Permalänk

Extern HDD

Hallå

Jag har en WD Mybook Essential på 500GB, det är en WD5000AAJS i den.

Nu är det så här att den externa hårddisken har stått på golvet mycket och det finns idioter i min närhet som har just sparkat ner den(inte med flit då) utan vissa ser sig inte för och vid dessa tillfällen har den varit igång och tankat filer. Jag har nu märkt att hdd'n går väldigt trögt och kan hänga sig så jag öppnade själva skalet på externa och rykte ut hdd'n.

Jag har dock funderat på att köpa en ny HDD till datorn och då får jag en 500gb över som är en Samsung HD501LJ vilket är i princip samma som WD5000AAJS.

Då kommer jag till min stora fråga, tror ni att jag kan använda Samsung HDD'n till WD Mybook skalet så att säga, eller är komponenterna så anpassade att bara funka till WD diskar? Enligt min logik så borde det funka utan risk men jag frågar här om det är någon som vet eller har gjort samma sak?

Permalänk
Medlem

Tror: JA
Någon som provat: Vet ej

Du bord flytta på hårddisken till ett bättre ställe eller lägga något tungt ivägen tex cement block så att de gör illa tårna och inte sparka sönder en till.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet är det samma typ av kontak som du har i din dator, med andra ord borde alla diskar med rätt kontakt passa. Det enda som skiljer dem åt är att den ena sitter på USB och den andra direkt ansluten till ditt moderkort.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.