Permalänk
Medlem

Inget vidare specialavsnitt, inte samma känsla som tidigare.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk

Tycker "magin" med top gear bara försvinner mer och mer de senaste säsongerna

Permalänk
Medlem

Det var väl okej men ingenting särskilt.

och det var lite väl scriptat denna gång.
Fast det var underhållande tidigare år när min före detta arbetskollega trodde att top gear inte var så skriptat.
Som när dom åkte till irak...
"såg ni top gear julspecial? höhö. Det är så farligt där att dom behövde skottsäker väst och hjälm när dom körde höhöhö"
Nåja, om det var så faligt i irak hade dom ju aldrig åkt dit till att börja med ....

Permalänk

Vi får bara hoppas resten av årgången håller bättre kvalitet men gubbarna börjar bli gammla och dom får la svårt att hitta nya grejer:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Avsnittet hade ju helt klart sina roliga stunder, antar att en del försvann i "översättningen" men visst känns det som att det börjar gå utför lite med top gear, inte för att man kommer sluta starta tvn på de söndagarna det går men ändå. Dock ska man betänka att det inte är amerikansk tv och det är inte så långt ifrån verkligheten som det dravlet som kommer från andra sidan dammen

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Nu är det bara 8.5 dagar kvar tills serien drar igång igen! Dom ska tex åka till Sverige och köra Ferrari FF på is, blir Bmw M5 osv osv förhoppningsvis får dom med Koenigsegg Agera R!

Permalänk
Medlem

Wohoo! *playing* .. S18E01 ..

Permalänk
Medlem

Såg precis klart S18E01. Tja, det var väl ett rätt bra avsnitt... fast jag tycker mer om de lite mer "vilda" inslagen. Men jag ser desto mer fram emot resten av säsongen. Tyckte mig se en skymt av Brutus i teasern.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

En kompis träffade tydligen en topgear producent på Saab museumet för ett tag sedan han sa att dom eventuellt skulle filma där och kanske något litet inslam om saab skulle komma. vet inte om det är till S18 dock. Så om någon skulle gilla saab kan det va kul.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Skönt att dom är tillbaka! Bra mjukstart på en förhoppningsvis rolig säsong.

Permalänk
Medlem

Tycker de borde gå tillbaka till brittiska B-kändisar, tycker inte det är lika kul med alla jänkare som kommer dit och kör automatväxlat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Tycker de borde gå tillbaka till brittiska B-kändisar, tycker inte det är lika kul med alla jänkare som kommer dit och kör automatväxlat.

Dom kan ta dit jänkare men då får dom se till att ta dit bilintresserade! Jay Leno är en bra amerikansk gäst, Will.I.AM visst ska börja göra bilar men han visste väll knappt vad Top Gear var

Permalänk

Det verkar som programmet har skärpt till sig lite och dumpat de värsta barnsligheterna, det var ett bra avsnitt på tv igår.

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av magnusvmt:

Tycker de borde gå tillbaka till brittiska B-kändisar, tycker inte det är lika kul med alla jänkare som kommer dit och kör automatväxlat.

Alla jänkare? 28 personer kört den senaste bilen, 6 av dem amerikanare, tre kört automat. Där en av de tre var Britt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kazen:

Alla jänkare? 28 personer kört den senaste bilen, 6 av dem amerikanare, tre kört automat. Där en av de tre var Britt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ironiskt att nästa gäst är Matt Leblanc och programmet efter det Ryan Renolds (iofs kanadick, men ändå). Men fler britter hade uppskattats! In med Ricky Gervais, Bill Bailey och grabbarna igen!

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk

Tillbaka med Michael McIntyre, roligaste gästen dom haft.

http://www.youtube.com/watch?v=tBVQ_lGT2Zk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Det verkar som programmet har skärpt till sig lite och dumpat de värsta barnsligheterna, det var ett bra avsnitt på tv igår.

Håller helt med! 18x01 kändes lite mer "vuxet", jag hoppas bara inte det blir för seriöst. En del av barnsligheterna är ju hysteriskt roliga

Permalänk
Medlem

Lol på vilket sätt var det mer seriöst? För att dem inte gjorde riktigt dumma grejer i italien? Det här var ju ett standard avsnitt av Top Gear sen när dem överdriver totalt är andra avsnitt.

Permalänk

Det verkar bli en bra säsong, dagens avsnitt var som dom var innan det började gå utför

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att Top Gear Live kommer till Sverige i Mars. http://www.ticnet.se/event/Top-Gear-Live-biljetter/TOPG3151 Någon som vet om det är något att se?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Satan vad dött det var här då... Tyckte att senaste avsnittet hade ett par bra delar men Sweeney eller vad det hette var tråkigt.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flyawaynille:

Kan tipsa om att Top Gear Live kommer till Sverige i Mars. http://www.ticnet.se/event/Top-Gear-Live-biljetter/TOPG3151 Någon som vet om det är något att se?

Ska gå och se den showen i Köpenhamn

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Clarkson om ferrari ff. "well it's not their finest our, they could call it the Ferrari India Special" - senaste avsnittet De verkar i alla fall ha förstått att india specialen inte vara topp klass.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Tävlingen med permobilerna var av klassiskt top gear stuk, mer av sådant tack.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Skrivet av heande:

Tävlingen med permobilerna var av klassiskt top gear stuk, mer av sådant tack.

Exakt så som det ska vara, kul för att de gör en kul grej och har sköna personligheter. Inte att de försöker göra det till en comedy-show för mycket. När de bara tänker på att försöka göra saker roligt blir det inte bra. De känns som ett gäng där saker blir kul om de inte försöker göra till sig för mycket, låt det bli bara.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Senaste avsnittet var riktigt sweet! Intressanta bilar i häftig miljö. Permobilgrejen var i klassisk Top Gear-anda. Undrar dock varför de hade prislapparna kvar på sina mössor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Har bokat 2 st Platinumbiljetter till Top Gear Live i mars men för 1195 kr/st. Nu har dom sänkt priset till 995 kr/st men jag får inte mina 400:- tillbaka. Vem fan gör så?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Har de inte haft med en rocketman tidigare eller var det i den Amerikanska upplagan?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mattoys:

Har de inte haft med en rocketman tidigare eller var det i den Amerikanska upplagan?

Det var i Top Gear: at the Movies

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

e5 var bra enligt mig, handlade om saab

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)