Har tappat gnistan lite.. jobbat arslet av mig och sen har jag bara lirat lite WOS.wad .. nog den bästa megawad jag har spelat!!
Dock har jag fått problem med något script.. klagar på line 7 vad det nu är för fel vet jag inte. alltig verkar funka och bundet till rätt saker men ändå så får jag fel = krachar vid testspelande
EDIT: verkar nog ha fixat det nu. dock får jag fel på line 39 dvs min 'artillary reguest'..hmm
unknown cast type in print statement. ser inget fel med den linjen.. hmm
#include "zcommon.acs"
script 1 OPEN // Start script
{
Sector_SetColor(123, 0,180,190); //Sector Tag, Value Red,Green,Blue Lavapit
Thing_Activate (111); //Thing ID for the spark object
delay(12); //Delay in Tics
restart; //Restarts the script
}
Script 2 OPEN // Start script
{
delay(30); //Delay in Tics/Light blinks
Light_ChangeToValue(222,255); //Sector Tag, Light Value
delay(2);
Light_ChangeToValue(222,168); //Old light value
restart;
}
Script 3 OPEN // Start script
{
delay(46); //Delay in Tics/Light blinks
Light_ChangeToValue(333,255); //Sector Tag, Light Value
delay(2);
Light_ChangeToValue(333,168); //Old light value
restart;
}
script 104 OPEN // Start script
{
Sector_SetColor(103, 210,30,30); //Sector Tag, Value Red,Green,Blue Lavapit
Sector_SetColor(123, 0,180,190); //Sector Tag, Value Red,Green,Blue Lavapit
}
script 100 OPEN
{
Sector_SetColor(122, 0,50,180); // sector Tag, Value Red,Green,Blue swimmingpool red key area
}
script 170 (VOID)
{
//Alarm player of artillery Reguest
Print(S: "INCOMMING ARTILLERY!"); //The Text messange that is displayed.
//Short Delay Until artillery begins.
Delay(130);
//Lanch Artillery
for(int i = 0; i < 30; i++ )
{
delay(35); // Time between projectiles
Thing_projectile(random(141,163),127, 0, 0, -100);
}