Permalänk
Medlem

Tycker det är lite kul att rubriken i PostNords mail när ett paket kommit fram är "Vi har levererat!". Ungefär som de t.o.m. är förvånade själva.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har ett par paket/produkter jag inväntar:

Den jag väntat på längst, en glas-sida till mitt Fractal Design Define 7. Evighetsväntan på allt från Fractal idag, har haft beställningen liggandes sedan 11 maj.

Sedan har jag Noctuas nya AM5-fästen på väg. Verkar vara lite krångligt att leverera men låg prio på dessa: https://noctua.at/en/nm-amb12

Final Fantasy 16 till PS5. Mer ett FOMO-köp då jag är gammal FF-spelare men likväl ogillar nyare spelen i serien samt förstås vill ha spelet till PC. Var inne på att avboka igår men just nu får den rulla. 699kr klarar min ekonomi av utan problem men principsaker och sådant.

Sedan kvällens beställning. LEGO Star Wars UCS Millennium Falcon 75192. Suktat efter den i flera år. Hoppats lite på att den skulle slutas sälja då Lego och Disney förmodligen alltid kommer vilja ha en modell till salu. Men fått lönebesked idag, med rejäl bonus inför semestern så lyxar till det lite.

Hade även en bok jag inväntade men den dök upp idag. Lars Landgrens Ljusnan du mörka. Men den hör förstås mer till den andra tråden.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Var dags för en ny skärm.
Ser att Bring just mottog "förhandsinformation om leverans" så nu bör den snart vara påväg.
Samsung Neo G7, priset landade på 8429 kr

Sen väntar jag på lite billig elektronik från Aliexpress, en VXDIAG felkodsläsare och en lacktjockleksmätare.
Har inte så stora förhoppningar på den senare när den kostar 1/100-del av en riktig, men hoppas det ska gå att få ut något i alla fall.

Slutligen väntar jag också på stänkskydd till bilen, fram och bak, från Vparts

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Väntar på en iphone 13 Mini (den vita fick det bli). Haft en iphone 12 Mini tidigare o gillade det mindre formatet så tänkte att jag slår till på en 13 mini. Känns lite osäkert om Apple kommer släppa nån mer mini så lika bra slå till på den här nu...

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Väntar på en iphone 13 Mini (den vita fick det bli). Haft en iphone 12 Mini tidigare o gillade det mindre formatet så tänkte att jag slår till på en 13 mini. Känns lite osäkert om Apple kommer släppa nån mer mini så lika bra slå till på den här nu...

Inte för att vara den, men….
Behöver man verkligen byta en mobil efter 1, 1½ år? Absolut ingen kritik, bara nyfiken.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Inte för att vara den, men….
Behöver man verkligen byta en mobil efter 1, 1½ år? Absolut ingen kritik, bara nyfiken.

Man behöver nog knappast men det är ju alltid skoj med nytt så har man råd tycker jag man ska unna sig lite 🙂

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bit010:

Man behöver nog knappast men det är ju alltid skoj med nytt så har man råd tycker jag man ska unna sig lite 🙂

👍

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Jag skulle fått en hemleverans fredag 14 juli mellan kl 17-21 via Postnord. Satt uppe till 22:00. Nu idag (15 juli) står det fortfarande i appen att det ska leverans fredag 14 juli mellan 17-21.

Kundtjänst är stängt så man kan ej fråga när leveransen ska ske. ska man sitta hemma och vänta hela lördagen för de kanske levererar paketet idag? Känns så j*vla trist att bara vänta och ingen status uppdatering kring när leverans ska ske.

Varför har inte Postnord kundtjänsten öppet även lördagar när det sker hem leveranser lördagar? Är rätt less på känna mig låst pga detta.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Jag skulle fått en hemleverans fredag 14 juli mellan kl 17-21 via Postnord. Satt uppe till 22:00. Nu idag (15 juli) står det fortfarande i appen att det ska leverans fredag 14 juli mellan 17-21.

Kundtjänst är stängt så man kan ej fråga när leveransen ska ske. ska man sitta hemma och vänta hela lördagen för de kanske levererar paketet idag? Känns så j*vla trist att bara vänta och ingen status uppdatering kring när leverans ska ske.

Varför har inte Postnord kundtjänsten öppet även lördagar när det sker hem leveranser lördagar? Är rätt less på känna mig låst pga detta.

Av egen erfarenhet för några veckor sedan när jag väntade en skärm som skulle komma en tisdag mellan 09-15 enligt bokningen jag gjort. Strax efter kl 14 kommer ett SMS om att leveransen är fördröjd och att ett nytt SMS kommer att skickas med länk för att boka ny dag för utkörningen. Närmast möjliga dag för utkörning var då torsdag på samma timmar. Jag erbjöds förstås att ta mig till terminalen i grannkommunen och hämta själv...

Så du lär inte få någon utkörning under helgen. Utan troligen får en ny dag väljas under kommande vecka.

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från det mytomspunna företaget Temu med ungefär fyra produkter för 101,89kr. En av produkterna är Lenovos "thinkplus" over-ear hörlurar.

Får väl ge en gedigen recension när paketet väl anländer. Leverans ska ske mellan 12-20 juli enligt företaget, och jag beställde väl 2023-07-07 om jag inte missminner mig. Helt OK om man tänker att det ska från Kina och hit, utan att man blir slagen på fingrarna av tullkostnader och allt vad det kan vara.

Verkar som att paketet kommer i början på veckan.

Permalänk
Avstängd

Väntar på inte paket men utlämning. Det var en konkursauktion i veckan, jag bjöd på flera grejer och råkade buda hem två Vive Pro. Tanken var förstås att köpa bara ett headset men jag trodde det skulle bli lite mer budgivning, som det blev på alla andra grejer jag bjöd på, så jag garderade mig med bud på båda. 1700 plus moms och lite avgift så typ 2300 styck, vilket är lite billigare än vad vanliga Vive ser ut att ligga på på blocket och liknande, men inte direkt superbilligt.

Bjöd också på några datorer som hade (eller borde ha) hyfsade grafikkort, då jag misstänker att mitt Vega56 kan vara aningen klent för VR.

Auktionsfirman verkar ha rätt dålig kompetens på området datorer minst sagt. Massor av bilder på skärmarna som följde med, på etiketterna och ramarna, och flera bilder på de budget-möss och -tangentbord som medföljde, men bara någon enstaka bild in i datorn där man skymtade "Geforce RTX" på ovankanten av grafikkortet liksom. På en av dem hade de i alla fall zoomat in (dock upp-och-ner och suddigt) på en etikett på ett av grafikkorten så där var det tydligt vad det var, ett 3060 12 GB, men den andra hade ännu färre bilder och inga lätt identifierbara grejer, mer än att det var Asus. Jag jämförde med deras designer och lyckades luska ut att det var ett Dual-kort i "30XX-generationen" och sannolikt bättre än 3060 Ti då det var lite större än de minsta och hade dubbla strömkontakter. Dessa stack dock iväg i pris så det blev inget. Bjöd också på ett "paket" som benämndes "Skärmar, 5 stycken defekta. Även dator utan hdd." i auktionen där det också följde med en dator, en Legion av något slag. Även där försökte jag hitta vad det kunde vara för komponenter i den, med bara en bild på fronten och ovansidan, och den borde ha haft minst ett 2070 vad jag kunde se. Men det var ju när den var ny, omöjligt att veta om det bara är ett tomt chassi eller så. Även det stack iväg dock, landade på 3500 plus moms och avgift, så det blev inget för min del.

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag uppdatering från Airmee om att de lastat mina Sennheiser 560S-lurar. 3 timmar och 46 minuter kvar innan han hittar hit. Har fått beställningar via Airmee flera gånger förut och där man kunnat följa bilen. De verkar inte ha något som räknar ut den optimala vägen att dela ut paketen på har jag märkt. Ofta kör de förbi min adress en eller ett par gånger så jag får i praktiken alltid vänta till de sista som får sina paket. Märkligt. Men jag antar att gig-föraren själv bestämmer?

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar spänt på min nya lilla lödkolv Pinecil med tillbehör. Ska bli spännande o se hur den är gentemot min gamla Weller ifrån hedenhös! Paketet bör ha lämnat China för ett gäng dagar sedan enligt China Post!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mishy:

Jag skulle fått en hemleverans fredag 14 juli mellan kl 17-21 via Postnord. Satt uppe till 22:00. Nu idag (15 juli) står det fortfarande i appen att det ska leverans fredag 14 juli mellan 17-21.

