Permalänk
Medlem

Jooo.. men jag "råkade" börja med MC kortet.. Ska fixa det först och se hur mycket (lite) pengar som är kvar efter det

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Resultat efter ca 30min lätt OC av min D0'a. Spänning var 1.4v tror jag..
Orkade inte reboota för att att ställa upp minnena i rätt frekvens.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=569193

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Resultat efter ca 30min lätt OC av min D0'a. Spänning var 1.4v tror jag..
Orkade inte reboota för att att ställa upp minnena i rätt frekvens.

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=569193

"lätt OC" säger du. =P

Förmodar att det är luft? Nice resultat iaf. Vad för temperaturer får du? 800 grader?

Permalänk
Medlem

Haha, jag ganska lätt OC anser jag Jag är helt övertygad om att den gör 4,8ghz med runt 1,5v.

Nä det där var på vatten. Heatkiller-cu rev 3.0, dualradd, laing ddc 18w pump.
enbart CPU i loopen.

Idle på lite under 40 grader på samtliga cores vid den klocken. Hade en jäkla spridning av temps över kärnorna så måste nog se över monteringen av vattenblocket tyvärr

Vad är normalt på i7 egentligen? Hade 7 grader skillnad mellan core 0 & core 3, känns ju inte så där jätte bra.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Alina är verkligen grymma! Jag slängde iväg ett mail till dom och frågade om det fanns D0:or lager. Tio minuter senare får jag ett mail tillbaka där dom berättar att det finns i lager, och att dom har reserverat en åt mig. Snacka om snabb och proffsig service!

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Alina är verkligen grymma! Jag slängde iväg ett mail till dom och frågade om det fanns D0:or lager. Tio minuter senare får jag ett mail tillbaka där dom berättar att det finns i lager, och att dom har reserverat en åt mig. Snacka om snabb och proffsig service!

Samma sak för mig. Mailade Alina igår, fick snabbt svar, och processorn skickades samma dag, tillsammans med lite annat smått och gott jag beställde. Bör ha ett paket att hämta på posten efter jobbet.

Visa signatur

Ni vet väl hur dum en genomsnittssvensk är? Halva sveriges befolkning är dummare än så...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PreacherMan
Alina är verkligen grymma! Jag slängde iväg ett mail till dom och frågade om det fanns D0:or lager. Tio minuter senare får jag ett mail tillbaka där dom berättar att det finns i lager, och att dom har reserverat en åt mig. Snacka om snabb och proffsig service!

Sweet!

Slängde iväg ett nytt mail vid 9-tiden och fick svar att de hade inne, beställer en ny och säljer min C0'a jag fick. Alina tycker vi om.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Grymt pris på netshop!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Grymt pris på netshop!

Fick min D0'a från Alina för 2900kr, men ja, några kronor billigare är det iallafall.

Permalänk
Medlem

Gud vad sugen jag är på en D0a nu.
Har mailat till en par butiker här i Finland och ser om nån har dom inne.

Vad tror ni man får för sin gamla C0/C1 då? Den är ca 2 månader gammal.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Känns nästan som att man kan vänta ytterligare tre veckor för att kunna köpa Xeon 3520. De verkar komma in 8 Juni till vissa svenska butiker.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Fick min D0'a från Alina för 2900kr, men ja, några kronor billigare är det iallafall.

Det är också grymt, gav typ 3250 eller något för min

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Det är också grymt, gav typ 3250 eller något för min

Jo, fick punga ut 3300kr för min C0'a från Dustin, men fick å andra sidan med HAWX så det jämnade ut sig lite.

Permalänk
Medlem

Haha, men den har du sålt?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2000+
Haha, men den har du sålt?

Inte ännu, men tidigast imorgon så.

Om jag får min D0'a imorgon så kommer det nog något testresultat på kvällen alternativt lördag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Inte ännu, men tidigast imorgon så.

Om jag får min D0'a imorgon så kommer det nog något testresultat på kvällen alternativt lördag.

Väntar med spänning!

Jag tänker iallafall avvakta lite tills lite mera folk har lagt upp resultat.
Det skulle inte vara första gången som det har verkat jäkla lovande till en början men sen när lite mera "vanligt" folk börjar lägga upp så får man se helt andra resultat.

Om dom flesta börjar lägga upp resultat på 4+ ghz med HT på och på en relativt låg spänning, då är det definitivt värt det.
I annat fall känns det inte riktigt som en "prisvärd" uppgradering från C0/C1.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Väntar med spänning!

Jag tänker iallafall avvakta lite tills lite mera folk har lagt upp resultat.
Det skulle inte vara första gången som det har verkat jäkla lovande till en början men sen när lite mera "vanligt" folk börjar lägga upp så får man se helt andra resultat.

Om dom flesta börjar lägga upp resultat på 4+ ghz med HT på och på en relativt låg spänning, då är det definitivt värt det.
I annat fall känns det inte riktigt som en "prisvärd" uppgradering från C0/C1.

Sant, köpte min C0'a lite för tidigt när folk berättade att de hade börjat komma in. Nu finns de dock så jag byter ut min efter två veckor imorgon.

Min C0'a klarade att köra cinebench i 4GHz iofs, var inte helt stabil då jag bara snabbtestade. På tok för varm med min nuvarande kylning. Och ja, HT var på även den så.

Byter ut min C0'a då jag bara kommer störa mig på att jag inte fick D0 annars och då jag har råd med att byta ut den redan nu. Ska köra min i ett litet mATX system så D0 blir nog fin i och med svalare drift och enligt rapporter lägre krav på spänning.

Permalänk
Medlem

Har suttit på en C0 sedan launch och tagit mig till 4340mhz stabilt på 1,45volt. Vad skulle en D0 klara det på? Skulle det spela någon större roll överhuvudtaget om jag fick för att mig att installera vattenkyling?

Permalänk
Medlem

Om du klarar 4,3ghz med din C0 ser jag ingen mening att byta upp dig. En D0 skulle förmodligen göra 4,5 stabilt på den spänningen ungefär (med lite tur).

4,3Ghz C0 ska du vara riktigt nöjd med... det finns ju prollar som inte ens vill boota i 4Ghz.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Känns nästan som att man kan vänta ytterligare tre veckor för att kunna köpa Xeon 3520. De verkar komma in 8 Juni till vissa svenska butiker.

Kan det vara möjligt ? Xeon W3520 har sålts flera veckor redan i Oslo ! dom har på lager på Digital Impuls... Jag har haft min ett par veckor.

Permalänk
Medlem

Hörde med min favoritbutik (JimmsPC.fi) här i Finland och dom har både C0 och D0 på lager, bara att säga till vilken man vill ha.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Väntar med spänning!

Jag tänker iallafall avvakta lite tills lite mera folk har lagt upp resultat.
Det skulle inte vara första gången som det har verkat jäkla lovande till en början men sen när lite mera "vanligt" folk börjar lägga upp så får man se helt andra resultat.

Om dom flesta börjar lägga upp resultat på 4+ ghz med HT på och på en relativt låg spänning, då är det definitivt värt det.
I annat fall känns det inte riktigt som en "prisvärd" uppgradering från C0/C1.

Jaha, så gick det med det.
i7 D0 beställd.
Verkar som dom flesta butiker här i Finland har den på lager, iallafall dom jag frågat.

Edit: Och så var den skickad, synd bara att det är helg nu imellan. :\
Men kommer med resultat i början på nästa vecka iallafall.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jaha, så gick det med det.
i7 D0 beställd.
Verkar som dom flesta butiker här i Finland har den på lager, iallafall dom jag frågat.

Edit: Och så var den skickad, synd bara att det är helg nu imellan. :\
Men kommer med resultat i början på nästa vecka iallafall.

Trist att posten latar sig även i Finland. Personligen tycker jag att posten bör levereras minst 6 dagar i veckan. Vad kostade din D0'a i Finland?

Hoppas du får ett fint ex med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Trist att posten latar sig även i Finland. Personligen tycker jag att posten bör levereras minst 6 dagar i veckan. Vad kostade din D0'a i Finland?

Hoppas du får ett fint ex med.

Jo, 6 dagar i veckan skulle vara rimligt.
Den kostade 274 Euro, ca 2850kr.
Återstår att se om den presterar som förväntat.
Första jag gör när jag får den (efter montering) är att dra BCLK till 200 och se hur mycket spänning den behöver för det, HT on förstås.

När väntas du få din?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Jo, 6 dagar i veckan skulle vara rimligt.
Den kostade 274 Euro, ca 2850kr.
Återstår att se om den presterar som förväntat.
Första jag gör när jag får den (efter montering) är att dra BCLK till 200 och se hur mycket spänning den behöver för det, HT on förstås.

När väntas du få din?

Bra pris. Verkar ha varit en prissänkning i Sverige sedan jag köpte min C0'a för två veckor sedan med, vilket är bra. Kan D0'orna ha ett lägre inköpspris tro? Kan iofs vara relaterat till den stabila världsekonomin med..

Kommer göra något liknande med. Får som det verkar äntligen min Scythe Mugen II under veckan så först då kommer jag troligen kunna pressa D0'an mer, men 4GHz borde inte vara ett större problem värmemässigt.

Den gick förbi Örebro 23:00 så mellan kl 15-16 i eftermiddag så finns den på lokala ICA/Posten 100m härifrån. Kan nästan känna lukten nu. Frammåt kvällen bör jag nog kunna avlägga rapport om vad denna verkar klara. Får bara hoppas att man inte får en ny SLBCH bara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Bra pris. Verkar ha varit en prissänkning i Sverige sedan jag köpte min C0'a för två veckor sedan med, vilket är bra. Kan D0'orna ha ett lägre inköpspris tro? Kan iofs vara relaterat till den stabila världsekonomin med..

Kommer göra något liknande med. Får som det verkar äntligen min Scythe Mugen II under veckan så först då kommer jag troligen kunna pressa D0'an mer, men 4GHz borde inte vara ett större problem värmemässigt.

Den gick förbi Örebro 23:00 så mellan kl 15-16 i eftermiddag så finns den på lokala ICA/Posten 100m härifrån. Kan nästan känna lukten nu. Frammåt kvällen bör jag nog kunna avlägga rapport om vad denna verkar klara. Får bara hoppas att man inte får en ny SLBCH bara...

Mycket möjligt att D0 kapat produktions kostnaderna lite, priset har iallafall droppat från 288 till 274 på "min" butik den närmaste veckan.
Stör mig lite att jag inte vänta med inköpet av i7 tills nu då jag hade en fullt fungerande E8400 baserad rigg som jag köpte i januari.
Men när jag skulle köpa i7 för ~2 månader sedan så sa alla (inklusive Intel själv) att D0 endast skulle innebära små kosmetiska förändringar, så slog till på en C0/C1 då..
Men det är väl inte hela världen, att uppgradera från C0/C1 kostar väl 80 euro typ om jag får 200e (2000kr) för den gamla C0/C1.

Hur står sig Scythe mugen mot Noctuas kylare, vet du?
Ser fram emot att se lite överklocknings resultat senare idag eller under helgen.

Ska lappa D0an nästa vecka efter att jag teskört den, medans jag fortfarande har C0an kvar ifall något skulle gå snett (tar lappnings oskulden).

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Inaktiv

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Mycket möjligt att D0 kapat produktions kostnaderna lite, priset har iallafall droppat från 288 till 274 på "min" butik den närmaste veckan.
Stör mig lite att jag inte vänta med inköpet av i7 tills nu då jag hade en fullt fungerande E8400 baserad rigg som jag köpte i januari.
Men när jag skulle köpa i7 för ~2 månader sedan så sa alla (inklusive Intel själv) att D0 endast skulle innebära små kosmetiska förändringar, så slog till på en C0/C1 då..
Men det är väl inte hela världen, att uppgradera från C0/C1 kostar väl 80 euro typ om jag får 200e (2000kr) för den gamla C0/C1.

Hur står sig Scythe mugen mot Noctuas kylare, vet du?
Ser fram emot att se lite överklocknings resultat senare idag eller under helgen.

Ska lappa D0an nästa vecka efter att jag teskört den, medans jag fortfarande har C0an kvar ifall något skulle gå snett (tar lappnings oskulden).

[/QUOTE

Är vad jag förstått det endast riktigt värt det om du vill klocka mera eller få lite bättre marginaler i avseende till kylning. Men har du råd och känner för det, kör hårt.

Hittade tyvärr inget bra test just nu men kylaren ska stå sig rätt bra. Huruvida den är bättre eller sämre är jag osäker, men stor är den iallafall. Har sett en bild förut som visade effektivitet bland kylare med en i7 överklockad till 4GHz, den låg rätt bra till där har jag för mig, ska se om jag hittar den någonstans, samt tillhörande artikel.

Fick SMS för en timme sedan så den är bara att hämta, har lite jag läre göra innan jag hämtar ut den och kvällern hinner försvinna.

Inte funderat på att träna lappa C0'an först?

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av anders.149
[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Mycket möjligt att D0 kapat produktions kostnaderna lite, priset har iallafall droppat från 288 till 274 på "min" butik den närmaste veckan.
Stör mig lite att jag inte vänta med inköpet av i7 tills nu då jag hade en fullt fungerande E8400 baserad rigg som jag köpte i januari.
Men när jag skulle köpa i7 för ~2 månader sedan så sa alla (inklusive Intel själv) att D0 endast skulle innebära små kosmetiska förändringar, så slog till på en C0/C1 då..
Men det är väl inte hela världen, att uppgradera från C0/C1 kostar väl 80 euro typ om jag får 200e (2000kr) för den gamla C0/C1.

Hur står sig Scythe mugen mot Noctuas kylare, vet du?
Ser fram emot att se lite överklocknings resultat senare idag eller under helgen.

Ska lappa D0an nästa vecka efter att jag teskört den, medans jag fortfarande har C0an kvar ifall något skulle gå snett (tar lappnings oskulden).

[/QUOTE

Är vad jag förstått det endast riktigt värt det om du vill klocka mera eller få lite bättre marginaler i avseende till kylning. Men har du råd och känner för det, kör hårt.

Hittade tyvärr inget bra test just nu men kylaren ska stå sig rätt bra. Huruvida den är bättre eller sämre är jag osäker, men stor är den iallafall. Har sett en bild förut som visade effektivitet bland kylare med en i7 överklockad till 4GHz, den låg rätt bra till där har jag för mig, ska se om jag hittar den någonstans, samt tillhörande artikel.

Fick SMS för en timme sedan så den är bara att hämta, har lite jag läre göra innan jag hämtar ut den och kvällern hinner försvinna.

Inte funderat på att träna lappa C0'an först?

[/QUOTE]

Vad jag förstått ger lappning vanligtvis en förbättring på ~5 grader grovt räknat, och risken för att nåt går snett är väl nästan obefintlig (eller?).
Men ska se lite hur temperaturerna är med D0an, klarar jag mig under 80 grader på 4ghz med HT on så kanske det inte är värt det, förutsatt att jag ens tar mig till 4ghz HT on och en relativt låg spänning (~>1,35).
Sen är det ju alltid kul att testa på något nytt.
Jag is inte lappa C0an nu när jag endå ska sälja den, värdet för ju ner lite. Kanske testar på en gammal P4a som jag har liggandes isåfall.

Men du, lägg allt åt sidan nu och dra iväg till posten efter D0an.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

Måste bara fråga..
Jag har alltid undrat över hur dem lyckas göra kylarna/processorerna skeva i deras toppmoderna fabriker.. hur är det möjligt att man kan få kylarna/processorerna mer plana hemma med sandpapper än vad dem kan göra i deras toppmoderna fabriker?