Permalänk
Medlem

ang bosättningar, får man bara flytta in på ett annat lands territorium och börja bygga hus och bostäder på annans mark bara så där?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Zotamedu, flancen

Vilket annat lands territorium pratar ni om?

Israel får göra vad f-n man vill med hela västbanken och gaza. Araberna förlorade kontrollen över områdena, som man för övrigt erövrade illegitimt från första början, i krig man själva startade. Dessa områden är föremål för förhandling.

Where the prior holder of territory had seized that territory unlawfully, the state which subsequently takes that territory in the lawful exercise of self-defense has, against that prior holder, better title.

Att länka till wikipedia, som i sin tur hänvisar till rapporter och påståenden av organisationer som "Peace Now", för att inte tala om att man rakt av återger den arabiska versionen av sexdagarskriget: "The war in 1967 was an unprovoked act of aggression aimed at expanding the boundaries of Israel", länder inte till heders. Allt detta är rena arabiska efterhandskonstruktioner, det är inget kontroversiellt att konstatera att det från arabernas sida hela tiden enbart har gått ut på att utplåna Israel.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Zotamendu hävdar även att palestiner äger landet där israeler bosatt sig, du menar att det bara är att flytta in där då?

sen varför ser omvärlden bosättningarna som illegala?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
Zotamendu hävdar även att palestiner äger landet där israeler bosatt sig, du menar att det bara är att flytta in där då?

Om du hade haft den minsta koll på historien hade du vetat vad som hände i och med kriget 1948. De områden som idag kallas ockuperade rensades på judar, judar som bott där sedan flera tusen år. Perioden 1948 till 1967 är den enda stunden de senaste 3000 åren det inte bott judar i området, araberna försöker få det till att det ska vara dessa 19 år som är "gällande" för all framtid, trots att man erövrade marken illegitimt 1948. Det krävs inte lite fräckhet att kräva något sådant, och inte lite historielöshet av de som idag påstår det. Som jag sa tidigare vill judar bo där av en anledning och anledningen är inte att djävlas med araber. Om det är någon som djävlas här är det araberna som förvägrar judarna att bo där de bott långt innan någon arab satte sin for i området.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Till att börja med, att jämställa kristendom med islamism, vilket du gör när du vill att det ska informeras om det tillsammans med kommunism och nazism, är ungefär som att jämställa de mest liberala demokratierna i världen med de mest auktoritära och totalitära regimerna och dra dem över samma kam. Det är den överlägset värsta sortens relativism och nog det dummaste uttalande jag någonsin stött på. Alla religioner har haft samma chans att utvecklas.
En annan viktig aspekt är att det nu, till skillnad från på medeltiden, finns exempel på framgångsrika liberala och toleranta demokratier med stort utrymme för, som fungerar alldeles utmärkt i kombination med och bygger på t.ex. kristendom och kristen tro och värderingar (USA m.fl.). Men islamisterna avvisar, föraktar och rentav avskyr de idéer och värderingar dessa stater bygger på. Islamism är och kommer alltid att vara inkompatiblet med demokrati och mänskliga rättigheter, kristendom är det bevisligen inte.
Jag tänker sätta sträck i denna debatt nu och jag råder dig att göra detsamma, för din egen skull. Jag ser det nämligen som helt omöjligt att du egentligen inte greppar dessa skillnader, ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle få för sig att göra de jämförelser du gör.

Tycker faktiskt det är rätt och riktigt att även ta upp kristendomens förtryck genom tiderna om man nu ska ta upp alla de andra -ism:erna. Visst, för närvarande har inte kyrkan någon jättestor och tydlig makt (usa kan väl diskuteras ärligt talat, och man kan ju definitivt diskutera om usa har en demokrati överhuvudtaget), men å andra sidan har inte nazisterna någon egen stat heller numera.

Så fair and fair, ska man ta upp regimer som utövat folkmord genom tiderna så ska man definitivt ta upp kristendomen. Precis som man ska ta upp kommunisterna, nazisterna, islam och vad de nu håller på med borta i kina så ge fan i att avfärda det som oviktigt, även om det är jävligt off-topic här.

Angående topicen så tycker jag ärligt talat att omvärlden ska skita i vad de håller på med där nere... det är meningslöst och kommer inte lösa sig förrän någon smäller av nåt riktigt jävla stort och utrotar den andre parten. Spelar roll vem som har rätt eller fel, de kommer inte sluta ändå.

Permalänk
Medlem

Orka bry sig inte vårat problem sedan är ändå jorden överbefolkad låt de sköta sitt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Om du hade haft den minsta koll på historien hade du vetat vad som hände i och med kriget 1948. De områden som idag kallas ockuperade rensades på judar, judar som bott där sedan flera tusen år. Perioden 1948 till 1967 är den enda stunden de senaste 3000 åren det inte bott judar i området, araberna försöker få det till att det ska vara dessa 19 år som är "gällande" för all framtid, trots att man erövrade marken illegitimt 1948. Det krävs inte lite fräckhet att kräva något sådant, och inte lite historielöshet av de som idag påstår det. Som jag sa tidigare vill judar bo där av en anledning och anledningen är inte att djävlas med araber. Om det är någon som djävlas här är det araberna som förvägrar judarna att bo där de bott långt innan någon arab satte sin for i området.

Först e dom guds egendomsfolk och nu kan dom leva i flera tusen år... Ne skämt åsido, vilka områden talar vi om? Var kan man hitta fakta om vilka som bott var fram till 1950?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
vilka områden talar vi om? Var kan man hitta fakta om vilka som bott var fram till 1950?

De områden som kallas Västbanken och Gaza, de som intogs av Jordanien och Egypten iom kriget de själva startade 1948.

Egentligen är det inte något kontroversiellt påstående, det är bara att araber och andra väljer att bortse från, inte vill kännas vid eller helt enkelt inte känner till att det faktiskt även bodde judar där som kördes bort iom att området intogs av araberna. Det är samma sak med hela det område som blev Jordanien, som bildades 1921, på närmare 80% av palestinamandatets yta. Judar förbjöds att flytta dit och de som bodde där var tvungna att ge sig av.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
De områden som kallas Västbanken och Gaza, de som intogs av Jordanien och Egypten iom kriget de själva startade 1948.

Egentligen är det inte något kontroversiellt påstående, det är bara att araber och andra väljer att bortse från, inte vill kännas vid eller helt enkelt inte känner till att det faktiskt även bodde judar där som kördes bort iom att området intogs av araberna. Det är samma sak med hela det område som blev Jordanien, som bildades 1921, på närmare 80% av palestinamandatets yta. Judar förbjöds att flytta dit och de som bodde där var tvungna att ge sig av.

Okej. Hur många judar handlade detta om? Var detta judiska släkter som bott där i evigheter eller nyinflyttade som mer eller mindre rättmätigt köpt land i området, som ju judar gjort de senaste 100 åren just för att de vill bo där?

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonsson
Okej. Hur många judar handlade detta om? Var detta judiska släkter som bott där i evigheter eller nyinflyttade som mer eller mindre rättmätigt köpt land i området, som ju judar gjort de senaste 100 åren just för att de vill bo där?

Det var både och, men de nyinflyttade gäller i ännu högre utsträckning araberna. Området förde en tynande tillvaro innan judarna började återvandra i början av 1800-talet och detta medförde en massiv arabisk folkökning i området, från hela arabvärlden. Det var alltså judarna som var förutsättningen för all annan invandring. Att det alltid har bott judar i området råder det ingen tvekan om, och det rörde sig om tiotusentals. Jag säger inte att det var fel att judarna fick flytta på sig, men till de områden man kom överens om skulle bli/blev Israel. Araberna vägrade dock en judisk stat i området oavsett var och det hade de inget som helst fog för att göra och de har bara förlorat och fortsätter förlora stort på det.

Vad menar du med att köpa land mer eller mindre rättmätigt? Man betalade väldigt höga priser och säljarna var även arabiska nationalister. Dessutom, många av de som sålde mark bodde inte ens i området utan var stora landägare som bodde i exempelvis Kairo, Amman och Damaskus. Helt solklart är iaf att något "palestina" i bemärkelsen arabisk nation aldrig existerade, varesig på papper eller i folks medvetanden.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Saddam, var har du tagit vägen?

*Finns det någon lag som förbjuder judar att bo på västbanken eller varför får det inte bo judar där?

*Har araberna inte haft flera chanser att skapa en stat på dessa områden, både när Israel och när den arabiska sidan haft kontrollen över dem?

*Vad är hamas uttalade mål med judarna enligt deras stadgar?

*Hänvisas det inte till sion vises protokoll i hamas stadgar, för att visa vad sionisternas plan är?

*Är sion vises protokoll äkta?

Jag väntar på svar.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Israel har ett inflytande över USA, men troligen mindre än vad som antas av vissa i denna tråd.

Man kan främst se det på den israeliska militären som nästan helt saknar en uthållig offensiv förmåga. De har inga tankflygplan och inga AWACS-plan med lång räckvidd och uthållighet och deras stridsvagnar är stora, tunga och långsamma och knappast lämpliga för anfallskrig. Inga stealth-flygplan har de heller (knappast troligt att de får några heller)

Det märkliga är att Saudiarabien har fem AWACS-flygplan av typ E-3 Sentry och åtta tankflygplan och skulle dessa delta i en konflikt mot Israel så skulle araberna ha en i stort sett fullständig kontroll över israeliskt luftrum.

Jag kan inte säga att jag är en expert på varken militär eller diplomatiska relationer, men om Israel styrde helt över USA så anser jag nog att de skulle beväpna Israel bättre och araberna mindre...

Visa signatur

Something is wrong with science – fundamentally wrong. Theories just keep getting stranger and stranger.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moonglum
Man kan främst se det på den israeliska militären som nästan helt saknar en uthållig offensiv förmåga. De har inga tankflygplan och inga AWACS-plan med lång räckvidd och uthållighet och deras stridsvagnar är stora, tunga och långsamma och knappast lämpliga för anfallskrig. Inga stealth-flygplan har de heller (knappast troligt att de får några heller)

Israel har inte några av de förmågor du talar om av den enkla anledningen att man inte har några sådana ambitioner. Israel har inga territoriella ambitioner, utan man har en uttalat defensiv strategi.

Och det finns fler sätt att inte synas på fiendens radar än den stealthteknik jag antar att du syftar på...

[QUOTE]
Det märkliga är att Saudiarabien har fem AWACS-flygplan av typ E-3 Sentry och åtta tankflygplan och skulle dessa delta i en konflikt mot Israel så skulle araberna ha en i stort sett fullständig kontroll över israeliskt luftrum.
[/QUOTE]

Saudiarabien är nog bland de minst sannolika arabländerna att anfalla Israel i nuläget. Vid en ev. framtida Israelisk attack mot Irans kärnanläggningar kommer saudierna tillåta Israeliska överflygningar exempelvis.

[QUOTE]
Jag kan inte säga att jag är en expert på varken militär eller diplomatiska relationer, men om Israel styrde helt över USA så anser jag nog att de skulle beväpna Israel bättre och araberna mindre...
[/QUOTE]

Jag säger inte emot dig, men vill bara upplysa om att Israel har en omfattande inhemsk vapenindustri, de är kapabla att beväpna sig själva i hög grad.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R

Jag säger inte emot dig, men vill bara upplysa om att Israel har en omfattande inhemsk vapenindustri, de är kapabla att beväpna sig själva i hög grad.

Merkava Tanks, sen 2 vapen som kom med i CS och sen klassikern: Desert Eagle, så nog kan de tillverka vapen, men de är även beroende av import;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
Merkava Tanks, sen 2 vapen som kom med i CS och sen klassikern: Desert Eagle, så nog kan de tillverka vapen, men de är även beroende av import;)

Skulle säga att Uzi är klassikern om vi pratar israeliska vapen, Desert Eagle-pistolen må vara häftig men något militärt vapen är det inte.

Sedan är alla länder "beroende" av import när det gäller vapen, även USA, men vissa mer än andra.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Skulle säga att Uzi är klassikern om vi pratar israeliska vapen, Desert Eagle-pistolen må vara häftig men något militärt vapen är det inte.

Sedan är alla länder "beroende" av import när det gäller vapen, även USA, men vissa mer än andra.

dock bör man väl ändå tänka på att Israel tagit fram sina tanks själva, anpassade efter Israeliska förhållanden, få länder som kör egna tanks om jag inte har helt fel, men Uzi används lite här och där i världen, även ibland(ironiskt nog) av arabiska grupperingar:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Nu glömmer ni ju IMI Galil! Hehe, baserat på den finska RK62. Viktigt viktigt.

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk

Israel har ganska gott om vapen produktion dessutom är de troligen ett av de länder i världen som har mest erfarenhet, konsekvensen av att ha araber som grannar

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_equipment_of_Israel#Loc...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saitzor
Israel har ganska gott om vapen produktion dessutom är de troligen ett av de länder i världen som har mest erfarenhet, konsekvensen av att ha araber som grannar

http://en.wikipedia.org/wiki/Military_equipment_of_Israel#Loc...

dock är det väldigt mkt av deras grejer som är ripoffs:p

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
dock är det väldigt mkt av deras grejer som är ripoffs:p

Det gäller i stort sätt alla vapensystem. Alla moderna automatkarbiner är "ripoffs" av StG44 exempelvis.

Varför dessa ständiga snömos-oneliners?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Det gäller i stort sätt alla vapensystem. Alla moderna automatkarbiner är "ripoffs" av StG44 exempelvis.

Varför dessa ständiga snömos-oneliners?

uhm, Isherman tanken är ett exempel på uppenbar ripoff, sen kan du ju jämföra

http://en.wikipedia.org/wiki/Sturmgewehr_44

med

http://en.wikipedia.org/wiki/FAMAS

om FAMAS är en ripoff så har de dolt det väl, till skillnad från Isherman, eller var det något särskillt du anser är en ripoff ifrån stg44?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
uhm, Isherman tanken är ett exempel på uppenbar ripoff, sen kan du ju jämföra

http://en.wikipedia.org/wiki/Sturmgewehr_44

med

http://en.wikipedia.org/wiki/FAMAS

om FAMAS är en ripoff så har de dolt det väl, till skillnad från Isherman, eller var det något särskillt du anser är en ripoff ifrån stg44?

Som vanligt missar du poängen helt. Jag syftade bara på att i stort sätt alla vapensystem bygger på eller är en vidareutveckling av en tidigare design eller något tidigare system.

Jag förstår verkligen inte vart du vill komma eller vad du håller på med, och det är inte första gången. Jag frågar varför du ständigt kommer med snömos, påpekar att det du säger tillför och betyder ingenting, varpå du replikerar med mer snömos, och så fortsätter det..

Jag: Israel har en omfattande inhemsk vapenindustri och är självförsörjande till stor del

Du: Även Israel är beroende av import!

Jag: Och? Alla länder är beroende av import, men Israel är självförsörjande till stor del iom sin omfattande inhemska vapenindustri

Du: Men Israel kopierar, utvecklar och bygger vidare på andra vapensystem!!

Jag: Och? Det gäller i princip alla vapensystem

Du: Men titta här, uppenbar ripoff!!!!11one

Jag: Och?!

Vad är det med dig?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

tråden tog en vändning till israels vapen och vapen produktion, så påpekade jag att Israel är beroende av import, Saitzor skrev att de gör mycket själva, jag tillade att det är mkt ripoffs(förutom merkava och Uzi)

och problemet är vad? vi för en diskussion på det nya ämnet "israels vapen industri" nått får man väl göra medans saddam skriver svar?;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Svaret är kort och enkelt, ja.

Permalänk
Avstängd

Jag skapade denna tråd för att KAZEN var jobbig och inte ville sluta tjafsa om detta ämne i andra trådar. Nu har vi diskuterat varför USA alltid ställer sig bakom Israel och varför Israel alltid kan göra som de vill, pga USA alltid blockerar alla protester och FN-resolutioner. Och nu har ju pro-israelerna här, erkänt att AIPAC har stor makt i USA. Då är jag nöjd och målet är uppnått. Lite lustigt är dock att pro-israelerna här, först förnekade allt. Men nu verkar vi här vara överens: Israel har stor makt i USA - vilket flera ex-presidenter, professorer, forskare, kongressledamöter, etc har sagt.

Jag har även postat länkar här som visar att Israelerna dominerar media och finans. T.ex. ägs amerikanska Centralbanken utav storbankerna. Släkterna Rotschild, Rockefeller, etc äger storbankerna. T.ex. Rotschild finansierade flera krig åt stater förr i tiden och blev adlade. Hur rik är man inte om man har råd att finansiera flera krig åt hela länder?? Fatta vad ett krig kostar. Nån Rockefeller snubbe var bland de 10 rikaste människorna genom _historien_. Dessa släkter uppmärksammas inte. Det är bara prat om Bill Gates ynka flugskit till förmögenhet - "rikast i världen" my ass. De som studerat dessa 12 släkter, säger att de äger runt 90% av allt i USA (dvs de äger några procent var). Motsvarande siffror för Europa vet jag inte. Och ingiftet bland dem är massivt. Det sägs ju att några få procent i världen äger nästan allting. Det är sant. De rikaste håller ned lönerna för den stora massan (som blir glada med en lön på 50.000kr/mån), och hjälper sina egna, samt ger jättelöner till varandra så de blir inflytelserika. T.om. Marcus Wallenberg klagade på det, på bankirerna i aTyskland som bara lyfte fram varandra och inga utifrån. När det gäller media så är Hollywood nr 1, och det förklarar varför MPA, RIAA, etc har sån makt att de påverkar oss i Sverige. Och varför det hela tiden pumpas ut böcker och filmer om Förintelsen och nazismen.

Ser man nån som drar in ovanligt stora mängder pengar, så kan man ju undra varför. T.ex. Daniel Radcliffe, rikaste ungdomen i England. Jepp, han har israelisk härstamning, visar wikipedia. Wikipedia visar att producenten bad just honom provspela för Harry Potter. Varför det? Då kollar vi producenten. Wikipedia visar ingenting. Men en snabb googling visar träff:
http://www.jewishjournal.com/hollywoodjew/item/harry_potter_a...

Eller Simon Cowell i "Britains got Talent" som får rekordlön, 1.3miljarder. "Han blir rikast i TV världen". Onormalt. Finns inget skäl till den lönen. Titta på wikipedia. Jepp. Träff.
http://nyhetskanalen.se/1.1097829/2009/07/16/cowell_kan_bli_r...
"Order gavs från ledningen att ge honom vad han ville för lön". Varför det? Vem äger Fox Media? Jaha. Rupert Murdoch. 132a rikaste personen i världen. Han som förbjuder sina journalister att kritisera Israel.
http://www.guardian.co.uk/Archive/Article/0,4273,4251392,00.h...
Samma artikel om Simon Cowell ovanför, visar att nån "Ryan Seacrest" får också hög lön utav Fox Media. Varför det? Vem är det? Snabbgoogla. Jepp. Träff igen.

Eller gänget i Star Wars. Vems karriär tog fart? Harrison Ford. Kolla på wikipedia. Träff.

Kolla upp några framgångsrika. T.ex. Scarlett Johansen är populär. Amy Winehouse. David Beckham. Seinfeld. Natalie Portman. Letterman. Steven Spielberg. Jack Black. Adam Sandler. Ben Stiller. Gwyneth Paltrow. Facebook - Zuckermann. Larry Ellisson. Steve Ballmer. George Soros. Google snubbarna. Disney, Pixar, RedHat, SuSE, ryska oligarkerna, etc etc etc. Alla dessa tjänar enorma pengar och blir omskrivna i media och får alla uppdrag.

Kombinera denna otroliga rikedom och makt, där de endast hjälper varandra, med rasism där andra anses värda att vara slavar på sin höjd, så är det kört för Palestinierna. Det bästa palestinierna kan göra, är att ge upp. Helt seriöst. De kan inte vinna mot denna enorma mediala makt. Jag tycker de ska acceptera allt Israel kräver. Även om Israel kommer med sjuka krav och inte egentligen vill ha en tvåstatslösning så ska Palestinierna vara glada för att de får någonting. Bättre det än att massakreras igen utav vit fosfor. De har levt sådär i 60 år nu. Det får räcka. Om Israel ville skulle vi ha en tvåstatslösning snarast. Men enligt FN resolution så ska palestinierna få återvända till sina marker. Det vägrar Israel. Därför skulle alla palestinier få jätteskadestånd för sina uteblivna marker. Som betalas med USAs pengar. Jerusalem Post:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1246443757019&page...
"Channel 2 reported Wednesday night that the prime minister had told his father, 100-year-old historian Benzion Netanyahu, that he purposely set the conditions knowing that the Palestinians would never agree to them.
-He doesn't support [a Palestinian state]," the father said in a phone interview. "He set conditions that they won't ever accept. That's what he told me. He set the conditions and they won't accept even one of them."
Korkade Obama som försöker tvinga mäktiga Israel till tvåstatslösning. Det är kört för Obama. Han kommer att smutskastas i media. Bättre låta Israel hållas och expandera sina bosättningar. Försök inte kämpa emot. Snart kommer väl Obama försöka ta tillbaka kontrollen över amerikanska Centralbanken eller göra nåt annat lika korkat? Man kan inte vinna över Israel. Obama måste lära sig det. Det är bara att gilla läget.

Israel är extremt fredligt.
Javisst.

Israel är inte rasistiskt.
Javisst.

Israel har ingen makt i USA.
Javisst.

Israelerna har bott där i årtusenden.
Javisst.

Bakgrund till detta stycke nedan:
Jag länkade till sionisten Arthur Koestlers bok "the 13th tribe" som säger att alla judar kommer egentligen ifrån Östeuropa. Judendomen höll på att dö ut under medeltiden, men ett krigarfolk i öst, Khazarerna, konverterade till judendomen. Och alla existerande judar nu, är egentligen ifrån Östeuropa, dvs Ashkenazi området. Judarna idag har inte "alltid bott i Israeltrakten och brukat marken i årtusenden". De judar som ursprungligen bodde i Israeltrakten är utdöda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R

Förstår du hur meningslöst det du håller på med är? Inte nog med att det är helt fel, det är även helt meningslöst vilket jag ska visa.

Nu ska jag länka lite som omväxling.

Om jag visar att det råder konsensus hos samtliga seriösa forskare att Arthur Koestlers hypotes är felaktig, vilket du bl.a. kan läsa om här:

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Thirteenth_Tribe

Samt att det istället råder konsensus om att dessa judar har sitt ursprung i mellanöstern vilket bevisas både språkligt, kulturellt och genetiskt.

Precis tvärtemot vad du påstår på alla sätt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi

Man kan även läsa samt att Koestlers uttalade mål med boken var att skilja de bibliska judarna från de europeiska och att på så sätt försöka avväpna antisemiterna, man kan säga att det slog fel men det gör inte det han skrev mer korrekt.

Så, hade du helt fel eller hur var det nu?

Jag har inte helt fel. Det är du som har helt fel. Läser du inte dina egna länkar? Ashkenazi judarna kommer ursprungligen från Tyskland. Det är bara att läsa lite i texten. Lätt som en plätt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi
"Ashkenaz is the medieval Hebrew name for the region which in modern times encompasses the country of Germany and German-speaking borderland areas...Thus, Ashkenazim or Ashkenazi Jews are literally "German Jews."...Although in the 11th century they comprised only 3 percent of the world's Jewish population, Ashkenazi Jews accounted for (at their highest) 92 percent of the world's Jews in 1931 and today make up approximately 80 percent of Jews worldwide."

År 1931 var 92% av alla judar från Tyskland. 8% av alla judar hade annat ursprung. Några årtionden senare när Israel skapades, så befolkades Israel av judar. Varifrån kom de miljoner judarna? Från Palestina där de levt och bott i årtusenden, eller kom de från Tyskland? Det fanns inte ens miljoner judar i Palestina trakten, de var ju bara några få procent. När pro-israelerna säger att "judarna har alltid bott och levt i Israel och har rätt till marken" så stämmer inte det. Alla israeliska judar kommer från östeuropa.

De 8% av judarna som inte härstammar från Tyskland var utspridda över hela världen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_ethnic_divisions
Hur stor andel av dem bodde egentligen i Palestina, bland "smutsiga araber" och "råttor" (se länkarna nedan, ja, araberna jämställs med råttor!) En halv procent? Om man tittar på Israels demografi idag så ser man:
http://en.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_Israel

-Ashkenazim 2,767,000 people: Jews whose ancestors came from Germany, France, and Eastern Europe.
-Mizrahim and Sephardim 2,921,000: Most Jewish immigrants to Israel from Iran, Iraq, Yemen, and Syria are considered Mizrahim. Sephardi refers to Jews whose ancestors lived in Spain and Portugal until 1492, and sometimes until later, then spread further
-Italian Jews (about 1% of the national population, or 75,000 people)
-Indian Jews 75,000 people: Jews from five distinct communities in India and also Burma,
-Beta Israel/Falash Mura of Ethiopia 130,000 people:

Vi ser att Israels judar idag kommer från Östeuropa. Spanien. Italien. Indien. Inga som "alltid bott i Palestina under årtusenden". Den andelen är så liten att den finns inte ens med! Men om vi antar att 0.5% av alla judar i Israel härstammar från Palestinatrakten, så härstammar 99,5% av alla judar idag inte från Israel. De kommer från Tyskland och länder runt om i världen. Magnifique.

Precis som Arthur Koestler skriver i sin bok; Den absoluta majoriteten av Judarna idag härstammar inte från Israel, de härstammar från en krigiskt folk som heter Khazarer från östeuropa. Idag är de 80% utav alla dagens 13,2 miljoner judar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jews
Strax innan Israels födelse, var 92% av alla existerande judar från Östeuropa. Och det blev östeuropeerna då som befolkade Israel. Det finns (nästan) inga judar kvar, som bott i Israel i årtusenden.

Sen måste vi komma ihåg att wikipedia admins är proisraeler, och vinklar bort allting Israel kritiskt. Se här t.ex.
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:American_Israel_Public_Affa...

"First off, I don't appreciate your smear tactics; I expect better from an admin...
must I remind you that around 80% or more of your own edits deal with Jewish-themed articles, many of which you and other admins. fiercely protect and watch in shifts, preventing other good editors from even touching them. However, I would like to ask: isn't the job of admins. to watch/police the entirety of Wikipedia instead of having 80% or even more of your edits (and the edits of some other admins. are close to 100%) on Jewish themed-articles? (as I said, this is not just you: many other high-level admins. edit Jewish articles almost exclusively to the detriment of the rest of the project, which you all seem to conveniently ignore to spend the vast bulk of your time and energy on Jewish-themed articles)."

http://www.israelshamir.net/English/Eng37.htm
"I personally added: "However, Russia refused to consider Hamas a terrorist organisation." My addition was immediately removed by the ever-watchful Zionist case-officer. Hamas is terrorist, full stop. "

Om vi återgår till dina proisraeliska wikipedia länkar, så kan man i diskussionerna läsa att folk inte alls är överens om wikipedia texten, vilket du påstår. Klicka längst upp till vänster på fliken "discussion" i din wikipedia artikel om "thirteenth tribe". T.ex. när du skriver
"jag visar att det råder konsensus hos samtliga seriösa forskare att Arthur Koestlers hypotes är felaktig, vilket du bl.a. kan läsa om här: "
så är det återigen något tom retorik som bara du använder "som jag har bevisat/slagit fast så har du fel" - när du inte visat något alls. T.ex. skriver någon i "discussion" fliken i din wikipedia artikel att här är en israelisk forskare från Tel Aviv som inte alls är överens med "samtliga seriösa forskare" - vilket du påstår.
http://en.wikipedia.org/wiki/When_and_How_Was_the_Jewish_Peop...
"In the book Sand argues that most contemporary Jews don't originate from the ancient Land of Israel. They never existed as a "nation-race" with a common origin. Most of them are decendents of European, Russian and African groups that at various stages in history adopted the Jewish religion. Just like others adopted Christianity."

Eller om man läser i "discussions" i Ashkenazi artikeln, så står det
".... So how can the article state that the jewish mtdna is almost absent in European population?" vilket också är viktig information som blivit bortraderat av wikipedia admins, som inte vill se motbevis.

Samtidigt säger din artikel att man är osäker, det finns inte mycket bevis. Hur kan det då vara konsensus att alla judar härstammar från det forna Israel, när ingen vet nånting? Det är alltså något som pro Israeliska admins skrivit ned.
"Although the historical record itself is very limited, there is a consensus of cultural, linguistic, and genetic evidence that the Ashkenazi Jewish population originated in the Middle East"

Det är lite lustigt när Bernard Lewis säger det är konsensus, och refererar till en bok som bevis. Men det är ju han själv som skrivit boken! Det är inte riktigt bra. Det är som när när Bush skulle bevisa att Irak har massförstörelsevapen, men Bush administrationen läckte det ryktet själva. Senare hänvisade snubben till sitt egna rykte och sade att de hört det, i TV-soffan. Kort sagt, det finns inte konsensus förutom bland wikipedia admins. Det är alltså lögn av Bernard Lewis att säga att alla forskare är överens, för det stämmer inte.

Poängen är alltså att det finns forskare som inte håller med. Alla forskare är inte överens, vilket både du och pro-israeliska wikipedia påstår. Klicka på "discussion" fliken allra högst upp på wikipedia för att läsa det som blivit bortredigerat. Det är hätska diskussioner om varför något raderades bort, och pro israeliska admins version är den som står på wikipedia.

Det östtyska ursprunget är även skälet till alla tyska namn: Spielberg, Seinfeld, Letterman, Silbersky, Pagrotsky, Posener, Zuckermann, etc.

Sentenced,
Jag har ju postat flera länkar som sågar Forum För Levande Historia. Jag kan posta några andra länkar, om du väljer att ignorera mina första länkar. Det kryllar av länkar om man googlar lite. Flera av dessa länkar, finns på mina gamla länkar.

Docent Lars Drake har anmält Forum för levande historia till Justitieombudsmannen. Ärendet gäller rapporten "Antisemitiska föreställningar och attityder i Sverige", som myndigheten gett ut.
http://www.proletaren.se/index.php?option=com_content&task=vi...
"Men flera forskare dömer likt Lars Drake ut rapporten som ovetenskaplig. Ulf Bjereld, professor i statsvetenskap vid Göteborgs universitet säger att det är omöjligt att inte bli klassad som antisemit av författarna. ”Enda sättet att inte bli delaktig i denna kollektivisering av judar som grupp är att låta bli att fylla i enkäten. Det har också 41 procent av de tillfrågade gjort”, skriver han i Svenska Dagbladet. Han finner inga bevis för rapportens slutsatser om en utbredd antisemitism utan hävdar att ”I stället riskerar undersökningen att befästa de fördomsfulla schabloner den vill motverka.”

Lömskt
I undersökningen, som säger sig mäta attityder, har människor fått svara i vilken grad de håller med om påståenden om judar. Men sättet frågorna är konstruerade på och Bachners sätt att tolka svaren är lömskt. Frågan ”Har judarna för stort inflytande i världspolitken?” är i sig själv generaliserande om judar som grupp. Hur ska man svara på den för att undvika att generalisera om judar? Många människor tror dessutom att ”judarna” är detsamma som staten Israel och håller därför med om påståendet.

Lars Drake har sysslat med attitydundersökningar i många år. I tretton punkter sågar han rapporten längs fotknölarna.

Värdelöst
– Deras sätt att argumentera är chockerande. De har ställt frågor där respondentens kunskaper i ämnet och inställning till Israel blandas samman med inställning till judar. Det gör att man inte vet vad som har uppmätts vilket medför att resultaten är svårtolkade eller värdelösa.

– Jag kan inte hitta en enda vetenskapligt prövad artikel i källmaterialet som ger stöd för författarnas metod."

Mera kritik:
http://web.fib.se/visa_kors_info.asp?Sidrubrik=Startsida%20(e...

http://www.aftonbladet.se/kultur/huvudartikel/article361371.a...

http://alazerius.wordpress.com/2009/05/21/sionistkritiken-gor...
"Krigsdeklarationen den 24 mars 1933 är också intressant. På Forum för Levande Historia kan man ladda ner häftet "Om detta må ni berätta". http://www.levandehistoria.se/node/130
Där kan man läsa om den bojkott som utfärdades mot judiska affärer den 1 april 1933. Vad Stéphane Bruchfeld och Paul A. Levine "glömmer" att berätta är dock att bakgrunden till den här bojkotten är krigsdeklarationen den 24 mars 1933. Det var en ekonomisk bojkott mot alla tyska produkter. Tyskland skulle sänkas ekonomiskt och bringas i fördärv. Bojkotten pågick hela kriget. Den tyska bojkotten pågick i en dag. Det får inte läsarna veta och naturligtvis inte alla elever i svenska skolor, som därmed indoktrineras med sionistisk propaganda."

