Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Uppe nu igen iallafall

Permalänk
Medlem

Har märk på senaste tiden att mitt spotify har pausats pga att någon annan spelar musik någon annan stans. Jag frågade far min som jag delar kontot med och han svarar att han inte ens använder spotify vid tillfället det hänt. Efter lite google såg jag att det har kunnat åstadkommits av buggar, så jag tänker att kusten är klar, men strax därefter har jag rent utav ett klick-krig för att få ha min musik igång!
Har gått in och ändrat lösenordet och kusten verkar vara klar, men jag ser nu att profilen har någon annans namn uppe i högra hörnet. (det visade bara kontonamnet förut). Efter lite klurande inser jag att vederbörande har kopplat sin facebook till det (troligtvis) hackade kontot!
Med ett illvilligt flin valde jag ut några av hennes vänners namn i newsfeeden och hittade dem på FB för att sedan adda dem som vänner (är tvungen för att se deras vänner). Så fort någon har accepterat min förfrågan så har jag alltså fått tag i den som trodde att den kunde leecha från mitt konto! *Elakt skratt*
Problemet är att jag inte vet vad jag ska göra när jag väl kan prata med denne? antingen kan jag skrämma henne för att hon inte ska göra om det, vilket jag tror är lätt då vänkretsen och troligtvis hon är en bunt med småungar. En suspekt sak är att hon verkar vara lite väl ung för att själv ha hackat kontot, så jag ger mig kanske ut på farligt vatten om jag försöker att skrämmas?

Det blev en rätt så lång post, men jag är tacksam för svar :). PS. Hur ändrar man namnet på kontot/binder mitt eget fb-konto till det här spotify-kontot?

Permalänk
Medlem

bra kundtjänst Kemab hade.....
"sajten fungerar för oss här".

förklarade att mitt tele2 abb på mobilen kommer inte in , telia abb på surfplattan kommer inte in sam utomstående runt om i sverige kommer inte in.

så visade sig att någon station var defekt därav bredbandet låg nere i över ett dygn.
men kärringarna i kundtjänst/växel sa att allt fungerade, klart dom kommer åt sajten via intranätet och dom vägrade testade att surfa normalt in.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Är det någon som kommer in på http://www.karlskogaenergi.se/ ?

Ja och mitt tips är att använda http://www.isup.me/ för att kolla om olika sidor är öppna, då det är en mycket bra tjänst.

För min del så nytt jobb nästa vecka vilket jag inte ser framemot, jag hade hellre velat behållit mitt gamla. Nå jobbet blir nog som man gör det, om någon undrar vad jag ska göra på jobbet så undrar jag precis detsamma. hehe Det blir väl alltiallo som vanligt. (programmera, klippa filmer, greja med nätverken, supporta medarbetare etc och då de arbetsuppgifterna som ingen annan vill ha) Att jag fick jobbet beror på att jag är ovanligt billig och har en bred grundläggande kompetens på papperet.

Annars sitter jag inne nu, utanför huset är en ovän och arbetar. Men som av vanligt tvingas jag hålla på med ett skådespeleri och inte visa ovännen vad ordet empati verkligen betyder. Det denna ovän har gjort är att ha sökt upp tjejer som jag har varit intresserad av och enbart förstört och jävlas. Idioten har något sjukligt behov att jävlas och denna vet om att ifall jag det minsta ger tillbaka, så kommer detta få extremt negativa konsekvenser för mina föräldrars företagsverksamhet.
Så för min egen del är det bara att acceptera att man blir "spottad i ansiktet" och det är något som jag får stå ut med, såvida jag inte vill förstöra förstöra för mina föräldrar. Och detta innebär att låtsats vara vän med fanskapet och hälsa etc på honom.

Detta är i.o.f.s. inget unikt, jag tänker främst på kvinnor för i tiden som tvingades gifta sig med svin och skaffa barn med dessa, klagade de på att de fick stryk, så fick de till svars att de inte då var tillräckligt tillmötesgående emot sin man.

Så problemet är nog att jag är bortskämd och gör småsaker till mer negativt än vad de är. Detta märker jag på allt. När jag var liten så var det riktigt lyx att gå på pizzeria, det fick jag göra enstaka gånger då jag hade arbetat riktigt hårt hemma. Hyra en film likaså, en kunde vara glad i dagar efter att ha sett en bra film.. Så mer välfärd och rikedom etc, gör en nog inte lyckligare, för en börjar bara klaga på struntsaker då..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hittade nyss mina släktingar bosatta på den stora kontinenten till väst.

Visa signatur

AMD R7 5800X3D | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Hittade nyss mina släktingar bosatta på den stora kontinenten till väst.

Har också släktningar där.
Farsan i familjen där är Minister/Pastor i en Luther-kyrka i närheten av St. Louis

Permalänk
Medlem

Måste dela med mig av min otursvecka (Inte denna vecka utan förra)

Är på väg till stugan (20mil bort) med vår nyinköpta audi från 2007.. börjar låta konstigt från framhjulet.. verkar som bromsen ligger på lite så vänder efter 5 mil eftersom vi inte vågar chansa..

Flyttar över all packning till andrabilen Citroen Xantia.. allt frid och fröjd.. tills på Söndag när vi ska hem.. då vägrar bilen höja upp sig bak Så den skraaapar i allt..

Får ringa mor som kommer upp och hämtar oss .. Sen på vägen hem i deras bil (Passat) så tänds oljelampan !!!

Trolololooo.. bra vecka! till råga på allt hade jobbveckan gått dåligt också

Nåja vi for upp helgen efter och lyckades få in Citroen till verkstad iallafall.. men lär väl kosta några tusen att laga :/

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Less på min SSD som ska jävlas med ojämna mellanrum. Ska försöka övertala Intel att ersätta mig, har ändå garanti kvar på den hos Intel och hårddisken ska ju inte börja strula helt plötsligt.
Visst, har man använt den som kastvapen, ved eller något annat olämpligt så ska det ju inte gå på garanti men har den suttit i samma dator i två år och tre månader så ska den ju hålla ett litet tag till kan man ju tycka...

gissar jag rätt om jag säger att du får bluescreens utan någon som helst anledning lite då och då?
datorn fryser sig och sen BS?
isf har vi samma fel på våran SSD du och jag och det är jävligt frusterande.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Är inte speciellt arg eller galen eller nått, men jag försöker sluta med socker, och det har gått 38 timmar nu. Snart kommer jag vara bra less.

Permalänk

Okej, jag är i extas sedan jag insåg att Västerås, med lite havldant uttal, låter exakt som Westeros (huvudkontinenten i Game of Thornes). Ville bara dela med mig av denna fantastiska nyhet.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av whiskerer:

Okej, jag är i extas sedan jag insåg att Västerås, med lite havldant uttal, låter exakt som Westeros (huvudkontinenten i Game of Thornes). Ville bara dela med mig av denna fantastiska nyhet.

Haha ja, märkte det ganska fort också. Läste lite på wikipedia och där står det att staden bl a har haft namnet Wæstaros vilket inte är allt för långt ifrån Westeros.

Permalänk
Medlem

Är ju bara sport på tv. Men man får tacka gudarna att det bara är OS var 4e år.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

bah, så måste man dammsuga idag me fy fan ock så är kaffet slut...helvete, kan de bli jobbigare? =P
frågan är den om man inte ska ta tag i dammsugare och fixa skiten...urkh

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Förbannat mig över tjänsten MyPack som de flesta butiker använder när de skickar ut varor. När jag väljer att få mina datordelar levererade med postpaket, förväntar jag mig att detta ska ske, inte att de skickas som "B-paket" som bara fraktas i mån av plats i en paketvagn.

Nu är redan gamla delar sålda och datorn står utan någon hjärna, och det verkar inte bättre än att man måste vänta till torsdag innan paketen dyker upp. Suck. . .

Åtminstone får man lite kabeldragning gjord, samt lite städning runt om i lägenheten. ..

Visa signatur

I7 7700k, Asus ROG STRIX Z270i, Geforce GTX 1070 mini ITX, Lian-Li PC-Q04

Permalänk
Medlem

Fy fan va gott!
Snart 4 veckor semester!!!

Inne på min 3dje nu och sen jobba 1v och sen köra 4v semester och 2v i kroatien...jävla skit sommar det varit

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Min kompis krockade nyss med sin moppe. Man blir så arg på svergies sjukvård. Sist jag hade krockat fick jag ligga och vänta 6 timmar på att rönka mig. Sen kom dem fram till att det inte var något....orkar inte...ALLT ÄR FAN SKIT HÄR I SVERGIE!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

skaffa privat läkarvård då?
tjock plånbok så fixar sig biffen omgående.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Min kompis krockade nyss med sin moppe. Man blir så arg på svergies sjukvård. Sist jag hade krockat fick jag ligga och vänta 6 timmar på att rönka mig. Sen kom dem fram till att det inte var något....orkar inte...ALLT ÄR FAN SKIT HÄR I SVERGIE!

Det var la mycket att göra och du var inte prioriterad helt enkelt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Swedishg33k95:

Min kompis krockade nyss med sin moppe. Man blir så arg på svergies sjukvård. Sist jag hade krockat fick jag ligga och vänta 6 timmar på att rönka mig. Sen kom dem fram till att det inte var något....orkar inte...ALLT ÄR FAN SKIT HÄR I SVERGIE!

Vet inte hur det funkar i Svergie men i Sverige funkar väl sjukvården grymt bra sett de få kronor den kostar dig. Eftersom du pratar moppe antar jag att du inte är många år äldre än 15 och därmed inte heller betalar särskilt mycket i skatt.

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Min kompis krockade nyss med sin moppe. Man blir så arg på svergies sjukvård. Sist jag hade krockat fick jag ligga och vänta 6 timmar på att rönka mig. Sen kom dem fram till att det inte var något....orkar inte...ALLT ÄR FAN SKIT HÄR I SVERGIE!

Sjukvården sliter med de resurser de har. De har ett system för att prioritera vem som går först. Du nämnde inte hur länge din kompis fick vänta. Fick du vänta 6 timmar var det för att det inte fanns någon som kunde se dig förrän då, andra hade allvarligare skador/symptom. Du har också helt klart rätt dålig koll på att Sverige är en av de bättre länderna i världen att leva i.

Det är väl bara bra att du inte blev skadad efter din krock då? Med tanke på hur dåligt skyddad man är på en moppe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Min kompis krockade nyss med sin moppe. Man blir så arg på svergies sjukvård. Sist jag hade krockat fick jag ligga och vänta 6 timmar på att rönka mig. Sen kom dem fram till att det inte var något....orkar inte...ALLT ÄR FAN SKIT HÄR I SVERGIE!

Så du tycker att du skulle haft förtur med din röntgen när det bara var en röntgen för kontroll att inget var skadat? Varför ska du ha förtur framför någon som faktiskt behöver sjukvård?

Permalänk

Fick just svar på mitt mail till Samsung support.
Jag trodde de hade haft min splitter nya S2 i 5 veckor och inte gjort någonting av ren jävelskap, men nej, nu säger de att de inte ens fått telefonen. Jävla lustigt med tanke på att det står "Bekräftad Reparationsstatus, Pågående hos verkstad" på deras hemsida.

Dessutom fick jag nästan hjärnblödning när idioten som skrev mailet använde "dom" och smileys...

Jag får väl dra till expert nu och fråga vad i helvete de håller på med. Börjar riktigt ångra att jag inte bara hävde köpet direkt när den strulade.

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

är förbannad... på mig själv.

Råkade tappa min mors dator, och den gick i kras stackars mor

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

gah!
Dagarna räknas ner!

Ska man ut i trädgården lite och fixa gräskanterna tro....hum...

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

gissar jag rätt om jag säger att du får bluescreens utan någon som helst anledning lite då och då?
datorn fryser sig och sen BS?
isf har vi samma fel på våran SSD du och jag och det är jävligt frusterande.

Bara två blåskärmar än så länge, men visst beter den sig konstigt.
Ska ringa Intel imorgon igen och försöka få den utbytt...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Fick just svar på mitt mail till Samsung support.
Jag trodde de hade haft min splitter nya S2 i 5 veckor och inte gjort någonting av ren jävelskap, men nej, nu säger de att de inte ens fått telefonen. Jävla lustigt med tanke på att det står "Bekräftad Reparationsstatus, Pågående hos verkstad" på deras hemsida.

Dessutom fick jag nästan hjärnblödning när idioten som skrev mailet använde "dom" och smileys...

Jag får väl dra till expert nu och fråga vad i helvete de håller på med. Börjar riktigt ångra att jag inte bara hävde köpet direkt när den strulade.

Vet du vem som sköter "servicen"? (typ anovo eller infocare mm) så man vet vilka man ska tänka två gånger innan man skickar iväg prylarna Men det låter ju amatörsmässigt att använda smoleys i sådana samanhang.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Hatar att skicka tillbaka HP-paket. Deras retur process är så jävla kass
HP borde bli mer som Dell angående det. På med en röd klistermärke med en fet text som det står DEFECT eller gul lapp GOOD och sen smäcka på en retursedel och inte in på 3 olika hemsidor för att registera returen.

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vet du vem som sköter "servicen"? (typ anovo eller infocare mm) så man vet vilka man ska tänka två gånger innan man skickar iväg prylarna Men det låter ju amatörsmässigt att använda smoleys i sådana samanhang.

Det var Anovo som skötte servicen, men jag trodde det var Samsung Service, eftersom jag fått ärendenummer osv där ifrån.
Jag hade inget annat val än att låta Expert skicka iväg den då telefonen var DOA och de vägrade ge mig en ny direkt.

Hur som helst visade det sig att den legat i butiken sen den 13, de hade försökt ringa EN gång, men jag har varken missat samtal eller sms om att de ringt den dagen. Riktigt dålig stil. Men nu har jag i alla fall telefonen igen.

Enligt dem själva har de förmodligen försökt ringa sitt eget gamla fax-nr :facepalm:

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Det var Anovo som skötte servicen, men jag trodde det var Samsung Service, eftersom jag fått ärendenummer osv där ifrån.
Jag hade inget annat val än att låta Expert skicka iväg den då telefonen var DOA och de vägrade ge mig en ny direkt.

Hur som helst visade det sig att den legat i butiken sen den 13, de hade försökt ringa EN gång, men jag har varken missat samtal eller sms om att de ringt den dagen. Riktigt dålig stil. Men nu har jag i alla fall telefonen igen.

Enligt dem själva har de förmodligen försökt ringa sitt eget gamla fax-nr :facepalm:

Hoa, Anovo...dom är inget att jubla över.
Frugans gamla samsung "lagade" dom, fick tillbaka precis samma skit.
Min nya N95 som åkte in på lagning slarvade dom bort genom att ge fel kollid så någon i göteborg fick min tele.
Som tur var hade han lite vett och skickade tillbaka den till anovo så skickade dom åter igen den till mig.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

Hoa, Anovo...dom är inget att jubla över.
Frugans gamla samsung "lagade" dom, fick tillbaka precis samma skit.
Min nya N95 som åkte in på lagning slarvade dom bort genom att ge fel kollid så någon i göteborg fick min tele.
Som tur var hade han lite vett och skickade tillbaka den till anovo så skickade dom åter igen den till mig.

Ja de har inte direkt gott rykte och väldigt många använder just anovo De är la billigast...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb