Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Kan inte installera grafik drivrutiner.

Permalänk

Kan inte installera grafik drivrutiner.

Försökte tidigare under veckan uppdatera mina drivrutiner till mitt nvidia 9500gt. Mitt under installationen så fick jag ett felmeddelande som sa att någon windows fil inte var original, och rekomenderade mig att sätta i en windows skiva för att reparera windows. Då jag inte hade någon skiva och datorn fungerar felfritt, så brydde jag mig inte om det. Och valde alternativet att låta filen vara som den var och fortsätta med installationen. Men detta gick inte, för att mitt inne i installationen så blev skärmen svart. När jag startade om datorn så kom jag inte längre än till bios skärmen, efter denna så blev bildskärmen svart igen. En systemåterställning senare så fungerar allt som det ska igen. Jaja, får vällan klara mig utan nya drivrutiner tänkte jag. Och brydde mig inte mer om den saken.

Men nu för några timmar sedan så formaterade jag om datorn. Och när jag skulle installera drivrutiner, så händer samma sak igen, fast utan felmeddelande. Skärmen blir alltså bara svart. För att få det att funka nu så behöver jag dock bara välja alternativet "senast fungerande inställningar".

Jag har även försökt med äldre drivrutiner från nvidia, men även detta visade sig resultera i samma fel. När jag försöker installera drivrutinerna för hand ifrån enhetshanteraren så säger den "Error: access denied".

Har någon en aning om vad detta är för fel och vad jag kan göra för att lösa det?

Mvh Vs.

Permalänk
Medlem

Kolla kondensatorerna på grafikkortet, kan vara så att det är på väg att gå sönder.

Är ditt OS en piratkopia? Isf kommer tråden att låsas.

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori