Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teckim
Håller inte med för fem öre.

Det är lättare o döda i mw2 och det är mindre nadespam, dock så tycker jag att konsoll versionen är det självklara valet då MP delen i Pc versionen inte lever upp till förväntningarna. Du har dock rätt ang Hardcore läget.

PC Versionen är fortfarande bättre i nuläget.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Dock så är man ju van vid skiten på konsoll...

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har haft problem med massa LAGG, hostchange osv de senaste dagarna.
Sen har jag även problem med att hitta servrar, kan låta steam stå o bläddra i en kvart utan att ha hittat host att connecta till.

/Homie

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Någon mer än jag som har haft problem med massa LAGG, hostchange osv de senaste dagarna.
Sen har jag även problem med att hitta servrar, kan låta steam stå o bläddra i en kvart utan att ha hittat host att connecta till.

/Homie

Vilken version har du?

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Kan någon säga hur stora kartorna är jämfört med modern warfare 1?
Hatade de små kartorna i warfare 1, så om 2:an har större kartor så kanske jag kan köpa spelet..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Kan någon säga hur stora kartorna är jämfört med modern warfare 1?
Hatade de små kartorna i warfare 1, så om 2:an har större kartor så kanske jag kan köpa spelet..

Kan ju bara säga att MW2s banor absolut inte är för små. Snarare så är de oftast för stora för antalet spelare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
PC Versionen är fortfarande bättre i nuläget.

Håller inte med, men smaken är som baken

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

någon annan som får "svarar inte" efter timmes spelande eller så? Ja får de hela tiden.

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Homer_S1
Någon mer än jag som har haft problem med massa LAGG, hostchange osv de senaste dagarna.
Sen har jag även problem med att hitta servrar, kan låta steam stå o bläddra i en kvart utan att ha hittat host att connecta till.

/Homie

Jepp, jag med... eller ja, igår hade jag det.

Minns inte vilken version jag har, dock.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

hoppas de jobbar men en fet update till mp läget, det är förbannat skit just nu. går inte att spela under en timme oavbrutet utan att det blir lagg eller serverbyte

Visa signatur

يارَبْ إذا أسَأت إلى الناس فَاعْطِني شجَاعَة الإعتذار وإذا أسَاء لي النَّاس فاعْطِنْي شجَاعَة العَفْوَ وَعَلّمنْي أنْ التسَامح هَو أكْبَر مَراتب القوّة وَأنّ حبّ الإنتقام هَو أولْ مَظاهِر الضعْف

Permalänk

Jag fick nat type open när jag installerade om MW2 men nu får jag steam connection failed :S. Någon annan som får det ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

nu kör ja x360 versionen men har du testat att installera den köpta versionen på annan disk? om du inte har annan disk testa installera i en annan man struktur om det skulle göra någon skillnad.. kanske ligger kvar något i registret eller så.. har ingen erfarenhet av mw2 på pc alls så detta var bara mina första tankar när ja läste detta, värt att testa om du nu inte redan gjort det

Permalänk

Spelet har funnits i en och en halv vecka, chilla lite förfan. CoD4 var tusen ggr buggigare.

Permalänk
Proffsmobbare

Börjar bli lagom förbannad på "match up"-systemet nu.
Den söker servers, får upp väldigt många lämpliga redan vid 50ms men fortsätter glatt upp till 80-90ms utan att stanna.

När jag väl kom in så satt jag där nästan ensam med 4 staplar, medans majoriteten hade 2.
Efter ett hav av hostchanges (säkert 8 stycken på några minuter S&D) så gav jag upp.

Spelet får hamna på hyllan tills nästa update.

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som tycker att det är för lite mp maps? Menar hur mkt jag än spelar känns det som terminal, wasteland, afghan, invasion, scrap yard deraill kmr exakt hela tiden, sen så känns matcherna lite korta...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Supair
Någon mer än jag som tycker att det är för lite mp maps? Menar hur mkt jag än spelar känns det som terminal, wasteland, afghan, invasion, scrap yard deraill kmr exakt hela tiden, sen så känns matcherna lite korta...

Tycker det är en helt okej blandning. Lite synd att man inte kan välja att undvika banor dock.
Kommer fler banor senare.

Vilka vapen och perks är era favoriter?

Själv kör jag:

Famas - Silencer
Model 1887 x2

Perks:
1. Sleight of hand pro
2. Stopping power pro
3. Ninja pro

Final stand
------------------------------------------------------
M4A1 - Holographic + Silencer
Model 1887 x2 + FMJ

Perks:
1. Bling pro
2. Stoping power pro
3. Ninja pro

Final stand

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem

Tja! va iväg och inhandlade modern warfare 2 idag och får lagg!?!?! tycker endå min dator borde klara det galant. någon som vet nått update eller nån fix till detta? vist flåsar datorn lite men det är inte värme problem. grafikkorten går upp till max 76 grader och prollen håller sig på 35-37..

hitta en sida med rekomenderad hårdvara och min tar ju det ganska bra.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/60971

jääääävligt tråkigt att det laggar. väntat på detta spelet i ett år nu typ

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk

Fy faaan vilket dåligt spel. Jag tycker bara det känns pinsamt att spela. Kass amerikansk krigsrunk för småsinta. För att inte nämna hur värdelöst själva gameplayet är.

HALLÅ, DET ÄR 2009, AI OCH FYSIK HAR FUNNITS I ÖVER 10 ÅR VAD ÄR PROBLEMET?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Disclose
Tja! va iväg och inhandlade modern warfare 2 idag och får lagg!?!?! tycker endå min dator borde klara det galant. någon som vet nått update eller nån fix till detta? vist flåsar datorn lite men det är inte värme problem. grafikkorten går upp till max 76 grader och prollen håller sig på 35-37..

hitta en sida med rekomenderad hårdvara och min tar ju det ganska bra.
http://www.shacknews.com/onearticle.x/60971

jääääävligt tråkigt att det laggar. väntat på detta spelet i ett år nu typ

Laggar det hela tiden eller får du FPS-dropp?

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rickard11
Laggar det hela tiden eller får du FPS-dropp?

antar fps drop.. det kan flyta på bra i 1 min osv men sen bara laggar det ihjäl. sjukt störigt. tycker min dator ska klara detta hur bra som helst. har ju kraft så det räcker.

nån som vet vad det kan va för fel?

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

Påverkar upplösning osv multiplayer gameplay? Har ju bara ett gammalt HD3870 så spelar i 1024 x 768. På exempelvis cs så funkar det ju nästan bäst med lägre upplösningar som 800x600. Hur är det på mw2?

Jag har endast spelat mw1 på 360 och undrar hur det skiljer sig mot pc multiplayer. Snabbare tempo? Lättare att bli dödad när alla har mus/tgb?

Permalänk
Avstängd

Kan man inte luta sig? Det kunde man ju i ettan...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Akiira
Påverkar upplösning osv multiplayer gameplay? Har ju bara ett gammalt HD3870 så spelar i 1024 x 768. På exempelvis cs så funkar det ju nästan bäst med lägre upplösningar som 800x600. Hur är det på mw2?

Jag har endast spelat mw1 på 360 och undrar hur det skiljer sig mot pc multiplayer. Snabbare tempo? Lättare att bli dödad när alla har mus/tgb?

Det fungerar EXAKT liakdant. Själva tanken bakom IWnet är att multiplayer ska fungera exakt likadant som Xbox versionen, vilket kommer innebära att de behöver lägga MINIMAL tid på att porta Xbox versionen till PC nästa gång. Det som tog mest tid den här gången var IWnet. Möjligtvis att det är lite snabbare tempo, men banorna är oftast så stora att de motverkar det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Kan man inte luta sig? Det kunde man ju i ettan...

Det finns inte tillräckligt med knappar på en handkontroll. Jag lovar, det är så illa att det beror på det.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AfrooDite
Vilket skit spel!!
Iaf MP, nästan ett helt magasin för att sina motspelare ska dö och 2 st skott med sniper för att dom ska dö...nej nej nej...
Någon som håller med mig i detta?

Jag brukar sikta på mina motståndare istället för spraya lite överallt ^^ Sen får du ju skjuta med lite taktik. Skjut 3-4 skott, vänta 0.5 sekund, skjut 3-4 så det inte blir för mycket rekyl. Och för att inte bli träffad av Snipers får du väl testa att inte springa rakt över krigsfältet.

Visa signatur

Dator: Gigabyte GTX 275 | Intel Q9400 | 4 GB RAM | Lian Li Pc-7F | Corsair 650W | 500Gb Hdd
Ljud: Cerwin-Vega A123 | Cerwin-Vega XLS-12S

Permalänk
Medlem

Är de nån som vet hur enss poäng räknas i MP delen? För XPn man har och "Scoren" under leaderboardsen är ju inte samma.

Permalänk
Medlem

SPOILERS
http://www.youtube.com/watch?v=R1Uoj4Juuao

En MW2 speedrun jag tycker alla borde se som klarat spelet.
Hoppas den inte varit uppe tidigare

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cope
SPOILERS
http://www.youtube.com/watch?v=R1Uoj4Juuao

En MW2 speedrun jag tycker alla borde se som klarat spelet.
Hoppas den inte varit uppe tidigare

Hehe nice!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

fick det att funka lagg/fps-dropp fritt nu! ändrade bara från Extra till high på "normal map" någonting längst ner på avancerade inställningar för grafiken och kör resten så högt det går. kör utan V-sync och med 2 AA. funkar prima.

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Avstängd

Surt steam fixar med sina servrar det går itne spela!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

gött spel! Tycker dock alla killstreak saker förstör skiten...airstrikes, helikoptrar m.m...man borde ha mer val när man ska spela, välja bort sånt osv...annars tycker jag det är ruggigt roligt!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!