Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
skulle inte riktigt hålla med, Israel > diktaturer anytime, men andra demokratiska nationer är nog bättre att hålla på så att säga:p

Är du såhär dum på riktigt eller vad håller du på med? Du kan bara inte låta bli att komma med fler dumheter, det verkar komma helt naturligt för dig. Känns det bra att göra bort sig gång på gång eller vad är det frågan om? Vi talar om nationer som är utsatta eller står under attack på något sätt, nationer som behöver hjälp.

För övrigt är det få länder som är så restriktiva och återhållsamma när det gäller våldsanvändning som Israel. Deras extrema återhållsamhet och fredsvilja ligger dem rentav i fatet när det gäller att lösa konflikten. Så det du säger är verkligen fel på alla tänkbara sätt.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Är du såhär dum på riktigt eller vad håller du på med? Du kan bara inte låta bli att komma med fler dumheter, det verkar komma helt naturligt för dig. Känns det bra att göra bort sig gång på gång eller vad är det frågan om? Vi talar om nationer som är utsatta eller står under attack på något sätt, nationer som behöver hjälp.

För övrigt är det få länder som är så restriktiva och återhållsamma när det gäller våldsanvändning som Israel. Deras extrema återhållsamhet och fredsvilja ligger dem rentav i fatet när det gäller att lösa konflikten. Så det du säger är verkligen fel på alla tänkbara sätt.

they kidnapped our soldier! forget about special ops, send the entire army! and air force!

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
they kidnapped our soldier! forget about special ops, send the entire army! and air force!

Ja det var ju precis så det gick till när konflikten startade

Du kan härmed avfärdas som en ignorant pajas.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Ja det var ju precis så det gick till när konflikten startade

Du kan härmed avfärdas som en ignorant pajas.

eller att när invasionen av libanon skedde brydde jag mej inte om mer än det som stod i media?

upplys mej vidare om det då, fill me in:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Hur och när menar du nu?

http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crippa90
http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_war_in_Afghanistan

Att USA var med på ett hörn i kampen mot Sovjet i Afghanistan hade inte med demokrati och mänskliga rättigheter att göra?

Men ta det inte så hårt, jag tror du bara har otur när du tänker.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Att USA var inblandat i kampen mot Sovjet i Afghanistan hade inte med demokrati och mänskliga rättigheter att göra?

Men ta det inte så hårt, jag tror du bara har otur när du tänker.

hade USAs inblandning i Pinochets makt övertagande i Chile med demokrati att göra?

så länge det handlar om att få bort kommunism så bryr sig inte USA om ifall de inför en totalitär fascistisk diktatur, demokratiskt?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
hade USAs inblandning i Pinochets makt övertagande i Chile med demokrati att göra?

så länge det handlar om att få bort kommunism så bryr sig inte USA om ifall de inför en totalitär fascistisk diktatur, demokratiskt?:)

Jag skulle säga varken eller om man enbart tittar på Chile, den Pinochet störtade var inte demokrat, och definitivt på det stora hela. Precis som Afghanistan med andra ord.

Det var rejäl skillnad, på väldigt många plan, på att bli en sovjetsatellit och att inte bli det, det är bara att tugga i sig.

Fråga dig vad du skulle föredra, fientligt eller vänligt inställd totalitär fascistisk diktatur.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

Salvador Allende valdes till Chiles president, det var väl demokratiska val? eller har du annan info så får du dela med dig av den:)

Afghanistan var redan innan USA lade sig i en lydstat till sovjet, eller har jag missuppfattat det hela? sovjet gick väl in i a-stan för att stödja regimen där mot Muhajedin upproret?

menar du att välja för mig i rollen som USA eller invånare i landet i fråga?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
Salvador Allende valdes till Chiles president, det var väl demokratiska val? eller har du annan info så får du dela med dig av den:)

Du fortsätter i samma idiotspår som när du inte hade en aning om vad antisemitism betydde och det passar dig som handsken. Det här med att vara allmänt dum och ovetande är helt naturligt för dig.

Hamas valdes också till att styra över de palestinska områdena i demokratiska val. Är Hamas demokrater eller har du någon annan information?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Att USA var med på ett hörn i kampen mot Sovjet i Afghanistan hade inte med demokrati och mänskliga rättigheter att göra?

Men ta det inte så hårt, jag tror du bara har otur när du tänker.

Det blev ju så mycket bättre när man hjälpte islam-tokarna att vinna.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du fortsätter i samma idiotspår som när du inte hade en aning om vad antisemitism betydde och det passar dig som handsken. Det här med att vara allmänt dum och ovetande är helt naturligt för dig.

Hamas valdes också till att styra över de palestinska områdena i demokratiska val. Är Hamas demokrater eller har du någon annan information?

du bör nog lägga ner hela detta tala nedlåtande till människor, finns de som kan ta illa upp, jag har dock hög tröskel för sånt;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Chilean_presidential_election,_1...

jag hittar inget som tyder på korruption lr valfusk(gjorde dock bara en snabb sökning på "corruption" och "cheat") däremot står det att både USA och Sovjet stöttade "sina" kandidater med pengar och sånt, är det att andra länder stöder en kandidat som verkar odemokratiskt, eller?

sen så hade väl inte Allende dödsläger? på pappret verkar ju Allende varit mycket bättre för folket än Pinochet? eller försökte Allende montera ner demokratin som Hitler gjorde?

sen angående Hamas val seger, även i demokratiska val kan icke demokratiska människor segra, som Hitler gjorde;)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
sen angående Hamas val seger, även i demokratiska val kan icke demokratiska människor segra, som Hitler gjorde;)

Eller Allende...

Jag vet inte om du är allvarlig, du kan ju inte vara såhär dum på riktigt. Det kan iofs vara så att du influerats lite för mycket av de Saddam och Crippa-typer som är aktiva på forumet och då är det inget konstigt alls.

För övrigt skulle jag vara försiktig med att länka till wikipedia, för du menar väl inte på fullt allvar att det räcker för dig att det inte står något om korruption eller att montera ner demokratin där? Så är du allvarlig? Jag kan inte avgöra det.

Ett bra exempel är hur just Pinochets regim framställs jämfört med t.ex. Castros.

Du har ingen koll för att sammanfatta, det var så debatten började, så den fortsatte och det är så debatten nu slutar.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Eller Allende...

Jag vet inte om du är allvarlig, du kan ju inte vara såhär dum på riktigt.

För övrigt skulle jag vara försiktig med att länka till wikipedia, för du menar väl inte på fullt allvar att det räcker för dig att det inte står något om korruption eller att montera ner demokratin där? Så är du allvarlig? Jag kan inte avgöra det.

Ett bra exempel är hur just Pinochets regim framställs jämfört med t.ex. Castros.

Du har ingen koll för att sammanfatta, det var så debatten började, så den fortsatte och det är så debatten nu slutar.

kan inte DU länka till en sida som styrker Allendes anti-demokratiska planer då?

på hur han lät sin hemliga polis mörda folk så som Pinochet gjorde?

ifall han nu äns hade en hemlig polis på samma sätt som Pinochet?

eller lider du av kommunistskräck-2000?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du fortsätter i samma idiotspår som när du inte hade en aning om vad antisemitism betydde och det passar dig som handsken. Det här med att vara allmänt dum och ovetande är helt naturligt för dig.

Hamas valdes också till att styra över de palestinska områdena i demokratiska val. Är Hamas demokrater eller har du någon annan information?

Du ligger på gränsen i ett antal inlägg så mitt råd är att du slutar göra dina inlägg så personliga!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Avstängd

Jag har tidigare visat länkar angående Israelisk makt i USA. T.ex. om den israeliska lobbyn AIPACs makt. Och att de äger (bankerna som äger) den Amerikanska centralbanken som ger ut den amerikanska valutan dollar, och även hur mycket de dominerar i amerikansk media (scrolla ned).
http://www.natall.com/who-rules-america/index.html
Allt detta understödjs av presidenter, forskare, professorer och kongressledamöter, etc. Det är bara att läsa bland mina inlägg här för länkar och mera information. I själva verket postar jag bara här, saker som andra kommit fram till. I själva verket finns det många israeliska lobby organisationer i USA, men AIPAC är den mäktigaste. Tex. finns lobbyn Anti Defamation League, m.fl.

De stora mäktiga mediebolagen Hollywood domineras stort:
http://www.latimes.com/news/opinion/sunday/la-oe-stein19-2008...
Läs kommentarerna från medie folk. Ganska intressant.
"unless you are a Jew in Hollywood you don't even get a meeting. Even than, the studios discriminate against their own. I have had first hand experience in NOT getting a deal because (i was blatantly told) I was not Jewish enough"

Amerikansk-israelisk tidning hade faktiskt en stor skrytsam artikel om detta, att israelerna tas in främst på Harvard, Princeton, och andra Ivy League skolor:

"Jews Run Hollywood - So What?" The American Moment Magazine is subtitled, "The Jewish Magazine for the ¥90s". Its edition of Aug. 1996 carries the startling headline "Jews Run Hollywood - So What?" The author is the Jew Michael Medved who states:

"It makes no sense at all to try to deny the reality of Jewish power and prominence in popular culture. Any list of the most influential production executives at each of the major movie studios will produce a heavy majority of recognizably Jewish names."

The article then describes how the Jew Michael Eisner, the Head of Walt Disney studios only hires "highly paid Jewish moguls" as producers such as Jeffrey Katzenberg, Michael Ovitz, Joe Roth (former head of 20th Century Fox). Medved emphazises the point that, "The famous Disney organization, which was founded by Walt Disney, a gentile Midwesterner who allegedly harboured anti-Semitic attitudes, now features Jewish personnel in nearly all its most powerful positions."

