Var tog utrymmet vägen?

Permalänk
Medlem

Var tog utrymmet vägen?

Har ett mindre trevligt problem...
Jag satt på ett lan och laddade hem lite saker, när jag åkte dit så hade jag ca 25gb ledigt... efter en liten stund kommer det upp en ruta där det står "För lite ledigt utrymme" dår har jag 150 mb kvar... jag hade laddat hem max 100 mb... Var tog resten vägen? om jag markerar allt på hårdisken och väljer egenskaper så står det att det tar ca 80gb, men windows tycker att jag har fyllt 110 gb... Vad kan ha hänt, och hur fixar jag det?

Permalänk
Medlem

Kan ingen vänlig själ hjälpa till? vill inte behöva formatera...

Permalänk
Medlem

har du kört en scandisk?

kan bli lite fel på diskarna om man kör fat 32 så det står att man ha massa gb kvar sen när man scandsiskar så är det bara 2 mb kvar

Visa signatur

mAngAn_

Permalänk
Medlem

Jag kör NTFS...
Har kört scandisc, defarg, Nortons program och lite till... inget händer...

Permalänk
Avstängd

Du kan ju prova med att ladda hem en trial av diskSpace . Med hjälp av detta program kan du grafiskt se vad som tar upp ditt hd-utrymme.

Visa signatur

Powered by AMD 3900X

Permalänk
Medlem

Ta och ställ in så du kan se dolda filer. Sen kanske du hittar en mapp som inehåller en massa filer. Själv hade jag problem med att indexeringstjänsten hade gjort två stycken 100MB stora skräpfiler i en dold sytemmapp, sen var jag tvungen att tilldela mig själv acces till den här mappen för att ta bort dem.

Visa signatur

42 * 1.618 = 67,956

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rene
Ta och ställ in så du kan se dolda filer. Sen kanske du hittar en mapp som inehåller en massa filer. Själv hade jag problem med att indexeringstjänsten hade gjort två stycken 100MB stora skräpfiler i en dold sytemmapp, sen var jag tvungen att tilldela mig själv acces till den här mappen för att ta bort dem.

Låter ju rimligt, men 20 gb?

Permalänk
Medlem

Se om du kan få tag i diskkeeper och köra på disken.

Något måste ju ha hänt, kanske har windows reserverat utrymme för virtuellt minne eller något annat liknande. :/

Permalänk
Medlem

Systemåterställning tog 5gb på min D:\ (Download) disk, avaktiverade det på den disken och tog bort skiten, voila, 5gb ledigt

Visa signatur

Tack vare oss så är din dator säker!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av D-oNe
Systemåterställning tog 5gb på min D:\ (Download) disk, avaktiverade det på den disken och tog bort skiten, voila, 5gb ledigt

Har redan Systemåterställning avaktiverat...
Håller på att ladda hem Diskkeeper

Permalänk
Medlem

Kanske har fått det dära viruset som fyller upp disksken med massa småfiler.
Uttalandet kan du bortse ifrån ifall du har antivirus skydd.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Arkin
Du kan ju prova med att ladda hem en trial av diskSpace . Med hjälp av detta program kan du grafiskt se vad som tar upp ditt hd-utrymme.

Testade detta programet, och det säger oxå att jag har över 20 gb ledigt...

Permalänk
Medlem

Inget annat program än windows tycker att utrymmet saknas...
Kan Windows ha reserverat på nåt sätt?
Har säkerhetsåterställning avstängt...

Edit: stavfel

Permalänk
Medlem

Läste om ett virus kallat spacefiller... Nån som vet vad detta är?

Edit: Hittade att det är en version av CIH. Kan väl inte ha med det att göra va?