Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

HD4850 Crossfire med WoW

Permalänk

HD4850 Crossfire med WoW

Hej! Jag har stoppat in mina två Sapphire HD4850 plus min 750w nätagg och allt funkar som det ska. Testade några spel och såg ingen riktigt skillnad dock på de flesta spel, men jag vet att inte alla spel klarar crossfire. Men så kommer jag till WoW och får dubbla framerate! Funkar mycket bra med WoW. Det vill säga tills WoW krashar stup i kvarten och jag får bluescreen varje halvtimme! Hur kommer det sig att jag får bluescreen? Är det drivrutinernas fel? Jag har uppdaterat båda korten med CCC 9.4. Med crossfire blir de lite varmare så de ligger på max 90 grader på load och ca 60 på idle. De borde inte crasha eller hur? Varför finns det en crossfire funktion om den inte funkar med allt i original, utan överklockning osv. Men seriöst, World of Warcraft krashar mycket ofta, kanske var tionde minut eller var femte så att jag måste starta om det. Och ibland krashar hela datorn och den måste startas om då den får bluescreen.

P.S. Jag har en Accelero S1 som jag vill stoppa på ena kortet men har inte tillräckligt med små kylflänsar till. Var kan jag få tag på sådana?

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Testa stänga av CF och se hur det funkar.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag har spelat utan CF innan. Vad kan felet vara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sutekidayo
Jag har spelat utan CF innan. Vad kan felet vara?

Så dina problem kom först när du la in CF och inget annat?

Testa köra utan CF. Stäng av Catalyst AI eller stäng av CF.
Testa andra spel hur det går. Spela helst något som tar mycket kraft av din GPU.

Det kan vara många saker som kan vara fel och om du inte berättar vad du testat och vad du kommer testa kan vi inte hjälpa dig. Vi kan bara gissa på att det är något fel med CF medans det kan vara fel på WoW, drivrutiner och eller kylningen i datorn.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Re: HD4850 Crossfire med WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sutekidayo

P.S. Jag har en Accelero S1 som jag vill stoppa på ena kortet men har inte tillräckligt med små kylflänsar till. Var kan jag få tag på sådana?

tack på förhand

https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/zalma...
t.ex

Permalänk

Re: Re: HD4850 Crossfire med WoW

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CokeLight
https://www.inet.se/datorkomponenter/kylning---moddning/zalma...
t.ex

Japp, såg på andra forum att det behövdes. Tänker köpa sådana.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Så dina problem kom först när du la in CF och inget annat?

Testa köra utan CF. Stäng av Catalyst AI eller stäng av CF.
Testa andra spel hur det går. Spela helst något som tar mycket kraft av din GPU.

Det kan vara många saker som kan vara fel och om du inte berättar vad du testat och vad du kommer testa kan vi inte hjälpa dig. Vi kan bara gissa på att det är något fel med CF medans det kan vara fel på WoW, drivrutiner och eller kylningen i datorn.

Just nu är jag inte hemma, men när ajg kommer hem ska jag testa det du sa och säga vad jag kommit fram till. Tack för hjälpen än så länge

Permalänk

Jag får nu bluescreen även om jag inte spelar. Antar att det är värmen som gör detta. Mitt första HD4850 klarar värmen vet jag men den andra jag köpte kanske inte gör det. Jag har testat utan crossfire, ingen krash, testat utan A.I. och ingen krash då det andra grafikkortet inte blir varmt alls (men fps för WoW blir betydlig lägre). Jag har Accelero S1 som jag ska stoppa på deta andra kortet så jag hoppas att det fungerar då. Jag funderar kanske på att byta låda också för bättre cirkulation men vi får se hur det blir med pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sutekidayo
Jag får nu bluescreen även om jag inte spelar. Antar att det är värmen som gör detta. Mitt första HD4850 klarar värmen vet jag men den andra jag köpte kanske inte gör det. Jag har testat utan crossfire, ingen krash, testat utan A.I. och ingen krash då det andra grafikkortet inte blir varmt alls (men fps för WoW blir betydlig lägre). Jag har Accelero S1 som jag ska stoppa på deta andra kortet så jag hoppas att det fungerar då. Jag funderar kanske på att byta låda också för bättre cirkulation men vi får se hur det blir med pengarna.

Testa bara köra på kort nr2 utan CF. Se om den krashar ditt system för då kan det hända att det är fel på kortet.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk

Jag har testat att köra det ensamt förut och utan krash. Nu har jag installerat Accelero S1 på det också så idle ligger på max 42 grader istället för 60 grader. Ska se om jag får en krash iallafall.

Permalänk

Ligger dessutom på ca 58 grader load istället för 88