vilken snus är minst hälsofarligaste?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MIFFo_BEast
vem har sagt att snus är hälsofarligt?

Snus tillverkarna ^_^

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1151994!slot100slotWide...

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk

Det är väll bara för att vara på den säkra sidan? finns väll ingen forskning som visar på det motsatta?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Kör med mini-varianten av snus då? Nikotinfritt snus är helt värdelöst, känns som sandpapper under läppen. Jag prioriterar snus efter pris. Kronan skare'va!

Heh, sant. Det niktotinfria Xoz va så sjukt gott så jag satt och tuggade på påsen.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gameresource
Snus tillverkarna ^_^

http://www.expressen.se/polopoly_fs/1.1151994!slot100slotWide...

Men åh, fyfan, varning på den.

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Visa mig statistik på att över 50% av alla WoW spelare är arbetslösa.

Varför just 50%? Varför ens statistik. Är det inte uppenbart att dom flesta över 18 som sitter och spelar 16timmar om dygnet inte hinner att jobba?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

vem har sagt att snus är hälsofarligt?

Med tanke på att de användes som bekämpningsmedel förr mot skadedjur så...nikotin är ungefär lika skadligt som morfin med samma toxiologi LD 50 som heroin.. Menar snus har den läskiga egenskapen att mestadels vara i hjärnan och når plasmapeak fortare än cigg trots långsam utsöndring. Förändrar autonoma systemet som acetylkolin sköter, dvs thalamus och utsöndring av dopamin, efedrin, serotonin, binder till opiodreceptorer och frigör endorfiner.

Kort sagt undvik nikotin...du blir personlighetsföränd för autonoma systemet har nikotin stark affinitet till och ironiskt nog har acetylkolin lika stark till nikotinreceptorer.

Män är vetenskapligt tåligare mot de mentala sjukdomar som kan uppstå men mitt ex efter 6år fick 2a stadiet av den värsta sjukdomen i limbiska systemet, psykoser...sen nikotininducerad psykopati. Sen (inget skämt) försökte hon mörda mig för hennesautonoma system spåra ur.

Och aggressiv som fan. Slog mig med en stekpanna i huvet så jag låg inne 3mån utan fungerande närminne. Vågar inte ens anmäla mongot. För hon har gjort så många grova brott mot mig att hon lär mörda mig om ja anmäler henne. O Lpt på psykopater....lol.. Så svar ja...mindre cancer mer psykiska sjukdomar ist

Skickades från m.sweclockers.com

Enklare o läsa
Permalänk
Keeper of Traditions

Köp det allra äckligaste snuset du kan tänka dig. Det lär vara det minst hälsofarliga, då du förhoppningsvis blir mindre benägen att trycka in skit i munnen

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Det är väll bara för att vara på den säkra sidan? finns väll ingen forskning som visar på det motsatta?

Eh...sciencedirect.com? Missat att typ hela EU jaga swedish match. Kompromissen verkar bli cannabis tillslut. Gå till neurolog..klaga konstant över svår nervsmärta.

Få tillstånd HD godkände medicinsk cannabis i praktiken då domen blev en sk vägledande. Nov förra året. De godkände Läkemedelsverket första äkta cannabispreparatet. Inge sativex. Riktig cannabismedicin. Tror mål b 7872-15....jo Bediol fick han godkänt som förste i Sverige. Cannabis

Bara ansökan till Läkemedelsverket. Om man kan vad man pratar om får man tillståndet. Gäller och lära sig alla unika egenskaper CBD har, den är t ex så lik 2-AR en antiinflammatorisk smäärtreglerare, hunger och sömnreglering.

Precis som CBD. Tänk ICAs mjölk arlas mjölk men båda är arlas mjölk. Så 0% biverkningar då kroppen tror det är 2-AR. Sen uppreglerar den (bromsar utsöndring) dopamin 1 och 2. Kokain,nikotin och heroins favoriter.

