Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Låt på hemsida, stop/play och låta gå

Permalänk
Medlem

Låt på hemsida, stop/play och låta gå

Komplicerad rubrik kanske? I vilket fall! Vill ha en låt på sidan, eftersom hemsidan ska handla om en viss film (webdesign) så tänkte jag köra soundtracket.

Hur gör jag för att få låten att dra igång?

Hur gör jag för användaren ska kunna stoppa låten sen fortsätta den ?

Hur gör jag för att låten inte ska startas om varje gång man klickar på en ny sida?

Mvh!

Visa signatur

CHASSI - BeQuiet Dark Base 900 Pro - CPU - Delidded Intel i7 8700K OC 5000Mhz @ 1,375V LLC 6 - MOBO - ASUS Z370 ROG Strix E-Gaming - GPU - EVGA RTX 3070 - RAM - 16GB G.Skill DDR4 3000Mhz - PSU - Seasonic 750W 80+ GOLD - AIO - NZXT Kraken X62 280mm - SSD - 1TB + 500GB Samsung 970 EVO Plus - MONITOR 25" ASUS ROG Swift PG258Q 1080p 1ms 240Hz - CHAIR - Maxnomic Chief Pro TBE - MISC - Corsair K70 LUX - Steelseries QcK Heavy - BENQ Zowie EC2-B - Sennheiser GAME ONE

Permalänk

Google är din vän:
http://www.google.se/search?hl=sv&ei=VPEsSvmvF4u4-QbvtsWICQ&s...

För att den inte ska startas om får du nog antingen köra flash, ha en liten popupruta eller nån sorts framesystem. Finns nog andra som kan det bättre än jag!

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Legendarisk

Du skulle kunna lagra positionen i en cookie och sedan fortsätta därifrån när sidan laddas om, men du måste du ha en spelare som kan börja läsa från mitten av en fil.

Om en sida börjar spela musik utan att jag ber om det så trycker jag instinktivt Ctrl-W btw, det sitter i ryggmärgen.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

Har en liknande undran faktiskt. Så som de har på facebook, att de har en menyrad längst ner. Hur gör man så att den inte laddas om när man klickar sig runt?

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Facebook använder AJAX

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

Jo, tänkte på det också. Visste dock inte om det skulle hjälpa mot det här problemet...

Visa signatur

Asus Striker II Extreme / XFX Geforce GTX 280 / Q9450 @ 3.6GHz/ TRUE Noctua 120/ 4x1GB Corsair TWIN3X2048-1333C9DHX / X25-M G2 80gb Velociraptor / Win 7 Ultimate x64/ Antec P190

MovieDatabase

Permalänk
Medlem

Så länge man inte gör en hel page reload så fungerar det.

Det finns andra möjligheter också -- kolla på http://hunz.bandcamp.com/. Där kan man starta en låt och gå in på lyrics för samma låt. Efter en liten paus fortsätter låten där den avbröts.

Cookies, HTTP_REQUEST-data, frames, iframes. Finns en del sätt

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet