Call of Duty: Modern Warfare 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LenHed
Skönt att höra att det inte är bara jag som tycker att cod mw 2 flyter sämre och sämre online. Upplever att det är högre ping och betyligt mer strul än i början.

På helgerna är det värst!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Hade problem med start av MW2. MW2 "frös" vid start.Skrev ett inlägg ang detta, men allt är raderat av någon anledning!

Hittade ett fix som hjälpte. Ändrade ljudkvaliten från DVD (16bit,44800) till CD(16bit, 44100). Nu funkar allt perfekt...

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
På helgerna är det värst!

Tur att man bara spelar 06:52 på onsdagar då ;D

Visa signatur

>>MSI K9A2 Platinum | Phenom 9850be 2.5GHz@2.9GHz | Kingston 4gb PC6400 | Asus EAH4850 512mb CF | Corsair vx550w | HDD 500gb<<

Permalänk
Medlem

Får "could not connect to host" ofta när den försöker hitta spelare och då slängs jag ut i menyn igen.. har inte varit så förut.
Men det är bara in igen och söka nytt game.. lite irriterande bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av teposen
Du kan pilla i configen för att få 10 pluppar istället för 5, då representerar varje steg 20 i ping. Prova det och se hur den ser ut. Ping_bars lr nått heter variabeln i configen.

Hur får man upp configen? Är på jobbet så kan inte testa själv men syftar du på någon slags konsol? För har ej kunnat lokalisera någon.

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem

Hur är spelet egentligen (PC versionen)? Jag är väldigt sugen på ett nytt multiplayer FPS att spela själv i kanske ett par timmar i veckan när jag har tid. Mycket som IW har gjort med spelet blir jag riktigt irriterad på men väger rolighetsfaktorn upp alla "problem"?

Hur mycket "spray and pray" är det? Jag har inte kört COD men det verkar lite på filmer man ser att det inte riktigt lönar sig att vara duktig på att sikta och t.ex. skjuta folk i huvudet.

Gör inte t.ex. Heartbeat Sensor att spelet blir på tok för lätt? Känns som ett inbyggt wallhack. Eller är det inte alls så bra som den ser ut?

Edit: Är det något multiplayer-demo på väg?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z

1. Hur är spelet egentligen (PC versionen)? Jag är väldigt sugen på ett nytt multiplayer FPS att spela själv i kanske ett par timmar i veckan när jag har tid. Mycket som IW har gjort med spelet blir jag riktigt irriterad på men väger rolighetsfaktorn upp alla "problem"?

2. Hur mycket "spray and pray" är det? Jag har inte kört COD men det verkar lite på filmer man ser att det inte riktigt lönar sig att vara duktig på att sikta och t.ex. skjuta folk i huvudet.

3. Gör inte t.ex. Heartbeat Sensor att spelet blir på tok för lätt? Känns som ett inbyggt wallhack. Eller är det inte alls så bra som den ser ut?

Edit: Är det något multiplayer-demo på väg?

1. Väldigt bra och roligt, både singel o multi, + spec ops är förbannnat kul. Just nu är jag fast i multiplayer och tycker det är riktigt kul, plus att jag har blivit riktigt duktig. Finns så många olika kombinationer du kan göra, perks killstreaks o vapen, dunderkul

2. Visst du kan spraya ner det mesta men lönar sig inte i längden, mindre skada och ammo tar slut snabbare, dom flesta är ganska dåliga online så spray funkar om man är kass.

3. Heartbeat Sensor är inte speciellt bra, själv spelar jag bättre utan o dom flesta med den slår jag ändå på scoreboarden.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jappse
1. Väldigt bra och roligt, både singel o multi, + spec ops är förbannnat kul. Just nu är jag fast i multiplayer och tycker det är riktigt kul, plus att jag har blivit riktigt duktig. Finns så många olika kombinationer du kan göra, perks killstreaks o vapen, dunderkul

2. Visst du kan spraya ner det mesta men lönar sig inte i längden, mindre skada och ammo tar slut snabbare, dom flesta är ganska dåliga online så spray funkar om man är kass.

3. Heartbeat Sensor är inte speciellt bra, själv spelar jag bättre utan o dom flesta med den slår jag ändå på scoreboarden.

Hur är spelet jämfört med t.ex. CS? De filmer jag har sett verkar innehålla väldigt väldigt mycket granatkastande och sprint. Är det så snabbt som det verkar? Finns det intressanta game modes? T.ex. kanske ett "rundspelande" som i CS eller är det mest TDM som gäller?

Hur fungerar Hardcore? Vad jag förstått är det att man tål lite mindre samt inte lika mycket HUD. Kan detta spelas i alla spellägen? Är det det som körs mest?

Edit: Kan man hoppa när man vill? I filmer så kommer det upp en "hoppa över"-symbol när man är nära murar och sånt. Innebär detta att man bara kan hoppa över när spelet vill att man ska det eller kan man hoppa någon gång bara för att man känner för det?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Hur är spelet jämfört med t.ex. CS? De filmer jag har sett verkar innehålla väldigt väldigt mycket granatkastande och sprint. Är det så snabbt som det verkar? Finns det intressanta game modes? T.ex. kanske ett "rundspelande" som i CS eller är det mest TDM som gäller?

Hur fungerar Hardcore? Vad jag förstått är det att man tål lite mindre samt inte lika mycket HUD. Kan detta spelas i alla spellägen? Är det det som körs mest?

Edit: Kan man hoppa när man vill? I filmer så kommer det upp en "hoppa över"-symbol när man är nära murar och sånt. Innebär detta att man bara kan hoppa över när spelet vill att man ska det eller kan man hoppa någon gång bara för att man känner för det?

Väldigt lite granatspam i MW2 jämfört med MW1, man kastar inte granater lika långt längre vilket är skönt. TDM går rätt fort eftersom man respawnar in bland sina kamrater som ofta är nära "fronten". De rondbaserade spellägena brukar ha lite lägre tempo.

Search And Destroy är precis som bomb läget i CS. Rondbaserat med ett lag som försvarar och ett lag som anfaller. Finns även lite andra spelstilar.

Hardcore tar bort din HUD och man dör på typ ett skott från vilket vapen som helst. Finns till de flesta spellägen om jag inte misstar mig.

Du kan hoppa när du vill, den specifika symbolen dyker upp för vissa högra områden där du gör en speciell "klättra upp / över" manöver.

Kör för övrigt på PC och nu har jag ett antal kompisar som också skaffat det. Party systemet där man letar matcher tillsammans fungerar mycket bra och coop är en höjdare.

Permalänk
Medlem

Det låter bra. Hur är det med pingen som många verkar ha börjat klaga på nu? Jag sitter ju på 100Mbit så jag kanske får hosta varje gång och slippa de problemen?

Är det mycket småbarn som förstör genom att campa eller andra saker? Skrika i mikrofoner? Svära oavbrutet i chatten?

Visa signatur

"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety." - Benjamin Franklin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Otec88
Hur får man upp configen? Är på jobbet så kan inte testa själv men syftar du på någon slags konsol? För har ej kunnat lokalisera någon.

Man redigerar configfilen som ligger på din C:

Följde denna instruktion:

"
• Navigate to the folder: 'program files\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players' and open the file config_mp.cfg

• Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max).

• If I'm interpreting things correctly, this means that each of the 10 bars represents 20ms, with full green being 20ms or lower, and 1 red being 200ms or higher.

• The host is immediately obvious, he's the guy with 0-20 ping (full green).

"

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raven6z
Det låter bra. Hur är det med pingen som många verkar ha börjat klaga på nu? Jag sitter ju på 100Mbit så jag kanske får hosta varje gång och slippa de problemen?

Är det mycket småbarn som förstör genom att campa eller andra saker? Skrika i mikrofoner? Svära oavbrutet i chatten?

Jag har loggat ca 15 timmar online, haft haft lag i kanske 2 - 3 matcher så inga större problem skulle jag säga. Men visst den som är host har ett mindre övertag på de övriga.

Knappt hört någon använda den inbyggda voicechatten i spelet så svärande är det lungt med. Många som skriver härliga fraser i text dock om man lyckas döda dem lite för ofta men det skrattar jag mest åt

Klart man kan väl ha otur o hamna i värsta superlaggiga matchen där alla har en mental ålder på 2 år typ men då skulle jag bara lämna och trycka på find game igen, 10 sekunder senare så är man i en ny match.

Permalänk
Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Han pratar fan mer och snabbare än en jävla fjortis-.- Hör nästan inget >.<

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av svart_smurf
Han pratar fan mer och snabbare än en jävla fjortis-.- Hör nästan inget >.<

Det han säger är dock otroligt genomtänkt och tycker man alltid blir väldigt imponerad av de subtila skämten...

Tror att lyssnaren måste kunna lyssna och tänka fort, eller kunna tänka överhuvudtaget för att kunna uppfatta "fjortissnacket" så Zero Punctuation är väl inte för alla...

Om det inte framgick, så håller jag inte med dig och tycker att HAN ÄR KLOCKREN!

Visa signatur

AMD 720BE @ 3,2GHz, GTX 260 Golden Sample, M3N-HD/HDMI, 4Gb Corsair XMS2, Antec 300, Corsair 650w. --//-- 16000p 3Dmark06

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sazmo123boy
Det han säger är dock otroligt genomtänkt och tycker man alltid blir väldigt imponerad av de subtila skämten...

Tror att lyssnaren måste kunna lyssna och tänka fort, eller kunna tänka överhuvudtaget för att kunna uppfatta "fjortissnacket" så Zero Punctuation är väl inte för alla...

Om det inte framgick, så håller jag inte med dig och tycker att HAN ÄR KLOCKREN!

Dom flesta som går och köper all skit utvecklarna slänger ut på marknaden är ju sådana som inte kan tänka. Dvs, dom som köpt MW2.

Call of Duty Modern Soap 3 var fin, med Sean Connery.

Förövrigt så är ju hela spelet propaganda 'USA Wins' och Ryssland invaderar USA, hände ju redan i World in Conflict som är ett mkt bättre spel dessutom.

Vill ha ett spel där USA invaderar finland och finnarna vinner t.ex.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Det här har väl hänt alla nån gång?
http://www.youtube.com/watch?v=B2OS0bNHoE8

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Fast World in Conflict är ju svenskt.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Tja jag undrar ifall nån kan hjälpa mig eller säga vad det beror på.. när jag spelar MW2 (mest online) ibland när jag laddar en map, så stängs spelet ner ( och det kommer upp en "modern warfare error ruta) händer bara när jag loadar en map, inte ingame. nån som vet vad det kan bero på? har senaste drivrutinerna till grafikkortet. Och jag har installerat om spelet.. tacksam för svar.

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marosfalvi
Tja jag undrar ifall nån kan hjälpa mig eller säga vad det beror på.. när jag spelar MW2 (mest online) ibland när jag laddar en map, så stängs spelet ner ( och det kommer upp en "modern warfare error ruta) händer bara när jag loadar en map, inte ingame. nån som vet vad det kan bero på? har senaste drivrutinerna till grafikkortet. Och jag har installerat om spelet.. tacksam för svar.

Står det inget i "error-rutan"? Inget felmeddelande alls?

Permalänk

Nej bara error sen ett irriterande ljud typ " DUUNG" i en sekund..

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q8200 2,33GHz | Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB | XFX GeForce GTX 285 648M 1GB | Corsair Powersupply 550W Black

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Förövrigt så är ju hela spelet propaganda 'USA Wins' och Ryssland invaderar USA,

Bara om man har svårt att skilja på fiktion och verklighet. Jag föredrar i alla fall något man kan relatera till. Vem f-n vill spela finsk alkis som kickar hillbillies, förrutom du då?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Bara om man har svårt att skilja på fiktion och verklighet. Jag föredrar i alla fall något man kan relatera till. Vem f-n vill spela finsk alkis som kickar hillbillies, förrutom du då?

Exempel? I d i o t.

Och dessutom så har vi redan hundratals spel med amerikansk propaganda, fast ni verkar ju älska USA. Gäller ju även alla Hollywood filmer, allt utspelas nästan i USA.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Vem f-n vill spela finsk alkis som kickar hillbillies, förrutom du då?

Vad menar du med detta? Finnar kan inte kriga eller?

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Man redigerar configfilen som ligger på din C:

Följde denna instruktion:

"
• Navigate to the folder: 'program files\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players' and open the file config_mp.cfg

• Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max).

• If I'm interpreting things correctly, this means that each of the 10 bars represents 20ms, with full green being 20ms or lower, and 1 red being 200ms or higher.

• The host is immediately obvious, he's the guy with 0-20 ping (full green).

"

Tack

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Exempel? I d i o t.

Och dessutom så har vi redan hundratals spel med amerikansk propaganda, fast ni verkar ju älska USA. Gäller ju även alla Hollywood filmer, allt utspelas nästan i USA.

Jag älskar inte USA, jag älskar Captain Price, oh shit, spoiler!

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z@mbie
Vad menar du med detta? Finnar kan inte kriga eller?

Finnar är säkert ena sega rackare och den stereotypa bilden av våra grannar på andra sidan östersjön var kanske lite onödig.

Min poäng är att jag ser det som otroligt långsökt att ett företag (i äkta konspiratorisk anda dessutom finansierad av USAs regering) engagerar en hel stab med personer vars egentliga syfte, inte är att utveckla tidsfördriv för dig och mig, utan i stället syftar till att propagera för USA. Hur nu krig och elände kan förmedla en possitiv bild av ett land?

Alla vid sina sunda vätskor vet att MW2 bara är ett spel och kan hålla distans från att inte drar generella paralleller med verkligheten.

EDIT: Glömde svara Dundermuppen: Och nej, jag är inget vidare stort fan av USA. Tycker de lirar i samma liga som Ryssland med sina ständiga övergrepp på alla som opponerar sig.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Dom flesta som går och köper all skit utvecklarna slänger ut på marknaden är ju sådana som inte kan tänka. Dvs, dom som köpt MW2.

Call of Duty Modern Soap 3 var fin, med Sean Connery.

Förövrigt så är ju hela spelet propaganda 'USA Wins' och Ryssland invaderar USA, hände ju redan i World in Conflict som är ett mkt bättre spel dessutom.

Vill ha ett spel där USA invaderar finland och finnarna vinner t.ex.

Inte konstigt då USA är den nuvarande stormakten. Ser det som ett självklart exempel. Finns inte många spel som spelas ur en annan vinkel än den från stormakten/vinnarna i ett krig.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sirskulltrail
Inte konstigt då USA är den nuvarande stormakten. Ser det som ett självklart exempel. Finns inte många spel som spelas ur en annan vinkel än den från stormakten/vinnarna i ett krig.

Ryssland ftw!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Finnar är säkert ena sega rackare och den stereotypa bilden av våra grannar på andra sidan östersjön var kanske lite onödig.

Min poäng är att jag ser det som otroligt långsökt att ett företag (i äkta konspiratorisk anda dessutom finansierad av USAs regering) engagerar en hel stab med personer vars egentliga syfte, inte är att utveckla tidsfördriv för dig och mig, utan i stället syftar till att propagera för USA. Hur nu krig och elände kan förmedla en possitiv bild av ett land?

Alla vid sina sunda vätskor vet att MW2 bara är ett spel och kan hålla distans från att inte drar generella paralleller med verkligheten.

EDIT: Glömde svara Dundermuppen: Och nej, jag är inget vidare stort fan av USA. Tycker de lirar i samma liga som Ryssland med sina ständiga övergrepp på alla som opponerar sig.

Dundermuppen XD Hahaha asg.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200