Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med en upprensning i tråden. Bara behålla alla inlägg som är on topic. Alla juridiskt betingade kommentarer är egentligen orelevanta och hör hemma i en separat tråd.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har testkört Flashbacks(Relakks) tjänst i ett dygn ungefär. Det pendlar en del. Låg ca 12h på mellan 150-300kb/s men efter en omstart idag fick jag hastigheter på mellan 600-1000kb/s och tänkte att det måste vara ordentligt fel nu, att utorrent inte går via VPN tunneln, men den verkade göra det tro. Både sidan och utorrent sade att det var ipadressen given av Relakks som det kördes på.

Finns det något enkelt sätt att kolla att man fortfarande kör via VPN tunneln så att Flashbacks tjänst inte bara kopplar ned och utorrent fortsätter på mitt vanliga ip?

Permalänk
Medlem

http://www.cyberghostvpn.com/anonym_surfen.php

och

http://www.torrentprivacy.com

Bägge fungerar bra för mig.

Cyberghost har en gratis version där det är en begränsning på 10Gb/mån samt att den kopplar ner efter 6 timmar. (Går att koppla upp direkt igen) Den ligger i tyskland. (Dvs. inom EU)

Torrentprivacy fungerar bra och smidigt för mig iaf. Begränsningen är att man bara är anonym när man laddar hem torrenter.

http://www.auditmypc.com/anonymous-surfing.asp
Bra sida för att kolla hur anonym man är.

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy

Finns det något enkelt sätt att kolla att man fortfarande kör via VPN tunneln så att Flashbacks tjänst inte bara kopplar ned och utorrent fortsätter på mitt vanliga ip?

Gå på http://www.ip-adress.com/ och kolla där. Då ser du med vilken IP adress du är online just nu, samt vilken ISP.

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk

Skaffat Ivacy nu, får ut 4-5mbit av 10mbit .. Men funkar ganska bra

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk

Relakks

Tja!

Har aktiverat relakks nu men jag har problem med att internet dör hela tiden.

Jag kan vara inloggad typ 20 min sen slutar nätet att fungera, så då får jag logga in igen.

Någon som har samma problem?

Permalänk
Medlem

Re: Relakks

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dragon Lord
Tja!

Har aktiverat relakks nu men jag har problem med att internet dör hela tiden.

Jag kan vara inloggad typ 20 min sen slutar nätet att fungera, så då får jag logga in igen.

Någon som har samma problem?

Nej, min brukar klara sig över 12 timmar. Men har för mig att om den är inaktiv i 15 min så kopplar den ner. Verkar dock vara nått annat som strular i ditt fall. Vilket operativsystem kör du?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Just nu kör jag xp 32 bitars.

Ska se om jag kan få det att fungera om jag kör vpn via min linksys wrt54gl router.

Permalänk
Medlem

Är den här tråden nerlusad med anställda från Relakks, eller?
Börjar ana oråd eftersom flera här påstår att tjänsten fungerar bra, även efter den 1a april.

Jag har använt mig av tjänsten i en vecka nu med följande resultat:
* Hastigheten ligger oftast under 10kB/s
(Nu, kl. 1 på natten, har jag för första gången varit uppe i 20-150kB/s. Men hastigheten dog efter en kvart)
* Internet dör (som resultat av inaktivitet i 10 minuter, har jag läst mig till... Relakks är alltså så långsamt att du inte laddar ner alls. Då dör internet)
* Relakks dör (även om du ställt in den på att ringa upp om den tappar uppkoppling)
* "Hastigheten" dör (när du först slår på Relakks ligger hastigheten på sin topp, efter 10-20 minuter dör nerladdningshastigheten helt)

Visst, tillströmmningen av nya kunder måste varit lamslående, men att surfa eller ladda ner filer med Relakks (om det över huvud taget fungerar) är just nu så långsamt att det känns som att vara tillbaka på modemets tid.

Relakks är dessutom inte pålitligt. På min XP dator har jag flera gånger upptäckt att ikonen som indikerar att Relakks är igång har försvunnit och mitt gamla IP kommit tillbaka. Helt utan förvarning kan man alltså förlora skyddet helt och hållet.

Slutsats: Just nu är Relakks inte värt pengarna.

Permalänk
Medlem

Jag kör på flashbacks tjänst som är densamma som relakks och jag låg mestadels på 200-300kB/s. Hade en ordentlig topp idag när det stegade upp över 600kB/s och låg där och pendlade mellan 6-900kB/s i närmare 2h sedan kröp den ned mot 400kB/s när klockan närmade sig 18.

Permalänk
Medlem

Hur har du burit dig åt för att komma upp i de hastigheterna? Extremt fet lina?

Med min 10Mbit lina ligger jag 90% av tiden på en nerladdningshastighet av 3-10kB/s.

Permalänk

SäkersurfzonVPN

Någon som har den tjänsten eller provat?

Säkersurfzon är en tjänst som jag sett att i alla fall Glocalnet och Bredbandsbolaget har. Som jag förstått det innefattar det:
Dels trådlösa anknytningspunkter på stan med 300 meters räckvid, dels en site på nätet man kan surfa till om man redan är uppkopplad på ett 'osäkert' trådlöst nät, SäkersurfVPN. Jag antar att man då får ett nytt externt ipnummer? Fungerar det bara för surfning eller även t.ex ftp, bittorrent? Måste man redan vara kund för att kunna köpa tjänsten?

Man kan bl a köpa en dag för 29kr, betala med sms, enligt https://www.twifi.net/portal/?go=shop#

* Denna tjänst innehåller både Internet access via våra surfzoner och vår krypterade Internettunnel för din ökade säkerhet."

Fungerar det även att betala med kontantkort i telefonen, tro?
Anonym betalning känns som ett krav, vem vill hamna på en lista med en massa skumt folk.
"Hej, jag skulle vilja vara anonym. Jaha, och hur var namnet?"

Mer info: http://www.glocalnet.se/ws/sales/sakersurfzon/index.jsp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DobWot
[B
(Nu, kl. 1 på natten, har jag för första gången varit uppe i 20-150kB/s. Men hastigheten dog efter en kvart)
[/B]

Jag ligger på 100 - 300kb/s just nu. Den första dagen jag hade det gick det nästan lika fort som innan, men sen gick de utför. Jag tror det beror på att de e överbelastade. Min kopplar också ner sig, men det brukar hålla mellan 5-12 timmar innan det händer, och detta trotts att anslutningen är aktiv. Känns inte direkt helt säkert, man måste ju sitta å ha koll på den hela tiden för att man inte ska hamna på en okrypterad anslutning helt plötsligt. Jag har inte helt nöjd just nu med relakks/flashback.

Rlakks
Betyg: Max 5P

  • Hastighet: 3P (kan komma upp i bra hastighet då trafiken inte är så hög, i andra fall förlorar man över 50% av bandbredden om man har mer än 10mbit)
    Pålitlighet: 2P (kopplar ner sig, hastigheten varierar)
    Prisvärdhet: 4P (ganska billigt med 45kr /mån)
    Säkerhet: 3P (hade fått högre om den inte kopplade ner av sig själv)

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Mycket gnöl över Ivacy i denna tråd, fast för mig funkar det bra. Ivacy har en fiffig valbar funktion att programmet avbryter all kontakt med nätet om VPN går ner, så slipper man ett av problemen med relakks, dold.se etc.

MVH
BiffKo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biffko
Mycket gnöl över Ivacy i denna tråd, fast för mig funkar det bra. Ivacy har en fiffig valbar funktion att programmet avbryter all kontakt med nätet om VPN går ner, så slipper man ett av problemen med relakks, dold.se etc.

MVH
BiffKo

Vart i Ivacy's mjukvara kan man hitta alla dessa inställningar och vart finner man den där förb****** porten alla pratar om. Jag använde Ivacy Monitor men den tyckte jag inte hade någonting av valbara inställingsmöjligheter. =/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Vart i Ivacy's mjukvara kan man hitta alla dessa inställningar och vart finner man den där förb****** porten alla pratar om. Jag använde Ivacy Monitor men den tyckte jag inte hade någonting av valbara inställingsmöjligheter. =/

Porten öppnar du genom att trycka på "MANAGE" längst ner i högra hörnet i Monitor, och sedan be programmet att öppna en port (nåt liknande open port el. forward port heter det). Här är länk till guide: http://ivacy.com/en/doc/user/features/forwarding

Blockering av internetåtkomst finner du genom att tryck på "Ivacy monitor settings" i Monitor, och sedan bocka för rutan längst ner.

MVH
Dan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Benkaboy
Något jag stör mig lite på dock är att de vill ha namn och adressuppgifter och att man sedan betalar med sitt, exempelvis, Visakort. Då är man ju inte anonym direkt. varför måste de ha namn och adress, räcker det inte bara med att betala?

Skriv vad du vill.

Användarnamn: Linus
Namn: Linus på Linjen
epostadress: linus@linjen.trorduja.se

Funkar alldeles utmärkt på relakks/flashback i alla fall.

Betalningen kommer du inte komma ifrån men eftersom det är en förbetald tjänst behöver relakks inte spara några som helst uppgifter kopplade till betalningen mer än att Linus har betalat... Alltså behöver domstolen kräva ut betalningsuppgifterna från betalningsförmedlaren och det sker bara vid den berömda "2 år fängelse-gränsen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Säkerhet: 3P (hade fått högre om den inte kopplade ner av sig själv)

Borde inte den få 0P?
Att den hipp som happ kopplar ner sig gör ju hela grejen fullkomligt meningslös.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DobWot
Borde inte den få 0P?
Att den hipp som happ kopplar ner sig gör ju hela grejen fullkomligt meningslös.

Hur är det med det där egentligen? Jag har använt Flashbacks tjänst 5h i ett streck nu och inte kopplat ned sig. OM det nu gör det eller att ens vanliga internetuppkoppling dör så kopplar den automatiskt inte upp sig igen ?

Permalänk
Medlem

Hittade denna sajt om integritetsskydd

Hittade denna sajt om integritetsskydd. Den verkar inte helt klar ännu men innehåller en del kloka saker redan nu.

Framför allt en lista över VPN-leverantörer som du söker...

http://hem.bredband.net/intskydd/

Visa signatur

P4 3.0 GHz HT | 1 GB dual RAM | ASUS P4C800 | Raptor 32 GB 10000 rpm SATA + 160 GB PATA | Geforce 4 Ti 4200 64 MB

Permalänk

är det någon som testat trilightzones vpn?

Visa signatur

Holler at thy dragonmaster

Permalänk
Medlem

Tycker Relakks fungerar ypperlig. Började använda den i mindre än 1 timme nu.

Ska nog använda den på nätterna då de flesta stänger ner sin dator. Då hastigheten bör vara högre. Vanlig surf, då slår jag av Relakks.

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk

mullvad någon som testat för nackdelar ?

Visa signatur

Roadrunner 454

Permalänk

Kan någon reda ut detta för mig: Fungerar alla VPN-tjänster med alla p2p program? Någon skrev att det bara är Relakks/Flashback som fungerar med andra klienter än BitTorrent, stämmer det eller finns det fler?

Och en annan sak: Ni som köper er VPN-tjänst av svenskt företag, är ni inte oroliga att lagförslaget som nu ligger på bordet skall gå igenom så att dessa företag tvingas lämna ut era uppgifter?

Permalänk
Medlem

Jag kör på Ivacy funkar hur bra som helst här.. mycket stabilt och får samma hastighet som jag hade innan, har 24Mbit, dock får jag ut bara ut ca 12Mbit/s pgr av avståndet/ledningarna. Har kollat med en annan dator och sett så jag har nytt ip i utorrent bla. Testade även flashbacks men den kopplade bara ner hela tiden för mig.

Permalänk
Medlem

Flashback har fungerat rätt bra för mig senaste 2 dagarna, går nästan i 10mbit. Men kommer ändå testa torrentprivacy när flashback går ut om nån vecka här.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Ingen som kan hjälpa mig med min första fråga? Dvs om alla VPN-tjänster funkar med valfri p2p klient? Jag använder eMule och vill ha en VPN som funkar med det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Ingen som kan hjälpa mig med min första fråga? Dvs om alla VPN-tjänster funkar med valfri p2p klient? Jag använder eMule och vill ha en VPN som funkar med det.

ivacy.com

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarl
ivacy.com

Tack! Då blir det nog dom, även om 100 spänn i månaden känns lite mycket (speciellt med tanke på hur lite jag laddar ner).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tony Clifton
Tack! Då blir det nog dom, även om 100 spänn i månaden känns lite mycket (speciellt med tanke på hur lite jag laddar ner).

Du får helt enkelt börja tanka lite mer