Permalänk
Avstängd

alkohol + körsbär?

Hej. Jag tänkte göra inlagda körsbär i någon sorts av alkohol. Men jag undrar vilken alkohol tror ni är bäst att göra det i? Dom få som jag har pratat med tror vodka men dom har aldrig testat och vet inte riktigt. Jag känner några som har gjort inlagda russin i rom men jag vet inte riktigt om det funkar så bra med körsbär. Vad tror ni?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Jag hade ju kört på någon mörk rom helt klart.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Avstängd

Om du skulle göra det vilken rom skulle du ta?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Som student hade jag tagit den billigaste som säljs lagligt.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Hörde från tjejens granne att hon rekommenderat vitt vin+körsbär... Lät som det skulle kunna fungera, men aldrig provat själv, och är ingen vindrickare.

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem

Jag tänker mig något mer i stil med konjak, men en aromatisk mörk rom hade nog också funkat bra.
Eller någon likör kanske.
Vill du ha det mer sött, aromatiskt, spritigt eller vad vill du helst ha?

Jag kanske är fel person att svara, jag dricker typ intealkohol, men det är gott tillsammans med vissa saker.

Permalänk
Avstängd

Körsbären som jag plockade var väldigt söta. så kanske jag vet inte o.0

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Avstängd

Dunk. Då gör det inte så mycket om det misslyckas, prismässigt.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Körsbären som jag plockade var väldigt söta. så kanske jag vet inte o.0

Captain Morgan Spiced Gold hade jag nog försökt mig på att blanda med.
Fast jag är tveksam till om det blir så lyckat...

Permalänk
Avstängd

Min fader gjorde likör tror jag det var för länge sen så sparade han körsbären och dom var riktigt goda:P

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

jonas är inte de där hur man får körsbär smak på vodka x.o?

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Eftersom jag antog att du var smart nog att googla "inlagda körsbär", tänkte jag erbjuda dig ett alternativ som a) behåller alkoholen, b) faktiskt går att använda som t.ex. snaps på nån kräftskiva.

Hoppas hela idén med "alternativ" inte förstörde din dag...

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Avstängd

haha jag menade inte så jonas^^ men jag har faktist tänkt mig vodka för man kan använda vodkan efteråt utan att den kanske smakar förjävligt.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]