Permalänk
Inaktiv

Trist WeeMaan. =/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
Weeman

hur i helsike lyckas du o döda den ? inte ens jag som kört över 1,8v på min o den lever o inte ens nära dö heller ?

tror jag vet vad du har gjort man ska inte röra PLL voltage heller.. för det har inget med Bclk o göra om du nu trodde det
för nå högre bclk ska man bara röra pci-e från 100 upp till minst 120mhz

Men riskerar man inte förstörda filer om PCI-e klockas över 100MHz? Något med lagringen som stökar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devildoll
köpa 3540'n är ju som att köpa en 940 , de har väll inte särskilt märkvärt mer svängrum när det gäller överclockning . eller har jag fel?

xeon w3520 ska vara en 920 undercover.
så de skall vara identiska .

jag tycker dock själv att intel kanske tar bra 920'or och låter dem bli w5320 , då serverkunder kanske pressar lite hårdare osv.

det är något jag tror själv dock , har inte ett gram bevis för det.

asus fixade stöd för D0 redan 2009/03/04

i alla fall för mitt moderkort , borde kvitta , sålänge man har asus .

köpte min burk för några veckor sedan ( från dustin ) och den levererades med det nya bioset, så du ska nog inte har några problem

W3520 till skillnad från 920 D0 stöder ECC minnen också, kan vara bra att ha

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

D0:an är ju onekligen grym. Har fått upp min egen till 4ghz stabilt med ~70 grader under max load.

Tror ni att de går o klämma ut mer? Vilka resultat har andra klockare fått med luftkylning på D0an?

MVH

Visa signatur

Antec Three Hundred, Corsair HX620W, Core i7 920 @ 4GHz stabil, 12gb DDR3 OCZ 1600MHz, Noctua NH-U12P, Intel X25-M 80GB, Asus 4870 Dark Knight 1GB

Permalänk
Medlem

Xeon w3540 2,93Ghz Wr tagen av OPB och flytande kväve och Evga classified kort. hela 5804mhz

http://forum.coolaler.com/showthread.php?p=2352198

högsta jag har sett på intel iaf dom är mer prisvärda än core i7 940 kan jag säga o resten av extreme varianten får stryk...

update : 5827mhz lite längre ner på sidan

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem

Moderkort och D0

Har en ny dator med ett Asus PT6 deluxe ver 2, och en 920 D0, men den startar inte alls.
Se http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
Min fråga är, stöder inte moderkortet D0 steppningen?
Men den borde väl starta?

/ Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Re: i7 d0-stepping

Citat:

Ursprungligen inskrivet av khanan
Går det att få tag på en I7-920 med d0-stepping i Svedala än?

Själv köpte jag min i7 920 med D0 stepping från www.netgiganten.se som håller till i Vellinge, Skåne. Fick den till kanonpris och tempen ligger svalare än C0/C1 steppingen som jag körde innan. D0 startar jag LÄTT på 4,2ghz med luft 100% stabilt! Så vill ni ha D0 100% så beställ av www.netgiganten.se !

Visa signatur

Intel i9 13900K @ 5,8 ghz, Corsair Hydro H150i PRO RGB, Corsair Vengeance Pro 64GB DDR5 6400mhz , Asus ProArt OC RTX 4080 Super 16GB GDDR6X, MK ASUS ROG Z690 MAXIMUS HERO , HDD1 Samsung 990 Pro 2TB, HDD2 4TB Samsung 990 Pro 2TB , Creative Recon 3D, Asus Hyperion™ GR701 =)

Permalänk
Inaktiv

Re: Re: i7 d0-stepping

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skydiver
Själv köpte jag min i7 920 med D0 stepping från www.netgiganten.se som håller till i Vellinge, Skåne. Fick den till kanonpris och tempen ligger svalare än C0/C1 steppingen som jag körde innan. D0 startar jag LÄTT på 4,2ghz med luft 100% stabilt! Så vill ni ha D0 100% så beställ av www.netgiganten.se !

De flesta butiker har den inne nu. Vill man vara säker på att få rätt så hör man av sig till Alinas kundsupport och hör vad de har inne.

Permalänk
Medlem

tror att jag kommer att sälja bort min i7 med d0 stepping för 2500:-, annonsen kommer att vara på sweclockers marknad på måndag om jag bestämmer mig att sälja bort den.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
tror att jag kommer att sälja bort min i7 med d0 stepping för 2500:-, annonsen kommer att vara på sweclockers marknad på måndag om jag bestämmer mig att sälja bort den.

Varför sälja?

Permalänk
Medlem

har i7 C0/C1 liggande hemma, D0 köpte jag bara för att posta resultaten på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=919...

annars brukar inte använda datorn överklockat.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
har i7 C0/C1 liggande hemma, D0 köpte jag bara för att posta resultaten på http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=919...

annars brukar inte använda datorn överklockat.

Sweet! Lycka till i tävlingen.

Jag kör annars min D0'a i 3,2GHz @ 1V, tycker det känns bättre än de 2,66GHz och 1,2V? som den ligger på som standard.

Och ja, med 20% överklockning så är den fortfarande mycket svalare än hur den levererades sjukt nog.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Sweet! Lycka till i tävlingen.

Jag kör annars min D0'a i 3,2GHz @ 1V, tycker det känns bättre än de 2,66GHz och 1,2V? som den ligger på som standard.

Och ja, med 20% överklockning så är den fortfarande mycket svalare än hur den levererades sjukt nog.

tack! tycker du inte att processorn kan ta skada på 1V@3.2Ghz på lång sikt , tror inte att intel var så dumma att de valde köra 1.2V på 2.66Ghz..... men, men ...

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
tack! tycker du inte att processorn kan ta skada på 1V@3.2Ghz på lång sikt , tror inte att intel var så dumma att de valde köra 1.2V på 2.66Ghz..... men, men ...

Ja den har då inga stabilitetsproblem vad jag kan se ännu, LinX tuggar den gärna på utan problem. Men är det något jag har missat så fyll gärna i.

EDIT:

Dubbelkollade hos Intel, jag kör den fortfarande inom vad den är specad för (0,8V-1,225V):

http://ark.intel.com/Product.aspx?id=37147

Har iofs för mig att det ska vara 1,365V även på 920.. hm..

Permalänk
Medlem

(0,8V-1,225V) det hade jag missat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tyoma
tack! tycker du inte att processorn kan ta skada på 1V@3.2Ghz på lång sikt , tror inte att intel var så dumma att de valde köra 1.2V på 2.66Ghz..... men, men ...

Varför skulle processorn ta skada av att köra på mindre spänning än orginal??
Om något så är det tvärtom, håller längre när den går kallare och matas med mindre spänning.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Grattis Sverige nu har W3520 kommit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=422699

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Grattis Sverige nu har W3520 kommit: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=422699

Finns ingen i några av de större och mer pålitliga butikerna dock, men snart så kanske? Gott i vilket fall, verkar vara samma prisnivå.

Permalänk
Medlem

Ja det verkar ju tyvärr vara en riktig analys.. Men de lär väll komma in snart iaf.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Inaktiv

Har fortfarande svårt att komma över 3,6GHz med mitt ex. 3,6GHz med HT på och 1,15V verkar gå fint men ökar jag till 3,7GHz så verkar det som att jag stött i väggen, får dra upp spänningarna och ändå får jag inte ut något egentligen. Så ska nöja mig med 3,6GHz på min så länge, med 28-29 grader i lägenheten så är inte all extra värme en klock på 3,7GHz+ ger inte alltför roligt..

Nåja, nöjd med mitt ex iallafall, samt nya kylaren och chassit:

Scythe Mugen II samt en Mini P180 har tillkommit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JoBu
Ja det verkar ju tyvärr vara en riktig analys.. Men de lär väll komma in snart iaf.

Beställde min i onsdags eller torsdags från Mindfactory.de. Fick mail i går att den var skickad. Blir spännande att se vad den presterar.

Blev lite osäker på om jag gjorde bort mig då jag sålde min 920 C0 som gjorde 4.0Ghz med orginal kylaren (gamings stabilt ganska säkert inte occt etc stabilt). Direkt man körde benchmark med den drog tempsen iväg rakt upp. Tyvärr han jag inte testa den med vattenkylning då cpu blocket också kommer i veckan. Undrar om det verkligen var värt 1000:- i mellanskillnad.

/Danne

EDIT: Kolla hur många de har i lager Alla har 2st i lager. Samma grossist misstänker jag. GNT? kanske. De lär ju vara slut nu isf. Butikerna som inte uppger distributörens lagersaldo har 0. Fast det är bara mina spekulationer, jag kan ha fel.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne980
Beställde min i onsdags eller torsdags från Mindfactory.de. Fick mail i går att den var skickad. Blir spännande att se vad den presterar.

Blev lite osäker på om jag gjorde bort mig då jag sålde min 920 C0 som gjorde 4.0Ghz med orginal kylaren (gamings stabilt ganska säkert inte occt etc stabilt). Direkt man körde benchmark med den drog tempsen iväg rakt upp. Tyvärr han jag inte testa den med vattenkylning då cpu blocket också kommer i veckan. Undrar om det verkligen var värt 1000:- i mellanskillnad.

/Danne

EDIT: Kolla hur många de har i lager Alla har 2st i lager. Samma grossist misstänker jag. GNT? kanske. De lär ju vara slut nu isf. Butikerna som inte uppger distributörens lagersaldo har 0. Fast det är bara mina spekulationer, jag kan ha fel.

Det är värt mellanskillnaden. Jag vet inget om denna Xeon men den kan ju inte vara sämre än en konsument-i7 trots allt. Du återkommer med resultat va?

Permalänk
Medlem

Så fort jag har tid. Vilket det har varit tunt med. Men det borde finnas möjlighet att testa lite i slutet av veckan om grejerna hinner komma.

/Danne

Permalänk
Medlem

Beställde en W3520 nu men eftersom det har stått två i lagerstatus på flertalet butiker hela dagen så är nog risken tyvärr stor att jag måste vänta på nästa leverans. Hade vart jäkligt trevligt ifall den kom i nästa vecka..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Medlem

Varifrån ska man beställa för att få D0 steppingen? Var har ni som fått era exemplar köpt det ifrån?

Permalänk
Medlem

Alina är ett säkert kort eftersom dom erbjuder en helt strålande support. Maila dom i förväg eller skriv som kommentar till din beställning att du vill ha en D0 så blir det nog bra.
Om jag hade vart du hade jag dock köpt en W3520 istället för en i7 920 då dom verkar vara ännu vassare och är 100% d0 dom med.

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Varifrån ska man beställa för att få D0 steppingen? Var har ni som fått era exemplar köpt det ifrån?

Alina som tidigare nämnts, kanske finns någon mer butik som har personal som faktiskt tar och kollar vad de har. Annars gör som JoBu säger och köp en Xeon när de går att köpa i säkrare butiker.

Nått 3,8GHz på 1,18V nu, kryper sakta uppåt. Måste dock se över kylningen då den känns lite för varm, inte mycket bättre än min TRUE 120 som visade sig vara allt annat än plan och min Mugen II är en mycket bättre kylare överlag. Hm..

Permalänk
Medlem

Jaha, så W3520 är en Xeon? Xeon är väl serverprollar, har de varit iallafall förut. Om det nu spelar någon roll. Finns det några reviews på den processorn, klockar den lika bra och passar den 1366 sockel? Sökte på google men hittade inget. Tack för svar boys iallafall. Om det inte blir Xeon blir det 920an från alina.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av clappen
Jaha, så W3520 är en Xeon? Xeon är väl serverprollar, har de varit iallafall förut. Om det nu spelar någon roll. Finns det några reviews på den processorn, klockar den lika bra och passar den 1366 sockel? Sökte på google men hittade inget. Tack för svar boys iallafall. Om det inte blir Xeon blir det 920an från alina.

några svar från mig !

Den passar socket 1366 och enda man kanske behöver göra är uppdatera nyaste bios och den klockar bra till och med bättre än Core i7 920 med d0 och sen är den svalare med...

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
några svar från mig !

Den passar socket 1366 och enda man kanske behöver göra är uppdatera nyaste bios och den klockar bra till och med bättre än Core i7 920 med d0 och sen är den svalare med...

Låter ju helt klart lovande, finns det tester på dessa?

Permalänk
Medlem

Så det finns risk att man blir tvungen att flasha BIOS för att få igång datorn med en Xeonpropp? I så fall blir det problematiskt eftersom det är svårt att flasha BIOS utan någon CPU..

Visa signatur

Athlon XP 2100+ AIUHB 0302 | Epox 8RDA+ | 2x256MB Twinmos CL2 | Radeon 9500 @ 9700 Vcore & Vram mod | RIP