Left 4 Dead 2 - 17:e November!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2006

Left 4 Dead 2 - 17:e November!

På E3 annonserades att efterföljaren till zombislaktaren L4D ska släppas i höst. Här finns mer info och en trailer:

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=33083&ist=1243504800

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Hmm verkar som att 2an är lite mer oseriöst. Talar efter skinsen på karaktärerna som påminner lite om TF2.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jorrvaskr
Registrerad
Mar 2002

17'e November my ass. Det är Valve vi snackar om här

Tycker i övrigt att det är dåligt att dom inte jobbar vidare på det första spelet istället. Det var ju trots allt väldigt innehållsfattigt och jag känner mig nästan blåst som måste köpa spelet igen så här kort efter för lite nya vapen, banor och uppdaterad grafik. Vi får väl nöja oss med SDK'n som vi fick tillslut, efter ett halvårs förseningar.

Sen så fick jag faktiskt också lite mindre seriösa intryck av stilen på spelet. Det känns lite på gränsen till "Cartoony". Borstett från innehållet så tyckte jag att den största bristen i 1an var just "skräck"-momenten, då man inte direkt är rädd eller skrämd under zombie-slaktandet. På denna punkten var ju däremot Killing Floor klockrent Där satt man ju med skit i brallan samtidigt som man slaktade horder av zombies i princip hela tiden.

Skulle också vela ha mer karaktärsmöjligheter och variation på den punkten. Dessa stereotyper går mig seriöst på nerverna efter ett tag.

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Hmm verkar som att 2an är lite mer oseriöst. Talar efter skinsen på karaktärerna som påminner lite om TF2.

Var finns bilder från spelet? Allt jag såg var en trailer som inte visade något ur spelet alls. Det enda vi vet är att det är nya personer i huvudrollerna och att motorsåg ska finnas i spelet.

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Var finns bilder från spelet? Allt jag såg var en trailer som inte visade något ur spelet alls. Det enda vi vet är att det är nya personer i huvudrollerna och att motorsåg ska finnas i spelet.

Då får du ta och titta lite bättre

http://uk.pc.ign.com/dor/objects/14352245/left-4-dead-2/video...

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Då får du ta och titta lite bättre

http://uk.pc.ign.com/dor/objects/14352245/left-4-dead-2/video...

Det är ju exakt samma grafik men med nya shaders
Ni tycker nog det ser mer oseriöst ut för att L4D bara hade mörka miljöer med mycket rök och dimma och inga uppdrag dagtid.
Kolla bara in huntern så ser ni att den ser exakt likadan ut som i L4D, inget mer "cartoony" på den alls.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Som jag sa, kolla på karaktärerna som man spelar som, och vapnet samt handen, något känns mer cartoony garanterat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Som jag sa, kolla på karaktärerna som man spelar som, och vapnet samt handen, något känns mer cartoony garanterat.

För att dom inte har grainy filter på och för att det är dagtid. Självklart kommer det inte se exakt likadant ut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Tycker det verkar onödigt och släppa en tvåa snart. Dom hade gärna kunnat spotta ur lite mer content till ettan först.

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Jul 2007
Citat:

Då får du tänka på att spelet inte är klart än, mycket av det man såg i demot/trailern såg väldigt oslippat ut och lär se mycket bättre ut vid release

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Sep 2006

tycker dom borde göra så om man köpt l4d så får man det där gratist ... känns mer som ett expansion pack än ett nytt spel...

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Mupp
tycker dom borde göra så om man köpt l4d så får man det där gratist ... känns mer som ett expansion pack än ett nytt spel...

Nu är det ju så att dom inte bryr sig om vad folk tycker och spelet kommer troligtvis släppas för 349:- eller mer och innehålla lika mycket som L4D.
L4D är ett bra spel synd bara att det är så lite innehåll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008

Jag tycker att L4D känns ganska komplett som det är, men visst, mer innehåll hade inte skadat. Syftar enbart på fler kartor och andra vapen.

Tycker det är B att karaktärerna ens har personligheter eftersom man inte får veta ett skvatt vilka de egentligen är. Även om story kanske inte behövs i den här genren hade det varit coolt, framförallt drivande, att spela kampanjerna i "rätt ordning" där det ska finnas en liten handling om hur de tar sig vidare etc. Kanske en cutscene eller något.. men förmodligen hade det segat ned den snabba stilen i spelet, vad vet jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

Jag håller med dig Grillmeister... ett fett story läge med cutscenes och hela skiten. Gärna lite problemlösning också och annat kul. Helst lite character building också med nya färdiheter.

Alltså det är ju sjukt kul att kötta men man kommer ju tröttna till slut.

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillmeister
Jag tycker att L4D känns ganska komplett som det är, men visst, mer innehåll hade inte skadat. Syftar enbart på fler kartor och andra vapen.

