Left 4 Dead 2 demot släppt för alla nu

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 2 demot släppt för alla nu

Permalänk
Medlem

Haha precis när jag laddat ner demot från en torrentsida och börjat installera

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kanske bara trött, men jag tyckte det saknade lite av magin som ettan kom med.
Samt att det inte flöt lika bra.
Chek this out, med datorn i sign, kunde det droppa ända ner till 35fps maxxat i fullhd. Det var absolut som mest på skärmen då. Men jag tycker verkligen inte det borde göra det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

Kan ej spela. får upp där det står att den avkrypterar. 4 sekunder senare stängs fönstret ner. inget mer händer.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk

Kört igenom demot nu. Gillar 1:an bättre.

Permalänk
Medlem

Tar tillbaka påståendet om prestandan. Är en bugg för mig när man tabbar ut och in, som för mig iaf halverar prestandan.

Dock kvarstår synen över spelet. Magin och stämmningen fattas som fanns i ettan. Känns som att som går lite flr mycket team fortress över det.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Demot var väl kul ett tag men som sagt, saknar känslan från ettan.
Sköna specialinfected dock. Huntern låter numera som en gris
Chargern e jobbig!

Sedan gillar jag inte att Valve använder oss som mjölkkor. Vi som köpt ettan borde få köpa tvåan till reducerat pris.

Visa signatur

Rebelution Stick Figure
Q9300 | 9800GTX 512MB | Corsair Dominator 4096MB

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det inte är för många bara som slutar spela 1an för att 2an kommer

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Tips, kör på Expert ! blir mycket roligare då, spänningsmomentet försvinner om det är för lätt. Expert är lättare än i 1:an känns det som men det kanske beror på att det bara är en liten del av kampanjen.

Favvo vapen Desert Eagle, AK47

Permalänk
Medlem

Gillar faktiskt tvåan mer än ettan. Tvåan har mer valmöjligheter, schystare engelsk brytning på karaktärerna.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth, Serenum & Enc.

Permalänk
Medlem

Har spelat det om och om igen i några dagar och jag tycker att det ett ok spel men ettan var bättre, mer stämningsfull. Det kanske är banan som inte är "läskig" i sig. Men jag ser framemot det faktiskt och vem vet man kanske gillar gen mer än ettan när man spelar igenom alla banor :).

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Jag tycker att uppföljaren är bättre på det mesta faktiskt. Smågrejer såsom mer gore, kropparna flyger åt helvete när en pipebomb exploderar, bättre animationer etc gör helhetskänslan mycket bättre. Sen så uppskattas självklart alla nya vapen och special inf.

Någon nämnde att de tycker att l4d2 ser ut för mycket som tf2 grafiskt. Jag tror att det är för att den här banan utspelar sig i dagsljus, i ettan så var det alltid natt och det gav en mer kuslig känsla.. Men däremot så har de lagt till blur effekter på en hel del saker. På huntern bl.a ser det rätt larvigt ut tycker jag, just där kan jag hålla med om att det ser lite för "tecknat" ut.

En intressant intervju om l4d/l4d2 historien som tar upp varför de valde att släppa ett nytt spel bland annat: http://www.youtube.com/watch?v=mWttx-fdBUY

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Man få tacka för det :)!

Synd att laptopen e värdelös när det kommer till spel bara:(

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Kanske bara trött, men jag tyckte det saknade lite av magin som ettan kom med.
Samt att det inte flöt lika bra.
Chek this out, med datorn i sign, kunde det droppa ända ner till 35fps maxxat i fullhd. Det var absolut som mest på skärmen då. Men jag tycker verkligen inte det borde göra det.

Flöt på mycket bättre än ettan för mig, men om det var roligare är jag tveksam till

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

gillar 2:an mer men gillar inte att det är ljust hela tiden och att Huntern är orange

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | Gigabyte RTX 2070 | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Seagate FireCuda 520 1TB | Fractal Design Newton R3 600W | Windows 11 |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
Google Pixel 8a

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ponanmsi
gillar 2:an mer men gillar inte att det är ljust hela tiden och att Huntern är orange

Vaddå orange? Huntern är ju som den brukar vara i första Left 4 Dead. Kör du konsol versionen då?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ponanmsi

Hela tiden? Spelet har ju mörka banor lol.
Och lolz på alla som dömmer spelet av det lilla ni kört och har tillgång till..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Tycker demot va bra, dock huruvida de är bättre än 1:an vill ha inte uttala mig om, Demo Vs fullversion känns ju verkligen rätt
Tycker dock att det verkar ha potential för att bli bättre, men återstår och se. Känslan i ettan är ju grym så de har ju en del o slå.

Hoppas inte hellr det drar för mkt folk från 1.an, har redan förbokat 2:an, men lär ju vilja spela 1;an ibland me.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

meele och fler specialzombies är bra, kartorna och känslan är inte riktigt hemma. Roligt är det men det är inte värt 400kr enligt mig snarare 250.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zax89
meele och fler specialzombies är bra, kartorna och känslan är inte riktigt hemma. Roligt är det men det är inte värt 400kr enligt mig snarare 250.

'Kartorna'

Hur många har ni kört? lolz.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har just börjat lira ettan lite, när man väl börjat kan man knappt sluta
Får la se nån gång om man orkar skaffa 2an...

Permalänk
Medlem

Testade demot.. har ettan men kommer inte att köpa detta. Känns som om det mesta borde varit inkluderat i en patch, är nästan exakt samma spel.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Kändes som en expansion som borde kostat 199:-. Roligt med fler bossar och vapen. Men det var väl typ det också.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Lustigt hur folk klagar på att "det är nästan samma spel" i det här fallet när folk i allmänhet brukar bli besvikna när en uppföljare skiljer sig från originalet. Hur ska ni ha det?

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som har problem med att spelet fryser efter lite spelande och man får högt tjutande oväsen i hörlurarna?
De ända jag kan göra är att göra en hard reboot på datorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Lustigt hur folk klagar på att "det är nästan samma spel" i det här fallet när folk i allmänhet brukar bli besvikna när en uppföljare skiljer sig från originalet. Hur ska ni ha det?

Kan ha att göra med huruvida spelet bör förändras eller inte för att vara så bra som möjligt. "Förändra aldrig ett vinnande koncept" kanske du hört förut?

Jag testade demot med 2 polare, ettan är mycket bättre. Detta är långt ifrån ett eget spel.

Permalänk
Medlem

Hur vet ni att ettan är bättre efter att ha spelat ett litet pluttigt utdrag i form av ett Demo?

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r:Grid
Hur vet ni att ettan är bättre efter att ha spelat ett litet pluttigt utdrag i form av ett Demo?

Precis, det kommer ju t ex träskbanor i fullversioner, tillsammans med en nöjesparksbana med läskiga clowner.

Är ens väder och tid på dygnet med i demots Director?

Permalänk
Medlem

Kan man lira coop på demon?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical