Kolla bilden för guds skull - jag dräglar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco

nää, är det samt?!?! men att göra en ritning och att göra ett cnc prog är defenitift inte samma sak.

Ne, det är inte direkt sammasak. MEN, ska du göra ett CNC program så behöver du ju en ritning från tex Solidworks eller Autocad.. Sedan bara häver du in ritningen i tex MasterCam.. Sedan bara gör du progget.. Har du lite rutin på det så gör du ett progg till de där blocken på max 20 min alltså.. (ska tillägas att jag personligen inte har fått den Cad/Cam skillen än:P)

Visa signatur

Chassi i Zebra tyg äger ;)

Permalänk

n00b 2k men va e CNC?
Är det ett program som man gör block i lr vad?
Typ programerar en fräs?

Permalänk
Medlem

Precis, CNC-fräs är en datorstyrd fräs istället för en handstyrd...man matar in en ritning (typ som från 3dsmax) som är omgjord till koordinater och sedan gör fräsen allting åt dig! (lite förenklat, men det är själva grundidén.)

Visa signatur

MacL3ans ljudisolering: Spela in ljudet från ett tyst rum på en bandspelare. Stoppa spelaren i datorn och spela upp på högsta volym!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Waco

det är inte speciellt lätt att göra ett cnc program... det är jävligt krångligt att bara göra en rund ring i ett cnc prog. Han har nog lagt ner en jävla massa tid på dom dära blockerna.

Det är inte alls särskilt svårt att programmera cnc. Fick lära mig siemens system i skolan, det är skit lätt. Håller just nu att lära mig HPGL för farsans nyinköpta cnc fräs/plotter.

Permalänk
Avstängd

Men va FAN ! ni tapapde topic totalt! ! ! !

Snygga block som fan, bra design tach Chrion dom där funkar nog as bra !

Permalänk
Medlem

*upphetsad*

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk

Finns det någon uppdaterad version av dom där som går att köpa.. är mycket interesserad!!

Förresten ska ha den till en P4 (socket 478)

mejla mej på henke_t55@hotmail.com

Visa signatur

P4 nw 1600@2978 +1378mhz
Volvo 740 turbo 182@~350 +168hk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterious Bob
Han säljer dom förresten, blocken alltså. Så ifall nån verkligen tyckte dom var så snygga så...

... går det bra att kontakta honom, ja... men vad heter han då?

Kan ingen som hittat länken på procooling's forum lägga en direktlänk?

Permalänk
Medlem

Är det någon som kan göra typ en ritning till ett ultimat block med mått och sådant så ska jag se om jag fixxar ett sådant... (jag kan lätt göra det men vet ej om jag har tid just nu) om jag gör det så lägger jag upp bilder och sådant

Permalänk
Avstängd

Död tråd ligger?

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd sedd*
KrashWill: Ja vanligtvis men jag låter den här vara (så länge).