Kundtjänst är stängt så man kan ej fråga när leveransen ska ske. ska man sitta hemma och vänta hela lördagen för de kanske levererar paketet idag? Känns så j*vla trist att bara vänta och ingen status uppdatering kring när leverans ska ske.

Varför har inte Postnord kundtjänsten öppet även lördagar när det sker hem leveranser lördagar? Är rätt less på känna mig låst pga detta.

Uppdatering, tydligen hade paketet fastnat i Danmark, pratade med företaget och de valde att återbetala mig då postnord inte kunde skicka det till sverige från danmark, den fastnade på en sorterings terminal (fick aldrig någon förklaring varför det blev såhär). Båda företagen skyller på varandra. Suttit med postnord kundtjänst men de kunde inte riktigt hjälpa mig heller så kontaktade företaget och de sa de gör en återbetalning direkt då de har försökt prata med postnord i danmark.

Väntat 10 dagar i onödan

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Väntar på ett 4090 TUF lämnades in igår. Håller tummarna för att inte ha blivit blåst och steg 2 är att skiten inte har Coil whine

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på en utskrifts-beställning som jag gjorde. Firman hade bara "spårbart till brevlådan", och på adressen där jag sitter har jag ingen brevlåda (sommarstuga). Blir spännande att se vad som händer Gissar på att det blir att hämta på det mest avlägsna postkontor vårt avlånga land har att erbjuda.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

Väntar på CPU samt moderkort ifrån Inet.

Permalänk
Medlem

📯 Väntar på en försändelse från SHEIN som kommer till ett postombud nära mig.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Avstängd

Återstår att se om man ångrar att man vågar prova ett nytt märke
https://www.techpowerup.com/review/netac-nv7000-t-2-tb/19.htm...
4TB för 1800kr

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Väntar på ett paket från staterna, och så en extra flaska jägermeister cold brew coffee. Fast den står hemma hos polaren som köpte med sig den på sin kryssning.
Mumma 👌

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Väntar på en bärbar dator jag beställde igår. Den ska ersätta min stationära dator är det tänkt.

Visa signatur

Acer Predator Helios 18 Core i9 32GB 1024GB SSD RTX 4080 250Hz 18"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Tycker det är lite kul att rubriken i PostNords mail när ett paket kommit fram är "Vi har levererat!". Ungefär som de t.o.m. är förvånade själva.

Eller så är de otroligt stolta över sig själva och ger sig själv en klapp på axeln för att ingen annan gör det.

OnT: beställde ett headset här om dagen så får se när det dyker upp.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Beställde en ny cykel i dag.
Synd på vädret bara!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Det var dags och lär sannolikt inte bli billigare på Black Friday! 😍

(OBS: Detta erbjudande gäller bara i Elgiganten Barkarby-butiken, se inlägg från fyndtråden:
#20137063 )

Permalänk
Medlem

Beställde precis en simkortshållare till min gamla Pixel 1 som av någon anledning inte sitter i telefonen. 108 kronor från ebay. Ska komma mellan den 18-25 augusti. Är ju ingen panik. Mer att det är kul om mobilen är komplett och kan användas om då skulle krävas (reserv om något händer med mina andra Pixel-lurar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Väntar på ett LOUQE Ghost S1 MK3

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

Väntar på Moza R5 bundle då INET sänkt priset med 1800.

Verkar dock vara lång leveranstid

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Väntar på en fungerande Datavue Snap 1+1, kommer bli ett roligt projekt att fräscha upp och köra lite gamla dos spel på

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par nya Sennheiser Momentum 4, fick dom utbytta på goodwill utav Inet då det var problem med mikrofonerna, beräknat att anlända imorgon och skickas med Postnord.

Sen inväntar jag ett Playstation 5 som "ingick" i en deal jag tog på Comviq med ny telefon och ett PS5. Men har inte fått någon status uppdatering sen i fredags och det står fortfarande att det ska komma idag, skickas med Schenker. Står att sändningen har avgått ifrån terminal i Malmö, men sen inget mer så får avvakta och se om det händer något imorgon för annars få jag skriva till Schenker.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Paket och paket vet jag inte men väntar på att få hämta upp ett Geonworks Frog Mini här under nästa vecka. Riktigt sugen att få testa det!

Tanken är att byta ut mitt Mekanisk Klippe tangentbord på jobbet.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell & Frog Mini
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • DT 700 Pro X • Schiit stack