Permalänk
Medlem

hwbot.org - team "sweclockers.com" ?

Har skickat en förfrågan till ledningen om det skulle vara ok att starta ett team på hwbot.org som heter "sweclockers.com". Tänkte att alla som har något att ladda upp där kan regga sig under det laget (om inte annat, eget, lag finns dvs.).

Vad tror ni om det? Någon som är på? Blir det klartecken så tänker jag slå mig in på topplistan för Q9300 i CPU-Z. Siktar iaf på att ta poäng

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd

Helt klart något att satsa på tycker jag, jag skulel regga mig i det "Teamet" direkt för att försöka komma så långt som möjligt med min sletna Q66a....

Hoppas bara att ledningen tycker att det är OK nu, så att vi kan börja ta lite poäng, så många members som det finns på "SC" så borde vi ju kunna ta något i allfall!

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Jag skulle vara med, även om jag inte skulle inbringa något märkbart med poäng, men till vintern lär det väl bli lite uppdateringar...

Permalänk
Geeks
SweClockers

Nu är det reggat! Joina SweClockers.com!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Avstängd

En liten fråga bara, hur gör jag för att joina "sweclockers.com" på hwbot.org, jag har ju mitt egna team, men när jag söker på sweclockers.com så hittar jag inget sätt att joina på...

Kan vara jag som är dum och blind men skuklle någon kunna hjälpa mig lite???

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk

Hmm kanske skulle ta och joina, har nog fortfarande en femton poäng från när jag benchade...

Så nu är jag med, nu ska jag bara äta frukost sedan drar jag igång min SS och plågar någon celeron till nya höjder.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Geeks
SweClockers

Evil_AnAnAs kommer ta hand om laget. Kör hårt!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Hur joinar man laget?

Permalänk

Gött, nu ska här plockas poäng.

Till en början får vi väll vänta tills det kommer med mer folk sedan får vi se hur långt vi kan pressa våran hårdvara.

Om ni har några frågor angående tweaks, benchmarks eller annat som berör lite mer extrem överklockning så lovar jag att hjälpa till.

Edit: För att joina, självklart behöver du först registrera dig på hwbot. När du gör det kan du välja oss som lag. Har du redan en användare så går du in på options>account och väljer oss som lag där.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hur extrem överklockare bör man vara för att det ska vara värt att gå med?

Permalänk

Bara du gillar att överklocka ska det nog gå bra.
Ingen börjar ju som extrem överklockare.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hehe, fan vad nice

24/7-klock validering

Tror jag kommer kunna ta mig in på listan och kamma hem nåt åt oss iaf ^^

Kör hårt nu grabbar!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenrikL
Hur extrem överklockare bör man vara för att det ska vara värt att gå med?

Kör på bara!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menigen
Hehe, fan vad nice

24/7-klock validering

Tror jag kommer kunna ta mig in på listan och kamma hem nåt åt oss iaf ^^

Kör hårt nu grabbar!

Kör på bara!

Tror du bör kolla över länken, även om minnena var fina så antar jag att de inte är din 24/7 klock?

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Tror du bör kolla över länken, även om minnena var fina så antar jag att de inte är din 24/7 klock?

Hahaha, FAIL av mig ^^ Sry för det, rättad nu!

EDIT: rank 40 på hwbot i cpu-z med min 24/-7-klock

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Så, nu hade jag tänkt att börja skriva på en kort FAQ/guide om hwbot osv. Ni får gärna komma med antingen tips/fakta eller med frågor så ska jag se till att sammanställa allt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

hmm om man skulle skulle vara med... lite osäker

EDIT då var man med då:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjEmil
En liten fråga bara, hur gör jag för att joina "sweclockers.com" på hwbot.org, jag har ju mitt egna team, men när jag söker på sweclockers.com så hittar jag inget sätt att joina på...

Kan vara jag som är dum och blind men skuklle någon kunna hjälpa mig lite???

MVH

Du får leta upp din egen profil och därigenom byta till lag "sweclockers.com". Evil_AnAnAs skulle göra en FAQ om detta, i fall du inte hittar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Quizmaster Karlstad 2022

hmm man kanske skulle dra fram gamla bettan nästa vecka...:)

Sånt här kommer det bli framåt i alla fall

Kör hårt ni som joinar

Permalänk

Ser bra ut Jesper.
För att komma in i stämning nu så tänkte jag slänga upp två bilder från mitt benchrumm:

Nu ska jag fortsätta mitt skrivande.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hehe, snygga bilder grabbar Men hur ska en annan kunna tackla det där?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Det är det ingen som kräver.
Alla benchar för att de tycker det är kul, jag hoppas att sweclockers HWbot team kan leda till att fler får upp ögonen för extremare överklockning (även om det fortfarande kan bedrivas med luftkylning) och att man kan lära från varandra.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Evil_AnAnAs
Det är det ingen som kräver.
Alla benchar för att de tycker det är kul, jag hoppas att sweclockers HWbot team kan leda till att fler får upp ögonen för extremare överklockning (även om det fortfarande kan bedrivas med luftkylning) och att man kan lära från varandra.

Amen! Exakt min tanke Jag kör ju "bara" med vatten, men hoppas iaf att kunna lära mig nåt nytt och ha kul på vägen!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Geeks
SweClockers

Evil_ananas: jag skriver en liten nyhet om detta så snart du har uppe FAQ.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
Evil_ananas: jag skriver en liten nyhet om detta så snart du har uppe FAQ.

Glöm inte nämna vem som kom med den gundande idén

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

i´m in, ligger 2a i laget :P, kmr dra i gång med min SS så fort jag har fixxat moderkortet, kan äver köra med torris

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Redan 13 medlemmar

BTW, jag går under nicket "scienta", då det kommer vara mitt nya "officiella" nick inom kort.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

för mig blir det ingen team, utan jag vill nog vara ensammen och jag drar igång snart här hemma med kväve på min extreme 975 fast jag har bjudit hit jesper a.k.a Stalked hos mig får vi se vad det blir kanske kan jag tänka mig ha han i mitt team

Visa signatur

[Intel Core i9@13900KF Raptor Lake@5,5Ghz Oc][Asus ROG Z790 HERO[G-Skill RGB 32GB 6600Mhz cL34][WD Back 2TB NvMe][2TB Samsung 970 Evo + 2x8Tb Samsung 870 Qvo spel disk][Msi RTX 4090 Gaming Trio-X][ASUS ROG Swift OLED PG48UQ][Windows 11][1000/1000Mbits Telia fiber][Razer Ornata Tangentbord.

Permalänk

Okey Fredrik, trist att du inte är med. Hoppas även min inbjudan står kvar, kommer gärna upp och klockar med er någon gång.

Annars får ni komma ner till götet.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Nu är den uppe!

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Den är rätt tom än så länge. Tips och frågor behövs.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pytonOrm
för mig blir det ingen team, utan jag vill nog vara ensammen och jag drar igång snart här hemma med kväve på min extreme 975 fast jag har bjudit hit jesper a.k.a Stalked hos mig får vi se vad det blir kanske kan jag tänka mig ha han i mitt team

Kom igen nu, hjälp till att sparka igång laget.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015