GTX 260, ingen bild. R1950XT då får jag bild.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2003

GTX 260, ingen bild. R1950XT då får jag bild.

Har precis köpt ny dator med ett Sparkle GTX 260.
När jag ska starta datorn snurrar grafikkortet på fint, men jag får ingen bild.
Provade stoppa i mitt gamla GFX ett Radeon 1950xt, och då funkar det på direkten.

Jag hoppas bara det är något enkelt strömförsörjningsproblem, jag har fått två sladdar:
2x 3 pin Molex till 1 x PCI-E
Grafikkortet har två PCI-E kontakter, men båda skall väl inte användas om man inte kör med dual dvi?
Jag har provat med att resetta CMOS, provat båda DVI uttagen, använt i singel molex kontakt till bara grafikkortet (alltså PSU direkt till GFX utan någon extra belastning ifrån CD-ROM, HDD etc)

Kan det var så att jag fått ett måndagsexemplar?
Har en Zalman 600W nätaggregat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Du skall ha 2st strömkablar till grafikkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NiclasLj
Du skall ha 2st strömkablar till grafikkortet.

Jag har använt ena sladden jag fick med, dvs jag kopplade 2 molex till adaptern och stoppade in i grafikkortet.
Du menar att jag skall använda 4 molex, båda adaptrarna och ansluta båda dessa till grafikkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm,Högdalen
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H!N
Jag har använt ena sladden jag fick med, dvs jag kopplade 2 molex till adaptern och stoppade in i grafikkortet.
Du menar att jag skall använda 4 molex, båda adaptrarna och ansluta båda dessa till grafikkortet?

japp:)

SURFDATORN:
[Intel i7 Extreme 980X ES@4.2Ghz med HT] [ 24GB Corsair XMS3 1600Mhz DDR3 ] [ Corsair H50 vattenkylning] [Gigabyte X58A UD3R] [Thermaltake Toughpower 1200W ] [eVGA GTX 780 ti 3GB SC [Win7Ultimate-x64 på SSD OCZ Agility 3 120GB SATA 3] [17TiB SATA Lagringsdiskar][Comhem 500mbit bredband]....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H!N

Du borde ha någon PCI-E från ditt nätagg, har du inte det så får du som sagt använda 4-Molex till 2st PCI-E.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2003

Tack för hjälpen.
Jag trodde faktiskt inte det skulle behövas 2xPCI-e strömkablar, men nu lärde man sig något nytt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
En stad bredvid en stad:P
Registrerad
Feb 2006

Vad har du för nätagg? känns inte så kul att du ska behöva köra 4Molex för att kunna dra grafikkortet, hur många Watt är det på och hur många Amper har din 12V lina?

MVH

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Ditt agg Zalman 600 har 2 st 6pins PCIe kontakter, finns ingen anledning att köra med adaptrar, använd dom som redan kommer från agget!

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2003

Jag ska leta reda på min andra sladd imorgon så jag slipper köra med adapter, precis som ni säger.
Tack, och godnatt.

Edit:
En liten följdfråga; är det adaptern som gäller om man vill köra SLI?