Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nebudchanezzer
Funderar starkt på det eftersom deras servrar även ligger utanför Sveriges gränser och de sparar inga loggar.

Samt att det står att bandbredden upp till 100/100 ska vara opåverkad (tro vad man vill om det men men...)

Jobbigt bara att om man betalar för en vecka, måste man sedan kontakta dom för att säga upp abonemanget innan dom hinner dra pengar för en hel månad.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
På vilekt sätt skiljer det påståendet för tex ipredator, dold.se etc.? Dom i sin tur har väl oxå en ISP som deras trafik går igenom? då borde ju dom åka dit på samma sätt.

Jag har för mig att tex dold.se har sina servers i Sverige och de måste ha logg på alla kopplingar. Om myndigheterna knackar på så måste de lämna ut sina loggar och det går då att koppla IP mot användare. På så sätt är de tjänsterna ganska onödiga för syftet att fultanka.

Vet inte vart ipredator har sina servers men eftersom de inte sparar några loggar så är det antagligen någonstanns där de direktiven inte gäller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Jag har för mig att tex dold.se har sina servers i Sverige och de måste ha logg på alla kopplingar. Om myndigheterna knackar på så måste de lämna ut sina loggar och det går då att koppla IP mot användare. På så sätt är de tjänsterna ganska onödiga för syftet att fultanka.

Vet inte vart ipredator har sina servers men eftersom de inte sparar några loggar så är det antagligen någonstanns där de direktiven inte gäller.

IPRED gäller bara ISP. dold.se är ett företag och lyder därmed inte under den lagen. Dessutom ger fildelning <2 års fängelse. För att dold.se ska lämna ut uppgifter om en använder måste denne begått ett straff som ger >=2 års fängelse.

Permalänk
Medlem

Oj!

Väldigt nöjd med https://torrentprivacy.com/. Testade en vecka. De har en testfil man kan ladda ner för att försäkra sig om att man har ett annat ipnummer vilket jag gjorde sex ggr. 3 inloggad och tre utan. Det gav rätt resultat alla gånger och hastigheten är grym. Jag har comhems 50/10 och gjorde http://www.bredbandskollen.se/ och kom upp i full hastighet:)

Rekommenderas med andra ord!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
Oj!

Väldigt nöjd med https://torrentprivacy.com/. Testade en vecka. De har en testfil man kan ladda ner för att försäkra sig om att man har ett annat ipnummer vilket jag gjorde sex ggr. 3 inloggad och tre utan. Det gav rätt resultat alla gånger och hastigheten är grym. Jag har comhems 50/10 och gjorde http://www.bredbandskollen.se/ och kom upp i full hastighet:)

Rekommenderas med andra ord!!

Men du..nu har du nog fått det hela om bakfoten. Torrentprivacy fungerar ENBART med deras torrentklient, det döljer inte ditt ip när du surfar. DVS när du testade din hastighet så gick du inte genom deras tjänst..

EDIT:
Citat frånd eras sida:
"6.Is it possible to crypt any Internet protocols (for example, web traffic), besides the torrent protocols?

No, only bittorrent traffic is encrypted. But we provide you web-proxy for visiting major torrent sites, so you will still have anonymity there.
"

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

ah, ok, sorry, jag läste dåligt:) Sitter just nu med en torrent igång på 700kb/s ovh håller på att adda fler. återkommer med hastighet strax.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
ah, ok, sorry, jag läste dåligt:) Sitter just nu med en torrent igång på 700kb/s ovh håller på att adda fler. återkommer med hastighet strax.

testa en torrent med många seeds för att se hur fort de kan gå...tanka inget olaligt dock

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
ah, ok, sorry, jag läste dåligt:) Sitter just nu med en torrent igång på 700kb/s ovh håller på att adda fler. återkommer med hastighet strax.

testa en torrent med många seeds för att se hur fort de kan gå...tanka inget olaligt dock

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

okej. Satt igång ett antal torrents bara för att se hur snabbt det kan bli. Just nu ligger jag på 2,9megabyte/sekund. (Jag har som mest toppat på 6 megabyte utan denna tjänst tidigare.)

Vet inte om jag bara har otur nu med långsammare torrents men jag är ändå ganska nöjd. Gör mig inte så mycket om en torrent går ner på 20 minuter eller ett antal timmar. Ingen direkt brådska;)

Om ngn undrar så har jag comhems 50/10.

Edit: 4,1megabyte/s nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
IPRED gäller bara ISP. dold.se är ett företag och lyder därmed inte under den lagen. Dessutom ger fildelning <2 års fängelse. För att dold.se ska lämna ut uppgifter om en använder måste denne begått ett straff som ger >=2 års fängelse.

Som det ser ut nu så finns det delar i propositionen som pekar på att även anonymitetstjänster kan bli tvingade att dela ut information. Är inte så insatt i den biten men antar att vi får se det prövas i rätten isf.

Däremot verkar det inte som att dold.se behöver logga sin trafik såg jag nu.

Permalänk
Medlem

Jag ska fundera lite mer kring torrent privacy iaf...får se vad som händer. Jag sätter ju på 10/10 så det verkar ju inte som att det kommer bli en flaskhals för mig.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Teskörde ivacy lite, tjeeeene vad slött det gick, ping på mellan 3-400 och hastigheter som aldrig kom över 1Mbit per sekund!

Har inte testat med torrent än men tror inte jag kommer över i vilket fall. Körde dock bara PTPP.

Permalänk

Kan också rekommendera Torrentprivacy, funkar över förväntan.
men jag undrar hur kan programmet veta att jag betalar eller ej, är det förprogrammerat med mina uppgifter när jag laddar ner programmet???

Visa signatur

KUMRIF = Kontant Utan Moms Rakt I Fickan www.soderort.com Bilduppladdnings site

Permalänk
Medlem

En test till med Ivacy gav runt 600kb/s via Ryssland och PTPP. Helt ok.

Permalänk
Medlem

när ni skriver hastigheterna ni får med de olika vpn-tjänsterna, då menar ni väl nedladdningshastigheten? Vad har ni för uppladdningshastigheter? Det tycker jag nästan är viktigare.

Permalänk

ner 4.1 upp 2.7
relakks..
men fuckade lite i början var tvungen att mickla med routern..
men nu flyter det på fint:)

Permalänk

Det bästa vore ju om det fanns en massa lokala VPN-tjänster som hade sina servrar inom samma stadsnät som man själv. Isf. skulle man ju en betydligt bättre peering mot dem.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Da´Russian Stallion
På vilekt sätt skiljer det påståendet för tex ipredator, dold.se etc.? Dom i sin tur har väl oxå en ISP som deras trafik går igenom? då borde ju dom åka dit på samma sätt.

För att den ISP din polare har inte har en annan ISP framför sig, det har din polare (BBB, Telia, GlocalNet, ComHem) - din polare är mellanledet som får skiten. Men om IPREDator visar sig vara bra så kan man använda det istället, för att just förhindra personliga uppgifter framtvingade av IFPI/MPAA/yadayada.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl2wm-rocks
Det bästa vore ju om det fanns en massa lokala VPN-tjänster som hade sina servrar inom samma stadsnät som man själv. Isf. skulle man ju en betydligt bättre peering mot dem.

Nu är jag inte säker på det här med loggar men dem VPN-tjänster som har sina servrar inom Sverige är tvingade(?) ha loggning på, vilket innebär att den organisation/artist kan fråga fram uppgifter på vem som laddade ner vad genom just det VPN nätet - vilket i stort sett dödar the whole purpose med VPN. Jag känner inte till lagarna i grannländerna, men om VPN servrarna där inte krävde ha loggning på så är det lite närmare och snabbare än andra servrar i Ryssland eller USA/Canada.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gatsten
okej. Satt igång ett antal torrents bara för att se hur snabbt det kan bli. Just nu ligger jag på 2,9megabyte/sekund. (Jag har som mest toppat på 6 megabyte utan denna tjänst tidigare.)

Vet inte om jag bara har otur nu med långsammare torrents men jag är ändå ganska nöjd. Gör mig inte så mycket om en torrent går ner på 20 minuter eller ett antal timmar. Ingen direkt brådska;)

Om ngn undrar så har jag comhems 50/10.

Edit: 4,1megabyte/s nu

Låter mycket intressant! Skall verkligen testa den tjänsten verkar riktigt bra att den använder torrenttekniken anonymt med och krypterat riktigt bra för hastigheten. Men får börja med att testa en mån i taget lär väl ploppa upp många bra tjänster säkerligen framöver och dumt ha bundit upp sig tidigt men detta verkar bra!

Visa signatur

Gigabyte X58 UD5 , i7 920@3,5Ghz Turbo ON+Noctua 12P , 6gb ddr 1333mhz@1500mhz , Gigabyte 470 gtx SLI , Razer Lachesis, DiNovo Edge , Z5500 + Creative HS 1200 Headset ,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pYjamas
när ni skriver hastigheterna ni får med de olika vpn-tjänsterna, då menar ni väl nedladdningshastigheten? Vad har ni för uppladdningshastigheter? Det tycker jag nästan är viktigare.

har ställt min upphastighet på 850kb/s vilket ger en bra nerhastighet enligt mig, iaf för mitt system. Den ligger och håller den hastigheten eller högre om jag skriver det.

Permalänk
Musikälskare

Testade Mullvad och fick ut 200kb/s

I vanliga fall får jag 1.8MB/s

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Har använd Relakks nu i över ett år.
http://www.relakks.com
Är väldigt nöjd med deras tjänst. Bra hastighet.
Har 100/10 BBB hemma. Ligger normalt runt 60/10 - 35/10 när jag testar.
Kontrollerade hastigheten idag igen. Då blev det bara 10/10.
Men ändå, jag är super nöjd med dom.
Dom hade lite prestanda problem under året. Då och då gick det inte och koppla upp sig emot deras server. Dock var det nu länge sen jag hade detta problem med Relakks.

Provade även AlwaysVPN. Köpte ett 5 GB datapaket för 8,50 US$.
Hastigheten är dock väldigt segt. Provade senast idag. Fick 1,7/0,4 mbit/s.
Beror väl på att dom bara har en en server i USA.
www.alwaysvpn.com

Läste mycket bra recensioner på StrongVPN's hemsida.
http://strongvpn.com/
Kanske man ska prova deras tjänst någon månad. Dom har även servrar i Europa, vilket gör att man få bättre hastighet än med dom amerikanska servrar.

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk
Medlem

Kanske börjar bli dags att sammanställa vilka tjänster som blivit testade och vilket hastighet som uppnåddes före och innan.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

på en torrent sida så har man detta att välja i options.

SSL Options HTTP Site Only (NO SSL) HTTPS Site Only (SSL) HTTPS Site & Tracker (SSL)
Note: SSL Tracker only works with a limited number of clients. eg (utorrent, azureus, etc.)

Vad är SSl för kryptering då har den satt på (SSL) HTTPS Site & Tracker (SSL)
Är det nån kryptering?
Förstår att den inte döljer IP nr men undrar iaf.

Visa signatur

[ASUS Formula Gene] [i53770K] [G-Skill trident 2400mhz 2x4gb] [Radeon HD5870 1GB] [Corsair 550D] [Corsair 650w] [Corsair H100] [Windows 8 x64] [Totalt 3TB HD] [Boxee box] [New iPad] [Xbox 360 Slim JTAG]

Permalänk
Medlem

Tjenare grabbar, hoppar in lite här.
Just installerat Relakks men har ingen sån där säkerhets ikon i aktivitets fältet utan en helt vanlig.
Ska man vara orolig att någonting är fel?
Kollade på whatsmyip och där hade det ändrats när jag loggade in.
Tänkte ta det säkra före det osäkra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HRN
Som det ser ut nu så finns det delar i propositionen som pekar på att även anonymitetstjänster kan bli tvingade att dela ut information. Är inte så insatt i den biten men antar att vi får se det prövas i rätten isf.

Däremot verkar det inte som att dold.se behöver logga sin trafik såg jag nu.

Den propositionen har man då aldrig hört talas om. Källa?

dold.se har sagt att om de i absolut värsta fall blir pushade till den grad att de verkligen måste lämna ut uppgifter om en användare (om en ny lag eller proposition skulle klubbas igenom) flyttar de sina servrar utomlands.

dold.se loggar sin trafik i ett år. Säkerhetsåtgärd.

Permalänk
Medlem

Jag har testat både dold.se och ivacy.com, och sistnämnda har inbyggd funktionalitet för torrentklienter som t.ex. utorrent genom att du kan öppna en port för inkommande (jfr med port forward för routrar). Detta ökar hastigheten vid nedladdning.

Dold.se har inte något sådant och inte heller SwissVPN så vitt jag kan se (kan ha fel där förstås). Med dold.se vad det ett gäng trackers jag överhuvud taget inte fick kontakt med.

Sååå, testa inte bara med bredbandskollen utan även med din torrentklient.

Jag har 10/1 och får ut ca 8/0,6 med utorrent och ca 9/1 på bredbandskollen som bäst med ivacy.com.

MVH
BiffKo

Permalänk
Medlem

Torrentprivacy funkar bra för mig. Likvärdig hastighet som utan. Dock för sägas att jag enbart sitter på 2mbit för tillfället..

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av usb
Den propositionen har man då aldrig hört talas om. Källa?

dold.se har sagt att om de i absolut värsta fall blir pushade till den grad att de verkligen måste lämna ut uppgifter om en användare (om en ny lag eller proposition skulle klubbas igenom) flyttar de sina servrar utomlands.

dold.se loggar sin trafik i ett år. Säkerhetsåtgärd.

Propositionen för IPRED

Stod någon rad om det i en artikel på idg häromdagen. I samma artikel så uttalar sig dold.se om att de inte har loggar som knyter användare till IP.

Citat:

i propositionen påpekas att även den som tillhandahåller en anonymiseringstjänst kan åläggas att lämna ut uppgifter om de kunder som har piratkopierat, precis som en internetoperatör

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nordis
Torrentprivacy funkar bra för mig. Likvärdig hastighet som utan. Dock för sägas att jag enbart sitter på 2mbit för tillfället..

Verkar som att fler och fler har positiva erfarenheter av torrentprivacy, har kollat runt lite på andra forum också där det har fungerat rätt bra för folk. Ska nog ta och prova i en vecka, åter kommer med resultat så fort jag hinner.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm