Första Sempron för AM3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Släpp enkelkärnan helt. De enda som kommer köpa den processorn är okunniga svennar som sen blir missnöjda. Tragiskgt att det fortfarande släpps processorer med en kärna år 2009.

Själv har jag inte kört något med mindre än två kärnor sedan början av 2006 och skulle aldrig få för mig att köpa en enkelkärnig till mig själv eller rekommendera det till någon annan.

Min P4 är lika snabb som min C2D, ni underskattar enkelkärniga.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roxkz
Saken är att den inte är billiG, den använder dyra minnen och passar främst till halvdyra moderkort. Behöver man en seg singlecore idag finns det mycket billigare alternativ som uppfyller ens krav. För priset av denna plattform får man en snål och långt snabbare dualcore-dito. Om den kostat 250Kr hade jag inte klagat, men nu gör den ju inte direkt det...

Du har ju tomtar på loftet, den kan använda snorbilliga ddr2 minnen och gamla am2+ moderkort. Denna processor är BILLIG.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Perfekt med ett AM2+ kort och den där för en filserver för hemmabruk tex.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hansfilipelo
Släpp enkelkärnan helt. De enda som kommer köpa den processorn är okunniga svennar som sen blir missnöjda. Tragiskgt att det fortfarande släpps processorer med en kärna år 2009.

Själv har jag inte kört något med mindre än två kärnor sedan början av 2006 och skulle aldrig få för mig att köpa en enkelkärnig till mig själv eller rekommendera det till någon annan.

Det beror väl på vad du ska göra med datorn? Vill du bygga en billig filserver så kan jag inte tänka mig att man behöver en dual core, eller en mediaspelare....

Visa signatur

| Errare humanum est |