Och över 250 svenska forskare anser FFLH är oseriöst och ska läggas ned, efter att tittat på "rapporterna" som producerats. Det säger väl nånting. Det är bara att googla lite. Forum För Levande Historia är inte vetenskap, men det är politik och propaganda.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
För övrigt är det få länder som är så restriktiva och återhållsamma när det gäller våldsanvändning som Israel. Deras extrema återhållsamhet och fredsvilja ligger dem rentav i fatet när det gäller att lösa konflikten. Så det du säger är verkligen fel på alla tänkbara sätt.

Ja, tur att Israelerna är extremt återhållsamma och fredsälskande. Jag skulle inte vilja se hur de är när de är fientliga och rasistiska. Som tur är, har endast 1400 dödats i senaste Gaza massakern. Och endast över 5000 skadats. Av bl.a. olagligt vit fosfor som Israel förnekade att de använde. Jag har för mig att 30% av offren var barn, och absoluta majoriteten var civila. De kan inte fly någonstans i det trångbodda Gaza, även om Israel varnar innan attacken. Mot denna milda tillrättavisning mot Gazaborna kan vi ställa de 13 israeliska offren, varav 3st dog utav missriktad egen eld. Men som tur är, har nu Israels arme tillsatt en utredning för att se om något fel begicks, och utredningen frikände Israel: "IDF är den mest moraliska arme'n i världen". Ja, himla tur för palestinierna som är instängda i Gaza och inte kan fly därifrån. Tänk om Israel varit på dåligt humör?

Denna youtube video togs bort. Handlar om unga i Jerusalem som pratar om att döda Obama, att han inte ska försöka pressa Israel mera. Författaren menar att borttagningen skedde efter påtryckningar att dölja videon för omvärlden.
http://maxblumenthal.com/2009/06/youtube-bans-feeling-the-hat...

Denna 1 minuts video fanns på youtube, men är nu borttagen. Det är nån chefsrabbi i New York som visar upp sin toleranta och demokratiska sida och jämför färgade med apor. Försök se den innan även denna kopia tas bort? Sen ska vi inte tala om hans syn på t.ex. araber.
http://card.wordpress.com/2007/02/26/racist-rabbi-compares-bl...

http://www.momentmag.com/Exclusive/2009/2009-06/200906-Ask_Ra...
"I don’t believe in western morality, i.e. don’t kill civilians or children, don’t destroy holy sites, don’t fight during holiday seasons, don’t bomb cemeteries, don’t shoot until they shoot first because it is immoral.The only way to fight a moral war is the Jewish way: Destroy their holy sites. Kill men, women and children (and cattle). Zero tolerance for stone throwing, for rockets, for kidnapping will mean that the state has achieved sovereignty. Living by Torah values will make us a light unto the nations who suffer defeat because of a disastrous morality of human invention."
Rabbi Friedman

Palestinierna kommer ihåg deras fördrivning från Israel som Nakba, "Katastrofen" och sörjer på årsdagen. Nu vill Israel förbjuda sörjandet och man hamnar i fängelse 3 år om man sörjer fördrivningen.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1242212397013&page...
Lite märkligt i ett så demokratiskt land där Förintelsen hålls så högt. Men som Ariel Sharon förklarar, så är israelerna det utvalda folket:
"Israel may have the right to put others on trial, but certainly no one has the right to put the Jewish people and the State of Israel on trial."
Ariel Sharon in http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1241371.stm

Det trycks upp t-shirts med gravid kvinna i ett kikarsikte, där det står "skjut ett skott, döda två". Israeliska Haaretz rapporterar, och det är ganska hemska skildringar där
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1072466.html

"One million Arabs are not worth a Jewish fingernail."
Rabbi Yaacov Perrin in New York Times: From Orthodox Jewish Education to Hebron; Scripture Distorted

"It is forbidden to be merciful to them [arabs]. You must send missiles to them and annihilate them. They are evil and damnable."
Rabbi Ovadia Yosef in BBC: Rabbi calls for annihilation of Arabs
wikipedia om Yosef, han är en av de största ledarna med massivt stöd:
"Rabbi Yosef is one of the most powerful religious figures in Israel, He is known for his outspoken comments and has in the past referred to the Arabs as "vipers". Through his influence over Shas, Israel's third largest political party, he is also a significant political figure. As founder and spiritual leader of the political party Shas, Rabbi Yosef is held in almost saintly regard by hundreds of thousands of Jews of Middle Eastern and North African origin."

One of the Prime Minister candidates sought deaths of 70 palestines a day:
http://www.independent.co.uk/news/world/middle-east/candidate...

"If they don't stop after we kill 100, then we must kill a thousand. And if they do not stop after 1,000 then we must kill 10,000. If they still don't stop we must kill 100,000, even a million. Whatever it takes to make them stop."
former sephardic chief rabbi Eliyahu on the killing on the killing of civilian palestinians in Gaza in Jerusalem Post, 30/05/2007

"There is no choice: the Arabs must make room for the Jews of Eretz Israel (Stor-Israel). If it was possible to transfer the Baltic peoples, it is also possible to move the Palestinian Arabs."
Ze'ev Jabotinsky in Benny Morris Expulsion of the Palestinians

"When we say that the Arabs are the aggressors and we defend ourselves - that is only half the truth. As regards our security and life we defend ourselves. [...] But the fighting is only one aspect of the conflict, which is in its essence a political one. And politically we are the aggressors and they defend themselves."
Israel's first Prime Minister David Ben-Gurion in Benny Morris "Righteous Victims"

"Why should the Arabs make peace? If I was an Arab leader I would never make terms with Israel. That is natural: we have taken their country. Sure, God promised it to us, but what does that matter to them? Our God is not theirs. We come from Israel, it's true, but two thousand years ago, and what is that to them? There has been anti-Semitism the Nazis, Hitler, Auschwitz, but was that their fault? They only see one thing: we have come here and stolen their country."
David Ben-Gurion in Nahum Goldmans "The Jewish Paradox"

Araber är råttor, anser en pro-israel.
http://israelisverige.blogspot.com/2009/02/rattorna.html

Soldater ur Israeliska armen berättar vad de gjort för saker:
http://www.guardian.co.uk/world/2005/sep/06/israel
"Breaking the Silence, a pressure group of former soldiers who want the Israeli public to confront the reality of army activities."

Palestinska barn funna med kulhål i huvudet, avlossade från nära håll:
http://archive.gulfnews.com/region/Egypt/10276545.html

Shulamit Aloni, the former Education Minister of Israel
http://www.counterpunch.org/aloni01082007.html
"Why?" I asked the soldier. "It's an order--this is a Jews-only road", he replied. I inquired as to where was the sign indicating this fact and instructing [arabs] not to use this road. His answer was nothing short of amazing. "It is the arab's responsibility to know it, and besides, what do you want us to do, put up a sign here and let some antisemitic reporter or journalist take a photo so he that can show the world that Apartheid exists here?"

Poängen med alla dessa länkar, är att visa att Israel inte är så fredsälskande som väst media vill göra gällande, kanske? Israel har alltid satt käppar i hjulet vid fredsförhandlingarna. Palestinierna har alltid gjort eftergifter. Precis som vid Camp David. Här är den palestinska sidans version (som skiljer sig från den officiella, dvs den västerländska) av Camp David mötet:
http://www.mediamonitors.net/pnt1.html

Eller som Dave R så balanserat uttrycker det:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Nej, allt är arabernas fel.

Avslutningsvis är jag färdig med denna tråd. Jag har nått mitt mål. Pro israelerna här och jag är slutligen överens om att Israel har stor makt i USA. Jag fortsätter diskutera på flashback forum istället, under avdelning "Politik-Utrikes". Därifrån har jag tagit många av dessa länkar och argument. Jag föreslår att ni varken lyssnar på mig eller på pro israelerna, utan försöker läsa på och bilda er en egen uppfattning. Det finns trådar från båda hållen där, även om jag misstänker starkt att några flasback admins är pro-israeler. Jag skrev en kort text som togs bort, gång på gång. Inlägget handlade om att wikipedia admins är pro israeler och jag frågade om det även gällde flashback admins, eftersom de modererat så konstigt ibland. Jag fick aldrig in inlägget. Sen provade jag med vanligt text, och det gick bra. Och sen igen, att posta en lite annorlunda formulerad text om proisraeliska flashback admins gick återigen inte. Pro Israeler bevakar "farliga" hemsidor. Det är naturligt att de bevakar flashback och försöker bli admins där. Det finns ju massa rasister där.

