Permalänk
Medlem

Wifi2LAN data

Tjena har en fråga till någon med bra nätverks erfarenhet, det är så att jag ansluter till internet via grannen "han vet om det så det är ingen fara" men jag har använder en extra antenn på min huvud data för att få bra signal så nu undrar jag om jag kan brygga mitt trådlösa nätverk men min LAN port på datan så att LAN porten fungerar med en korskopplat kabel eller switch mot andra LAN ansluta datorer i min lägenhet men att dom fortfarande ansluter till grannens DHCP server fast då naturligt vis via kabel från min huvud data. Hoppas ni förstår vad jag menar då det är lite jobbigt att förklara. Anledningen är att jag har dålig signal på standard wifi antenn och min retro data med win98se gillar inte WPA2. plus att jag fixar många andras datorer och det hade varigt skönt att slippa installera drv till wifi som dom inte använder hela tiden. MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Hedersmedlem

Vad kör du för operativsystem på primära datorn?
Är det windows XP eller nyare kan du markera trådlösa och trådbundna anslutningarna i nätverksanslutningsmappen och välja att brygga dem på högerklickmenyn.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG

Permalänk
Medlem

Att koppla upp sig mot sin grannes internetuppkoppling strider garanterat mot avtalet med internetleverantören.

Permalänk
Medlem
Citat:

Att koppla upp sig mot sin grannes internetuppkoppling strider garanterat mot avtalet med internetleverantören.

Vem bryr sig om de strider imot avtalet.
internetleverantörerna tjänare redan massa kosing så de skriker om de!
Sysslar sj med liknande grejer likså många av mina vänner som sitter på gannens

Visa signatur

MSI GeForce GTX 770 2GB TwinFrozr GAMING-series | MSI Z87-G45 GAMING ATX | Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)| CORSAIR 2x4096MB CL9 1600Mhz VENGEANCE | Be Quiet! Straight Power E9 700W 80+ Gold | Samsung SSD Pro 840-Series 256GB | 2TB WD Caviar Green | Cooler Master Hyper 212 EVO | Fractal Design Define R4 Svart | Samsung 27" S27A950D LED 120Hz | Logitech Z-5500 @ THX 5.1 | Laptop: ASUS G73, Intel i5 2.79GHz, 4096MB, ATI 5870, 500GB |

Permalänk
Medlem

För det första betalar jag halva internet räkningen och skiter stor i vad ISP säger då jag får billig internet och grannen får grattis support så att alla vinner. Plus att det är förjävligt att du måste ha vanlig telefon för att få internet på små orter för det andra så räcker det inte med att brygga anslutningarna då ip forwarding inte är aktiverat i XP det vill säga att jag har provat att brygga korten men det är inte så lätt tyvärr då DHCP inte starta från routern för mig ialla fall, så kort sagt jag gillar LoverBoy åsikt plus att jag har grannens medgivande, har hittat en guide som kanske löser problemet som jag ska testa, Men i all vänlighet så uppskatar jag din din kommentar ChristofferC då den är helt sann och laglig, dock tycker jag det är en dålig lag och det finns kryp hål då jag är hans it administratör och översättare och måste ha tillgång till hans data föra att administrera den sen att internet följer med so be it

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Medlem

To enable TCP/IP forwarding, follow these steps:

1. Start Registry Editor (Regedit.exe).
2. In Registry Editor, locate the following registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters
3. Set the following registry value:
Value Name: IPEnableRouter
Value type: REG_DWORD
Value Data: 1
A value of 1 enables TCP/IP forwarding for all network connections that are installed and used by this

computer.
4. Quit Registry Editor.

Enable Routing and Remote Access. Change its status from disabled to automatic and then start it. This can do from

Administrative Tools.

Open a Command Prompt and type -

netsh routing ip nat install

now reboot xp

Open network connections in the control panel to find the name of your network connections.

Open a Command Prompt and type -

netsh routing ip nat add interface "Wireless Network Connection" full
netsh routing ip nat add interface "Local Area Connection 3" private

now reboot xp

Now Disable Routing and Remote Access. Change its status from automatic to disabled and then stop it.

Now right click on the wireless network connection (the internet connection) on the taskbar and click repair.

det är det som ska provas nu, funkar det så är det dax att sova funkar det inte så är det dax att sova och kolla svar imorgon MVH Henrik

Visa signatur

Asus X99-A i7-5820K GTX1060 men är typ P3 800MHz 256mb RAM 2xV2 12mb and Geforce3 Ti200 40Gb plus, Atari, Amiga, NES, SNES, SEGA and all the fun that make a retro geek happy :-)

Permalänk
Hedersmedlem

Konstigt att inte bryggningen fungerade. Jag har för visso inte testat LAN (ethernet, 802.3) mot wlan (802.11...). Men bryggning av två ethernetgränssnitt gör att de skickar vidare alla ethernetramar (kanske inte om det var adresserad till datorn i fråga). Som att koppla in en hubb eller switch för att brygga ihop anslutningen och sen från switchen koppla in sin dator (typ "T-koppling").

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG