Öka textstrl? Os x

Permalänk
Medlem

Öka textstrl? Os x

Hej, fick min mac mini idag och är supernöjd än så länge! Dock kör ja den på min 52" Sony lcd och skulle vilja ha textstorleken större. Har den senaste versionen av os x, har letat runt men inte lyckats hitta något men är somsagt ny på mac så är inte så hemma än..

Tack så länge!

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Pratar du generellt i hela OSX eller speciella program? Rent generellt, kolla 'Hjälpmedel' under 'Systeminställningar'.

Permalänk
Medlem

Generellt i hela osx tänkte jag då de är svårt/jobbigt att se från soffan, ska kika där hittade dock bara någon zoom där har ja för mig men ska kika igen

Visa signatur

Ny sign på G

Permalänk
Medlem

Har inte provat själv men TinkerTool ser lovande ut.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem

räcker cmd +/- ?

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem

Eller oxå kan du ju köra en annan upplösning än den som teven och datorn kommer överens om som "naturlig".

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tva
Eller oxå kan du ju köra en annan upplösning än den som teven och datorn kommer överens om som "naturlig".

Det kommer bara bli ge en suddigt och en onödigt dålig bild.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Det kommer bara bli ge en suddigt och en onödigt dålig bild.

Det beror på vilka krav man har, och kan man köra 2/1 så blir det lika skarpt (förutom då att allt blir tydligare)

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

nja det är vell native y/4 * native x/4 för att få pixelmap med större?

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

Testade TinkerTool men ville tyvärr inte fungera något vidare, händer inget :S Men ändrade upplösning från 1920x1080 till 1600x900 så nu ser man lite bättre från soffan, ska man läsa mycket så får man zooma helt enkelt.. Fungerar så länge iaf tack för tipsen!

Edit: Fast nu såg jag att när ja ändrade upplösning i osx så kunde man inte ha 1920x1080 i Plex, vet inte om de har någon betydelse men är lite störande

Visa signatur

Ny sign på G