Då det naturligt är samspel mellan gaba och dopamin så förvrider den gaba-a och potentierar gaba under tiden den låter receptorer återgå normstadie. Sen förhållanden...beror på för MS behövsstörre synergieffekt från thc. Så CBD 3:1thc gissar ja. Överaktiva nervceller sommfibronyalgi och kronisk migrän ska ha mer CBD pga Bromsande effekt mellan de som lamotriginneller Lyrica samt benzo gör. 9:1 CBD thc.

Blir inte narkotika rus. Thc har visserligen likheter med adesonine, lugnar magen och gör en lätt nöjd. Sen triggas dopamin 1 le 2...glömt. Men en av de står för den massiva euforin. Men de godkänns inte. Men hindrar inte dig från o köpa 14:2 thc CBD oförfalskade lol.

Men då blir cannabisen psykoaktiv och lätt fysiskt och starkt psykiskt beroende. Pga thc höga affinitet till cb1 o 2 och nån av de frigör dopamin. Den andra gör inte så mkt. Men CBD är antagonist mot thc och antipsykotisk!

Så 14:5 är nog en brathc CBD för antideppressiv effekt. Men tryck bara på CBD egenskaper. Men visa kunskaperna om varför thc behövs, slutligen CBD har låg affinitet till cb1 o 2 därav så gott som biverkningsfri...trötthet och hunger gissar jag.

Glöm inte tullen! Om ni ska köpa tinicturer av olja tex.
Skickades från m.sweclockers.com

Thccbd olja läkarintyg läkemverket kunskap om faror. Sök CBD. Tull sist
Permalänk
Skrivet av Mortlev:

Eh...sciencedirect.com? Missat att typ hela EU jaga swedish match. Kompromissen verkar bli cannabis tillslut. Gå till neurolog..klaga konstant över svår nervsmärta.

Få tillstånd HD godkände medicinsk cannabis i praktiken då domen blev en sk vägledande. Nov förra året. De godkände Läkemedelsverket första äkta cannabispreparatet. Inge sativex. Riktig cannabismedicin. Tror mål b 7872-15....jo Bediol fick han godkänt som förste i Sverige. Cannabis

Bara ansökan till Läkemedelsverket. Om man kan vad man pratar om får man tillståndet. Gäller och lära sig alla unika egenskaper CBD har, den är t ex så lik 2-AR en antiinflammatorisk smäärtreglerare, hunger och sömnreglering.

Precis som CBD. Tänk ICAs mjölk arlas mjölk men båda är arlas mjölk. Så 0% biverkningar då kroppen tror det är 2-AR. Sen uppreglerar den (bromsar utsöndring) dopamin 1 och 2. Kokain,nikotin och heroins favoriter.

Då det naturligt är samspel mellan gaba och dopamin så förvrider den gaba-a och potentierar gaba under tiden den låter receptorer återgå normstadie. Sen förhållanden...beror på för MS behövsstörre synergieffekt från thc. Så CBD 3:1thc gissar ja. Överaktiva nervceller sommfibronyalgi och kronisk migrän ska ha mer CBD pga Bromsande effekt mellan de som lamotriginneller Lyrica samt benzo gör. 9:1 CBD thc.

Blir inte narkotika rus. Thc har visserligen likheter med adesonine, lugnar magen och gör en lätt nöjd. Sen triggas dopamin 1 le 2...glömt. Men en av de står för den massiva euforin. Men de godkänns inte. Men hindrar inte dig från o köpa 14:2 thc CBD oförfalskade lol.

Men då blir cannabisen psykoaktiv och lätt fysiskt och starkt psykiskt beroende. Pga thc höga affinitet till cb1 o 2 och nån av de frigör dopamin. Den andra gör inte så mkt. Men CBD är antagonist mot thc och antipsykotisk!

Så 14:5 är nog en brathc CBD för antideppressiv effekt. Men tryck bara på CBD egenskaper. Men visa kunskaperna om varför thc behövs, slutligen CBD har låg affinitet till cb1 o 2 därav så gott som biverkningsfri...trötthet och hunger gissar jag.

Glöm inte tullen! Om ni ska köpa tinicturer av olja tex.
Skickades från m.sweclockers.com

Dags att lägga undan holken nu.. Ingen snackar om knark här, så varför ens ta upp det?

