Permalänk
Medlem

ja.. sverige är snart ett "baltikumklassat" land. om kronan av någon händelse skulle stiga i framtiden så är det väl dags att ta sitt pick & pack och dra dit pepparn växer, och hoppas på det bästa, för det här håller inte.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde
Men priserna var ju lägre där ett tag just på grund av dollarns värde. Och det var något år sedan de sänkte priset där, så det kan säkerligen hända igen.

Ja, det finns självklart en möjlighet.. det är det ju ingen som vet. Men jag har svårt att se att man kommer göra en lika kraftig sänkning som denna ökning. Möjligtvis så kommer säkningen ske successivt över 5 år eller något.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Så när konsumenterna tjänar pengar på att de inte ändrar priserna ofta, då är de okej? Men det är fult när företaget KANSKE tjänar på det i framtiden?

Jag kan tycka att det är okej att man göra justeringar för att matcha ev. valutaskillnader.. men problemet är att ett vinstdrivande (speciellt ett "premium-företag") som Apple är att de med stor sannolikhet lär dröja på sänkningen när det går på andra hållet. De är inte dumma heller, de vill ju ha stora marginaler, det har de alltid velat.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!

Jag kan tycka att det är okej att man göra justeringar för att matcha ev. valutaskillnader.. men problemet är att ett vinstdrivande (speciellt ett "premium-företag") som Apple är att de med stor sannolikhet lär dröja på sänkningen när det går på andra hållet. De är inte dumma heller, de vill ju ha stora marginaler, det har de alltid velat.

Ja men de höjde ju aldrig priset direkt när dollarn gick upp heller. Jämnar nog ut sig i slutändan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Ja men de höjde ju aldrig priset direkt när dollarn gick upp heller. Jämnar nog ut sig i slutändan.

Ja, den som lever får se. Vet själv att jag förmodligen trots detta kommer att få svårt att hålla fingrarna borta från den nya Minin.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)