Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Förstår inte fakturan från Telenor

Permalänk

Förstår inte fakturan från Telenor

Hej,

Jag har abonnemang Telenor 199, ring, smsa och surfa för hela beloppet.

Detta innebär att jag får en minimikostnad varje månad på 199 kr.

Mitt saldo nollställs den femte varje månad och jag kan se hur beloppet ändras på deras hemsida. Vad jag inte förstår är dock följande:

Ex:
Saldot på hemsidan visar att jag ringt och smsat för 400 kr sedan förra faktureringsperioden. Fasta avgifter läggs på vid periodens slut. Jag faktureras 400 kr + 199 kr.

199 kr ska jag väl inte läggas på sådär?

Jag ringde till Telenor och frågade hur det fungerade med fakturan, och fick höra att de 199 kr gäller för nästa period. Jag fick även höra att saldot som visas på hemsidan är 199 kr större än vad som faktureras.

Men fakturan har ändå beloppet 599 kr? På fakturan står det ungefär:
Fasta månadskostnader 199 kr.
Kostnader utöver abonnemang 400 kr.

Men de 400 kr som saldot visar faktureras som 400 kr, inte 201, och vid jämförelse med vad som står i min mobil så har jag inte ett saldo på 599 kr.

Om nu de fasta avgifterna är menade för nästa månad, borde inte förra månadens fasta avgift dras ifrån de 400 då?

Fasta kostn 199 kr
Kostn utöver 201 kr.

Någon som kan förklara detta för mig bättre än vad telenor försökte? Har jag rätt eller fel?

Mvh

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Avstängd

Har också telenor, var klurigt att förstå i början.

Med fasta månadskostnader så betyder det att du redan har förbrukat dina 199kr. Utöver det så tillkommer det de 400kr. Om du får sådana höga räkningar månadsvis rekommenderar jag dig att se över ditt abonnemang, tror du kan spara pengar

Visa signatur

Halleluja

Permalänk

Tack. Jo jag vet att kostnaderna är höga... Tänkte byta till Telia Max 25 nu när mitt abonnemang går ut om 3 månader. Kommer sänka mina kostnader rejält.

Mvh
TM

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Inaktiv

Varför inte byta till Telenor FastPris, 599 kr / mån.

Själv har jag FastPris + Mobilt bredband FastPris + förhöjd avgift för HTC Touch HD.

599 + 199 + 200 = 998 kr / mån

Jag ringer och surfar för ca 2500 - 3000 kr / mån.

Permalänk

Usch nej det var alldeles för dyrt.

49 kr mån + ung. 50 kr öppningsavgifter för samtal = 99 kr.

Bredbandet betalar företaget.

Visa signatur

Exet

ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | CM Hyper EVO 212 | MSI GTX 970 4GB | Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 8GB | EVGA Supernova G2 850W | Samsung 840 EVO SSD 250GB | Toshiba HDD 1TB | Fractal Design Define R4 Black Pearl

Permalänk
Avstängd

Det låter lustigt?:S Jag menar Telenor ska ju kunna specificera *HUR* (enl. en ny lag är operatören skyldig att redovisa detta) dina 199 kr har används. Att du betalar 400 kr. så ska dom redovisa 400 minus 199 och SEN lägga på 199 för nästa måndad. Så har jag tolkat det hela.

För om du måste bet. 199:- för nästa period/mån. så undrar jag ju var 201 kr tar vägen? (som du har rätt att ringa upp).:)

Du kan alltid ta kontakt med: http://www.ktib.se/ och fråga dom om fakturan följer det nya direktivet att dom måste specificera vad du ringt för.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Själv kör man på Comviq Student för ynka 19 kr i månaden Blir inte mer än 70-100 kr i månaden med all samtal och flera tusen sms som skickas.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2