Left 4 Dead 2 demot släppt för alla nu

Permalänk
Avstängd

Fan l4d2 demot var jö skit orligt >.< jag som tänkte inte köpa speleT:(

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
*Vapnen känns konstiga. Främst positionen av vapenmodellerna. Dom är placerade i ögonhöjd precis som att man siktade med dom, men iom att dom är placerade till höger som vanligt så ser det ut som att man skjuter från höften som vanligt. En konstig blandning. Dessutom verkar en del vapen vara alldeles för nära kameran. Har inte tänkt så mycket på animation av rekyl dock som andra nämner saker om. Vapnen är konstiga helt enkelt.

Du borde få spö bara för att du sa det där om vapnens position så tänkte jag på det senast jag spelade det var ingenting jag ens märkte innan dess... fast jag tycker inte det är så störande egentligen.

Sen angående ljudet så ja... vissa av ljuden är väl inte sådär jätterealistiska kanske (eller så är de för realistiska, jag har aldrig hört något av de här vapnen på riktigt) men jag tror de kommer passa bra in i den övriga ljudbilden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devil May Cry
Kanske bara trött, men jag tyckte det saknade lite av magin som ettan kom med.
Samt att det inte flöt lika bra.
Chek this out, med datorn i sign, kunde det droppa ända ner till 35fps maxxat i fullhd. Det var absolut som mest på skärmen då. Men jag tycker verkligen inte det borde göra det.

MM, jag håller faktiskt med dig, det är inte samma drag som det förra, och campaignen var VÄLDIGT kort, så då kan man tänka sej hur lång tid det kommer ta att klara ut spelet =/ .

Visa signatur

CM 334, Asus GTX 560, Phenom II 965 3,9 Ghz BE, Corsair 4x2gb 1600->1333 XMS3, Samsung 830 128 gb, 1tb WD Black/500gb Hitachi, 24 tum EW 2420.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Du borde få spö bara för att du sa det där om vapnens position så tänkte jag på det senast jag spelade det var ingenting jag ens märkte innan dess... fast jag tycker inte det är så störande egentligen.

Sen angående ljudet så ja... vissa av ljuden är väl inte sådär jätterealistiska kanske (eller så är de för realistiska, jag har aldrig hört något av de här vapnen på riktigt) men jag tror de kommer passa bra in i den övriga ljudbilden.

Det där med vapnen tänkte jag på direkt, sedan är det otroligt jävla STORA också, täcker ju fan halva skärmen. Det är ju nästan löjligt. Speciellt Desert Eagle pistolen.
Gillade dock melee-vapnen, riktigt tungt när det sprutade blod överallt och huvuden flög till höger och vänster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Big Blueberr
MM, jag håller faktiskt med dig, det är inte samma drag som det förra, och campaignen var VÄLDIGT kort, så då kan man tänka sej hur lång tid det kommer ta att klara ut spelet =/ .

Det var väl bara en liten del ur kampanjen ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myllerman
Det var väl bara en liten del ur kampanjen ?

Var ju inte ens ett "Last Stand" i den så det lär nog inte vara en hel kampanj nej.

Permalänk
Medlem

Sammanfattningsvis enligt mig:
Om man bortser från att omfattningen och de övriga kampanjerna inte är spelade och kända ännu blir det nog ett bra och roligt spel detta. Men är det värt pengarna om man redan har ettan? Nej, det tycker jag inte. Kanske sen när det droppar i pris.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem

Jag som redan förbokat de hoppar verkligen att de blir en fullträff tack o lov e man inte überfattig iaf, då hade ja knappast köpt de.

Jag gillade demot, men körde lite L4D igår, och L4D2 demot har faktiskt inte samma känsla =/ gillar karaktärerna i ettan Mkt bättre, nästan så ja me tycker dom borde kört vidare me samma karaktärer i en expansion istället..

Vapnen reagerade ja inte på nått direkt, dom va bara bra tycker jag.

Jag tycker Valve har en förmåga att få spelaren att känna sig väldigt "närvarande" i sina spel, typ Half Life 2 är grymt på detta sätt, och L4D har också denna förmågan att spelaren känner sig väldigt inne i spelet.

Detta saknade L4D2 demot, tyvärr.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Inaktiv

Jag har spelat demot nu några gånger

1. (och viktigast ) spelet är seriöst inte värt 500:-
2. Gameplay: Inte mycket skiljer sig från 1:an
3. Jag tycker 1:an känns bättre, vapen , models och allting.
4. PC spel som känns som ett konsol spel.
5. Inte värt 500:-
6.Ointeraktiv enviorment, du kan inte krossa bil fönster, du kan knappt förstöra någonting. - STORT steg tillbaka i tiden. Vem älskade inte att sjkuta sönder grejer i CSS?
7.Inte värt 500:-
8.Behövde 1:an ett rehash?
9.Varför fick inte dom som köpte 1:an 50% rabatt?
10.Var tog gubbarna från 1:an vägen?
11.inte värt 500.

Skrev jag något om priset? ifall jag glömde: jag tycker spelet är inte värt 500:-
Men spring och betala nu, det är JU ETT MÅSTE.
Jag tänker skaffa spelet när det kostar runt 150:- , det kan jag leva med.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Big Blueberr

Jag tycker l4d1 demot var mycket mycket kortare.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

360:- på steam om du köper med 4 polare. Men håller med att det inte är värt åengarna egentligen..

Skulle varit en expansion, antingen gratis eller typ 100:-.

Men har inte spelat hela så kan ju inte säga säkert hur mycket som är nytt. Demot gav inte mycket iaf...

Permalänk
Medlem

Jag betalade runt 230kr för mitt spel (20 brittiska pund). En vän i England frågade om jag ville vara med i en 4-pack förbokning. Med olika valutor med mera så är det tydligen mycket billigare där. Steam funkar också som så att "fattigare" länder i europa får betala mycket mindre, till exempel så är det 10 euro billigare om man förbokar i Spanien (jämfört med Sverige).

Känner man inte någon som man litar på i något annat land där det är billigare så kan man säkert hitta folk via IRC, steamforums etc och betala via paypal.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag har spelat demot nu några gånger

6.Ointeraktiv enviorment, du kan inte krossa bil fönster, du kan knappt förstöra någonting. - STORT steg tillbaka i tiden. Vem älskade inte att sjkuta sönder grejer i CSS?

Det glömde jag säga! Världen är så statisk. Det går inte heller öppna lika många dörrar som i tidigare spelet. Där fanns det ju massa dörra som var olåsta trots att dom inte innehöll något. ( vilket bara var konstigt. )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag hoppas(och tror) att jag får detta i julklapp, så om nån vill spela då så kan ni adda mej på steam: johanfighter (jag vet fulaste namnet), annars spelar jag left 4 dead originalet just nu, så dom som vill spela det kan också adda mej om dom vill

Visa signatur
Permalänk
Medlem

snälla hjälp mig! kör left4dead 2 demon på steam.
min fps ligger på 60 men jag får frys lagg samtidigt som ljudet loopar.

specs:
cpu: intel core2 duo 3.0ghz
gpu: Geforce 8800gtx.
ram: 2gig

nån som vet vad problemet kan vara ?

Permalänk
Medlem

problemet löst... xp värkar inte gilla dubbla kärnor... stängde av de sen fungera de hur fint som helst

Permalänk
Entusiast

Inte tillräckligt imponerad för att köpa det direkt, jag å mina polare klarar oss med L4D1 tills det blir någon sjysst weekend deal på 4packet framöver.

Kändes mer som en DLC än ett nytt spel och det är ingenting jag betalar fullpris för, förbättrad AI i all ära men det är ingenting vi märkte av.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Testade demo, hade inga större förväntningar då ettan inte var någon höjdare, dock tycker jag inte att det är sämre än ettan... Visserligen har jag bara kört en del av första banan.