Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwanto:

Woohoo, fick lönen från sommarjobbet idag! (Ringhals) Det är dessutom första gången jag får lön! (har aldrig sommarjobbat tidigare )

Grattis alltid trevligt att få lön. själv måste jag vänta tills nästa månad för att få min lön från mitt sommarjobb

Permalänk
Skrivet av IsseBisse:

Jag kan till viss del hålla med om detta. Själv är jag lång, har hyfsat bra grundförbränning och har alltid gillat att röra på mig - så jag kan äta i princip hur som helst. Vilket är tur eftersom jag har en väldig söttand, men samtidigt vet jag att jag kan skära ner på onyttigheterna om jag vill, typ in för sommaren.

Jag tror att det är extremt få som inte kan bli smala, jag är allergisk mot folk som skyller på dålig ämnesomsättning. Visst har vissa lättare att hålla vikten, men (nästan) ALLA kan! Måste dessutom tillägga att jag har den djupaste respekt för de som försöker gå ner i vikt och når sina mål, den sortens disciplin är väldigt imponerande.

Jag skulle tro att personens omständigheter kring stress och depression är en stor orsak.
För min del har jag gått upp i vikt två gånger av ovanstående anledningar, sist så jobbade jag ca 100h per vecka och fick äta därefter för att prestera bra, detta gav mig i o.f.s. mycket, men de där 30kg extra fett kunde ha kvittat.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Blev permanent bannad i SWTOR för att rent sagt förolämpade en okunnig person i spelet för "idiot".

Yep, ordet idiot får dig permanent bannad i SWTOR.

Ingen varning på kontot i själva spelet sedan tidigare (självklart har man några infractions via forumet men det skall ej spela någon roll).

Då har man spenderat ett halvår för ingenting och Bioware vill verkligen inte lyssna på sina kunder.

Visade att jag ångrade mina actions och bad om ursäkt för mitt beteende men nej då, du skall bli permanent bannad för att man kallar en annan inkompetent spelare som inte kan spela ett barnspel för "idiot".

Patetiskt och barnsligt att gå och låsa kundernas konton för att man går runt och "argumenterar" lite, det är helt vanligt. Det är som att man skulle få fängelse för att man kallar någon på gatan för idiot.

Det är nästan som att dom inte vill ha kunder, inte undra på att SWTOR håller på att dö ut.

Hade för övrigt 5st lvl 50s med maxade companions och en med full War Hero PVP gear med en jävla massa exklusive mounts som man ej kan få tag på längre

Dom stängde av mig säkert för att jag höll på att spela klart spelet med alla jävla 50 på kontot och hoppades att jag skulle köpa om skiten.

Bra spel, skitföretag.

Permalänk
Medlem

Har suttit och fräschatt up datorn i runt 4 timmar, allt ifrån avdammning till att laga dåliga sleeves.
Det blev jäkligt bra, ser nästintill likadant som i mitt galleri vilket det INTE gjorde innan.
Förutom att det tog stor del av dagen så är jag helt mör i fingrarna efter de förbannade kablarna.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Käkade för första gången igår på 12dagar, min mage är upprörd och i kaos.

Permalänk
Skrivet av MakubeX:

Käkade för första gången igår på 12dagar, min mage är upprörd och i kaos.

Åh fan, får man fråga varför denna långa tid utan mat?

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Åh fan, får man fråga varför denna långa tid utan mat?

Ingen speciell anledning direkt faktiskt, det har bara gått snabbt&enkelt med att dra ihop en shake. Sen gick det väl bara lite längre än tänkt med det hela.

Permalänk
Medlem

Min syster ringde precis upp och sa att hon hade krockat med ett rådjur, nu gick detta väldigt bra för henne. Men vilka äckliga tråkiga tankar man fick för sig. Ironiskt nog tittar jag på the riven.

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Läs inte Aftonbladet

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mechanix:

Läs inte Aftonbladet

Bara för det var jag tvungen att ta en titt, men det var inte så mycket spännande där.

Jag åkte på körtelfeber för några veckor sedan och kan inte träna på ganska länge. Sjukt tråkigt är det, jag som har ganska mycket spring i benen

Visa signatur

/Seriously

Permalänk
Medlem

Yes! nu har man sagt av kontakten med exet, den ljugande tjejen förtjänade det! Smått ledsen kanske, men ändå glad över att man verkligen kan gå vidare utan eftertanke!

Permalänk
Skrivet av asdarn:

Yes! nu har man sagt av kontakten med exet, den ljugande tjejen förtjänade det! Smått ledsen kanske, men ändå glad över att man verkligen kan gå vidare utan eftertanke!

förutom "smått ledsen", så gjorde jag samma sak och glad är jag för det:).
tänkt att jag kanske skulle kunna vara vän med henne i framtiden, men sen visade det sig att hon hade ljugit och varigt falsk, så nej tack, lögnare har inget i min umgänges krets att göra.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

förutom "smått ledsen", så gjorde jag samma sak och glad är jag för det:).
tänkt att jag kanske skulle kunna vara vän med henne i framtiden, men sen visade det sig att hon hade ljugit och varigt falsk, så nej tack, lögnare har inget i min umgänges krets att göra.

