuriken cannon är en av de bättre enheterna eldar har. Problemet är som sagt Assault Marines- har man en SP har de en sådan enhet, har man två SP:ar (en som täcker den andra) har de två assault marine squads.

Sköldarna blir också värdelösa mot assault marines.

Man kan vinna första striden mot SM som eldar- men då lär man ha alla sina enheter där och mikroa rätt hårt(för att inte SPn ska bli annihilerad på två röda), och riskerar då förlora resten av kartan.

Det hårdaste verkar just vara att guardians blir mos av samtliga SMenheter i början. Fan, hur mycket man än mikroar 'blobbar' SMspelaren genom hela slaget och vinner i alla fall. Det säger väl en del om hur duktig inte jag är eller nåt

Edit. Och säg inte banshees. 'Shees är bra mot de där flytande hjärnorna insekterna har, samt deras warrior broods, men mot SM..?

Edit2. "Synchronization error detected!" är kul mitt i 3vs3spel.
Edit3. Och en helt otrolig bugg- men min farseer blev helt ostyrbar i början av ett slag. 'Gå längst upp till höger' ..visst, så ser man henne kuta åt vänster helt plötsligt. 'Nej höger!' /ignore
'Stopp!' /ignore
Skock fiender framför som börjar skjuta på henne -
'BACKA!' /ignore
'FLY!!!!' /ignore
död.

'Please pay lots of req. to get your traitor back'

Edit4. Omfg, jag fick faktiskt möta en som inte var SM, vann gjorde jag också. Doom är riktigt bra. Och mot Nids känns inte banshees som papier maché

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Jo, shuriken cannon är en av de bättre enheterna eldar har. Problemet är som sagt Assault Marines- har man en SP har de en sådan enhet, har man två SP:ar (en som täcker den andra) har de två assault marine squads.

Sköldarna blir också värdelösa mot assault marines.

Man kan vinna första striden mot SM som eldar- men då lär man ha alla sina enheter där och mikroa rätt hårt(för att inte SPn ska bli annihilerad på två röda), och riskerar då förlora resten av kartan.

Det hårdaste verkar just vara att guardians blir mos av samtliga SMenheter i början. Fan, hur mycket man än mikroar 'blobbar' SMspelaren genom hela slaget och vinner i alla fall. Det säger väl en del om hur duktig inte jag är eller nåt

Edit. Och säg inte banshees. 'Shees är bra mot de där flytande hjärnorna insekterna har, samt deras warrior broods, men mot SM..?

Fast jag gillar banshees! Och Assault Marines är svinigt dyra. Du får ut två Shurikens till priset av en AM, och då har du ändå 25 power kvar till annat (som att gå till lvl2 och skaffa sarge och scream till banshees, eller ge guardians granater).

Visa signatur

If the answer to any question requires a leap of faith, is it really an answer at all?

Permalänk
Medlem

Fördelen med assault space marines är att dom kan hoppa samt att dom har mer liv än tex shees och stormboys. Sen kan man skaffa meltabombs för anti-vehicle

Permalänk
Medlem

Shees med Farseers Armour of fortune-buff och guardians med guide mosar det mesta i början : men även om man, som jag gjorde nyss, vinner de första 4 slagen och dödar två enheter helt varav en ASM så förlorar man, för SMspelaren hade 3 ASMenheter och givetvis en Force Commander med den där jädra hammaren 45sek senare. Antingen är alla SMspelare Gud, eller så suger jag verkligen.

Med skrik och commander och guide och fortune äter Shees ASMs, men vad spelar det för roll när SMspelarn hunnit göra dubbelt så många sådana enheter som jag shees på den tiden..?

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
Shees med Farseers Armour of fortune-buff och guardians med guide mosar det mesta i början : men även om man, som jag gjorde nyss, vinner de första 4 slagen och dödar två enheter helt varav en ASM så förlorar man, för SMspelaren hade 3 ASMenheter och givetvis en Force Commander med den där jädra hammaren 45sek senare. Antingen är alla SMspelare Gud, eller så suger jag verkligen.

Med skrik och commander och guide och fortune äter Shees ASMs, men vad spelar det för roll när SMspelarn hunnit göra dubbelt så många sådana enheter som jag shees på den tiden..?

du får skaffa mer shees då, dom är ju dessutom billigare än ASM.

Dessutom är det sällan dåliga spelare skaffar 3 squads av dom

Permalänk
Medlem

Jopp. Farseer+ 1 GU +1 Banshee med först Fortune, sedan Doom eller T2 och GU / Bansheeuppgraderingar är nog i grunden en rätt bra taktik, tar bara lite tid att lära sig.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Brukar själv köra warlock, älskar Warp throw, perfekt att dra till sig fienden om man har tex massa shuriken platforms eller meleegubbar, eller putta iväg dom o fly om do är för starka.

Brukar själv satsa mer på guardians än shuriken PF i början då dom är grymt snabba med fleet of foot och gör ont med granaterna.

En annan favorit är D-cannon, lång range samt Singularity abilitien som slaktar infantry ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Brukar själv köra warlock, älskar Warp throw, perfekt att dra till sig fienden om man har tex massa shuriken platforms eller meleegubbar, eller putta iväg dom o fly om do är för starka.

Brukar själv satsa mer på guardians än shuriken PF i början då dom är grymt snabba med fleet of foot och gör ont med granaterna.

