Permalänk
Medlem

Här är en aktuell lista, tror jag fått med de flesta som postat sitt PSN.

SwecID/PSNID

SeF.Typh00n=Nokiron
sixpack=daswede
Shrudder=VonShdr
Mute=Patashnic
cookie_monster=crazyswed
scienta=scienta
LeovinceZX=Zewox
flywaynille=redstorm54
r0ck=boosing
toffe=scrappy79
Xeter=DaLemon
ThomasL=TheDarkRuler
Lews=ichbincm
JesperA=JesperA
Myllerman=Dregelmyller
Browing=Breadwing
Nect=Nect
Daolo=daol17
guffen86=guffen86
nick-li=TobaksHosto
broschi=broschi11

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Avstängd

Snygg lista, bra jobbat!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Här är en aktuell lista, tror jag fått med de flesta som postat sitt PSN.

SwecID/PSNID

SeF.Typh00n=Nokiron
sixpack=daswede
Shrudder=VonShdr
Mute=Patashnic
cookie_monster=crazyswed
scienta=scienta
LeovinceZX=Zewox
flywaynille=redstorm54
r0ck=boosing
toffe=scrappy79
Xeter=DaLemon
ThomasL=TheDarkRuler
Lews=ichbincm
JesperA=JesperA
Myllerman=Dregelmyller
Browing=Breadwing
Nect=Nect
Daolo=daol17

Bra jobbat med listan, lägg gärna till mitt namn med guffen86. Jag postade det för ett tag sen med det är ju lätt att missa !

Visa signatur

|Intel Core i7-5820|Cooler Master Hyper 212 Evo|MSI X99S SLI PLUS|4x Crucial Ballistix Sport 4GB DDR4 2400MHz (16GB)|ASUS RTX 2070 Super 8GB|Samsung 840 EVO 250GB SSD|Samsung 850-series EVO 120GB M.2|Samsung 870 QVO 2TB SSD|Seagate 3TB|Seagate 2TB|Corsair AX 850W (80+ GOLD)|NZXT H440W - Vitt|Acer Predator XB241|Logitech PRO X Superlight|Steelkeys 6G|Windows 10 Pro Svensk x64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Här är en aktuell lista, tror jag fått med de flesta som postat sitt PSN.

SwecID/PSNID

SeF.Typh00n=Nokiron
sixpack=daswede
Shrudder=VonShdr
Mute=Patashnic
cookie_monster=crazyswed
scienta=scienta
LeovinceZX=Zewox
flywaynille=redstorm54
r0ck=boosing
toffe=scrappy79
Xeter=DaLemon
ThomasL=TheDarkRuler
Lews=ichbincm
JesperA=JesperA
Myllerman=Dregelmyller
Browing=Breadwing
Nect=Nect
Daolo=daol17

ja har inte postat mitt PSN men den finns i min signatur

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av daolo:

Här är en aktuell lista, tror jag fått med de flesta som postat sitt PSN.

SwecID/PSNID

SeF.Typh00n=Nokiron
sixpack=daswede
Shrudder=VonShdr
Mute=Patashnic
cookie_monster=crazyswed
scienta=scienta
LeovinceZX=Zewox
flywaynille=redstorm54
r0ck=boosing
toffe=scrappy79
Xeter=DaLemon
ThomasL=TheDarkRuler
Lews=ichbincm
JesperA=JesperA
Myllerman=Dregelmyller
Browing=Breadwing
Nect=Nect
Daolo=daol17

Lägg gärna till mitt psn i listan : Broschi11

Visa signatur

Stationär: i7 11700K | 64GB Corsair LP Vengeance 3000Mhz CL15 | Gigabyte Z590 Vision G | KFA2 RTX 3070 | 8TB SSD | Corsair 220T Airflow | Seasonic Focus Plus 550W

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem

Har inte kört mycket remote race i helgen. mina b-spec har gått på fullvarv i endurance series, så nu har jag bara kvar dom två 24h racen

Men dom får vänta ett tag så nu ska jag nöta remote race igen

Permalänk
Medlem

Har också kört en del endurance race med mina b-spec förare så har inte varit mycket remote race här heller! Vill bli lvl 35 så jag kan få vetteln, hehe!

Permalänk
Skrivet av Balken22:

Har också kört en del endurance race med mina b-spec förare så har inte varit mycket remote race här heller! Vill bli lvl 35 så jag kan få vetteln, hehe!

Får man vetteln i level 35? Så man behöver inte klara Sebastian Vetteleventet?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Får man vetteln i level 35? Så man behöver inte klara Sebastian Vetteleventet?

Så är det. a eller b-spec spelar ingen roll.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Får man vetteln i level 35? Så man behöver inte klara Sebastian Vetteleventet?

Jupp fick min i förrgår då mina b-spec tog steget över till lvl 35

Ett litet tips om ni kör red bull x2010 är att på dom längre racen över 3-4timmar så ha pit strategy på OFF eller var aktiv å håll koll på dina förare. Dom blir fort trötta å går in i depå på varje varv. Visst med x2010 är det inget stort problem men ändå kan vara nåt att tänka på. Dom går ju ändå in i depå för att tanka å byta däck å då byter dom automatiskt förare.

Körde inatt 9timmars å jag höll lite koll på dom, efter 3-4timmar så började dom gå i depå efter varje varv, pit strategy var då 10%. Så jag satt den på off istället å då byter dom bara när dom går i depå för däcken/soppa, med X2010 spelar det nog ingen roll men kör ni nån annan bil kanske det är nåt att tänka på.

Är väl lite overkill med X2010 men vafan en lätt vinst i alla fall dom vann "bara" med 204varv, 719 mot 515 för tvåan

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Jupp fick min i förrgår då mina b-spec tog steget över till lvl 35

Ett litet tips om ni kör red bull x2010 är att på dom längre racen över 3-4timmar så ha pit strategy på OFF eller var aktiv å håll koll på dina förare. Dom blir fort trötta å går in i depå på varje varv. Visst med x2010 är det inget stort problem men ändå kan vara nåt att tänka på. Dom går ju ändå in i depå för att tanka å byta däck å då byter dom automatiskt förare.

Körde inatt 9timmars å jag höll lite koll på dom, efter 3-4timmar så började dom gå i depå efter varje varv, pit strategy var då 10%. Så jag satt den på off istället å då byter dom bara när dom går i depå för däcken/soppa, med X2010 spelar det nog ingen roll men kör ni nån annan bil kanske det är nåt att tänka på.

Är väl lite overkill med X2010 men vafan en lätt vinst i alla fall dom vann "bara" med 204varv, 719 mot 515 för tvåan

Nice! Jag som bara saknar runt 100 k exp till level 35 Nu får ni möta mina b-förare, haha

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeovinceZX:

Nice! Jag som bara saknar runt 100 k exp till level 35 Nu får ni möta mina b-förare, haha

Visst dina förare får lufta sig lite men friends listan är rätt lång så dom kommer inte med i varje race
Annars kan du köra några Endurance race med andra bilar, t.ex. 1000km som ger en hel del XP körde jag med Zonda R å vann med 7varv

Permalänk

Vilket race är bäst om man vill få sina "hot" bobs/b-spec förare på bra humör/blåpil ? Helst nått som går hyffsat fort. Gubbarna är runt lvl30

Vill att alla mina ska vara uppåt, helst hela tiden
Endurance Indyracet verkar funka, men vill helst ha nått kortare än 2timmar.

Kanske iof beror på vilken bil man ger han också, vill helst bara låte köra utan att ge kommandon.

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande inte fått med några fler än de jag hade tidigare när jag kör remote race över internet. :/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Jag har fortfarande inte fått med några fler än de jag hade tidigare när jag kör remote race över internet. :/

Testa rensa cookies å temp filer å historiken. Logga ut före du gör det å logga sen in igen hjälpte då för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Testa rensa cookies å temp filer å historiken. Logga ut före du gör det å logga sen in igen hjälpte då för mig.

Okej ska prova det sen!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

hur länge håller mazda endurance racet? Håller det på i 4 timmar?

Permalänk
Medlem

Nån mer som har märkt hur vansinnigt däcksslitaget i spelet är? Håller på att köra 24h på Le Mans nu, B-Spec. Använder Audi R10 TDI och har kört olika däckstyper på de första stinterna. Började på soft, de höll nio varv, bytte då till medium, de höll bara 8 varv. Nu senaste stinten har jag kört med hard och de höll knappt 7 varv, fick t.o.m. ta bort depåsignalen för att ens komma sju varv, nu tar väl däcken tvärslut innan depån...

De måste ju ha blandat om Soft och Hard, helt vansinnigt att det kan vara så här.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Nån mer som har märkt hur vansinnigt däcksslitaget i spelet är? Håller på att köra 24h på Le Mans nu, B-Spec. Använder Audi R10 TDI och har kört olika däckstyper på de första stinterna. Började på soft, de höll nio varv, bytte då till medium, de höll bara 8 varv. Nu senaste stinten har jag kört med hard och de höll knappt 7 varv, fick t.o.m. ta bort depåsignalen för att ens komma sju varv, nu tar väl däcken tvärslut innan depån...

De måste ju ha blandat om Soft och Hard, helt vansinnigt att det kan vara så här.

Inte märkt av det, men om det är så, så är det ju väldigt konstigt. Något att skriva till dem om kanske?

Btw så diskuteras det om ett Sweclockers Showdown i PSN Remote race tråden. Den diskussionen hör nog mer hemma här då det inte gäller Bob-förarna.

Klockan 13.00 på söndag är förslaget och så behöver vi komma överens om en PP-gräns.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Browing:

hur länge håller mazda endurance racet? Håller det på i 4 timmar?

Miata racet är 4 timmar ja.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av ThomasL:

Nån mer som har märkt hur vansinnigt däcksslitaget i spelet är? Håller på att köra 24h på Le Mans nu, B-Spec. Använder Audi R10 TDI och har kört olika däckstyper på de första stinterna. Började på soft, de höll nio varv, bytte då till medium, de höll bara 8 varv. Nu senaste stinten har jag kört med hard och de höll knappt 7 varv, fick t.o.m. ta bort depåsignalen för att ens komma sju varv, nu tar väl däcken tvärslut innan depån...

De måste ju ha blandat om Soft och Hard, helt vansinnigt att det kan vara så här.

Däcken nöts mer om du sladdar/slirar för mycket.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackwizard:

Däcken nöts mer om du sladdar/slirar för mycket.

Visst men knappast så att det kan vara förklaringen. Kört lugnt på alla stintar och skillnaden är markant.
Dessutom inte så det fungerar i verkligheten. Ta F1 t.ex., du får aldrig bättre däcksslitage med mjukare däck.
Läste på GT Planet och där har de testat en massa hit och dit och de får samma slitage på alla tre typer. tydligen så skiljer det inget i slitaget. Jag tycker dock det.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Klockan 13.00 på söndag är förslaget och så behöver vi komma överens om en PP-gräns.

En PP-gräns på 500 eller 550 är väl ganska lagom?

Skrivet av ThomasL:

Visst men knappast så att det kan vara förklaringen. Kört lugnt på alla stintar och skillnaden är markant.
Dessutom inte så det fungerar i verkligheten. Ta F1 t.ex., du får aldrig bättre däcksslitage med mjukare däck.
Läste på GT Planet och där har de testat en massa hit och dit och de får samma slitage på alla tre typer. tydligen så skiljer det inget i slitaget. Jag tycker dock det.