Det med ''smått ledsen'' var bara när jag tänkte på när vi hade det bra, men det täcktes över med lögner och sådant. Men är mycket mer glad än ledsen så att säga

Permalänk
Medlem

var nyss på stan och skulle hämta ut the dark knight rises biljetter och det var några snälla jäklar som gav ut gratis redbull

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

var nyss på stan och skulle hämta ut the dark knight rises biljetter och det var några snälla jäklar som gav ut gratis redbull

Ubuntu!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoBb3:

var nyss på stan och skulle hämta ut the dark knight rises biljetter och det var några snälla jäklar som gav ut gratis redbull

ganska vanligt att dom står och delar ut redbull. brukar vara 2 brudar som gör det

Permalänk
Medlem

Idag fick jag tillbaka mitt andra dc2 7970 kort från rma och gissa vad som händer? Har jag en förbannad demon över mig eller?
Min kväll är åt h"lvete!

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

http://desmond.imageshack.us/Himg191/scaled.php?server=191&fi...

Idag fick jag tillbaka mitt andra dc2 7970 kort från rma och gissa vad som händer? Har jag en förbannad demon över mig eller?
Min kväll är åt h"lvete!

usch så surt. Blir svårt att sova & koncentrera sig på annat om det är problem med datorn..

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0ckeeh:

usch så surt. Blir svårt att sova & koncentrera sig på annat om det är problem med datorn..

Speciellt när man redan haft ett kort inne med exakt samma fel. Ska be dom byta den mot ett Sapphire Radeon HD7970 3GB Dual-X OC istället.

Visa signatur

Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

Nu reklam nästan varannan låt, förut var 4-5 låt. Det skulle förvarnat en innan man la upp alla playlists!

Visa signatur

Citera så får du svar :)

Permalänk
Medlem

satan i gatan att man inte kört SSD tidigare :S
Som dag och natt wei!

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Här går man och köper en dvd, nedsatt pris och allt på REA. Man tror att man har gjort ett bra köp.
Och så kommer man hem och får se att jag redan har dvdn i hyllan.

Varför blir jag inte förvånad ? :/

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Två veckor sedan jag opererade knät då mina två korsband och vänstra menisken var av, gör fortfarande ont och knät hakar upp sig i tid och otid så är frustrerad över det men mest över ovetskapen om jag någonsin kommer ha ett fullt fungerande knä. Sen idag bröt jag av en borr och gjorde ett fult märke i väggen då jag borrade i en av våra betongväggar, väldigt vackert, damen fyller år så kommer folk på besök idag så hinner inte spackla/måla...

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Skrivet av som99:

Två veckor sedan jag opererade knät då mina två korsband och vänstra menisken var av, gör fortfarande ont och knät hakar upp sig i tid och otid så är frustrerad över det men mest över ovetskapen om jag någonsin kommer ha ett fullt fungerande knä. Sen idag bröt jag av en borr och gjorde ett fult märke i väggen då jag borrade i en av våra betongväggar, väldigt vackert, damen fyller år så kommer folk på besök idag så hinner inte spackla/måla...

Sätt upp en tavla/affisch över märket eller ställ någon möbel framför om det sitter lågt;)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Sätt upp en tavla/affisch över märket eller ställ någon möbel framför om det sitter lågt;)

haha tack tack det var faktiskt precis så jag löste det, en tavla från förrådet fick duga sålänge ^^

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Så jävla less på alltele.
Sämsta jävla förbannade skit isp genom tiderna.

Dom har ingen kundtjänst på helger så man kan inte ringa in och gnälla på att bredbandet öegat nere sen igår kväll.
Hoppade igång 2h idag och åter igen nere.

Dom meddelande ldrig banhof om våra uppsägningstid så vi fått dubbla fakturor, extremt otrevliga när man ringde in och frågade kring fakturorna.

Tacka gudarna för att man går över från skit företaget, skulle kolla rejta.se , dom har inte direkt positivt betyg.
Så nu kan man inte få tag i dom föräns på måndag.

Dom kanske tar för givet att folk inte använder sin lina på helger?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Less på min SSD som ska jävlas med ojämna mellanrum. Ska försöka övertala Intel att ersätta mig, har ändå garanti kvar på den hos Intel och hårddisken ska ju inte börja strula helt plötsligt.
Visst, har man använt den som kastvapen, ved eller något annat olämpligt så ska det ju inte gå på garanti men har den suttit i samma dator i två år och tre månader så ska den ju hålla ett litet tag till kan man ju tycka...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Är det någon som kommer in på http://www.karlskogaenergi.se/ ?

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Är det någon som kommer in på http://www.karlskogaenergi.se/ ?

Nä, det händer inte mycket när man går in på karlskogaenergi.se. Sidan står och laddar en stund, för att sen få upp;
-"Hoppsan! Google Chrome hittade inte karlskogaenergi.se".

EDIT:
Samma sak händer då jag testar sidan med Internet Explorer 9.0 ska jag väl kanske inflika.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Är det någon som kommer in på http://www.karlskogaenergi.se/ ?

http://www.isup.me/http://www.karlskogaenergi.se/