Medved further writes that most of today¥s movie moguls graduated from Ivy League colleges, "where Jews are vastly over-represented - just as they are in Hollywood."

Att israelerna går främst på Ivy league skolor är ju välkänt. T.ex. Steve Ballmer gick ju på Harvard, enligt wikipedia. (Men jag fattar inte hur Steve Ballmer lyckades tvinga bort amerikanen Bill Gates från MS chefsposition? Enligt wikipedia var det mycket bråk när Gates tvingades bort). Facebooks grundare Zuckerman gick ju också på Harvard, och Ballmer investerade miljarder i Facebook. Precis som de ryska stormrika israeliska oligarkerna också investerade.

Många andra kända stora IT bolags VDar har gått på Ivy League skolor, som Larry Ellisson, enligt wikipedia. Vårat svenska Spotify lyckades inte få med sig de stora mediebolagen i Hollywood, många låtar försvann från Spotifys utbud. Hade Spotify tagit in israelerna så hade Spotify slagit stort med fullt stöd från Hollywood. Frågan är om Spotifys VD fattar varför han råkar på så stort motstånd från Hollywoods mediebolag? Nu lanserar israelerna egna Spotify liknande bolag, med fullt stöd från Hollywoods stora mediebolag: www.myspace.com
Spotifys VD borde tagit in israelerna från början, då hade han fått fullt stöd. Företag hade investerat miljarder (inte miljoner) och Hollywoods mediebolag hade ställt upp med låter och filmer och allting. Spotify hade blivit miljardföretag ganska snabbt. Som RedHat. Han hade blivit miljardär.

100 av jordens mäktigaste listas i en israelisk tidning. Över hälften är israeler:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1191257286817&page...

Sjävklart stannar Israels makt inte i USA. Även Storbritannien är viktig förstås. Här står lite information med många länkar till bl.a. israelisk media
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_lobby_in_the_United_Kingd...
"Australian investigative reporter Janine Roberts writes that the Zionist lobby or Israel lobby in Britain is in some way more successful than that in the United States."

Och förstås EU, där EUs president är tvättäkta israelisk sionist enligt israelisk tidning:
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1059120.html
precis som Frankrikes president Sarkozy, precis som flera av hans ministrar.

Och folk undrar varför Israel stödjs blint utav USA och EU?

Här är en oseriös(?) artikel som sammanfattar en film (med länk längst ned). Dock vet jag ingenting om filmskaparen. Är han en seriös forskare eller en vettvilling? Jag har inte en aning, och tvekade därför att posta länken. Men texten refererar till professorer och andra forskare, och verkar ha mycket källor. Därför postar jag länken ändå. T.ex:
"Professor Antony C. Sutton:
Federal Reserve System är ett lagligt privat monopol på penningtillförsel, vilket drivs till förmån för ett fåtal under förevändning av att skydda och främja det allmänna bästa.
...
Ekonomen Henry Pasquet anmärkte:
Det är alldeles riktigt: Fed är ett privatägt, vinstdrivande företag, som saknar reserver - åtminstone reserver för täckning av Federal Reserves sedlar, som är vår allmänt använda valuta"

Man får bl.a. veta hur Amerikanska Centralbanken Federal Reserve kuppades igenom att hamna i privat ägo, vilket skedde under 5 minuter, när alla ledamöter rest hem kl 18:03 den 22e dec över julen 1913. Man får även veta att bankirerna (Rotschild, Rockefeller, etc - bara israeliska namn) försökt ta kontrollen över amerikanska centralbanken flera ggr tidigare, men USA lyckats återta kontrollen. Man får även veta hur stor makt bankirerna verkligen har i Londons finanscentra, och i Wall street. Och att Engelska Centralbanken var privatägd tills tidigt 1900 tal. Och även läsa om enorm mediemakt, samt vad riktig makt vill säga. Man ser att det är en MYCKET dum ide att vara emot Israel, om man är bland Londons eller Wall Streets bankchefer, eller bland högre mediefolk. Här är texten som sammanfattar filmen:
http://www.nexus.vishet.se/
Till vänster, klicka på "Rubriker / artiklar 2000". Under "Nummer 2" klicka på "Banksterväldet Del 1" för att läsa texten.

Se filmen för att få den riktiga storyn, om ni vill veta mera än det som står i den lilla artikeln.

I en annan artikel på sidan:
"Den nu framväxande superstaten Europa ställs inom kort under Europeiska centralbankens (ECB) välde. I Maastrichtfördraget står uttryckligen att de sex styrelsemedlemmarna i ECB ska "utses bland personer med erkänt anseende och yrkesmässig erfarenhet av penning- eller bankverksamhet." Under sina åtta ämbetsår får dessa icke-folkvalda eminenser "inte söka eller ta emot anvisningar från Gemenskapens inrättningar eller från någon annan sammanslutning", alltså ingen inblandning av folket och dess demokratiska institutioner. Vi skall alltså styras av en mycket liten klick självhärliga bankirer. "

Permalänk
Medlem

saddam, känns det trovärdigt att du behöver länka till div. nationalistiska, nynazistiska, islamistiska och konspirationsteoretiska sidor för att förklara och stödja dina teorier? Och framförallt, känns det bra? Känns det verkligen bra att vara spridare av information som kommer från arvtagarna till Hitlers idéer? Känns det som att du är på rätt spår? Verkar det vara vettiga människor som dina åsikter kommer ifrån? Det bekymrar dig inte att det de påstår ofta är rena lögner?

Sedan undrar jag fortfarande vad som händer idag som inte skulle ha hänt om Israel inte hade haft något inflytande i USA.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
saddam, känns det trovärdigt att du behöver länka till div. nationalistiska, nynazistiska, islamistiska och konspirationsteoretiska sidor för att förklara och stödja dina teorier? Och framförallt, känns det bra? Känns det verkligen bra att vara spridare av information som kommer från arvtagarna till Hitlers idéer? Känns det som att du är på rätt spår? Verkar det vara vettiga människor som dina åsikter kommer ifrån? Det bekymrar dig inte att det de påstår ofta är rena lögner?

Sedan undrar jag fortfarande vad som händer idag som inte skulle ha hänt om Israel inte hade haft något inflytande i USA.

han länkar även till Israeliska medier, ta bara det dära med att "EUs president är Zions prins", eller är det en Nazi-tidning tycker du?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk

Vågar man ge sig in på denna tråd?

Har egentligen inte mycket att tillföra till topicen, men lite att säga om diskussionen eller snarare avsaknaden av den. Hela tråden har bestått av lösryckta "bevis"/länkar om ditt o datt och påståenden om att den andres påstående är felaktigt.

Problemet med att argumentera med Saddam är att det går inte att diskutera med honom. Och nej, jag tänker inte länka och framföra bevis på var han har fel. Problemet är att hans påståenden kan vara lika rätt som fel. Kan inte påstå att Saddam är speciellt källkritisk. Hur menar jag nu? Jo, alla de länkar o påståenden han kommer med är enligt honom vedertagna o helt giltiga fakta. Så som diverse tidningsartiklar som han försöker använda som bevis för sina påståenden. Samtidigt framför Saddam följande länk, http://www.publicistklubben.se/2009/01/21/gelotte-om-konflikt... .
Där beskrivs hur en journalist ska ha kritiserat Israel och valde att lämna GP för att han inte ville foga sig till vad GP:s ledning ansåg var OK att publicera. GP är knappast den ända tidningen i världen som tillämpar sådana beslut. Det kallas censur. Med andra ord ska tidningsartiklar tas med stor nypa salt. En annan sak jag har att anmärka på är att när någon skriver; "Saddam, dessa länkar är rent nonsens.", varpå Saddam svarar; "bevisa att dessa länkar är nonsens". Vad är det som bevisar att länkarna är sann fakta då? Moment 22. Vi kommer inte nånstans.

Det är vad jag observerat i denna tråd hittills. Nu duckar jag för en massa angrepp, för det är just så den här tråden har utvecklats.

Permalänk
Medlem

Varför är det något negativt då?

Survival off the fittest, judarna höll på att bli utplånade, men de lyckades klara sig och är nu mäktigast på jorden. Varför är det något negativt.
Meningslöst att diskutera finner inget negativt i att de nu skulle vara så att de styr "världen" som saddam påstår. Bara hans namn val visar på att han är terrorist älskande islamist som vill utrota judar...

Sen att kalla Israel apartheid stat.
Sverige är nog fan mer apartheid
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid=1236269377485&page...

Sen att det tillåts vänster demonstrationer där de ropar "Död åt judarna" är fan ännu mer skrämmande!

När Kina ställer till det i Tibet så händer inget (är ju vänsterns kommunist polare), men så fort judarna gör något så är hela vänstern på och demonstrerar åt att döda judar och anfaller synagogor.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
han länkar även till Israeliska medier, ta bara det dära med att "EUs president är Zions prins", eller är det en Nazi-tidning tycker du?

Du bortser alltså helt från att saddam länkar till National Alliance, motbilder, truthseeker, aftonbladet kultur och en myriad av andra obskyra vänstertidskrifter, konspirations- och extremistsiter. Så länge man lägger in en länk till jpost eller haaretz någon gång ibland så har man trovärdigheten i behåll, och det spelar alltså ingen roll om artiklarna det länkas till har något med ämnet att göra öht.