En annan favorit är D-cannon, lång range samt Singularity abilitien som slaktar infantry ^^

Gaawd vad jag hatar warp throw.
Vips så är min Apothecary på fel sida om fiendelinjen och får ett varmt mottagande bestående av ett par tusen shurikens i bröstet.

Synd att Matchmakingen är lite trasig.
Mina första 10 matcher var i princip bara mot TS ~20 rank 10+
Inte så kul...
Men har börjat vinna lite iaf.
Mot Nids har jag fortfarande näst intill inget att komma med. Mot orks och SM kan jag vinna mot en spelare som har högre TS än vad jag har atm. Mot eldar får jag kuk kanske 50% av gångerna och resten är relativt jämn.
Vann en Match igår med 4 poäng rätt nöjd.
skulle ha vunnit med 36 om jag inte fipplade till det på slutet, men lyckades rädda situationen i sista stund.

Kör bara 1on1 då 3on3 är ännu mer trasigt. Dukt kul när 3st rank 1 ts 1-5 players möter rank 19-22 ts 20+...
i 1on1 lär man sig iaf lite när man blir våldtagen men i 3on3 när ens teammates springer omkring som yra höns blir man bara less.
Känns som större chans att få spela mot någon med liknande TS som en själv.

Permalänk
Medlem

Ignorera detta tack.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

What you seek, dear MugiMugi, is not the Dawn of War..ye seek the Final Reckoning!! Orcs, inte Orks, för att tala klarspråk.

Ulath:
Hm, Shuriken platforms är ju magneter. Jag kör med dom mest för att hormagaunts / orc+empire hoppkillar ska ha nåt att slå på ett tag. De är alltid mål numero1 och spenderar större delen av tiden med att fly.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Err upps helt fel tråd ja sorry my mistake.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kolsvart Katt
What you seek, dear MugiMugi, is not the Dawn of War..ye seek the Final Reckoning!! Orcs, inte Orks, för att tala klarspråk.

Ulath:
Hm, Shuriken platforms är ju magneter. Jag kör med dom mest för att hormagaunts / orc+empire hoppkillar ska ha nåt att slå på ett tag. De är alltid mål numero1 och spenderar större delen av tiden med att fly.

Tänkte mer på att t.ex. guardians skjuter shurikens (Shuriken catapult)...

Permalänk
Medlem

Guardians har väl inga shuriken vapen? Dom där teleporterande krypen har det nog.

Jag har kört vidare på kampanjen, men fan det är ju snorsvårt! Jag har hela tiden läst att ooh nämen det är så lätt och uppdragen är slut på 10 minuter och dom kan minsann ta en boss utan att lubba fram och tillbaka 100ggr med lite "taktik", etc... Jag kör visserligen på ett snäpp svårare än normalt, men fienden är ju sjukt brutal. En enda tyranid warrior slaktar ju två av tre assault marines i 1on1! Och sen finns det ju bara en miljard eller så av dom på banan... Vi ska inte ens snacka hur en av dom där förvuxna super sköldpaddorna kan slå ut hela min armé (och då snackar vi inte ens om boss varianten). Jag mötte precis två.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Guardians har väl inga shuriken vapen? Dom där teleporterande krypen har det nog.

Jag har kört vidare på kampanjen, men fan det är ju snorsvårt! Jag har hela tiden läst att ooh nämen det är så lätt och uppdragen är slut på 10 minuter och dom kan minsann ta en boss utan att lubba fram och tillbaka 100ggr med lite "taktik", etc... Jag kör visserligen på ett snäpp svårare än normalt, men fienden är ju sjukt brutal. En enda tyranid warrior slaktar ju två av tre assault marines i 1on1! Och sen finns det ju bara en miljard eller så av dom på banan... Vi ska inte ens snacka hur en av dom där förvuxna super sköldpaddorna kan slå ut hela min armé (och då snackar vi inte ens om boss varianten). Jag mötte precis två.

Vänta tills din FC skaffar Terminator armor och storm shield + thunder hammer...

Permalänk
Entusiast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Vänta tills din FC skaffar Terminator armor och storm shield + thunder hammer...

Du menar i den sista ~10%en av kampanjen? Det hjälper ju inte vidare mycket i större delen av spelet.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murklor
Guardians har väl inga shuriken vapen? Dom där teleporterande krypen har det nog.

Jag har kört vidare på kampanjen, men fan det är ju snorsvårt! Jag har hela tiden läst att ooh nämen det är så lätt och uppdragen är slut på 10 minuter och dom kan minsann ta en boss utan att lubba fram och tillbaka 100ggr med lite "taktik", etc... Jag kör visserligen på ett snäpp svårare än normalt, men fienden är ju sjukt brutal. En enda tyranid warrior slaktar ju två av tre assault marines i 1on1! Och sen finns det ju bara en miljard eller så av dom på banan... Vi ska inte ens snacka hur en av dom där förvuxna super sköldpaddorna kan slå ut hela min armé (och då snackar vi inte ens om boss varianten). Jag mötte precis två.

Jo de använder shuriken vapen:
http://wh40k.lexicanum.com/wiki/Guardians

Det enda jag hade problem med i kampanjen är Warbossen som är optional i slutet.
Thaddeus och hans squad är lite för svaga mot bossar innan man sätter på dem term armor.

Jag hatar fortfarande gfwl...
Igår blev jag våldtagen av en med Ts 32 och jag har ts12. Woopie!
Deras matchmaking är verkligen helt åt helvete.