Och när ni försöker bilda er en egen uppfattning, försök läsa från båda sidorna och inte bara från en sida?

T.ex. såg jag denna märkliga diskussion på wikipedia, på flashback. Om man klickar på "discussion" så ser man att enligt judisk lag, Halaka, så måste en 3 årig icke-judisk flicka som förför en judisk man, måste avrättas. Hon har lockat mannen till vanära och ska därför dödas. Wikipedia admins påstår att det inte alls står så i de heliga böckerna, att han ljuger, men en snubbe citerar ur böckerna. Tänk om den informationen fick läggas fram på wikipedia? Det skulle aldrig accepteras. Det enda vi läser är att Araberna är terrorister och sabbar allting vid Camp David och inte vill ha fred, att de trivs att leva i flyktingläger i 60 år till.
http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Halakha
läs diskussionerna under rubriken "Controversy Regarding Racism in Jewish Law"

"A Jew who rapes a gentile 3-year-old girl, because he raped her viciously, this girl is put to death, because she "brought" shame on the Jewish people, like a case a Jew coupling with an animal, the animal is to be executed as mentioned elsewhere. (Maimonides, chapter 12 of The Laws of Forbidden Relationships, halacha 8-9).[1]

Jag fattar inte. Varför dölja allt sånt där? Det är bara att säga att det är antika böcker, vilket är sant. Det står konstiga saker i alla gamla böcker. Israelerna är så jävla smarta och framstående. Om de ville, skulle de kunna vända världsekonomin helt. Hela mellanöstern skulle blomstra. Det skulle vara fred där. Men sen får vi komma ihåg att även Palestinierna gör fel, de är absolut inte guds bästa barn. Alla måste sluta slåss omedelbart och sen kör vi på två stater, som lever i fred och endräkt. Jag är besviken. Vem har mest makt och pengar? Palestinier eller israeler?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam

Jag har inte helt fel. Det är du som har helt fel. Läser du inte dina egna länkar? Ashkenazi judarna kommer ursprungligen från Tyskland. Det är bara att läsa lite i texten. Lätt som en plätt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ashkenazi
"Ashkenaz is the medieval Hebrew name for the region which in modern times encompasses the country of Germany and German-speaking borderland areas...Thus, Ashkenazim or Ashkenazi Jews are literally "German Jews."...Although in the 11th century they comprised only 3 percent of the world's Jewish population, Ashkenazi Jews accounted for (at their highest) 92 percent of the world's Jews in 1931 and today make up approximately 80 percent of Jews worldwide."

År 1931 var 92% av alla judar från Tyskland. 8% av alla judar hade annat ursprung. Några årtionden senare när Israel skapades, så befolkades Israel av judar. Varifrån kom de miljoner judarna? Från Palestina där de levt och bott i årtusenden, eller kom de från Tyskland? Det fanns inte ens miljoner judar i Palestina trakten, de var ju bara några få procent. När pro-israelerna säger att "judarna har alltid bott och levt i Israel och har rätt till marken" så stämmer inte det. Alla israeliska judar kommer från östeuropa.

Vi ser att Israels judar idag kommer från Östeuropa. Spanien. Italien. Indien. Inga som "alltid bott i Palestina under årtusenden". Den andelen är så liten att den finns inte ens med! Men om vi antar att 0.5% av alla judar i Israel härstammar från Palestinatrakten, så härstammar 99,5% av alla judar idag inte från Israel. De kommer från Tyskland och länder runt om i världen. Magnifique.

Precis som Arthur Koestler skriver i sin bok; Den absoluta majoriteten av Judarna idag härstammar inte från Israel, de härstammar från en krigiskt folk som heter Khazarer från östeuropa. Idag är de 80% utav alla dagens 13,2 miljoner judar.
http://en.wikipedia.org/wiki/Jews
Strax innan Israels födelse, var 92% av alla existerande judar från Östeuropa. Och det blev östeuropeerna då som befolkade Israel. Det finns (nästan) inga judar kvar, som bott i Israel i årtusenden.

Som vanligt förstår du inte innebörden i texten du citerar. De "tyska" judarna har fortfarande sitt ursprung i mellanöstern, de är inte "ett krigarfolk" som konverterat till judendomen, det är det som är lögnen eller påhittet som bl.a. vederlagts genetiskt. Judarna kommer ifrån de områden i mellanöstern som Israel existerar på idag. Och i mellanöstern, i städer som exempelvis Hebron och Jerusalem, har det kontinuerligt bott judar sedan över 3000 år.

[QUOTE]
http://www.israelshamir.net/English/Eng37.htm
"I personally added: "However, Russia refused to consider Hamas a terrorist organisation." My addition was immediately removed by the ever-watchful Zionist case-officer. Hamas is terrorist, full stop. "
[/QUOTE]

Har du en annan uppfattning? Huruvida hamas är terrorister är ett bra test på om man förtjänar att tas seriöst eller ej.

[QUOTE]
"jag visar att det råder konsensus hos samtliga seriösa forskare att Arthur Koestlers hypotes är felaktig, vilket du bl.a. kan läsa om här: "
så är det återigen något tom retorik som bara du använder "som jag har bevisat/slagit fast så har du fel" - när du inte visat något alls. T.ex. skriver någon i "discussion" fliken i din wikipedia artikel att här är en israelisk forskare från Tel Aviv som inte alls är överens med "samtliga seriösa forskare" - vilket du påstår.
http://en.wikipedia.org/wiki/When_and_How_Was_the_Jewish_Peop...
"In the book Sand argues that most contemporary Jews don't originate from the ancient Land of Israel. They never existed as a "nation-race" with a common origin. Most of them are decendents of European, Russian and African groups that at various stages in history adopted the Jewish religion. Just like others adopted Christianity."
[/QUOTE]

Han är en av de oseriösa "forskarna" jag talade om, på samma sätt finns det "forskare" som förnekar förintelsen, månlandningen, har egna teorier om 9/11 etc.

Jag börjar undra om du kan engelska. I så fall vore det bra om du läste lite mer i din artikel än det du vill se, exempelvis:

Citat:

Dean of the humanities faculty of the Hebrew University, Israel Bartal, writes that Sand applies academically marginal positions to the entire body of Jewish historiography and, in doing so, "denies the existence of the central positions in Jewish historical scholarship." He adds that "The kind of political intervention Sand is talking about, namely, a deliberate program designed to make Israelis forget the true biological origins of the Jews of Poland and Russia or a directive for the promotion of the story of the Jews' exile from their homeland is pure fantasy."

Citat:

Historian Anita Shapira criticizes Sand for, in his survey of three thousand years of history, regularly "grab(ing) at the most unorthodox theory" in a field and then stretching it "to the outer limits of logic and beyond."

Citat:

Experts on the Jewish history have said that Sand is dealing with subjects about which he has no understanding and that he bases his book on work that he is incapable of reading in the original languages

Citat:

Most of the book deals with the question of where the Jews come from, rather than questions of modern Jewish nationalism and the - according to Sand - modern invention of the Jewish people." Sand admits that he is "An historian of France and Europe, and not of the ancient period. (...)", and that he has "been criticised in Israel for writing about Jewish history when European history is my specialty."

Förstår du innebörden av detta?

[QUOTE]
Samtidigt säger din artikel att man är osäker, det finns inte mycket bevis. Hur kan det då vara konsensus att alla judar härstammar från det forna Israel, när ingen vet nånting? Det är alltså något som pro Israeliska admins skrivit ned.
"Although the historical record itself is very limited, there is a consensus of cultural, linguistic, and genetic evidence that the Ashkenazi Jewish population originated in the Middle East"
[/QUOTE]

Det finns inte mycket "historical record", men råder alltså konsensus att det finns kulturella, språkliga och genetiska bevis för att dessa judar kommer från mellanöstern. Hur är det med läsförståelsen?

Oavsett vilket, av alla migrationsvågor i världshistorien, varför haka upp sig på den judiska från förtryck och elände till sitt gamla hemland?

[QUOTE]
Det är lite lustigt när Bernard Lewis säger det är konsensus, och refererar till en bok som bevis. Men det är ju han själv som skrivit boken! Det är inte riktigt bra. Det är som när när Bush skulle bevisa att Irak har massförstörelsevapen, men Bush administrationen läckte det ryktet själva. Senare hänvisade snubben till sitt egna rykte och sade att de hört det, i TV-soffan. Kort sagt, det finns inte konsensus förutom bland wikipedia admins. Det är alltså lögn av Bernard Lewis att säga att alla forskare är överens, för det stämmer inte.

Poängen är alltså att det finns forskare som inte håller med. Alla forskare är inte överens, vilket både du och pro-israeliska wikipedia påstår. Klicka på "discussion" fliken allra högst upp på wikipedia för att läsa det som blivit bortredigerat. Det är hätska diskussioner om varför något raderades bort, och pro israeliska admins version är den som står på wikipedia.

[/QUOTE]

Precis, det finns ett antal oseriösa forskare som bortser från de genetiska bevisen exempelvis och driver sin egen linje, som vilka konspirationsteoretiker som helst.

[QUOTE]
http://alazerius.wordpress.com/2009/05/21/sionistkritiken-gor...
"Krigsdeklarationen den 24 mars 1933 är också intressant. På Forum för Levande Historia kan man ladda ner häftet "Om detta må ni berätta". http://www.levandehistoria.se/node/130
Där kan man läsa om den bojkott som utfärdades mot judiska affärer den 1 april 1933. Vad Stéphane Bruchfeld och Paul A. Levine "glömmer" att berätta är dock att bakgrunden till den här bojkotten är krigsdeklarationen den 24 mars 1933. Det var en ekonomisk bojkott mot alla tyska produkter. Tyskland skulle sänkas ekonomiskt och bringas i fördärv. Bojkotten pågick hela kriget. Den tyska bojkotten pågick i en dag. Det får inte läsarna veta och naturligtvis inte alla elever i svenska skolor, som därmed indoktrineras med sionistisk propaganda."
[/QUOTE]

Detta är ett standardargument bland antisemiter och är precis tvärt emot gängse historieskrivning.

Nazisterna började ordna antijudiska kampanjer och organisera angrepp mot judar i större skala omdelbart efter att de fick makten den 30 januari 1933, dvs. två månader före din så kallade krigsdeklaration.

Om du fortfarande tvivlar på att nazisterna var antisemiter, eller vilka det var som "började" eller var den aggresiva parten och du vill gå längre tillbaka kan du ta en titt i NSDAPs 25-punktsprogram från 1920.
Där deklareras bl.a. att inga judar ska kunna "fill a public office". Den 7 april 1933 blir detta lag i Tyskland

Din "krigsförklaring" är alltså ett judiskt upprop att bojkotta en extremt antisemitisk regim som öppet förföljer och trakasserar judar i enlighet med regimens klart deklarerade och sedan länge fastslagna antisemitiska ideologi. Är det på något vis en konstig handling av judiska organisationer? Sett i sitt sammanhang är det ju en synnerligen naturlig respons på en antisemitisk politik. Kan du ge en orsak til att judar inte skulle motarbeta och bekämpa nazismen på detta sätt?

Du är en fullständig idiot som fallit för nazistisk antisemitpropaganda för att sammanfatta läget.

[QUOTE]
Ja, tur att Israelerna är extremt återhållsamma och fredsälskande. Jag skulle inte vilja se hur de är när de är fientliga och rasistiska. Som tur är, har endast 1400 dödats i senaste Gaza massakern. Och endast över 5000 skadats. Av bl.a. olagligt vit fosfor som Israel förnekade att de använde.
[/QUOTE]

Vit fosfor i den form Israel använde den, att skapa rök, är fullt tillåtet. Man får använda andra typer av vit fosfor, "riktig" vit fosfor, också bara man tar tillräcklig hänsyn till civila.

[QUOTE]
Jag har för mig att 30% av offren var barn, och absoluta majoriteten var civila.
[/QUOTE]

De siffrorna kommer från Hamas, i verkligheten var under 300 civila, resten terrorister.

[QUOTE]
De kan inte fly någonstans i det trångbodda Gaza, även om Israel varnar innan attacken.
[/QUOTE]

Och vad beror det på om inte att Egypten håller gränsen stängd.

[QUOTE]
Mot denna milda tillrättavisning mot Gazaborna kan vi ställa de 13 israeliska offren, varav 3st dog utav missriktad egen eld. Men som tur är, har nu Israels arme tillsatt en utredning för att se om något fel begicks, och utredningen frikände Israel: "IDF är den mest moraliska arme'n i världen". Ja, himla tur för palestinierna som är instängda i Gaza och inte kan fly därifrån. Tänk om Israel varit på dåligt humör?
[/QUOTE]

Det stämmer, Israel är rentav för återhållsamma i sin våldsanvändning, men man vill så gärna ha fred.

Och visst är araberna hemska som behandlar sin egen befolkning som de gör.

[QUOTE]
Palestinierna kommer ihåg deras fördrivning från Israel som Nakba, "Katastrofen" och sörjer på årsdagen. Nu vill Israel förbjuda sörjandet och man hamnar i fängelse 3 år om man sörjer fördrivningen.
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1242212397013&page...
Lite märkligt i ett så demokratiskt land där Förintelsen hålls så högt. Men som Ariel Sharon förklarar, så är israelerna det utvalda folket:
"Israel may have the right to put others on trial, but certainly no one has the right to put the Jewish people and the State of Israel on trial."
Ariel Sharon in http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/1241371.stm
[/QUOTE]

Att starta utplåningskrig och istället åka på stryk själv ses säkert fortfarande som en "katastrof" av en del araber, det blir inte mer rätt för det.

Vidare förekom det ingen fördrivning öht. p.g.a. att Israel skapades, mellan 10 och max 20% av araberna i området "fördrevs" av israeliska styrkor , men p.g.a. kriget som araberna själva startade, resten flydde på uppmaning av arabledarna.

När vi ändå är inne på fördrivning, ska vi prata lite om de judar som fördrevs från arabvärlden i samma veva?

[QUOTE]
Poängen med alla dessa länkar, är att visa att Israel inte är så fredsälskande som väst media vill göra gällande, kanske? Israel har alltid satt käppar i hjulet vid fredsförhandlingarna. Palestinierna har alltid gjort eftergifter. Precis som vid Camp David. Här är den palestinska sidans version (som skiljer sig från den officiella, dvs den västerländska) av Camp David mötet:
http://www.mediamonitors.net/pnt1.html
[/QUOTE]

Den skiljer sig inte bara från den officiella versionen utan även från verkligheten.

[QUOTE]Jag fortsätter diskutera på flashback forum istället, under avdelning "Politik-Utrikes". Därifrån har jag tagit många av dessa länkar och argument.[/QUOTE]

Det kunde jag aldrig ana, att tänka ut, skapa eller skriva något själv går givetvis inte. Bättre att klippa och klistra direkt från antisemiterna på flashback istället.

[QUOTE]
Det är naturligt att de bevakar flashback och försöker bli admins där. Det finns ju massa rasister där.
[/QUOTE]

Precis, du själv bl.a.

[QUOTE]Det enda vi läser är att Araberna är terrorister och sabbar allting vid Camp David och inte vill ha fred,[/QUOTE]

Anledningen till det är att det stämmer.

Iran, Hamas, Hizbollah med fler vill inte ha fred. Motiven för deras terror är inte land eller gränser eller fördelaktig förhandlingsposition - de vill utrota Israel. Ett Israel som försökt få fred i 60 år, men eftersom araberna väljer krig, fattigdom och elände så får de det. Alternativet är fred och välstånd men suget efter att utplåna Israel är större.

[QUOTE]att de trivs att leva i flyktingläger i 60 år till.[/QUOTE]

Trivs vet jag inte om de gör, men om de är missnöjda är det bara att de vänder sig till de som är ansvariga för situationen, d.v.s. sina egna ledare.

Precis såhär illa kan det gå om man helt saknar demokratiska ideal och inte kan skilja gott från ont, man har tappat sin moraliska kompass. Detta passar in både på dina åsikter och arabländerna i stort.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd

När det gäller de s.k. genetiska "bevisen" på wikipedia; att dagens judiska israeler härstammar från palestinaområdet, så är jag skeptisk till de pro israeliska "bevisen". Som jag skrev tidigare:

"Eller om man läser i "discussions" i Ashkenazi artikeln, så står det
".... So how can the article state that the jewish mtdna is almost absent in European population?" vilket också är viktig information som blivit bortraderat av wikipedia admins, som inte vill se motbevis."

Det är alltså nån som frågar varför wikipedia artikeln påstår något som inte är sant. Han undrar varför wikipedia artikeln ljuger om de genetiska bevisen. Kort sagt, det verkar som om wikipedia artikeln är vinklad. Och kanske är även de genetiska studierna vinklade, eftersom de är utförda utav pro israeler. Skulle inte förvåna mig vidare mycket. Därför att om man tänker efter lite så är något fel:

År 1931 väljer vi 100 personer och sätter dem på en ö. Säg att 92 personer är kineser och 8 personer är öbor, dvs från öns originalbefolkning. Låt alla föröka sig till idag. Idag visar det sig att 80% av alla på ön har kinesiskt ursprung. Hur i hela friden kan man då påstå att idag härstammar majoriteten av personerna på ön, från originalbefolkningen, enligt "genetiska studier"?? Låter det vettigt?

Poängen är att ungefär tio år innan Israels skapelse var 92% av alla existerande judar i världen från östeuropa, och idag utgör de östeuropeiska judarna 80% utav alla judar i världen. Hur kan då pro israelerna säga att "det råder konsensus bland alla forskare" och att "genetiska studier visar att majoriteten av judarna alltid har bott i Israel"? Enkel matematik och logik visar att det kan inte stämma. Nånting är galet, men man ska vara pro israel för att inte reagera på såna konstigheter. Alltså bör man inte lita på wikipedia artiklarna som rör Israel, vilket jag bevisat tidigare. Den israeliska propaganda media maskinen är mycket livskraftig.

Jag märker att du, Dave R, ofta kör retorik i stil med "som vi slagit fast", "som alla vet", "det är välkänt att", "det är väldokumenterat att", "alla är överens om att", etc. Och när man granskar uttalandena så stämmer de inte för fem öre. Du påstår att du visat nånting när du inte gjort det. Du har alltså själv slagit fast - vi andra har inte slagit fast. Som alla vet - kanske alla pro israeler vet, men andra vet inte. etc. Inget stämmer.

Och det lustiga är att exakt samma retorik finner man på wikipedia och bland andra pro israeler. "Det råder konsensus att", "alla forskare är överens att", etc. Hur kan det råda konsensus när man är osäker? När ingen vet nånting? När det inte finns historiska bevis? Kanske finns det historiska bevis, men det döljs? Om det finns föga bevis då kan det inte råda konsensus. Konsensus råder när alla är överens, när bevisen är överväldigande. Om folk är osäkra så råder inte konsensus. En del tror si, andra tror så - de är inte överens.

Kort sagt, man ska se upp när pro israelerna säger "det är ytterst väldokumenterat att..." för då kan man ana ugglor i mossen. Man bör läsa på den andra sidan också för att höra den andra versionen. Lyssna på båda versioner? Leta upp något som pro israelerna säger "råder bortom allt tvivel" och börja läs på lite om ämnet. Se om ni kan hitta några konstigheter.

Som jag visat så vinklar pro israelerna massmedia och wikipedia. Och de dominerar massmedia. Det spelar ingen roll vad de säger, hur den officiella versionen är, etc. Det är bara att kolla på facit. Se här t.ex. några utav alla FN resolutioner som är emot Israel. Hur kommer det sig att de är så många, om Israel gör allting rätt? Israel är antingen missförstådda och hela världen är emot dem, eller så gör de verkligen fel och vill inte ha fred. En nätt liten lista av FN resolutioner, bläddra lite och läs:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_Nations_resolutio...
Så vitt jag vet har Israel ignorerat allihopa. T.ex. alla resolutioner om att Israel har inte rätt till Jerusalem.

För att inte tala om alla illegala bosättningar och 12.000 palestinska fängslade, många utan rättegång. Sånt förekommer inte i en sann demokrati. I en sann icke-rasistisk demokrati följer man t.ex. artikel 49 från 4e Geneve konventionen:
"...which prohibits "Individual or mass forcible transfers, as well as deportations of protected persons from occupied territory...." Neither shall "The Occupying Power....deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies." In addition, numerous UN resolutions (nr476, nr478, etc) established "no legal validity" for settlement building or for East Jerusalem's annexation."

Sammanfattningsvis bör man ta allt med en skopa salt. Och även läsa på den andra sidan innan man bestämmer sig för vad man vill tro. Man kan bli rejält förvånad om man börjar gräva lite.

Jag hoppas att båda parter vill starta fredsprocessen snarast, jag är trött på allt bråk därnere. Piece now.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av saddam
...

Det är precis av den här anledningen jag menar att det är meningslöst att debattera med dig, inte ens det som står i dina egna länkar är trovärdigt enligt dig själv. Eller ena stunden är det en "seriös forskare" som bevisar något i en länk och i nästa stund är det pro-israeliska bevis som inte stämmer i samma länk. Vad ska man säga om det, jag är mållös.

Du förstår ingenting om den här konflikten och har ingen kunskap om den och dess historia, dina länkar ger dig i princip aldrig stöd för det du påstår, du har alltså inte ens förmåga att ta in informationen som finns i dina egna länkar. Allt du har är ett antal antisemitiska vanföreställningar.

Tror du det finns någon som tar dig på minsta allvar här vid det här laget? Du är fullständigt bortgjord och verkar inte ens begripa det.

Gå över till konspirationstråden eller håll dig till flashback.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd

Jag har absolut inget emot Israel eller så. Helt seriöst. Jag skiter i var folk kommer ifrån ursprungligen, jag gillar bara inte orättvisor och vinkling av sanningar, då blir jag upprörd. Alla tror att araberna är helt galna, men det kanske inte riktigt stämmer? Jag har alltid och kommer alltid att hålla på den svaga parten. I detta läge är det Israel som är supermakten. Med mycket makt följer mycket ansvar. Jag vill se fred och sämja och att hela mellanöstern blomstrar, alla tjänar på det. Israel är mycket väl i stånd till att få hela mellanöstern att blomstra. Jag har mycket höga tankar om israeler. Flera av mina idoler sedan jag var liten, är israeler. Många av historiens största tänkare är israeler. Om de vill, så kan vi få fred snart. Det är fel att bara pressa araberna och tro att allt är deras fel. Man måste även pressa israelerna, som Obama försökt göra. Jag hoppas att snart det blir fred i mellanöstern. Från båda hållen. Och att allt ordnar sig. Då skulle jag supa mig rejält full för att fira att det är ett problem mindre i världen. Och om vi kunde fixa global warming problemet skulle jag supa mig full igen. Jorden är inte vår. Vi har den bara till låns. Vi måste lämna den i bättre skick än när vi fick den. Inklusive konflikter. Minska dem till antalet.

Jag skulle vilja att mellanöstern blir ett fredligt område med Israel i spetsen. Jag vill att Israel delar med sig av sitt kunnande och teknologi och drar upp alla länders runtomkring. Jag vill att man åker till mellanöstern för att njuta av historien och kulturen. Att alla jobbar för fred och välstånd tillsammans. Ändrar hela mellanöstern. Låt oss alla arbeta för fred och välstånd. Vi alla vill det. Ingen tjänar på krig och bråk. Vi måste enas. Båda sidor slutar bråka. Nu.

Permalänk
Avstängd

Sentenced påstod tidgare att Israel hra inflytande över USA
#9214567

Och nu säger han att det inte alls stämmer, att jag blev "överbevisad". Så Sentenced, överbevisa mig. Visa att jag har fel (trots att du håller med mig)

Exakt vad är det du inte håller med mig om? Att Israel har stor makt i media och i Hollywood? Att den israeliska lobbyn AIPAC har stor makt i Vita Huset och i kongressen och senaten? Kan du specificera så kan fortsätta diskussionen därifrån.