Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Har tappat gnistan lite.. jobbat arslet av mig och sen har jag bara lirat lite WOS.wad .. nog den bästa megawad jag har spelat!!

Dock har jag fått problem med något script.. klagar på line 7 vad det nu är för fel vet jag inte. alltig verkar funka och bundet till rätt saker men ändå så får jag fel = krachar vid testspelande

EDIT: verkar nog ha fixat det nu. dock får jag fel på line 39 dvs min 'artillary reguest'..hmm

unknown cast type in print statement. ser inget fel med den linjen.. hmm

#include "zcommon.acs" script 1 OPEN // Start script { Sector_SetColor(123, 0,180,190); //Sector Tag, Value Red,Green,Blue Lavapit Thing_Activate (111); //Thing ID for the spark object delay(12); //Delay in Tics restart; //Restarts the script } Script 2 OPEN // Start script { delay(30); //Delay in Tics/Light blinks Light_ChangeToValue(222,255); //Sector Tag, Light Value delay(2); Light_ChangeToValue(222,168); //Old light value restart; } Script 3 OPEN // Start script { delay(46); //Delay in Tics/Light blinks Light_ChangeToValue(333,255); //Sector Tag, Light Value delay(2); Light_ChangeToValue(333,168); //Old light value restart; } script 104 OPEN // Start script { Sector_SetColor(103, 210,30,30); //Sector Tag, Value Red,Green,Blue Lavapit Sector_SetColor(123, 0,180,190); //Sector Tag, Value Red,Green,Blue Lavapit } script 100 OPEN { Sector_SetColor(122, 0,50,180); // sector Tag, Value Red,Green,Blue swimmingpool red key area } script 170 (VOID) { //Alarm player of artillery Reguest Print(S: "INCOMMING ARTILLERY!"); //The Text messange that is displayed. //Short Delay Until artillery begins. Delay(130); //Lanch Artillery for(int i = 0; i < 30; i++ ) { delay(35); // Time between projectiles Thing_projectile(random(141,163),127, 0, 0, -100); }

Verkar som du skickar in något till print som den inte gillar, fel variabel typ, typ

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Mjo roliga var att scriptet funkade halvft innan och jag har ej ändrat det och då var det spelbart.

man passerade ett ställe och fick fram texten sen så utförde den ej resten av scriptet. nu verkar den som den haltar redan innan med men vad som är fel förstår jag inte då jag inte ändrat något på de ställerna sen det var spelbart..

skoj att man fixar ett problem och sen hittar ett annat

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Har jag löst mitt fel med scriptet då

har visst stor betydelse om man har stora eller små bokstäver på fel ställe hehe

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Ser bra ut
Gav rejäla flashbacks från barndommen.... aaah, när man satt och lirade DOOM över nätverk med syskonen och kusinerna... det var gamla goda tiden!
Coolt att någon fortfarande mappar doom-banor, det är respect!

Lycka till med projektet!

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem

Ger en liten vibb

Hur går det egentligen?
Förstår om det ligger lite på is. Jag har själv inte lirat Doom på flera månader nu efter att ha lirat det i flera månader :D.
Blir så med dessa klassiker som fortfarande kan klassas som spel. Många av dagens ''spel'' borde kallas Äventyr/Upplevelse istället för spel.

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Ger en liten vibb

Hur går det egentligen?
Förstår om det ligger lite på is. Jag har själv inte lirat Doom på flera månader nu efter att ha lirat det i flera månader :D.
Blir så med dessa klassiker som fortfarande kan klassas som spel. Många av dagens ''spel'' borde kallas Äventyr/Upplevelse istället för spel.

Tyvärr så har det legat på is.

Man tappade intresset och tiden har försvunnit till studier och jobb.
Sen så ser man nya saker andra har gjort och man vill gärna få inspiration och överdetaljera områden för mycket

Skoj att någon lirar det iaf

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Skoj att någon lirar det iaf

Det sista jag lirade var en WAD som heter -The Ultimate Torment & Torture- från Realm 667 - Home.

Oerhört bra gjord. Dock en av de WAD's som även innehåller moddade fiender YouTube - The Ultimate Torment & Torture (GZDoom).

Inget trams däremot som detta YouTube - Dred plays Doom 2 - Ghoul's Forest 3... yikes! (Completed Run)
Fast hade jag spelat det när jag var liten så hade jag fan blivit rädd :).