Alla med minsta vett och intellektuell hederlighet i skallen borde dra sig tillbaka i det tysta och skämmas, du däremot gör tvärt om och går till försvar, det säger en hel del.

Jag har gett flera exempel på detta tidigare och visat att det är en del av taktiken att blanda totalt oseriösa "källor" med mer seriösa samt att plocka påståenden helt ur sitt sammanhang, eller helt enkelt ljuga, så att man ska kunna få fram precis det man vill. Har du missat det?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Du bortser alltså helt från att saddam länkar till National Alliance, motbilder, truthseeker, aftonbladet kultur och en myriad av andra obskyra vänstertidskrifter, konspirations- och extremistsiter. Så länge man lägger in en länk till jpost eller haaretz någon gång ibland så har man trovärdigheten i behåll, och det spelar alltså ingen roll om artiklarna det länkas till har något med ämnet att göra öht.

Alla med minsta vett och intellektuell hederlighet i skallen borde dra sig tillbaka i det tysta och skämmas, du däremot gör tvärt om och går till försvar, det säger en hel del.

Jag har gett flera exempel på detta tidigare och visat att det är en del av taktiken att blanda totalt oseriösa "källor" med mer seriösa samt att plocka påståenden helt ur sitt sammanhang, eller helt enkelt ljuga, så att man ska kunna få fram precis det man vill. Har du missat det?

jag bryr mig inte ens om att läsa alla länkar saddam postar för de har just extrem-höger tendenser, men när han postar Israeliska medier så kan väl anse att de är godkännda för att ge han underlag för det påståendet han sätter ihop med den länken?

och nej trovärdigheten är inte stor som helhet på det han skriver pga det första jag skrev i detta inlägget.

men för att du ska kunna tala omkull Saddam så bör väl även du länka till ett par källor för att motbevisa hans? kanske tillochmed göra så med ett par käller som vi andra ser som oberoende(att motbilder m.m kanske anser dom vara jude-sidor är inget problem för mej)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
men när han postar Israeliska medier så kan väl anse att de är godkännda för att ge han underlag för det påståendet han sätter ihop med den länken?

Definitivt inte, av flera anledningar. saddams länkar till etablerad media följer ett visst mönster. Till att börja med är det i de allra flesta fall rena krönikor eller debattartiklar, d.v.s. en skribent som ger sina personliga reflektioner på saker och ting, jag har visat exempel på att det oftast bara är tomma ord och meningslösa standardfraser uppradade efter varandra. Vidare är det i nästan lika många fall inte alls de påståenden som saddam sätter ihop med länken, d.v.s. han förstår inte innebörden i det han länkar till och påstår saker som artikeln inte påstår, vilket jag har visat flera gånger. Slutligen kan det även röra sig om extremister, virrpannor eller konspirationsteoretiker som lyckats få en debattartikel, intervju eller liknande införd i etablerad media och som då återger sin världsbild, jag tog exemplet med Lasse Willhelmsson och visade att i princip allt han påstod om Israel antingen var lögn eller likadant även i andra länder.

[QUOTE]
men för att du ska kunna tala omkull Saddam så bör väl även du länka till ett par källor för att motbevisa hans? kanske tillochmed göra så med ett par käller som vi andra ser som oberoende(att motbilder m.m kanske anser dom vara jude-sidor är inget problem för mej)
[/QUOTE]

En övertygad antisemit går inte att tala omkull, det är ungefär lika framgångsrikt som att försöka lyfta sig själv i håret, men jag vill veta mer om hur han tänker. Så om du kan vara vänlig att hålla tyst och istället låta saddam svara på vad som händer som inte hade hänt om judarna inte haft något inflytande, så vore det bra.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punkarn89
Vågar man ge sig in på denna tråd?

Har egentligen inte mycket att tillföra till topicen, men lite att säga om diskussionen eller snarare avsaknaden av den. Hela tråden har bestått av lösryckta "bevis"/länkar om ditt o datt och påståenden om att den andres påstående är felaktigt.

Problemet med att argumentera med Saddam är att det går inte att diskutera med honom. Och nej, jag tänker inte länka och framföra bevis på var han har fel. Problemet är att hans påståenden kan vara lika rätt som fel. Kan inte påstå att Saddam är speciellt källkritisk. Hur menar jag nu? Jo, alla de länkar o påståenden han kommer med är enligt honom vedertagna o helt giltiga fakta. Så som diverse tidningsartiklar som han försöker använda som bevis för sina påståenden. Samtidigt framför Saddam följande länk, http://www.publicistklubben.se/2009/01/21/gelotte-om-konflikt... .
Där beskrivs hur en journalist ska ha kritiserat Israel och valde att lämna GP för att han inte ville foga sig till vad GP:s ledning ansåg var OK att publicera. GP är knappast den ända tidningen i världen som tillämpar sådana beslut. Det kallas censur. Med andra ord ska tidningsartiklar tas med stor nypa salt. En annan sak jag har att anmärka på är att när någon skriver; "Saddam, dessa länkar är rent nonsens.", varpå Saddam svarar; "bevisa att dessa länkar är nonsens". Vad är det som bevisar att länkarna är sann fakta då? Moment 22. Vi kommer inte nånstans.

