Hjälp med kopplingsschema till mitt moderkort

Permalänk
Medlem

Hjälp med kopplingsschema till mitt moderkort

har nyss köpt 1 chassi och tänkte poppa i mina gamla saker i den..men hittar inget koppligsschema för mitt moderkort.

moderkort:AOpen AX4SPE Max

vad gör jag?finns det inte exempelschema nånstans man kan gå efter eller är det heeelt olika för olika moderkort?
tacksam för svar

Permalänk
Avstängd

goggle är din vän

edit: första jag hitta va detta : http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1390

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

*kastar en livboj*

simma lugnt..

Permalänk
Medlem

dedär sa mig nada..eller missade jag nått?vart vara bkopplingsschema?:/thx mattmann

Permalänk
Medlem

Har du kollat in Aopen's hemsida?
ftp://ftp.aopen.nl/pub/manual/mb/ax4spemax/ax4spemax-ol-e.pdf

Sida 44 du letar efter om jag fattat rätt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

--------------------
Intel i7-6700K, 64 GB RAM, RTX 2070 Super, Dell 32", Dell 27", TCL 55", Win10Pro.
--------------------

Permalänk
Medlem

Annars brukar det stå på moderkortet? Det gör det på mitt. men då har jag MSI

Visa signatur

AMD 3700X | ASUS Rog Strix B450-F | 16GB G.Skill 3400 Mhz | ASUS Rog Strix RTX 2070 Super |

Permalänk
Medlem

Oj det var verkligen Fragbite-stämpel på den topicen.

Ta ett fint foto på hur det sitter innan du rycker ut delarna så har du något att gå efter när du har tryckt in det i ditt nya chassi.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

ser nu att nätaggskablarna inte alls stämmer med mderkortet(fick med nätagg me chassit)..vet ej om det är värt att lägga ner tid på:/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balrog4
ser nu att nätaggskablarna inte alls stämmer med mderkortet(fick med nätagg me chassit)..vet ej om det är värt att lägga ner tid på:/

skriv istället vad det är för nätagg , så kan nån här kan avgöra om det passar eller inte.

gissar på att nätagget har 24 pins strömkontakt och ser på bilden att ditt moderkort har 20 pins , de sista 4 pinsen brukar gå att haka loss . kika lite på det.

annars är det faktist lagligt att använda ditt gamla nätagg i det nya chassit

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

mitt gamla nätagg är slut så d går inte..men d va d här jag köpte:

http://www.dustin.se/pd_5010198586.aspx

d e mer dom andra kontakterna som inte passar.inte 24pinnen

Permalänk
Medlem

det ska bara in 2st sladdar i moderkortet...iaf sen p4 tiden

Det finns ytterligare en sladd som ska mata ström till enbart Cpu, och det är antingen en 4 pin fyrkantig eller en 8 pin.. kontakten brukar sitta vid cpu området... resten är sladdar som ska in i hårddiskar,grafikkort dvd brännare osv..

du kanske tänker på dom "små" som ska starta och reseta och lysa hårddisk lampa osv? det brukar också stå på moderkortet hur du ska stoppa in dom, brukar dock kunna vara aningensklurigt bara men du kan inte ha sönder nåt iaf antingen funkar det eller så funkar det inte, normalt sett så är plus åt vänster om jag inte minns fel..

annars kanske du kan förklara lite mer vad det är som inte passar?

Visa signatur

Intel i7 920@ ???? | Inno3d 8800GT OC Edition| 3GB Corsair 1600@7-8-7-20 | DFI UT-X58 | TT ToughPower 850W
Vattenkylning: D-Tek FuZion V2, MCW60, PA120.3, DDC-Ultra, Ek's Multires.

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av balrog4
mitt gamla nätagg är slut så d går inte..men d va d här jag köpte:

http://www.dustin.se/pd_5010198586.aspx

d e mer dom andra kontakterna som inte passar.inte 24pinnen

ok , "dom andra" :). skulle du kunna specificera?

vad jag vet så ska det bara gå 2 st sladdar från nätagget till moderkortet.

en 20/24 pin
en 4/8 pin

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |