Permalänk

Väntar på min första 3D-skrivare, samt flera olika tillbehör till den.

Permalänk
Medlem

Serviceprylar till bilarna från Reservdelar24 och Skruvat:

Familjebilen (11k mil) klarar sig på olja och filter.
Oljan köptes på Gekås dock, billigast där.

Pendlarbilen (18k mil) kräver mer dock. Det blir luftfilter, kupefilter, bränslefilter, olja och filter och även växellådsolja för god saks skull. Samt reperstioner i form bromsklossar bak och övre bromsljus. Kamremsbyte lämnar jag iväg.

Permalänk
Medlem

Väntar på en begagnad systemkamera med objektiv och blixt. Uppgraderar min gamla Lumix GH2 till G9 och får med ett väderskyddat Leica 12-60 mm objektiv. Mitt gamla 14-140 passar till "nya" kameran också men det objektivet är jobbigt stort att bära runt på och inte väderslyddat. Har tröttnat på att fota med mobilen. G9 lär ska vara hyfsat bra att filma med också men jag tar mest stillbilder numera. Men kanske blir det roligt att filma igen med en vettig kamera tänker jag.

Insåg att jag kommer behöva köpa snabbt minneskort för att utnyttja kamerans fulla potential. Exempelvis om man vill ta seriebilder utan att det ska ta evigheter att tömma bufferten till minneskortet. Eller filma i 4K med hög bitrate.

Objektivet lär ska vara i nyskick men kamerahuset väl använt men fullt fungerande. Men jag känner detta är bättre än tvärtom. Troligare jag byter kamerahus än objektiv framöver. Det har kommit en G9 II modell nyligen så kanske det kommer fler begagnade G9 på begagnatmarknaden framöver så är huset väldigt slitet kan jag byta ut det senare. Men det ska ju vara rejäla grejer så det ska nog inte behövas hoppas jag.

Permalänk
Medlem

Inväntar ett fodral till min Samsung Galaxy Tab S7 FE som köptes tidigare i veckan. 50/50 om den fastnar eller rör sig idag.

Edit: Ingen leverans idag.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Väntar på en laptop jag köpt via Marknaden här och som jag hoppas ska dyka upp under dagen.

Efter 10 år med MacBook Pro blir det byte till Lenovo och Linux.

Permalänk

Väntar på en ny dator från komplett Har helt enkelt inte tiden att bygga själv längre (snälla döm mig inte..)
Blev denna https://www.komplett.se/product/1244886/gaming/gamingdator/ga...

Permalänk
Medlem

Beställt ny madrass till sängen, från företaget Emma. Lite småskeptisk, men med 100 dagars provperiod och betalning via Klarna så kan det ju inte gå hur snett som helst. Kommer på tisdag!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag väntar på min nya lur, en iPhone 15 PM köpt från Inet. Jag förbeställde den 18/9 så hade egentligen hoppats på att få den förra fredagen. Nu har ytterligare en vecka gått och ingen telefon i sikte.

Ironiskt nog har jag fått både Airpods och Watch, men eftersom jag har Android i nuläget så kan jag inte använda dem

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7800X3D | Gigabyte Windforce RTX 4080 | Kingston Fury Beast DDR5 32GB @ 6000MHz | MSI MAG B650 | Arctic Liquid Freezer II 360 | Kingston KC3000 1TB + WD SN850X 4TB | Arctic Liquid Freezer II 360 | Phantek G360A | Corsair RM1000e

Laptop: Lenovo X1 Carbon G9

Permalänk
Medlem

Väntar på ett (förhoppningsvis) nytt batteri till min Huawei Honor 6x. Skiten dör efter typ 10 minuters använande "Fullladdad" så jag lever som en mobillös grottman. Godspeed on your journey from China little battery.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk

Väntar på en Herman Miller Mirra 2. ~14 veckors leveranstid. Min första vettiga kontorsstol som inte är ifrån Ikea. Håller tummarna att den är värd pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lleberg:

Vad väntar du på?

Inget faktiskt.
Är så nöjd med det så. 😊

Visa signatur

Primär Torrent Compact, Prime 650 Platinum, Prime Z790 mATX, i5-13600K, U12A, 32GB 3200, 1080Ti, 2xNVMe + SSD, Predator X38: Time Spy 11430, GPU 10939, CPU 15340
Sekundär i5-8400, Asus B360 mATX, 16GB, Asus 1070, 970 + 860 Evo, 750W PSU

http://rec.elmor.se/review.php?user=570

Permalänk
Skrivet av Jink:

Beställt ny madrass till sängen, från företaget Emma. Lite småskeptisk, men med 100 dagars provperiod och betalning via Klarna så kan det ju inte gå hur snett som helst. Kommer på tisdag!

Vi har deras orginal madrass hemma och är nöjda.
Provade även deras Diamond bäddmadrass,men den var lite för hård för oss.vi provade ett tag,men det gick inte.så skickade vi tillbaka den.beställde deras flip bäddmadrass istället. Var inga problem att skicka tillbaka,men tog väl ca 2 veckor innan man fick tillbaka pengarna.
Tycker det är svårt att hitta bra madrasser/bäddmadrasser.så är skönt att kunna prova och sen skicka tillbaka om det inte fungerar.
Hoppas du blir nöjd

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk

Väntade på paket från Amazon och Apotea,men dom försvann med early bird. Så undviker dom nu.

Visa signatur

Asus rog crosshair VII Hero x470. AMD 5800x Be quiet dark rock pro 4 cpu kylare. Corsair 3600mhz minne 32gig. Asus tuf 3080 oc grafikkort plus några ssd och mekaniska hårddiskar. Be quiet pure base 500DX vit datorlåda. En samsung G7 32 curved 240hz skärm plus en samsung 24 tum 60hz. Epos hörlurförstärkare. Epos H6pro closed hörlurar. Asus ROG mus och tangentbord

Permalänk

Väntar på min nya dator skärm KTC M27P20 Pro

Permalänk
Medlem

Satan vad jag väntar; paketbox Postnord.
Någon som vet när Postnord brukar pilla in paket i dessa boxar?
(första gången jag kör en paketbox hämtning)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Satan vad jag väntar; paketbox Postnord.
Någon som vet när Postnord brukar pilla in paket i dessa boxar?
(första gången jag kör en paketbox hämtning)

För mig har de brukat plinga till i deras app runt 16-16'30, de gånger jag har använt mig av denna tjänst.

/Anton

Visa signatur

W/S: Asus Prime X470-Pro | AMD Ryzen 7 2700x| Corsair Vengeance LPX 32GB,4x8GB, DDR4 2666MHz | Asus GTX 1070 | Samsung 970 EVO 1TB m.2

Permalänk

Ni verkar bo på helt olika platser, att de hivar in paketen i en postbox I Östersund vid en viss tid säger väldigt lite om när de mosar in paketen i en annan paketbox I Karlstad.

Här hos mig verkar de fylla på paketboxarna kring ungefär samma tid som de brukar leverera post. Kan det finnas någon koppling där kanske?

Avsett till de två ovanstående inläggen
Permalänk
Medlem
Skrivet av NightGhost:

Väntade på paket från Amazon och Apotea,men dom försvann med early bird. Så undviker dom nu.

Jag har också paket från Apotea som skulle gå via Early Bird. Men paketet har varit vilse på deras terminal i 11 dagar nu.

Permalänk
Medlem

Blev att köpa ny säng.
Kommer med hemleverans på måndag

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Beställt delar till bilen som man väntar på, nya bussningar till bakvagnen, torkarblad fram, laddtrycksensor och även tre runda extraljus.

Så lite nöje med extraljusen men mest underhålls delar för bilen

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X - ASRock B650i Lightning - G.Skill 32GB 6000MHz Trident Z5 - ASUS TUF Gaming RX 7900 GRE OC - Corsair SF750 - Thermalright Peerless Assassin 120 Mini - Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

En Macbook Air M1 som bör dyka upp idag. Powers pris var lite för lockande även om det bara var 8GB modellen. För det den ska användas till så spelar det ändå ingen större roll.

Visa signatur

Huvuddator: 7800X3D, 2x16GB G.Skill Flare X5 6000MHz CL30, Asus B650E-F, KFA2 RTX 4090 SG, 6TB NVMe/SATA SSD, 42" LG OLED C3 Evo
Spellaptop: Asus ROG Strix G15, 6800H, 16GB, RTX 3070Ti, 1TB NVMe
Övrigt: Dell XPS 13 modell 9310, Apple Macbook Air M1 8GB samt Samsung Galaxy S7 FE, Steam Deck
Dammsamlare: PS5, Switch och Xbox One X
Folda för Sweclockers! https://www.sweclockers.com/forum/trad/1348460-faq-kom-igang-...

Permalänk
Medlem

Väntar på ett par Triangle Borea BR02 då jag lyckades spela sönder mina T14 addon. Samt kablar.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Beställde den där virala tiktok muggen i limited ed Halloween Pink utförande från Meoky till tjejen som fyller år på tisdag, hoppas den hinner komma i tid.

Permalänk

Beställde lite från Råseglarhuset i Stockholm.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Mitt paket med Super Mario RPG till Switch kommer under dagen. Kan knappt bärga mig!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

väntar på en ASUS 27" ROG Swift PG27AQDM OLED QHD 240 Hz inet hade prissänkt 3000kr
Borde funka fint för youtube

Permalänk
Skrivet av Sarato:

Mitt paket med Super Mario RPG till Switch kommer under dagen. Kan knappt bärga mig!

Ett av mina faboritspel all time! Ska låna ett switch från polare och köpa det med!

Permalänk
Medlem

Min Steam Deck Oled har packats!

Permalänk

Köpte ju en smartshunt från Victron och tänkte att det är lika bra att ha en mppt-regulator också.
Så den dyker väl upp i veckan till mig.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Beställde två stycken olika cyklar från Nederländerna...fick 2 likadana.

Imorgon skickas en av dem tillbaks, så inväntar den "rätta"