Det är vad jag observerat i denna tråd hittills. Nu duckar jag för en massa angrepp, för det är just så den här tråden har utvecklats.

Vadå går inte att diskutera med mig? Du kanske missade när folk länkade till SAOL, m.m där det står att "antisemit" betyder att "man är emot judar". Och när jag såg de länkarna tillkännagav jag att jag inte ska säga mera att "antisemiter är emot semitiska folkslag, och inte endast emot judar". Hur svårt var det att övertyga mig att jag hade fel om det? Ett par länkar, så var jag övertygad. Jag har gång på gång sagt att om jag ser relevanta länkar så ändrar jag ståndpunkt. Det räcker med ett par övertygande seriösa länkar, har jag sagt. Läser du inte vad jag skriver? (Sen undrar jag vad det kallas om någon är emot alla semiter. Då heter det inte antisemit, utan vad heter det?)

Så om Dave R och de andra pro israelerna vill övertyga mig att jag har fel, så vet de hur de ska göra. Det är enkelt. Visa övertygande seriösa länkar. Men eftersom de aldrig gör det, hur ska de då övertyga mig att jag har fel? Istället säger de "tro på mig, du har fel." Så övertygar man ingen akademiker. Det är inte jag som lider brist på källkritik, tvärtom går jag inte på deras "tro på mig" argument, vilket bevisar att jag är källkritiskare än dem. Du är bra lustig när du anser jag inte går att diskutera med och att jag istället ska acceptera "tro på mig" utan några länkar eller bevis, samtidigt som du säger att JAG inte är källkritisk. Du låter precis som den dära... Oggan(?) som skrev att jag är otrevlig, samtidigt som han själv skriver att jag "ska krypa tillbaka ned i mitt mörka hål och trolla vidare där", eller nåt sånt. Jag fattar inte hur somliga tänker? JAG är inte källkritisk, men jag kräver länkar och bevis, du anser jag ska acceptera dem utan bevis. Hmm? Oggan skriver jag är otrevlig, samtidigt som han förolämpar mig, precis som Dave R och de andra. Kazen skriver att jag har "förvridna åsikter om judar" vilket jag ber honom klippa in det påståendet. Han har inte gjort det, alltså ljuger han. etc etc etc.

Och det är JAG som inte går att diskutera med? Är du sann? Geez. Klart är att du vet inte hur det går till i akademia med debatt och bevis och forskning. T.ex. säger folk att jag har fel, men då vill jag att de förklarar på vilket sätt jag har fel. Bevisbördan ligger alltså på dem, för de påstår jag har fel. Hur kan de säga att jag har fel, utan att veta vad som är fel? Kan de inte peka ut felet, så betyder de att folk uttalar sig utan att se något fel. Det är enkelt inom forskning. Ser jag ett fel så pekar jag ut felet. Kan jag inte peka ut felet eller peka ut något som är konstigt, så ska jag hålla tyst. Det är så det går till inom forskning. När du läst lite på universitetet så kanske du förstår hur jag menar.

Angående att alla tidningar tillämpar censur, menar du verkligen det? Kazen(?) påstod att det är helt riskfritt att kritisera Israel. Jag har visat många länkar till folk som fått sparken, sluta, blivit mailbombade och terroriserade med samtal mitt i natten, etc. Det verkar som om att Israel kritik medför obehag. Eller ljuger alla jag länkar till? Du anser dessutom att det är helt ok att tidningar tillämpar censur. Är det verkligen så? Jag har svårt att tro det? Kan du berätta mera om detta med länkar och sånt. Eller är detta något du bara hittat på, och därför inte kan länka till?

Sen påstår jag inte att Israel styr USA. Jag vet inte hur många ggr jag sagt det? Däremot har jag sagt att AIPAC har enorm makt i media. Stämmer inte det? Ljuger jag om det? Jag har även sagt att Israelerna äger amerikanska Centralbanken, som trycker alla Dollarsedlar. Ljuger jag om detta också? Ljuger jag med mina länkar till presidenter som uttalar sig om AIPACs makt, som säger att det är farligt att kritisera Israel? Det finns länkar om detta. Även på wikipedia som Israelerna kontrollerar (vilket jag bevisat tidigare i en annan tråd). Om allt detta är sant, så exakt vad är det jag ljuger om?

Dave R,
Kan du lägga av att påstå att du "bevisa att jag har fel" för det har du inte gjort. Du har bara sagt "du har fel" och lite senare skriver du "som jag visat så har du fel". Detta kallas för cirkelbevis och är något som inte ska finnas inom akademia. Det är ungefär som jag skriver "Antag nu att alla trianglar har en vinkelsumma på 182grader, och inte 180 grader. Ok, tänk på en triangel. Den har nu vinkelsumman 182 grader pga antagandet. Alltså har ju nu bevisat att alla trianglar har vinkelsumman 182 grader". Men om du tänker efter lite grand, så inser du att cirkelresonemang är något man inte får göra inom forskning. Eller kanske du inte inser det, eftersom många av dina resonemang har varit av karaktären cirkelresonemang. Trots att jag påpekat att du tänker helt fel flera ggr, så fortsätter du tänka på det sättet. Du verkar inte inse. Jag kan säga som så här; har du inte koll på enkla resonemang så är jag förvånad att du ens tog dig igenom gymnasiet. Skulle du läst på universitetet skulle du förstå och jag skulle slippa förklara såna här grundläggande saker.

Angående att Israel har mycket makt, vad är min åsikt om detta? Tja... Vad ska jag tycka? Det måste väl finnas en elit? Någon MÅSTE vara lite bättre än andra. Alla kan inte vara exakt lika bra, eller exakt lika rika, eller mäktiga, etc. Någon MÅSTE vara mäktigare och rikare. Så om israelerna inte var det, så skulle en annan grupp vara det. En grupp måste vara rikare och mäktigare än andra grupper, eftersom alla grupper inte är exakt likadana. Så jag bryr mig inte så mycket, jag vill bara sätta perspektiv på Israel-Palestina konflikten. Att allt man läser här i väst inte behöver vara sant. När du t.ex. skriver att i Camp David år 2000 så satte Arafat hinder för freden. Det är ju den amerikanska (dvs AIPACs) officiella version. Palestinierna har en annan version som visar att Israel ställde orimliga krav som inte kunde accepteras. Men vad får vi höra? Jo att Arafat satte stopp. Vi får aldrig höra den andra sidan, annat än att "allting är arabernas fel" att "Hamas är terrorister", etc. Det var ju AIPAC som terrorstämplade Hamas. Tidigare var inte Hamas terrorister, innan de fick terrorstämpeln utav USA. Jag vill bara att folk ska förstå att Palestina också har en version, som är annorlunda än Israels. Obama säger att Israel måste förstå att en tvåstatslösning är bra för Israel och att Israel ska sluta motarbeta fredsprocessen. Men Israel viftar bort hans argument.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_2971631.svd

(Ett litet problem med att israelerna har så mycket makt, är dock att de är lite rasistiska och inte släpper in andra, eftersom icke-judar är boskap, dvs gojim, och inte något värda. Enligt judisk lag ska man inte hjälpa gojim. Det är helt riskfritt att döda goy, om man tillhör "det utvalda folket" och att alla andra ska vara slavar och tjäna dem. etc.)

Sen tycker jag inte du ska säga åt Flancen att vara tyst. Jag vill veta vad han har att säga. Folk har försökt säga åt dig att skärpa dig och sluta förolämpa oss, men du har inte brytt dig alls. Helt skitit i vad folk sagt till dig. Varför ska Flancen lyda dig nu? Respekt går åt två håll.

Permalänk
Medlem

saddam: Hur tror du det kommer det sig att Abbas vägrar förhandla så länge det byggs bostäder på västbanken? Varför är det så? Finns det någon lag eller liknande som förbjuder judar att bo på västbanken eller varför skulle de inte få bo där?

Vi har ju tidigare fastslagit att araberna inte varit intresserade av en egen stat på dessa områden när man haft chansen, vilket är många gånger och under lång tid, man har istället gått in för att utplåna Israel. Förstår du att det är så?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Medlem

när Dave R bryr sig om att svara så kanske han kan länka lite, till exempel till hur Salvador Allende var en brutal tyrann(har inte med Israel att göra, men han verkade ju övertygad om att så var fallet)

sen kanske något som säger emot det Jimmy Carter sagt om AIPAC?

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flancen
när Dave R bryr sig om att svara så kanske han kan länka lite, till exempel till hur Salvador Allende var en brutal tyrann(har inte med Israel att göra, men han verkade ju övertygad om att så var fallet)

Detta är helt makalöst, har du fått solsting? I din värld är Allende inte korrupt eller icke-demokratisk och det har du fastslagit efter en snabb koll på wikipedia, "det stod inget om det". Helt plötsligt ska jag bevisa (genom att "länka" (!)) att det du inte har någon som helst koll på är fel. Vad sägs om att läsa lite om vad han hade för sig istället?

[QUOTE]
sen kanske något som säger emot det Jimmy Carter sagt om AIPAC?
[/QUOTE]

Det tänker jag definitivt inte göra, denna länkhysteri från er sida är totalt överskattad och meningslös. Ni borde ha insett det vid det här laget. Eller menar du att jag ska göra som er och börja länka till krönikor och debattartiklar som visserligen har vissa beröringspunkter med ämnet men i övrigt bara är tyckande och tomma fraser eller rena lögner? För att jag bemöta något måste det finnas något att bemöta och det har inte ni gjort. Det är inte fakta ni kommer med, det är skit som sagt.

Jimmy Carter är en meningslös pajas som bara söker uppmärksamhet på de mest besynnerliga sätt, han var en dålig president och det har gått utför sedan dess. Han är ungefär som Al Gore men med skillnad att Carter faktiskt blev president. Han har ingen insikt i de mest fundamentala sammanhangen i mellanöstern och kan närmast jämföras med Per Garthon nu för tiden.

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Vi har ju tidigare fastslagit att araberna inte varit intresserade av en egen stat på dessa områden när man haft chansen, vilket är många gånger och under lång tid, man har istället gått in för att utplåna Israel. Förstår du att det är så?

Men kan du lägga av att föra såna resonemang? Jag vet inte hur många ggr jag sagt detta till dig. Börjar bli tröttsamt.

VI har inte fastslagit någonting. Det är DU som ensam fastslagit och "bevisat att jag har fel", när du inte bevisat nånting. Tvärtom har jag postat länkar till intervjuer i olika media där Hamas säger att de vill ha fred längs 1967 års gränser. Så vi är inte överens om något, DU är överens med dig själv om att Hamas vill utplåna Israel (men flera länkar visar motsatsen). En liten väpnad del av Hamas fortsätter krigsretoriken, men Hamas som helhet och cheferna, vill ha fred längs 1967 års gränser. Sluta försök få det att låta som att vi är överens om att araberna vill utplåna Israel. Det är bara du här, som tror så.

Vi är inte överens om att AIPAC har mycket makt, det vore fel om jag skrev "som vi tidigare fastslagit har AIPAC mycket makt" - för vi har inte fastslagit det tillsammans. Jag försöker fastslå det, men folk anser mig vara korkad som tror att AIPAC har mycket makt i media och finansväsendet. Tills dess vi inte är överens, så kan jag inte skriva "som vi är överens om så har AIPAC mycket makt". Ni nekar ju hårdnackat till att AIPAC har mycket makt i USA. Jag har fel, om det - anser ni.

Obama är på Israel om att Israel måste acceptera en tvåstatslösning, men Israel vill inte. Det visar flera tidningsartiklar, även i Bonnier media. Det rimmar illa med att Israel säger sig vilja ha slut på konflikten, speciellt som Israel+USA röstar emot en "fredlig lösning på konflikten" varje år i FN, men nästan alla andra länder röstar för en fredlig lösning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dave R
Detta är helt makalöst, har du fått solsting? I din värld är Allende inte korrupt eller icke-demokratisk och det har du fastslagit efter en snabb koll på wikipedia, "det stod inget om det". Helt plötsligt ska jag bevisa (genom att "länka" (!)) att det du inte har någon som helst koll på är fel. Vad sägs om att läsa lite om vad han hade för sig istället?

han nationaliserade industrier m.m i Chile, införde statlig sjukvård, gratis mjölk till barn i skolorna och slumkvarteren, han förde diplomatiska kontakter med Chile vilket fick USA att se rött, det var väl ungefär det jag hittade, jag har aldrig påstått han inte var korrupt(han fick ju stöd av sovjet) men däremot var han mer demokratisk än killen som fick makten i Chile utav USA

Citat:

Jimmy Carter är en meningslös pajas som bara söker uppmärksamhet på de mest besynnerliga sätt, han var en dålig president och det har gått utför sedan dess. Han är ungefär som Al Gore men med skillnad att Carter faktiskt blev president. Han har ingen insikt i de mest fundamentala sammanhangen i mellanöstern och kan närmast jämföras med Per Garthon nu för tiden.

http://media.townhall.com/Townhall/Car/b/Carter_Hamas_coLOR-.... [/B]

var Carter verkligen en dålig president?

själv tycker jag att SALT var väl ett bra avtal för att nämna något?

men visst det är svårt att hitta negativa saker som inte var extremt negativa om du fattar vinken?:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Medlem

Blanda inte bort korten saddam.

Mina frågor var väldigt enkla:

Finns det någon lag som förbjuder judar att bo på västbanken eller varför får det inte bo judar där?

Har araberna inte haft flera chanser att skapa en stat på dessa områden, både när Israel och när den arabiska sidan haft kontrollen över dem?

Visa signatur

“All that talk about ‘liberation’ twenty, thirty years ago, all the plotting, all the bodies, produced this, this impoverished broken-down country led by a gang of cruel and paternalistic half-educated theorists.” - Pham Xuan An, former vietcong general, 1999.