Permalänk
Skrivet av krrjon:

Så fort jag får tummen ur r**** å får upp min andra burk så kommer jag nog att dra igång lite remote racing igen dock inte lika mycket som innan då jag nu även kör TDU2 på PS3an

Är TDU2 roligare än GT5? Kan man sitta i bilarna och hur blir känslan med ratt?

Skrivet av scienta:

Jag ser till att dra igång lite nu när det är uppe igen och jag kommer ihåg det.

Nice

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Är TDU2 roligare än GT5? Kan man sitta i bilarna och hur blir känslan med ratt?

TDU2 är ingen körsimulator och inte heller ett racingspel mer ett "körspel". Jag är inget proffs å jag har inget behov att hela tiden tävla mot andra men jag älskar att köra bil så ja jag gillar TDU2 mer än GT5.

Men jag skulle inte rekommendera TDU2 till någon som vill ha ett spel som GT5, dvs ett racingspel enbart. Varför jag gillar TDU2 är för den öppna världen där man kan cruisa med sina polare utan att man måste tävla, visst vill man tävla går det också men körkänslan är inte som GT5.

Så för en som gillar att köra bil utan att tävla skulle jag rekommendera TDU2 men vill man bara tävla skulle jag köpa DiRT3 eller shift2 om man nu är less GT5.

Har gjort ett par filmer där kan du se lite offroadracing och lite asfaltracing, tyvärr sabbar moviemaker och youtube kvalitén på filmerna. Samma banor med olika bilar bara.
Offroad:
http://www.youtube.com/watch?v=9lpJhL7k5QI

Asfalt:
http://www.youtube.com/watch?v=9JR_Rr0qp44

Permalänk
Medlem

Lägg Till mig Psn Tonika

Permalänk
Medlem

Drog igång GT5 igår för första gången sen före PSN "gick ner" är jag bara snurrig eller är det lite visuella förbättringar? Tycker det ser lite bättre ut bl.a. i menyerna men även bilarna. Nu e det ju nästan 2 månader sen jag spelade sist men inte minns jag det så. Samt att jag tycker att ljudet är bättre? Kan ju i.o.f.s. ha att göra med att jag bytt skärm vem vet.

Säg gärna vad ni tycker

Körde förresten igång 24h le mans igår kväll, jisses vad den där red bull-bilen går mina gubbar kör så det ryker

Permalänk
Medlem

Hmm nu e det 1 timme kvar å det börjar regna då börjar gubbarna gå in i depå varje varv någon annan som haft likadant å kanske vet varför? Så nu måste jag sitta "barnvakt" sista timmen......suck.

Permalänk
Medlem

Det gör dom väl om du inte sätter på regndäck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Det gör dom väl om du inte sätter på regndäck.

Regndäck på och den där strenght grejen på off.

Tvivlar inte på att dom vinner ändå så jag struntar i att vakta dom nu. dom leder med ~145varv och med mindre än 45min kvar så hinner inte dom andra om

Permalänk
Medlem

Du sätter antagligen på rain tires när det ska vara intermediate tires.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Du sätter antagligen på rain tires när det ska vara intermediate tires.

Den valde själv när dom gick in i depå jag rörde ingenting men ändå in å ut varje varv.
Men det löste sig som sagt jag sket i det eftersom dom var så långt före sen när de var 3min kvar kolla jag igen å då körde dom på som vanligt. Dom vann med 151varv i allafall

Så nu blev dom lvl40(totalt tillsammans, högsta enskilda är lvl35.) så då fick man en trophy också.

Permalänk
Medlem

Har stött på ett nytt problem nu, expert lotus racet på season events. Jag klarar inte den bilen alltså nån som har nå tips å kanske nån inställning man kan göra? Har aldrig pillat i inställningar utan bara trimmat, Kommer som bäst 3:a ~4s efter vinnaren

EDIT: Efter lite pillande i inställningar så gick de vägen

Permalänk

Nån som kör GT5 med Logitech G27 här? Har funderat lite på om man ska skaffa ratt. Hade en logitech ratt förut till GT4 och tyckte det var riktigt roligt. Men jag undrar om det är värt att skaffa det till GT5?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Almost_Me:

Nån som kör GT5 med Logitech G27 här? Har funderat lite på om man ska skaffa ratt. Hade en logitech ratt förut till GT4 och tyckte det var riktigt roligt. Men jag undrar om det är värt att skaffa det till GT5?

Jag har en G27 men jag måste säga jag e lite besviken, har inte hunnit pilla med inställningarna än då den gick sönder redan första månaden. Dock finns ingen speciell profil/stöd för G27 så jag fick aldrig h-shiftern att funka, men visst funkar ratten till GT5. Det var dock tack vare den jag klarade GT-R Nürburgring achievmenten.

Nu är ju jag mest besviken för att en ratt som kostade 3000:- gick sönder redan första månaden. Men med alla facit i handen så ångrar jag nu köpet i efterhand, fast de e klart hade den inte gått sönder kunde de sett annorlunda ut.

Så har du råd med ratten visst ingen dålig ratt alls bara växellådan håller, vilket den nu inte gjorde för mig men så har jag använt den flitigt i TDU2 både på PC och PS3.

Så nu fick jag ventilera min besvikelse lite

Trots allt är det en jävligt bra ratt, dock är väl växellådorna kända för att vara dåliga på G25 och ja min G27 verkar ju inte direkt bättre.

Permalänk
Medlem

Man kanske skulle investera sina pengar i en fanatec ratt? Logitech verkar ju alltid hålla fruktansvärt dålig kvalité.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jag har en G27 men jag måste säga jag e lite besviken, har inte hunnit pilla med inställningarna än då den gick sönder redan första månaden. Dock finns ingen speciell profil/stöd för G27 så jag fick aldrig h-shiftern att funka, men visst funkar ratten till GT5. Det var dock tack vare den jag klarade GT-R Nürburgring achievmenten.

Nu är ju jag mest besviken för att en ratt som kostade 3000:- gick sönder redan första månaden. Men med alla facit i handen så ångrar jag nu köpet i efterhand, fast de e klart hade den inte gått sönder kunde de sett annorlunda ut.

Så har du råd med ratten visst ingen dålig ratt alls bara växellådan håller, vilket den nu inte gjorde för mig men så har jag använt den flitigt i TDU2 både på PC och PS3.

Så nu fick jag ventilera min besvikelse lite

Trots allt är det en jävligt bra ratt, dock är väl växellådorna kända för att vara dåliga på G25 och ja min G27 verkar ju inte direkt bättre.

Ja priset är inget hinder. Men jag vill ju ha en ratt me växlar. Tråkigt o bara växla med paddlar tycker jag. Får väl se hur jag gör, får läsa lite på forum osv och helst få tillgång till att prova ratten innan jag köper.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750
Moderkort: Asus Maximus X Code Processor: i7-8700K Kylare: Corsair H100 RAM: G.Skill TridentZ RGB 3000Mhz
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Har inte spelat GT5 sedan innan PSN var nere men tänkte göra det idag. Men när jag startar spelet så kommer jag tills jag ser GT5 och att reglerna för onlinespel finns där dom finns.

Men sedan blir bilden svart?

Är det någon mer som haft problem med det? Eller håller spelet på att ladda in skivan i PS3an igen? (Har även byt HD sedan jag spelade detta spel senast.)

Permalänk
Medlem

Hoppas alla har kommit ihåg att hämta ut en GRATIS X2010 samt köra det "enkla" seasonal eventet å "casha" in 5000000CR

http://eu.gran-turismo.com/se/news/d34590.html

Permalänk
Medlem

Riktig cp bil den pajar ens känsla när man sen kör sämre bilar och tror man kan ta kurvan i 100km/h hahaha man blir bra bortskämd med en bil som inte en finns på riktigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Hoppas alla har kommit ihåg att hämta ut en GRATIS X2010 samt köra det "enkla" seasonal eventet å "casha" in 5000000CR

http://eu.gran-turismo.com/se/news/d34590.html

Tackar så mycket för den!

Permalänk

Glöm inte också att Gran Turismo 5 Spec 2.0 kommer i veckan.

Stor fin uppdatering med:

-Enklare cockpit view på alla standardbilar
-Användarkontroll över vädret
-Funktion som gör att man kan spara flera olika inställningar på sina bilar
-Spec 2.0 opening film
-Förbättrad UI
-Replay fast forward/rewind
(IT'S ABOUT DAMN TIME!)
-Sparning mitt i Endurance Races (Vad är det för kärringar som behöver detta? Det är ju för helsicke Endurance. Tanken är att ni ska hålla ut.)
-Utökad kontroll i online mode (Bla. möjlighet att bättre styra vilka bilar som får användas)
-Utökad B-Spec remote race (Även detta är för kärringar)
-Utökad Photo Travel funktion (Ta kort på din avatar tillsammans med bilen)
-Lagt till "NASCAR Pit Scene" i Photo Travel
-11 stycken 2011 NASCAR bilar
-Lagt till Nissan GT-R N24 Schulze Motor Sport
-Förbättrad fysik och AI
(woo!)
-Support för Logitec G25/G27

Dessutom:
"For the DLC we're preparing a racing car pack, a course pack, and a racing gear pack. I'll let you know more about that soon."
-- Kazunori Yamauchi

Hoppas det kommer snart.

Permalänk
Medlem

hmm kan dom inte lägga in att alla standardbilar blir premium elr nått..DET vore en rolig uppdatering..som GT5 är just nu är det ingen höjdare, hittar ingen rolig känsla i spelet..jag har alltid gillat serien sen tidigare. drog i gång det idag då man såg om att man kunde få en x2010 gratis..fick den..skitdryg o köra med handkontroll bara o stänga ner spelet igen.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

2.0 uppdateringen finns att ladda ner nu om ni har missat det.

Permalänk
Medlem

Precis lånat ut mitt exemplar, surt med gratisbilen, kan man inte ladda ner den via datorn?

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Precis lånat ut mitt exemplar, surt med gratisbilen, kan man inte ladda ner den via datorn?

Vet inte hur det är med att ta emot "gifts" via hemsidan men testa logga in å se om du kan

https://www.gran-turismo.com/sg/gt5/signin/

Permalänk
Medlem

Xbox har ju en skön lösning på det, undrade om PS3 hade liknande system.

Edit: Nja får bara upp no data när man kommer till gifts, hmm, måste ta tillbaka mitt spel...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Xbox har ju en skön lösning på det, undrade om PS3 hade liknande system

Jag vet faktiskt inte jag har aldrig provat utan alltid gjort det via PS3:an men det finns ju "Gifts" på din "hemsida" så kolla om du har en gåva där bara logga in å kolla bör ju gå fort

Men dock skulle jag rekommendera att du tog hem ditt spel igen så du kan tjäna in 5mille

Permalänk
Medlem

är det nån skillnad på gt5 och gt5 platinum? såg att man kunde få det rätt billigt

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk

Jag älskar Gran Turismo och Polyphony. Underbart att de fortsätter att jobba på spelet och ger oss massiva gratis uppdateringar till skillnad från många andra utvecklare.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

....Härligt att börja på 200% experience bonus..
synd att man är halvvägs mellan level 39 och 40 och knappt får utnyttja det alls =/

Permalänk
Medlem

Shit va snabbt spelet är nu! Laddar jättefort alla banor osv!

Sen lite sjuk den redbull bilen är som man får just nu! hahah