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortlev:

Ursäkta men varför bumpa en nio år gammal tråd?

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av AcidStorm:

Dags att lägga undan holken nu.. Ingen snackar om knark här, så varför ens ta upp det?

Okaj...väntad respons förutom gammal tråd? Sen när blev tid absolut? Den är relativ. trolol..... Vill inte undervisa nu så slaktar tråden blir lite osammanhängande pga det.

http://www.slangopedia.se/ordlista/?ord=Holka
Nej e tyvärr helnykterist, ibland coca cola.

Jobbar om det inte märks med forskning. Sen efter jobbet hos polisen (civilare) gör jag ideelt arbete i att motverka ungdomar att nyttja droger. Lustigt nog är nikotin den första substans man provar, paradoxalt, den som mår mest illa (av ANS, den riktiga pissmyran i beroendet) är den som kommer bli mest trolig att fastna. Forskning visar att det räcker med 3 ciggaretter då. Men alla är olika, farsan sluta på 1v. Men genetik är svårt.

Men du snusar? För varför attackera? Problem med amygdalan? Skrev ju skillnaden, Cannabis är som opiumplantan, ingen substans, en växt. Finns Nikotin i kokaplantan. Finns nikotin i tobaksplantan. Finns derivat av kortison i te tree plantan? Alla är droger, definitionen iaf. Förespråkar enbart om nyttjan överstiger risken, likt läkemedelsverket. CBD =OK medicin Niktin =legal narkotika

https://www.synonymer.se/sv-syn/droger

Sen är jag nykterist pga ett ex vars autonoma nervsystem blev så förstört av snus (kvinnor är dock mer benägna för psykossjukdomar med förhöjt dopamin WHO, del 7 Women and tobacco crisis) att hon valde en väg vilket gör att jag förstår, alla är inte lika. http://www.who.int/tobacco/publications/gender/women_tob_epid...

Nedan kan jag väl visa varför nikotin är unik, likt cannabis och LSD. Men forskning kring "sublingualt" upptag av snus är vad jag vet inte så studerat. Däremot finns det otroligt mkt google fakta om snus, där även snusare håller med om att tobak är skit.

Vi skiter i cannabis, de är för komplext då det har ett eget system o leka i, den enda jag vet om som CBD kan lura kroppen såpass är LSD. Den får ta den synaptiska banan för serotonin för hjärnan kan inte se skillnad på de. Så rent kemiskt borde även LSD vara en egen kategori, vi hitta ju den enda akuta migränmedicinen i den!

Nikotin har säkert positiva egenskaper. Kroppen är individuell. Formaldehyd är utan tvekan det bästa rengöringsmedlet för infekterade sår. Och syre (2st) gör att vi kan leva samtidiigt som den ironiskt (1st syre, inte mättad) är den största faktorn till celler dör av oxidativ stress.

Min tanke var hur kan det finnas organisationer som snuskommissionen.se som folk än idag tror på mer än WHO, CDC.gov och läkemedelsverket. Varför? För acetylkolin autonomiska nervsystem (ANS) styr nikotinberoende, medans snusare är robotar pga högre tillgänglighet av nikotin..

Och tidigare nämnt, kan vara korrekt (för lite forskning) att snus ger mindre cancer. För om nikotin är upptagen med kroppen så siktar sig snus mot hjärnan. Men nikotin är nikotin, och däremot är det ganska klarlagt att snus utsöndras sakta men absorberas och når plasmapeak i hjärnan snabbare, men har kortare halveringstid. Rökt så når plasmapeaken redan i blodet. Vilket gör att lite som heroin vs morfin, gör att morfin slösas i kroppen medans heroin drar direkt till hjärnan. Dock mekanismen skiljer sig. För mha pH värde så ändras aktiva dosen Nikotin, och där är anledningen till varför snus är svårare att sluta med:

" The addictive qualities of nicotine are derived from its effects on nicotinic acetylcholine receptors in the brain."
https://en.wikipedia.org/wiki/Acetylcholine

Jag skulle aldrig rekommendera nikotin till ngn, för om ni sedan läser förhållandet mellan acetylkolin och nikotin i hjärnan vs kroppen, är de nästan en kärlekssaga. Men att göra slut med ngt som blir större än kärlek, skapar folk att tro Snus är hälsosammare än Cannabis värsta sort, den thc dominerande, är bara ett tecken på hjärnskada eller missinformation.

För stimulanter tenderar till att skapa ökad aggression, och deppressiva att lugna, men kombinera de, Svårtolkat. Men om stimulanten påverkar kroppen autonoma nervsystem, det är då omdöme försvinner.
Rökare eller snusare är inte skulden, det är tobaksbolagen, men inte skulle snusbolagen ljuga och köpa upp forskare?

Min rek? var abstinent från snus. Går det inte? Du lever bara en gång, så ärligt, om du kan analysera dig själv under ett år, se om dosering ändras av stress, arbete, aktivitet osv. Kör på, här är ett bra recept på hur du renar tobak. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19768990

Allt Isopropanolol är inge farligt for oss, bryts ned till aceton (som hjärnan själv tillverkar vid svält och äter).
Ammoniumsulfat även känt som E 517 är säkert. Och lagligt. Ena hittar du på kjell.com, andra på närmaste internetshop för trädgård.

Det är ju ditt liv, men förstör inte andras med fördomar. För alla tål inte nikotin. Den är den ekonomiskt största bördan på staten.

Men det är skrämmande hur mycket lobbyister det finns för swedish match. Obevisat men dessa nedan säger sig vara oberoende.

Snuskommissionen.se, där har ni underhållning ägt av så många bolag att inte ens jag kan hitta slutägaren, och skrev i fel tråd. Men googla "Snuskommissionen media" så verkar de ha en imponerande närvaro (https://tinyurl.com/y83bq5oe).

Imponerande närvaro, krävs rätt gott om pengar för att kunna få så mycket uppmärksamhet. Men inte i ett enda inlägg jämför de nikotinplåster, tuggummi eller dylikt. Deras referenser, mja, Experten som jobbat och är prisad av WHO vem är han då?
https://abcnews.go.com/Business/cigarette-maker-buys-quit-smo...

Märkligt, grundade bolag som gjorde nikotintuggummi och säljer det?Men nu äre snus som gäller!

Deras motto "Om Snuskommissionen
Snuskommissionen är en oberoende kommission som tar fram rapporter om frågor som kopplar till det svenska snuset. Kommissionen finansieras av Svenska Snustillverkarföreningen, en sammanslutning av företag i Sverige som tillverkar, marknadsför och säljer snus. Kommissionens slutsatser står dock fria från dess finansiärer, och dessa har därför inte heller haft möjlighet att delta i möten eller att komma med synpunkter på rapportens innehåll.

Läs mer om Svenska Snustillverkarföreningen på Snusforumet"

Tog mig ett jävla tag o ens hitta vart de får all sin fakta ifrån. Men efter letande iaf ett org nr MSL Stockholm AB som ägare av Snuskommissionen med ett orgnr 556400-1773 reg i sverige. Snusforumet ägt i norge, men de är eg bara twitter så ointressant.

Ägt av JKL AB, PR företag, osv...Hela slutar i bolag som ägs av bolag til ett Franskt PR bolag. Jadu...Publicis-groupe-sa

Foliehatt på

Permalänk

Denna tråden blev väldigt Flashbackig...

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem

@GoldenFan: Agreed...speciellt när jag insåg att på snusforum står det att de är en ideel förening med medlemmar av
https://snusforumet.se/om-oss/

"Bakom Snusforumet står Svenska Snustillverkarföreningen som utgör en sammanslutning av företag och organisationer i Sverige som bedriver tillverkning, marknadsföring och försäljning av snus. Idag är Gotlandssnus, Skruf och Swedish Match medlemmar."

Ja dör lol.....deras motto på huvudsidan e "Välkommen till Snuskommissionen - en oberoende kommission för att undersöka hur det svenska snuset förhåller sig till folkhälsan och till politiken."

Då var den snusgåtan löst. Ideel förening som är oberoende sina medlemmar vars intresse enbart är eg o sälja snus. Fuck me vad ballsy!