Tycker det är B att karaktärerna ens har personligheter eftersom man inte får veta ett skvatt vilka de egentligen är. Även om story kanske inte behövs i den här genren hade det varit coolt, framförallt drivande, att spela kampanjerna i "rätt ordning" där det ska finnas en liten handling om hur de tar sig vidare etc. Kanske en cutscene eller något.. men förmodligen hade det segat ned den snabba stilen i spelet, vad vet jag?

Alla events är ju nästan som cut scenes. Man aktiverar en sak och en massa zombies kommer.

Vet inte om man egentligen behöver fler vapen. Dom vapen som finns nu fyller sin del av spelstilar / taktiker för olika maps.
Däremot så skulle många fler maps behövas för multiplayer. Snart kan alla spelare alla platser där man ska kampa på och utnyttja för att det ska vara omöjligt för zombie-laget att stoppa dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

Vafan redan en uppföljare ?? ska dom redan dumpa ettan efter mindre än 1 år.. vad är detta

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Vafan redan en uppföljare ?? ska dom redan dumpa ettan efter mindre än 1 år.. vad är detta

Det här är kapitalism.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vet inte.
Registrerad
Apr 2008

Tanken (om det nu är en tank) ser ju skitkul ut, haha, som hämtad ur någon barnsaga men gillar mer det utseendet, för den ser också brutal ut.

|Dell XPS 15 9550 | UHD / i7-6700HQ / 16GB DDR4 / GTX960M 2GB / 500GB SSD|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

Jag är besviken...

Detta betyder att det inte ens nästan var värt att köpa 1:a spelet....trodde dom skulle bygga ut det med fler vapen och banor....

Jag har alltid älskat valve för att dom gör spel som håller, detta gillas icke..

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Nacka
Registrerad
Feb 2007

Men va fan.

Satsa på Left 4 Dead istället för att släppa en uppföljare ett knappt år efter releasen på 1:an. Nej, valve has taken a turn for the worse.

"Jo men det var exakt det jag menade med att den enda moddningen detta galleriet innehåller är Sanningsmodifikation och photoshoppande :)"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

Haha vilket skämt. Valve lovade nya vapen, kampanjer etc till det första spelet. Nu vill de att jag ska betala för det här, saker som lika gärna kunde ha kommit i en patch? Fyfan vad lågt säger jag bara. Ren mjölkning utav konsumenterna är vad det är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
Jag har alltid älskat valve för att dom gör spel som håller, detta gillas icke..

Är ju inte Valve som gjort spelet. Är ju indiemoddare som jobbade på en mod som sedan blev så populär att Valve släppte den som ett spel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
vellinge
Registrerad
Nov 2007
Citat:

Är ju inte Valve som gjort spelet. Är ju indiemoddare som jobbade på en mod som sedan blev så populär att Valve släppte den som ett spel.

du f;rv'xlar inte med killing floor?

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

nej left 4 dead var från början en modd, valve blev så imponerade att dom köpte upp dom

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Dec 2007

jag säger bara stekpanna, de vapnet kommer jag missbruka

#Speldator: Xeon W-2155 | X11SRA-RF | EVGA 1070GTX | 64Gb Samsung DDR4 ECC 2666Mhz | Samsung 960 Pro M2/NVME 500Gb o 1Tb | Win 10
#ESXi: Xeon E5-1620v3 3.5Ghz | X10SRH-CLN4F-O | 128GB ECC 2133MHz | Intel 910 800Gb | 3st Samsung SM863 960Gb | Intel X520
#NAS4Free: X10SDV-TLN4F-O | 32GB ECC 2400mhz | 5st WD Red 10TB | Intel X520
https://hackernet.se | Wiki med inriktning open source och nätverk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002
Citat:

Sak samma, det är ju Valve som har köpt skiten och släppt det eller? Fortfarande besviken på Valve, ursäkta om jag uttryckte mig fel

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ka
Registrerad
Mar 2009

snarare februari nästa år men det låter bra annars

Intel Core i7 7700K | MSI GTX 1070 | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Corsair Force 120GB SSD | Achieva Shimian QH-270 27" IPS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellansverige
Registrerad
Feb 2006

Fan va ni klagar, jag betalar lätt för fler campaigns och andra vapen, bara det är lika roligt så är det värt det!

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västervik
Registrerad
Jan 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD

Och jag som äntligen ansträngt mig att köps ettan. Tycker också att det är lite för tätt mellan utgåvorna.

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
ESGP
Registrerad
Dec 2004

Tycker alla ska bojkotta detta spelet. Valve kissar oss i ansiktet.
Vi fick L4D = ett demo och sedan survivor mode, WOW! Inga vapen, inga nya banor. Så nu släpper de ett L4D2 med två nya banor och vi ska bara tacka och betala?
Vägrar vara Valves egna lilla mjölkko!

Ge oss ett "helt spel" innan ni släpper en efterföljare...

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB