Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Alltså, din sida Drunknar i reklamen, känns bara väldigt oseriöst. Skippa reklamen tills du fått ihop en snygg och tydlig layout, och tills du fått besökare i huvudtaget!

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av miFFhoe
Skippa reklamen tills du fått /.../ besökare i huvudtaget!

Det där är jag lite tveksam till, min erfarenhet är att utbyggnaden av reklam skrämmer iväg långsiktiga besökare mer än vad välplanerade reklam skrämmer iväg kortsiktiga. Nu gäller det inte just den här designen, eftersom vi alla verkar tycka att reklamen här inte är så genomtänkt. Men generellt är det viktigt att inte stambesökare känner att de blir påsmugna mer reklam hela tiden.

Psykologin har med relativitet att göra. Tänk dig att du besöker Aftonbladet för första gången, och tänker: "oj, vad mycket reklam den här användbara sajten hade!". Jämför den negativiteten med att varje dag ha besökt ett Aftonbladet utan reklam. Helt plötsligt en dag har de gjorde reklampelare av hela webbplatsen (som nu). Du tänker: "jaha, det här var ju en skitbra sida innan all den här jävla reklamen. Undrar om det finns nån mer seriös sida... *kollar Expressen*..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes
Det där är jag lite tveksam till, min erfarenhet är att utbyggnaden av reklam skrämmer iväg långsiktiga besökare mer än vad välplanerade reklam skrämmer iväg kortsiktiga. Nu gäller det inte just den här designen, eftersom vi alla verkar tycka att reklamen här inte är så genomtänkt. Men generellt är det viktigt att inte stambesökare känner att de blir påsmugna mer reklam hela tiden.

Psykologin har med relativitet att göra. Tänk dig att du besöker Aftonbladet för första gången, och tänker: "oj, vad mycket reklam den här användbara sajten hade!". Jämför den negativiteten med att varje dag ha besökt ett Aftonbladet utan reklam. Helt plötsligt en dag har de gjorde reklampelare av hela webbplatsen (som nu). Du tänker: "jaha, det här var ju en skitbra sida innan all den här jävla reklamen. Undrar om det finns nån mer seriös sida... *kollar Expressen*..."

Okej jo det låter ju faktiskt rätt så rimligt.

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är första inlägget uppdaterat med en ny version.
Hoppas kunna få feedback på den!

Permalänk
Medlem

Det ska vara en webbplats med reklam, inte reklam med webbplats. Jag förstår inte hur man tänker när man gör en design som ser ut att ha reklam som syfte.

Det du har ändrat på (det enda jag ser är lite i mitten) märks inte, för att det runtomkring tar så mycket fokus. Och jag antar att du vill att DITT innehåll ska vara i fokus i första hand, och inte reklamen? Men så är det inte nu, det ser verkligen ut som omvända världen om det inte ska vara en ren reklamsida för annonsörer.

Det du ska göra, rent konkret, för att fixa detta, är att lyfta fram de grejer som är viktiga, och minska ner de som är mindre viktiga. T.ex. föreslår jag att du byter bort halva den gigantiska reklamplatsen i toppen emot en egen topp, så att man fattar vart man har kommit och vad man kan göra här. Det är de två viktigaste sakerna man behöver veta för att kunna avgöra om man vill stanna. Hittar man inte det, drar man. Speciellt när det är för mycket reklam.

Permalänk
Medlem

Sådär.. gjorde lite ändringar här. Testar med en annan färg och har gjort en svag avgränsing till reklamen.

http://img151.imageshack.us/img151/521/startsidavers11blue.jp...

Sen förstår jag inte riktigt kritiken mot reklamen nu längre, sidan märker ju knappast ut sig mot vilken annan reklamfinansierad sida som helst på nätet? Men men, bra att ni säger vad ni tycker.
Tar gärna emot kritik på den senaste versionen.