Hur skiljer sig förarnas aggressivitet från varandra? Jag har inte tänkt på slitaget själv, men en förare som ligger nära hot borde slita mer på däcken än en förare som ligger mera åt cool.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

En PP-gräns på 500 eller 550 är väl ganska lagom?

Ungefär vilka bilar har man runt 500 pp? har ingen koll på deras poäng system.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

Hur skiljer sig förarnas aggressivitet från varandra? Jag har inte tänkt på slitaget själv, men en förare som ligger nära hot borde slita mer på däcken än en förare som ligger mera åt cool.

Två av dem är väldigt coola, en lite hetare. Dock så pushades ingen så mätaren var sällan uppe över halva.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Kul utan utmaning?

Funderar på möjligheten som finns att ha en överlägsen bil jämfört med motståndarnas (A-spec AI).

Exempel, igår körde jag Schwarzwald Leauge B med M3 CSL, mötte tex R8 & M5 och fick därmed kämpa för att vinna. Vann med en och enhalv sekund på Nurburgring. Blev riktigt glad och stolt över en själv att man lyckades. Hade jag haft en SLR och trimmat den vore det nog mycket enklare.

Detta går givetvis att dra ännu längre, te.x att använda Minoltan i Race of Turbo Sports. Min bil med över 1000 hästkrafter på 850 kg för möta bilar med 300 hästkrafter på 1 300 kg (inte exakta sifrror såklart, mer ett exempel). I detta kan jag köra som en sopa, krocka in i väggar, snurra runt men det är ändå ingen problem att vinna.

Utmaningen saknas, pressen på dig som förare existerar inte men samtidigt är det skönt att vinna (få härliga pengar och xp) Vad anser ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Funderar på möjligheten som finns att ha en överlägsen bil jämfört med motståndarnas (A-spec AI).

Exempel, igår körde jag Schwarzwald Leauge B med M3 CSL, mötte tex R8 & M5 och fick därmed kämpa för att vinna. Vann med en och enhalv sekund på Nurburgring. Blev riktigt glad och stolt över en själv att man lyckades. Hade jag haft en SLR och trimmat den vore det nog mycket enklare.

Detta går givetvis att dra ännu längre, te.x att använda Minoltan i Race of Turbo Sports. Min bil med över 1000 hästkrafter på 850 kg för möta bilar med 300 hästkrafter på 1 300 kg (inte exakta sifrror såklart, mer ett exempel). I detta kan jag köra som en sopa, krocka in i väggar, snurra runt men det är ändå ingen problem att vinna.

Utmaningen saknas, pressen på dig som förare existerar inte men samtidigt är det skönt att vinna (få härliga pengar och xp) Vad anser ni?

Ovan kontrollförare som jag är så gör jag det så lätt som möjligt för mig. Men visst när det e tajt å spännande så höjs ju pulsen å man får pressa sig själv mer, men jag försöker istället pressa mig att försöka varva dom andra så många gånger som möjlgt

Enda riktigt tajta racet som jag kört är historic race cupen med en ac cobra 427, det blev hårt kan jag säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Ungefär vilka bilar har man runt 500 pp? har ingen koll på deras poäng system.

Runt 500PP har vi otrimmade bilar som Alfa 8C, Cheva Camaro SS '10, Mercedes C63 AMG och
fulltrimmade bilar som Golf V GTI, Suzuki Swift Sport, Peugeot 206 S16.

Skrivet av ThomasL:

Två av dem är väldigt coola, en lite hetare. Dock så pushades ingen så mätaren var sällan uppe över halva.

Då sprack ju den teorin. Vette fan vad som kan vara problemet då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lews:

En PP-gräns på 500 eller 550 är väl ganska lagom?

Det tror jag låter bra. Är det krav på att bilarna måste vara original, eller spelar det ingen roll så länge de inte överstiger PP-värdet?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather